9.9. 2015 Michal Fokt

Honda Project 2&4: Sporťák s motorem z MotoGP

 

Honda ve Frankfurtu ukáže studii sportovního monopostu, vybaveného vidlicovým čtyřválcem ze soutěžního motocyklu RC213V pro MotoGP.

Honda vyrábí automobily od roku 1963 a první dvoustopé modely byly vybaveny motory, navrženými za pomoci know-how pro motocykly. Typické tak byly poměrně nízké zdvihové objemy pohonných jednotek, v případě sportovních modelů S500, S600 a S800 pak jejich schopnosti točit přes 9000 otáček. Jenže, to už je zhruba půl století. A od té doby Honda bohužel nevytvořila žádný vůz, jenž by kombinoval to nejlepší z obou světů. Činili se jiní, třeba KTM X-Bow nebo Ariel Atom.

O to víc potěší exponát, který Honda přiveze za pár dní na frankfurtský autosalon - Project 2&4. Jak název napovídá, jedná se o kombinaci světa dvou a čtyř kol, přičemž v obou oblastech jdou Japonci až "na dřeň" - šasi má všechna čtyři kola mimo minimalistickou karoserii a připomíná tak spíše dávné závodní monoposty. Ostatně s těmi sdílí i schopnost odvézt pouze řidiče, jehož sedadlo je umístěno vlevo od nosného centrálního rámu mimo kapotáž.

Pravá, kapotovaná část auta pak nese motor a jeho systém sání a výfuku. Není to přitom jen tak nějaký motor - motocyklový vidlicový čtyřválec s objemem 1,0 l je z toho nejlepšího chovu - vychází z jednotky pro MotoGP speciál Honda RC213V. Je (p)odladěný na výkon "přes 215 koní" (tedy 158 kW, speciál Marka Marqueze pak poskytuje "přes" 175 kW) a disponuje točivým momentem 118 N.m. Jeho síla jde na zadní kola prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky. Honda neudává dynamické parametry, ale s ohledem na to, že vůz váží jen 405 kg, to bude asi velká věc.

"Karoserie" Project 2&4 s rozměry 3040 x 1820 x 995 mm je inspirována efjedničkovým monopostem RA272 z roku 1965 a základní myšlenkou stroje je poskytnout řidiči co nejintenzivnější zážitky z jízdy, spojit atmosféru motorky s ovladatelností a jízdními vlastnostmi auta. Koncept byl navržen ve středisku pro výzkum a vývoj motocyklů Honda v Asace ve spolupráci s automobilovým R&D ve Wako v rámci každoroční interní designérské soutěže jednotlivých stylistických center značky.

Při pohledu na celkovou koncepci studie je zřejmé, že je bez šance na sériovou výrobu, minimálně tedy ve formě vozidla se silniční homologací. Teoreticky bychom se však mohli s Project 2&4 setkávat na závodních tratích, ať už individuálně nebo třeba v rámci značkových pohárů. To je však pouze spekulace, Honda zatím odmítá připustit, že by se jednalo o cokoli jiného než pouhé designérské (a technické) cvičení. A to by byla velká škoda...

Spolupracujeme s TipCars.com
Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů

Miliardář George Soros vsadil stamiliony na pád…

Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010 Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010

Brněnský Zetor tractors loni vyrobil 3144 traktorů, což…

Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru

Dvaadvacet mrtvých včetně dětí si vyžádal v noci na…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 






 
Cesta Škody Karoq do Stockholmu: Podívejte se, co všechno během ní zažila!

Cesta Škody Karoq do Stockholmu: Podívejte se, co všechno během ní zažila!

Dnes 15:54

Škoda Auto na svém Storyboardu zveřejnila průběh cesty Škody Karoq na premiéru do Stockholmu. Byla to jízda!




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Babišův náhradník Pilný: Nechtěl EET a kritizoval ANO

Babišův náhradník Pilný: Nechtěl EET a kritizoval ANO

Prezident Miloš Zeman ve středu odvolá Andreje Babiše z vlády a jmenuje ministrem financí Ivana Pilného (oba…

 

iSport.cz

100 NEJ hráčů v české lize: Holek nad Lüftnerem. Jak vysoko je Rosický?

100 NEJ hráčů v české lize: Holek nad Lüftnerem. Jak…

POŘADÍ NA 75. - 51. MÍSTĚ | Kdo má nejlepší mužstvo ve fotbalové ePojisteni.cz, lize se dozvíme nejpozději při…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…