9.9. 2015 Michal Fokt

Honda Project 2&4: Sporťák s motorem z MotoGP

 

Honda ve Frankfurtu ukáže studii sportovního monopostu, vybaveného vidlicovým čtyřválcem ze soutěžního motocyklu RC213V pro MotoGP.

Honda vyrábí automobily od roku 1963 a první dvoustopé modely byly vybaveny motory, navrženými za pomoci know-how pro motocykly. Typické tak byly poměrně nízké zdvihové objemy pohonných jednotek, v případě sportovních modelů S500, S600 a S800 pak jejich schopnosti točit přes 9000 otáček. Jenže, to už je zhruba půl století. A od té doby Honda bohužel nevytvořila žádný vůz, jenž by kombinoval to nejlepší z obou světů. Činili se jiní, třeba KTM X-Bow nebo Ariel Atom.

O to víc potěší exponát, který Honda přiveze za pár dní na frankfurtský autosalon - Project 2&4. Jak název napovídá, jedná se o kombinaci světa dvou a čtyř kol, přičemž v obou oblastech jdou Japonci až "na dřeň" - šasi má všechna čtyři kola mimo minimalistickou karoserii a připomíná tak spíše dávné závodní monoposty. Ostatně s těmi sdílí i schopnost odvézt pouze řidiče, jehož sedadlo je umístěno vlevo od nosného centrálního rámu mimo kapotáž.

Pravá, kapotovaná část auta pak nese motor a jeho systém sání a výfuku. Není to přitom jen tak nějaký motor - motocyklový vidlicový čtyřválec s objemem 1,0 l je z toho nejlepšího chovu - vychází z jednotky pro MotoGP speciál Honda RC213V. Je (p)odladěný na výkon "přes 215 koní" (tedy 158 kW, speciál Marka Marqueze pak poskytuje "přes" 175 kW) a disponuje točivým momentem 118 N.m. Jeho síla jde na zadní kola prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky. Honda neudává dynamické parametry, ale s ohledem na to, že vůz váží jen 405 kg, to bude asi velká věc.

"Karoserie" Project 2&4 s rozměry 3040 x 1820 x 995 mm je inspirována efjedničkovým monopostem RA272 z roku 1965 a základní myšlenkou stroje je poskytnout řidiči co nejintenzivnější zážitky z jízdy, spojit atmosféru motorky s ovladatelností a jízdními vlastnostmi auta. Koncept byl navržen ve středisku pro výzkum a vývoj motocyklů Honda v Asace ve spolupráci s automobilovým R&D ve Wako v rámci každoroční interní designérské soutěže jednotlivých stylistických center značky.

Při pohledu na celkovou koncepci studie je zřejmé, že je bez šance na sériovou výrobu, minimálně tedy ve formě vozidla se silniční homologací. Teoreticky bychom se však mohli s Project 2&4 setkávat na závodních tratích, ať už individuálně nebo třeba v rámci značkových pohárů. To je však pouze spekulace, Honda zatím odmítá připustit, že by se jednalo o cokoli jiného než pouhé designérské (a technické) cvičení. A to by byla velká škoda...

Spolupracujeme s TipCars.com
Pavel Bělobrádek nabídne k dispozici svou funkci Pavel Bělobrádek nabídne k dispozici svou funkci

Pavel Bělobrádek splní předvolební slib a na páteční…

Ženíšek nebude obhajovat pozici prvního místopředsedy TOP 09, do čela si přeje Pospíšila Ženíšek nebude obhajovat pozici prvního místopředsedy TOP 09, do čela si přeje Pospíšila

Marek Ženíšek nebude za měsíc na celostátním sněmu TOP 09…

Náchodský pivovar zůstane ve vlastnictví společnosti LIF, Holba s žalobou neuspěla Náchodský pivovar zůstane ve vlastnictví společnosti LIF, Holba s žalobou neuspěla

Krajský soud v Hradci Králové dnes opět zamítl žalobu na…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 





 
Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

TEST: Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

Dnes 12:51

Pouhý zhruba rok vydržela ve výrobním programu poslední inovace Dacie Duster. Nedávno totiž značka představila nástupce, druhou generaci. Co tedy nabízí původní duster v samém závěru své kariéry?




Blesk.cz

Otec tří dětí myslel, že má chřipku: V nemocnici mu amputovali nohy a ruku

Otec tří dětí myslel, že má chřipku: V nemocnici mu…

Když se Chrisovi Garlickovi (46) udělalo špatně poprvé, myslel si, že má chřipku. Za týden už připravovali…

Dítě může ve škole prožívat peklo: 5 stresů, které ho mohou děsit

Dítě může ve škole prožívat peklo: 5 stresů, které…

Dva měsíce školy jsou skoro za námi. Děti, a to nejen prvňáčci, mohou prožívat spoustu každodenních stresů,…

 

iSport.cz

Bosančič slavil před kotlem Slavie a spustil melu. Přilétla i světlice

Bosančič slavil před kotlem Slavie a spustil melu.…

V neděli v Edenu nikdo nerozproudil emoce tak, jako Miloš Bosančič. Záložník Liberce z penalty zvýšil vedení…

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a tři hattricky

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a…

Jedenáct kol, jedenáct vítězství a 11 bodů náskok. Fotbalisté Plzně si připsali v HET lize další triumf, když…

 

Reflex.cz

Vše o volbách: Pečinka, Steigerwald, Fištejn, Höschl a Balík komentovali výsledky, jejich příčiny a budoucnost

Vše o volbách: Pečinka, Steigerwald, Fištejn, Höschl…

Na jednom místě tady najdete všechno, co jsme během víkendu vydali k parlamentním volbám. Kromě komentovaného…

Film Bajkeři: Agresivní podívaná o teenagerech bez duše

Film Bajkeři: Agresivní podívaná o teenagerech bez duše

Asi jsem infantilní, ale nejlepší vtip komedie Bajkeři spočívá v tom, že ji napsal scenárista Petr Kolečko. Jako…