Honda XL650V Transalp: horský vůdce po plastice

Honda XL650V Transalp: horský vůdce po plastice

 
 

Honda minulý týden představila dvě novinky, o Hornetovi jsme psali na začátku týdne. Nyní přichází na řadu Transalp, který je na světě už celých 17 let. Tohle cestovní enduro má velmi široké publikum po celé Evropě. Nyní přichází omlazení pro rok 2005.

Honda minulý týden představila dvě novinky, o Hornetovi jsme psali na začátku týdne. Nyní přichází na řadu Transalp, který je na světě už celých 17 let. Tohle cestovní enduro má velmi široké publikum po celé Evropě. Nyní přichází omlazení pro rok 2005. Bude ještě na konkurenci stačit?

Už je skoro plnoletý

V úterý jsme vás informovali o čerstvé novince v podobě Hondy Hornet 600, která byla spolu s novým Transalpem představena minulý týden na boloňském motosalonu. Nesmíme ovšem zapomenout na září tohoto roku, kdy se v Mnichově tradičně pořádá největší motocyklová show INTERMOT. Právě tam bývá uvedeno největší množství nových modelů. Už tehdy se mluvilo o tom, že Honda chce Transalpem nahradit i letité a legendární „větší“ enduro Africa Twin a zabít tak dvě mouchy jednou ranou. Zbrusu nový Transalp měl dostat silnější motor o objemu 750 cm3 s výkonem okolo 70 koní a vzhled většího Varadera. Bohužel se tak nestalo, Transalp byl pouze mírně přepracován a pokračuje tak ve spanilé jízdě téměř se stejným kabátem jako už několik let.

Honda s přídomkem Transalp je tu s námi už celých 17 let, za tu dobu samozřejmě mnohokrát změnila svou tvář. První kousek a dnes už motocyklový pradědeček se objevil v roce 1987 a byl v mnohem inspirován motocykly, které zrovna jezdily rallye Paříž-Dakar. Jak už sám název napovídá, motorka byla určena hlavně pro evropský trh, kde si rychle získala svou popularitu. Kategorie cestovních endur byla v té době velmi módní. Silný a velký motor, rozměrná drátěná kola, vzpřímený posaz a možnost cestovat i na velmi dlouhé vzdálenosti – přesně o tyto atributy u těchto motocyklů jde. Během 17 let se Transalp proměnil z motorky inspirované rallye postupně ve stroj, který umí poskytnout co nejvíc zábavy i při běžném ježdění.

Z pouště do města

Z toho důvodu si Hondu Transalp v posledních letech ve velké míře oblíbily i ženy. Transalp se začal přizpůsobovat potřebám běžných zákazníků, a tak se změnila ergonomie stroje, bylo sníženo sedlo a zvýšen čelní štít. V nabídce výrobce se objevila široká škála příslušenství a v technických parametrech přibylo několik technických novinek. Transalp se tím pádem přesunul z písečných dun a alpských průsmyků do víru městských uliček, kde mohl každý využít jeho snadnou ovladatelnost a také vysoký jízdní komfort. Právě v tom tkví univerzálnost cestovních endur, zvládnou lehčí terén, běžnou okresku, dálnici i městský provoz.

Motor Transalpu se za celou tu dobu nijak radikálně nezměnil, v rámci vývoje vzrostl na 647 cm3 a nepatrně se zvýšil i výkon. Ten má hodnotu 39 kW/53 koní při 7 500 ot./min, točivý moment 55 Nm/5 500 ot./min. S tím dokáže Transalp uhánět 170 – 180 km/h rychlostí a z 0 – 100 km/h dokáže zrychlit za cca pět vteřin. To vše při průměrné spotřebě okolo šesti litrů. Nádrž o kapacitě 19 litrů tak zaručuje dojezd okolo 300 kilometrů. Převodovka má bohužel jen pět stupňů, což je trošku škoda. Suchá hmotnost motocyklu je 191 kilogramů, což není zase tak moc, aby se s ní nedokázaly vypořádat třeba i ženy.

