reklama


Honda XL650V Transalp: horský vůdce po plastice

Honda XL650V Transalp: horský vůdce po plastice

 
 

Honda minulý týden představila dvě novinky, o Hornetovi jsme psali na začátku týdne. Nyní přichází na řadu Transalp, který je na světě už celých 17 let. Tohle cestovní enduro má velmi široké publikum po celé Evropě. Nyní přichází omlazení pro rok 2005.

Honda minulý týden představila dvě novinky, o Hornetovi jsme psali na začátku týdne. Nyní přichází na řadu Transalp, který je na světě už celých 17 let. Tohle cestovní enduro má velmi široké publikum po celé Evropě. Nyní přichází omlazení pro rok 2005. Bude ještě na konkurenci stačit?

Už je skoro plnoletý

V úterý jsme vás informovali o čerstvé novince v podobě Hondy Hornet 600, která byla spolu s novým Transalpem představena minulý týden na boloňském motosalonu. Nesmíme ovšem zapomenout na září tohoto roku, kdy se v Mnichově tradičně pořádá největší motocyklová show INTERMOT. Právě tam bývá uvedeno největší množství nových modelů. Už tehdy se mluvilo o tom, že Honda chce Transalpem nahradit i letité a legendární „větší“ enduro Africa Twin a zabít tak dvě mouchy jednou ranou. Zbrusu nový Transalp měl dostat silnější motor o objemu 750 cm3 s výkonem okolo 70 koní a vzhled většího Varadera. Bohužel se tak nestalo, Transalp byl pouze mírně přepracován a pokračuje tak ve spanilé jízdě téměř se stejným kabátem jako už několik let.

Honda s přídomkem Transalp je tu s námi už celých 17 let, za tu dobu samozřejmě mnohokrát změnila svou tvář. První kousek a dnes už motocyklový pradědeček se objevil v roce 1987 a byl v mnohem inspirován motocykly, které zrovna jezdily rallye Paříž-Dakar. Jak už sám název napovídá, motorka byla určena hlavně pro evropský trh, kde si rychle získala svou popularitu. Kategorie cestovních endur byla v té době velmi módní. Silný a velký motor, rozměrná drátěná kola, vzpřímený posaz a možnost cestovat i na velmi dlouhé vzdálenosti – přesně o tyto atributy u těchto motocyklů jde. Během 17 let se Transalp proměnil z motorky inspirované rallye postupně ve stroj, který umí poskytnout co nejvíc zábavy i při běžném ježdění.

Z pouště do města

Z toho důvodu si Hondu Transalp v posledních letech ve velké míře oblíbily i ženy. Transalp se začal přizpůsobovat potřebám běžných zákazníků, a tak se změnila ergonomie stroje, bylo sníženo sedlo a zvýšen čelní štít. V nabídce výrobce se objevila široká škála příslušenství a v technických parametrech přibylo několik technických novinek. Transalp se tím pádem přesunul z písečných dun a alpských průsmyků do víru městských uliček, kde mohl každý využít jeho snadnou ovladatelnost a také vysoký jízdní komfort. Právě v tom tkví univerzálnost cestovních endur, zvládnou lehčí terén, běžnou okresku, dálnici i městský provoz.

Motor Transalpu se za celou tu dobu nijak radikálně nezměnil, v rámci vývoje vzrostl na 647 cm3 a nepatrně se zvýšil i výkon. Ten má hodnotu 39 kW/53 koní při 7 500 ot./min, točivý moment 55 Nm/5 500 ot./min. S tím dokáže Transalp uhánět 170 – 180 km/h rychlostí a z 0 – 100 km/h dokáže zrychlit za cca pět vteřin. To vše při průměrné spotřebě okolo šesti litrů. Nádrž o kapacitě 19 litrů tak zaručuje dojezd okolo 300 kilometrů. Převodovka má bohužel jen pět stupňů, což je trošku škoda. Suchá hmotnost motocyklu je 191 kilogramů, což není zase tak moc, aby se s ní nedokázaly vypořádat třeba i ženy.

