reklama


9.9. 2015 Michal Fokt

Honda Project 2&4: Sporťák s motorem z MotoGP

 

Honda ve Frankfurtu ukáže studii sportovního monopostu, vybaveného vidlicovým čtyřválcem ze soutěžního motocyklu RC213V pro MotoGP.

Honda vyrábí automobily od roku 1963 a první dvoustopé modely byly vybaveny motory, navrženými za pomoci know-how pro motocykly. Typické tak byly poměrně nízké zdvihové objemy pohonných jednotek, v případě sportovních modelů S500, S600 a S800 pak jejich schopnosti točit přes 9000 otáček. Jenže, to už je zhruba půl století. A od té doby Honda bohužel nevytvořila žádný vůz, jenž by kombinoval to nejlepší z obou světů. Činili se jiní, třeba KTM X-Bow nebo Ariel Atom.

O to víc potěší exponát, který Honda přiveze za pár dní na frankfurtský autosalon - Project 2&4. Jak název napovídá, jedná se o kombinaci světa dvou a čtyř kol, přičemž v obou oblastech jdou Japonci až "na dřeň" - šasi má všechna čtyři kola mimo minimalistickou karoserii a připomíná tak spíše dávné závodní monoposty. Ostatně s těmi sdílí i schopnost odvézt pouze řidiče, jehož sedadlo je umístěno vlevo od nosného centrálního rámu mimo kapotáž.

Pravá, kapotovaná část auta pak nese motor a jeho systém sání a výfuku. Není to přitom jen tak nějaký motor - motocyklový vidlicový čtyřválec s objemem 1,0 l je z toho nejlepšího chovu - vychází z jednotky pro MotoGP speciál Honda RC213V. Je (p)odladěný na výkon "přes 215 koní" (tedy 158 kW, speciál Marka Marqueze pak poskytuje "přes" 175 kW) a disponuje točivým momentem 118 N.m. Jeho síla jde na zadní kola prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky. Honda neudává dynamické parametry, ale s ohledem na to, že vůz váží jen 405 kg, to bude asi velká věc.

"Karoserie" Project 2&4 s rozměry 3040 x 1820 x 995 mm je inspirována efjedničkovým monopostem RA272 z roku 1965 a základní myšlenkou stroje je poskytnout řidiči co nejintenzivnější zážitky z jízdy, spojit atmosféru motorky s ovladatelností a jízdními vlastnostmi auta. Koncept byl navržen ve středisku pro výzkum a vývoj motocyklů Honda v Asace ve spolupráci s automobilovým R&D ve Wako v rámci každoroční interní designérské soutěže jednotlivých stylistických center značky.

Při pohledu na celkovou koncepci studie je zřejmé, že je bez šance na sériovou výrobu, minimálně tedy ve formě vozidla se silniční homologací. Teoreticky bychom se však mohli s Project 2&4 setkávat na závodních tratích, ať už individuálně nebo třeba v rámci značkových pohárů. To je však pouze spekulace, Honda zatím odmítá připustit, že by se jednalo o cokoli jiného než pouhé designérské (a technické) cvičení. A to by byla velká škoda...

Spolupracujeme s TipCars.com
Ecclestone udělal z formule miliardový byznys, nyní končí Ecclestone udělal z formule miliardový byznys, nyní končí

Bernie Ecclestone skončil po více než 40 letech v čele…

Tablety mají vrchol za sebou, jedou vinyly, tvrdí prognóza Deloitte Tablety mají vrchol za sebou, jedou vinyly, tvrdí prognóza Deloitte

Tablety mají svá vrcholná léta za sebou, poptávka po nich…

Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách

České nemovitosti lákají investory z celého světa. Poprvé…

Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu

Sázkovému holdingu Tipsport loni meziročně vzrostly tržby…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Tato technika má zachránit benzinový motor před vymřením

Tato technika má zachránit benzinový motor před vymřením

Dnes 18:51

V poslední době se mluví hlavně o elektrické budoucnosti, motor spalující benzin by však zatím ještě nemusel vyklidit pole působnosti. Tato technologie má zážehovým agregátům zajistit další roky života!




Blesk.cz

Dara Rolins udělala Rytmusovi pedikúru vlastníma zubama! Nic pro citlivky

Dara Rolins udělala Rytmusovi pedikúru vlastníma…

Tomu se říká láska. Zpěvačka Dara Rolins (44) vyrazila strávit pár volných dnů se svým přítelem Patrikem…

Mládek navrhuje odkup OKD za korunu. Babiš o nouzovém plánu: Jen mrhání peněz

Mládek navrhuje odkup OKD za korunu. Babiš o…

Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) připravilo plán pro případ, že by o černouhelnou společnost OKD neprojevil…

 

iSport.cz

V Příbrami hledají bojovníky. Proto zkouší exslávistu Baéze

V Příbrami hledají bojovníky. Proto zkouší exslávistu Baéze

Potřebuju bojovníky, kteří budou žrát trávu – vyhlásil útok na záchranu nový příbramský kouč Kamil Tobiáš. Hledá…

Tecl míří z Jablonce do Slavie! Kluby už se na přestupu dohodly

Tecl míří z Jablonce do Slavie! Kluby už se na…

Ve Slavii už Stanislav Tecl před šesti lety hostoval, nyní se do ní vrací zpátky. Šestadvacetiletý útočník,…

 

Reflex.cz

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Do hlavního města Namibie míří každoročně tisíce lidí. I přestože tam práci nemá více než čtvrtina obyvatel,…

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k mládí bez drog a alkoholu

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k…

Island se dlouhodobě umisťuje na špici evropského žebříčku zemí s nejzdravěji žijícími teenagery. Nebylo tomu…

 
 
reklama