Inovace pro rok 2005

Co se týče novinek pro rok 2005, jezdec má k dispozici nový větrný štítek se zatmaveným sklem, mírně byla upravena i přední maska spolu se světlometem. Na fotkách si taky můžete všimnout upravených směrovek s čirým sklem. Drátěná kola zůstala – vpředu 21palcové, vzadu 17palcové – mají ovšem novou černou výplň. Oko pilota jistě potěší přístrojový panel s novou grafikou, stejně jako sedlo s novými komfortnějšími potahy. Podobné naladění dostala i zadní kyvná vidlice. Optickými změnami prošly také výfukové koncovky nebo grafické logo na nádrži. Transalp neprodělal nijak radikální změny, pro rok 2005 se pouze snaží být líbivější, což by mu mělo pomoci při čekání na opravdového nástupce.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kanceláře zdražují. Nájmy z komerční prostory rychle rostou Kanceláře zdražují. Nájmy z komerční prostory rychle rostou

Investoři do podnikatelských realit mají v době…

Zápisník Jany Havligerové: Volební hodokvas Zápisník Jany Havligerové: Volební hodokvas

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek pomalu neví, kam dřív…

Poslanci projednají rychlejší zasílání vojáků na mise, nebo rozšíření působnosti zpravodajů Poslanci projednají rychlejší zasílání vojáků na mise, nebo rozšíření působnosti zpravodajů

Na pružnější vysílání jednotek do zahraničí klade důraz…

 
 

Tapety

Honda XL650V Transalp Honda XL650V Transalp
Honda XL650V Transalp Honda XL650V Transalp
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 




Test: Honda Transalp: univerzální voják (+VIDEO) Test: Honda Transalp: univerzální voják (+VIDEO)

Před nedávnem skončil dakarský maraton, a tak přišel čas…

 



 
The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

Včera

Monstrum z posledního dílu Mad Maxe nápadně připomíná americké trucky. Cisternový náklaďák však nevznikl ze žádného peterbiltu nebo kenworthu, nýbrž z Tatry 815.




Blesk.cz

Miluše Bittnerová v slzách! Zemřel jí tatínek na rakovinu

Miluše Bittnerová v slzách! Zemřel jí tatínek na rakovinu

Strašný smutek a bolest prožívá Miluše Bittnerová (39), které ve čtvrtek v noci zemřel její tatínek Vladimír…

Zdolala ultramaraton, ale za jakou cenu: Tohle se jí po doběhnutí udělalo na nohách

Zdolala ultramaraton, ale za jakou cenu: Tohle se jí…

Neuvěřitelných 111 km! Tolik uběhla Julie Nisbet (34) během supermaratonu. Neuvěřitelný výkon se jí ale moc…

 

iSport.cz

Otec supertalentu hrozí Juventusu: Kupte mi traktory, nebo syn odejde!

Otec supertalentu hrozí Juventusu: Kupte mi…

Jeden mladý talent si Juventus už pojistil v Patriku Schickovi, o jiný ale brzy může přijít. A to za poměrně…

Případ Mbappé. Chtějí ho Wenger i Klopp, Real by mohl obětovat Balea

Případ Mbappé. Chtějí ho Wenger i Klopp, Real by…

Žádanějšího hráče na světovém trhu asi v současnosti nenajdete. Mladičký útočník Monaka Kylian Mbappé v minulé…

 

Reflex.cz

Francouzský prezident Macron se opřel do Česka: Evropa není supermarket

Francouzský prezident Macron se opřel do Česka:…

Francouzský prezident se opět pustil do zemí střední a východní Evropy. Nestojí prý za evropskými hodnotami a…

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik řekne jako první magické slůvko na č?

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik…

Nezaujatý pozorovatel naší politické scény si už dávno musel položit otázku, který politik překročí magickou…