Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda NSX: Sériová výroba nového supersportu zahájena

David Bureš
Diskuze (3)
Právo na nákup prvního sériového NSX druhé generace získal jeho majitel díky nejvyšší nabídce v lednové aukci Barrett-Jackson.

Druhá generace Hondy NSX se světu postupně představovala už od léta 2013. Po tehdy prezentovaném prototypu byla loni v lednu představena i sériová verze. Tento týden se pak nový supersport japonské značky začal konečně sériově vyrábět.

První exemplář nového NSX sjel z továrny Performance Manufacturing Center (PMC) v ohijském Marysville v úterý. Vyrobený vůz nese loga značky Acura, se kterými se prodává v USA, a míří k zákazníkovi Ricku Hendrickovi, vlastníkovi stejnojmenného závodního týmu v sérii NASCAR.

Práva na nákup NSX se sériovým číslem 001 Hendrick získal v lednové aukci Barrett-Jackson, jeho vítězná nabídka činila 1,2 milionu dolarů, což je v přepočtu asi 29 milionů korun. Základní cena NSX na americkém trhu přitom činí 156.000 dolarů (cca 3,7 milionu korun).

Výtěžek z dražby výrobce věnuje nadaci zkoumající děti postižené nádorem na mozku a neziskové organizaci Camp Southern Ground pořádající aktivity pro děti s neurobehaviorálními poruchami.

Hendrick si první sériové NSX převzal přímo v továrně. Vzniklý automobil je lakován červenou perletí Valencia, kterou doplňují karbonové detaily jako střecha nebo kryt motoru. Auto je vyzbrojeno speciálními koly, karbon-keramickými brzdami nebo interiérem čalouněným kombinací kůže a alcantary.

Technologie byla navržena tak, aby byla zajištěna vysoká kvalita výroby a přesná řemeslná práce. Součástí výroby je třeba 12 patentovaných technologií šitých na míru automobilu, vyráběného na přesnou objednávku zákazníka.

NSX je vyrobeno díky robotickému svařování hliníkového prostorového rámu a 14 hodinám pečlivé ruční montáže, o kterou se stará 16 vysoce kvalifikovaných techniků. Jakmile je auto hotovo, následuje pečlivé testování dynamiky vycházející ze závodních zkušeností automobilky.

Hybridní supersport z dílny japonské značky je poháněn 3,5litrovým vidlicovým šestiválcem s dvěma turbodmychadly typu single scroll, který doplňují tři elektromotory – dva u přední a jeden u zadní nápravy. Výsledkem této kombinace je výkon 428 kW a točivý moment 645 N.m.

David Bureš
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - AUDIRS6
25. 5. 2016 19:43
Re: Tak to by bylo...
Tak v F1 to momentalne s nimi zaciny byt zaujimave - vykon uz asi nejaky maju, len vraj im to mooooc papáááá >:-[] A ked si zoberes ako je hodnoteny Civic TypeR, tak to aj sedi. :-)
Avatar - TeeJay
25. 5. 2016 17:22
Tak to by bylo...
Teď už jen čekat, kdy se objeví první srovnávací testy. ;-)