Honda XL650V Transalp: horský vůdce po plastice

Honda XL650V Transalp: horský vůdce po plastice

 
 
10.12. 2004 Tomáš Votruba

Honda minulý týden představila dvě novinky, o Hornetovi jsme psali na začátku týdne. Nyní přichází na řadu Transalp, který je na světě už celých 17 let. Tohle cestovní enduro má velmi široké publikum po celé Evropě. Nyní přichází omlazení pro rok 2005.

Honda minulý týden představila dvě novinky, o Hornetovi jsme psali na začátku týdne. Nyní přichází na řadu Transalp, který je na světě už celých 17 let. Tohle cestovní enduro má velmi široké publikum po celé Evropě. Nyní přichází omlazení pro rok 2005. Bude ještě na konkurenci stačit?

Už je skoro plnoletý

V úterý jsme vás informovali o čerstvé novince v podobě Hondy Hornet 600, která byla spolu s novým Transalpem představena minulý týden na boloňském motosalonu. Nesmíme ovšem zapomenout na září tohoto roku, kdy se v Mnichově tradičně pořádá největší motocyklová show INTERMOT. Právě tam bývá uvedeno největší množství nových modelů. Už tehdy se mluvilo o tom, že Honda chce Transalpem nahradit i letité a legendární „větší“ enduro Africa Twin a zabít tak dvě mouchy jednou ranou. Zbrusu nový Transalp měl dostat silnější motor o objemu 750 cm3 s výkonem okolo 70 koní a vzhled většího Varadera. Bohužel se tak nestalo, Transalp byl pouze mírně přepracován a pokračuje tak ve spanilé jízdě téměř se stejným kabátem jako už několik let.

Honda s přídomkem Transalp je tu s námi už celých 17 let, za tu dobu samozřejmě mnohokrát změnila svou tvář. První kousek a dnes už motocyklový pradědeček se objevil v roce 1987 a byl v mnohem inspirován motocykly, které zrovna jezdily rallye Paříž-Dakar. Jak už sám název napovídá, motorka byla určena hlavně pro evropský trh, kde si rychle získala svou popularitu. Kategorie cestovních endur byla v té době velmi módní. Silný a velký motor, rozměrná drátěná kola, vzpřímený posaz a možnost cestovat i na velmi dlouhé vzdálenosti – přesně o tyto atributy u těchto motocyklů jde. Během 17 let se Transalp proměnil z motorky inspirované rallye postupně ve stroj, který umí poskytnout co nejvíc zábavy i při běžném ježdění.

Z pouště do města

Z toho důvodu si Hondu Transalp v posledních letech ve velké míře oblíbily i ženy. Transalp se začal přizpůsobovat potřebám běžných zákazníků, a tak se změnila ergonomie stroje, bylo sníženo sedlo a zvýšen čelní štít. V nabídce výrobce se objevila široká škála příslušenství a v technických parametrech přibylo několik technických novinek. Transalp se tím pádem přesunul z písečných dun a alpských průsmyků do víru městských uliček, kde mohl každý využít jeho snadnou ovladatelnost a také vysoký jízdní komfort. Právě v tom tkví univerzálnost cestovních endur, zvládnou lehčí terén, běžnou okresku, dálnici i městský provoz.

Motor Transalpu se za celou tu dobu nijak radikálně nezměnil, v rámci vývoje vzrostl na 647 cm3 a nepatrně se zvýšil i výkon. Ten má hodnotu 39 kW/53 koní při 7 500 ot./min, točivý moment 55 Nm/5 500 ot./min. S tím dokáže Transalp uhánět 170 – 180 km/h rychlostí a z 0 – 100 km/h dokáže zrychlit za cca pět vteřin. To vše při průměrné spotřebě okolo šesti litrů. Nádrž o kapacitě 19 litrů tak zaručuje dojezd okolo 300 kilometrů. Převodovka má bohužel jen pět stupňů, což je trošku škoda. Suchá hmotnost motocyklu je 191 kilogramů, což není zase tak moc, aby se s ní nedokázaly vypořádat třeba i ženy.

