Honda vyrazí na Pikes Peak, s okruhovým speciálem ARX-04b
Americký závod na vrch Pikes Peak se od roku 2012 jezdí výhradně na asfaltové trati. Kvůli konci šotolinových částí tu od té doby bodují hlavně monstra specializovaná na asfaltový povrch. Jedno takové zde letos nasadí i Honda.
Japonská automobilka nepostaví pro Pikes Peak nový speciál (jako třeba Peugeot se svojí 208 T16 Pikes Peak), ale nasadí v něm závodní vůz ARX-04b LMP2, který je dosud známý z vytrvalostních okruhových šampionátů. V lednu se například zúčastnil 24hodinovky v americké Daytoně.
Vozidlo bude nasazeno do vrcholné kategorie Unlimited, přičemž za jeho volant se posadí Justin Wilson. Šestatřicetiletý Brit v roce 2003 závodil ve Formuli 1 za týmy Minardi a Jaguar, od roku 2008 startuje v americké formulové sérii IndyCar. Na Pikes Peak však tento závodník míří vůbec poprvé.
Speciál ARX-04b je poháněn přeplňovanou 3,5litrovou V6, jejíž základ je shodný s motorem pro Hondu NSX. Základem auta je karbonový monokok, přičemž se ARX-04b stane prvním vozem s plně karbonovým monokokem, který se Pikes Peak zúčastní.
Honda chce na Pikes Peak především vyzkoušet svoji techniku. Náročná, takřka 20 kilometrů dlouhá trať se 156 zatáčkami je totiž opravdovou zkouškou pro jezdce i techniku, a to především pro motory. Cíl závodu leží v nadmořské výšce 4.300 m. n. m., a tak piloti musí počítat s tím, že kvůli menší koncentraci kyslíku ve vysokohorských podmínkách klesá skutečný výkon pohonné jednotky.
Letošní ročník závodu na vrch Pikes Peak se koná v nedělí 28. června, dny předtím budou ve znamení tréninků a kvalifikace. Dosavadní rekord trati pochází z roku 2013, francouzský pilot Sebastien Loeb tehdy s Peugeotem 208 T16 Pikes Peak dosáhl času 8:13,878.