Honda XL650V Transalp: horský vůdce po plastice

Honda XL650V Transalp: horský vůdce po plastice

 
 
10.12. 2004 Tomáš Votruba

Honda minulý týden představila dvě novinky, o Hornetovi jsme psali na začátku týdne. Nyní přichází na řadu Transalp, který je na světě už celých 17 let. Tohle cestovní enduro má velmi široké publikum po celé Evropě. Nyní přichází omlazení pro rok 2005.

Honda minulý týden představila dvě novinky, o Hornetovi jsme psali na začátku týdne. Nyní přichází na řadu Transalp, který je na světě už celých 17 let. Tohle cestovní enduro má velmi široké publikum po celé Evropě. Nyní přichází omlazení pro rok 2005. Bude ještě na konkurenci stačit?

Už je skoro plnoletý

V úterý jsme vás informovali o čerstvé novince v podobě Hondy Hornet 600, která byla spolu s novým Transalpem představena minulý týden na boloňském motosalonu. Nesmíme ovšem zapomenout na září tohoto roku, kdy se v Mnichově tradičně pořádá největší motocyklová show INTERMOT. Právě tam bývá uvedeno největší množství nových modelů. Už tehdy se mluvilo o tom, že Honda chce Transalpem nahradit i letité a legendární „větší“ enduro Africa Twin a zabít tak dvě mouchy jednou ranou. Zbrusu nový Transalp měl dostat silnější motor o objemu 750 cm3 s výkonem okolo 70 koní a vzhled většího Varadera. Bohužel se tak nestalo, Transalp byl pouze mírně přepracován a pokračuje tak ve spanilé jízdě téměř se stejným kabátem jako už několik let.

Honda s přídomkem Transalp je tu s námi už celých 17 let, za tu dobu samozřejmě mnohokrát změnila svou tvář. První kousek a dnes už motocyklový pradědeček se objevil v roce 1987 a byl v mnohem inspirován motocykly, které zrovna jezdily rallye Paříž-Dakar. Jak už sám název napovídá, motorka byla určena hlavně pro evropský trh, kde si rychle získala svou popularitu. Kategorie cestovních endur byla v té době velmi módní. Silný a velký motor, rozměrná drátěná kola, vzpřímený posaz a možnost cestovat i na velmi dlouhé vzdálenosti – přesně o tyto atributy u těchto motocyklů jde. Během 17 let se Transalp proměnil z motorky inspirované rallye postupně ve stroj, který umí poskytnout co nejvíc zábavy i při běžném ježdění.

Z pouště do města

Z toho důvodu si Hondu Transalp v posledních letech ve velké míře oblíbily i ženy. Transalp se začal přizpůsobovat potřebám běžných zákazníků, a tak se změnila ergonomie stroje, bylo sníženo sedlo a zvýšen čelní štít. V nabídce výrobce se objevila široká škála příslušenství a v technických parametrech přibylo několik technických novinek. Transalp se tím pádem přesunul z písečných dun a alpských průsmyků do víru městských uliček, kde mohl každý využít jeho snadnou ovladatelnost a také vysoký jízdní komfort. Právě v tom tkví univerzálnost cestovních endur, zvládnou lehčí terén, běžnou okresku, dálnici i městský provoz.

Motor Transalpu se za celou tu dobu nijak radikálně nezměnil, v rámci vývoje vzrostl na 647 cm3 a nepatrně se zvýšil i výkon. Ten má hodnotu 39 kW/53 koní při 7 500 ot./min, točivý moment 55 Nm/5 500 ot./min. S tím dokáže Transalp uhánět 170 – 180 km/h rychlostí a z 0 – 100 km/h dokáže zrychlit za cca pět vteřin. To vše při průměrné spotřebě okolo šesti litrů. Nádrž o kapacitě 19 litrů tak zaručuje dojezd okolo 300 kilometrů. Převodovka má bohužel jen pět stupňů, což je trošku škoda. Suchá hmotnost motocyklu je 191 kilogramů, což není zase tak moc, aby se s ní nedokázaly vypořádat třeba i ženy.