Inovace pro rok 2005

Co se týče novinek pro rok 2005, jezdec má k dispozici nový větrný štítek se zatmaveným sklem, mírně byla upravena i přední maska spolu se světlometem. Na fotkách si taky můžete všimnout upravených směrovek s čirým sklem. Drátěná kola zůstala – vpředu 21palcové, vzadu 17palcové – mají ovšem novou černou výplň. Oko pilota jistě potěší přístrojový panel s novou grafikou, stejně jako sedlo s novými komfortnějšími potahy. Podobné naladění dostala i zadní kyvná vidlice. Optickými změnami prošly také výfukové koncovky nebo grafické logo na nádrži. Transalp neprodělal nijak radikální změny, pro rok 2005 se pouze snaží být líbivější, což by mu mělo pomoci při čekání na opravdového nástupce.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ozbrojenci stříleli na mladé lidi v Marseille Ozbrojenci stříleli na mladé lidi v Marseille

Policie v pondělí odpoledne zasahovala při přestřelce v…

Zemědělský svaz: Fond proti suchu se nerozjede, když do něj nepřispěje dost farmářů Zemědělský svaz: Fond proti suchu se nerozjede, když do něj nepřispěje dost farmářů

Několik let slibovaný Fond těžko pojistitelných rizik,…

Obchodníci platí za přebytky solární elektřiny velmi různě Obchodníci platí za přebytky solární elektřiny velmi různě

Malí solárníci si mohou zlevnit odběr elektřiny, když…

Italskou vládu má vést profesor práva bez politické zkušenosti Italskou vládu má vést profesor práva bez politické zkušenosti

Italským premiérem by se mohl stát 53letý Giuseppe Conte,…

 
 

Tapety

Honda XL650V Transalp Honda XL650V Transalp
Honda XL650V Transalp Honda XL650V Transalp
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii Maybach už nemusí vyrábět své SUV. Stačí vám pick-up Ram upravený v Itálii

I přes farmářské základy není tato přestavba z řady těch…

 



Test: Honda Transalp: univerzální voják (+VIDEO) Test: Honda Transalp: univerzální voják (+VIDEO)

Před nedávnem skončil dakarský maraton, a tak přišel čas…

 



 
NW Präsident: První automobil z Kopřivnice slaví 120 let od své první dálkové jízdy

NW Präsident: První automobil z Kopřivnice slaví 120 let od své první dálkové jízdy

Včera

NW Präsident, který je prvním osobním automobilem vyrobeným v Kopřivnici, se před 120 lety, 21. května roku 1898, vydal na svou slavnou jízdu do Vídně.




Blesk.cz

Malta: Ostrov mimo čas a prostor vybízí k romantice i ochutnávkám specialit

Malta: Ostrov mimo čas a prostor vybízí k romantice…

Neber slovo boží nadarmo… říkávali možná i vám vaše babičky. Ale ve spojení s Maltou nelze říci nic jiného, než…

Česko zasáhnou silné bouřky, lokálních je letos hodně. Kde udeří? Sledujte radar

Česko zasáhnou silné bouřky, lokálních je letos…

Také tento týden bude v Česku na bouřky bohatý. Bouřková oblačnost se bude vytvářet od úterý nejméně do konce…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Český biatlon má nového krále! Slaví Krčmář, u fanoušků vyhrála Vítková

Český biatlon má nového krále! Slaví Krčmář, u…

Olympijští medailisté se podělili o biatlonové ceny. Stříbrný muž ze sprintu z Pchjongčchangu Michal Krčmář se…

 

Reflex.cz

Budou Britové za pár let stát fronty na toaletní papír? Možný budoucí ministr financí chce svrhnout kapitalismus

Budou Britové za pár let stát fronty na toaletní…

Svrhneme kapitalismus a nastolíme socialistickou společnost, nastínil v rozhovoru pro BBC John McDonnell, který…

Královna burlesky Dita Von Teese se brzy vysvleče i v Praze. Chce vypadat jako žena z filmů pro pamětníky

Královna burlesky Dita Von Teese se brzy vysvleče i…

Dita Von Teese se v rámci svého vůbec prvního evropského turné představí v pražském Kongresovém centru. Její…