Inovace pro rok 2005

Co se týče novinek pro rok 2005, jezdec má k dispozici nový větrný štítek se zatmaveným sklem, mírně byla upravena i přední maska spolu se světlometem. Na fotkách si taky můžete všimnout upravených směrovek s čirým sklem. Drátěná kola zůstala – vpředu 21palcové, vzadu 17palcové – mají ovšem novou černou výplň. Oko pilota jistě potěší přístrojový panel s novou grafikou, stejně jako sedlo s novými komfortnějšími potahy. Podobné naladění dostala i zadní kyvná vidlice. Optickými změnami prošly také výfukové koncovky nebo grafické logo na nádrži. Transalp neprodělal nijak radikální změny, pro rok 2005 se pouze snaží být líbivější, což by mu mělo pomoci při čekání na opravdového nástupce.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německá praxe minulého roku: deset násilných útoků proti migrantům denně Německá praxe minulého roku: deset násilných útoků proti migrantům denně

Německé úřady během loňského roku registrovaly téměř…

Letecký psycholog: Piloti z nás mají respekt. Bojí se, co by se o sobě mohli dozvědět Letecký psycholog: Piloti z nás mají respekt. Bojí se, co by se o sobě mohli dozvědět

Nedávné varování Harvardovy Univerzity, že mnoho pilotů…

Banky chystají revoluci v bezhotovostním styku. Bleskové zúčtování plateb Banky chystají revoluci v bezhotovostním styku. Bleskové zúčtování plateb

Finanční domy připravují své systémy na zásadní změnu.…

Nokia 3310 půjde znovu na trh. S Hadem a 22hodinovou výdrží při telefonování Nokia 3310 půjde znovu na trh. S Hadem a 22hodinovou výdrží při telefonování

Finská společnost HMD Global, která vyrábí telefony…

 
 

Tapety

Honda XL650V Transalp Honda XL650V Transalp
Honda XL650V Transalp Honda XL650V Transalp
 


reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Tato auta opustila český trh, jinde se však stále dobře prodávají Tato auta opustila český trh, jinde se však stále dobře prodávají

Vybrali jsme šest aut a modelových řad, které předčasně…

Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci Hranice tří set padla. První svezení se Seatem Leon Cupra po modernizaci

Seat Leon Cupra je možné i nadále kupovat ve třech…

 




Test: Honda Transalp: univerzální voják (+VIDEO) Test: Honda Transalp: univerzální voják (+VIDEO)

Před nedávnem skončil dakarský maraton, a tak přišel čas…

 



 
Pět aut do 100.000 Kč, která mají do budoucna potenciál: Vzpomínka na devadesátky

Pět aut do 100.000 Kč, která mají potenciál: Devadesátky jedou

Včera

Strop máme sice sto tisíc, ovšem většinu těchto vozů seženete laciněji. Otázkou je, v jakém budou stavu.




Blesk.cz

Le Penová se pustila do médií. Hystericky prý podporují jejího soka Macrona

Le Penová se pustila do médií. Hystericky prý…

Kandidátka krajní pravice pro francouzské prezidentské volby Marine Le Penová v neděli kritizovala média, že…

Uprchlíci v Německu zakusili loni každý den deset útoků, spočítalo vnitro

Uprchlíci v Německu zakusili loni každý den deset…

K téměř deseti útokům na uprchlíky denně v průměru docházelo během loňského roku v Německu. Oznámila to britská…

 

iSport.cz

VIDEO: Kometa zaskočila Liberec, Sparta skončí nejhůře třetí

VIDEO: Kometa zaskočila Liberec, Sparta skončí nejhůře třetí

Hokejisté Liberce měli na domácím ledě další příležitost obhájit Prezidentský pohár pro vítěze základní části…

Erbanová si rekord zajet nezvládla a na MS ve sprintu zůstala za medailí

Erbanová si rekord zajet nezvládla a na MS ve…

Rychlobruslařka Karolína Erbanová skončila na mistrovství světa ve sprintu v Calgary těsně pod stupni vítězů na…

 

Reflex.cz

15 tisíc lidí uctilo památku Borise Němcova, TASS uvádí třetinovou účast

15 tisíc lidí uctilo památku Borise Němcova, TASS…

K pochodu uspořádanému při příležitosti druhého výročí vraždy ruského opozičního politika Borise Němcova se…

Hrachové karbanátky a čaj ze sena. Vegetariánství v carském Rusku

Hrachové karbanátky a čaj ze sena. Vegetariánství v…

Dobrovolné odmítání živočišných produktů není fenoménem posledních desetiletí. Mezi slavné vegetariány patřili v…

 
 
reklama