Inovace pro rok 2005

Co se týče novinek pro rok 2005, jezdec má k dispozici nový větrný štítek se zatmaveným sklem, mírně byla upravena i přední maska spolu se světlometem. Na fotkách si taky můžete všimnout upravených směrovek s čirým sklem. Drátěná kola zůstala – vpředu 21palcové, vzadu 17palcové – mají ovšem novou černou výplň. Oko pilota jistě potěší přístrojový panel s novou grafikou, stejně jako sedlo s novými komfortnějšími potahy. Podobné naladění dostala i zadní kyvná vidlice. Optickými změnami prošly také výfukové koncovky nebo grafické logo na nádrži. Transalp neprodělal nijak radikální změny, pro rok 2005 se pouze snaží být líbivější, což by mu mělo pomoci při čekání na opravdového nástupce.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Šnobrova hotelová síť expanduje, koupila areál v Orlických horách Šnobrova hotelová síť expanduje, koupila areál v Orlických horách

Síť rekreačních areálů Amenity Resorts se na konci…

MMF zhoršil výhled světové ekonomiky. Zpomaluje ji slabý růst eurozóny MMF zhoršil výhled světové ekonomiky. Zpomaluje ji slabý růst eurozóny

Mezinárodní měnový fond (MMF) zhoršil výhled světové…

Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Snaptrap Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Snaptrap

Říct si ve firmě o vyšší plat je v obecné rovině…

Praha chce sídlit ve vlastním. Hledá volný pozemek nebo areál k rekonstrukci Praha chce sídlit ve vlastním. Hledá volný pozemek nebo areál k rekonstrukci

Pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) uvažuje…

 
 

Tapety

Honda XL650V Transalp Honda XL650V Transalp
Honda XL650V Transalp Honda XL650V Transalp
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco? Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Scala. Chybí vám u ní něco?

Nejnižší cena Škody Scala atakuje hranici 400 tisíc…

Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu Znáte Lady s motorem Wankel? Byly primárně pro sovětskou tajnou službu

Ruské žigulíky si pamatujeme jako svižnější alternativy k…

 



Test: Honda Transalp: univerzální voják (+VIDEO) Test: Honda Transalp: univerzální voják (+VIDEO)

Před nedávnem skončil dakarský maraton, a tak přišel čas…

 



 
Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo CVT 4WD Executive – Tuhle pětku chci!

TEST: Honda CR-V 1.5 VTEC Turbo CVT 4WD Executive – Tuhle pětku chci!

Dnes 12:52

CR-V páté generace láká prostorností, odhlučněním, vyčerpávající výbavou, ale i zajímavou technikou. CVT dostanete se silnější patnáctistovkou než manuál.




Blesk.cz

Je nejdepresivnější den roku! Otestujte se, jestli „depka“ hrozí i vám

Je nejdepresivnější den roku! Otestujte se, jestli…

Vánoční atmosféra je pryč, někteří se vzpamatovávají z finančních výdajů za sváteční dny, počasí je ponuré a k…

Nádhera na nebi: Zatmění Měsíce pomohla v Česku jasná obloha. A bylo na co koukat

Nádhera na nebi: Zatmění Měsíce pomohla v Česku…

V pondělí brzy ráno nastalo úplné zatmění Měsíce, které bylo pozorovatelné v celém průběhu a startovalo bude…

 

iSport.cz

Duda vyhrál sázku, drahých hodinek se vzdal. Peníze raději věnuje dětem

Duda vyhrál sázku, drahých hodinek se vzdal. Peníze…

Lepší vstup do jarní fáze si nemohli přát. Fotbalisté Herthy Berlín zvítězili na hřišti Norimberku 3:1, když se…

Obrat u Puškáče! Po vyřazení z áčka Opavy neposílí Baník, ale Bohemians

Obrat u Puškáče! Po vyřazení z áčka Opavy neposílí…

VÍME PRVNÍ | PŘÍMO Z TURECKA | To, co se před pár dny zdálo jako jednoznačná věc, se nakonec úplně otočilo.…

 

Reflex.cz

Neuvěřitelná proměna: Důchodce přetvořil panelák na barokní zámek

Neuvěřitelná proměna: Důchodce přetvořil panelák na…

„Musíte mít opravdu hodně trpělivosti, abyste tohle zvládli,“ řekl britské BBC Olexandr Jakubenko, soused…

Vzkaz firmy Gillette: Muž je hlupák, neandrtálec a grázl. Ale jeho peníze chceme!

Vzkaz firmy Gillette: Muž je hlupák, neandrtálec a…

Přiznám se, že mě dlouhodobě štve, že jsou muži v reklamách stereotypně vyobrazováni jako totální ňoumové a…