Honda XL650V Transalp: horský vůdce po plastice

Honda XL650V Transalp: horský vůdce po plastice

 
 

Honda minulý týden představila dvě novinky, o Hornetovi jsme psali na začátku týdne. Nyní přichází na řadu Transalp, který je na světě už celých 17 let. Tohle cestovní enduro má velmi široké publikum po celé Evropě. Nyní přichází omlazení pro rok 2005.

Honda minulý týden představila dvě novinky, o Hornetovi jsme psali na začátku týdne. Nyní přichází na řadu Transalp, který je na světě už celých 17 let. Tohle cestovní enduro má velmi široké publikum po celé Evropě. Nyní přichází omlazení pro rok 2005. Bude ještě na konkurenci stačit?

Už je skoro plnoletý

V úterý jsme vás informovali o čerstvé novince v podobě Hondy Hornet 600, která byla spolu s novým Transalpem představena minulý týden na boloňském motosalonu. Nesmíme ovšem zapomenout na září tohoto roku, kdy se v Mnichově tradičně pořádá největší motocyklová show INTERMOT. Právě tam bývá uvedeno největší množství nových modelů. Už tehdy se mluvilo o tom, že Honda chce Transalpem nahradit i letité a legendární „větší“ enduro Africa Twin a zabít tak dvě mouchy jednou ranou. Zbrusu nový Transalp měl dostat silnější motor o objemu 750 cm3 s výkonem okolo 70 koní a vzhled většího Varadera. Bohužel se tak nestalo, Transalp byl pouze mírně přepracován a pokračuje tak ve spanilé jízdě téměř se stejným kabátem jako už několik let.

Honda s přídomkem Transalp je tu s námi už celých 17 let, za tu dobu samozřejmě mnohokrát změnila svou tvář. První kousek a dnes už motocyklový pradědeček se objevil v roce 1987 a byl v mnohem inspirován motocykly, které zrovna jezdily rallye Paříž-Dakar. Jak už sám název napovídá, motorka byla určena hlavně pro evropský trh, kde si rychle získala svou popularitu. Kategorie cestovních endur byla v té době velmi módní. Silný a velký motor, rozměrná drátěná kola, vzpřímený posaz a možnost cestovat i na velmi dlouhé vzdálenosti – přesně o tyto atributy u těchto motocyklů jde. Během 17 let se Transalp proměnil z motorky inspirované rallye postupně ve stroj, který umí poskytnout co nejvíc zábavy i při běžném ježdění.

Z pouště do města

Z toho důvodu si Hondu Transalp v posledních letech ve velké míře oblíbily i ženy. Transalp se začal přizpůsobovat potřebám běžných zákazníků, a tak se změnila ergonomie stroje, bylo sníženo sedlo a zvýšen čelní štít. V nabídce výrobce se objevila široká škála příslušenství a v technických parametrech přibylo několik technických novinek. Transalp se tím pádem přesunul z písečných dun a alpských průsmyků do víru městských uliček, kde mohl každý využít jeho snadnou ovladatelnost a také vysoký jízdní komfort. Právě v tom tkví univerzálnost cestovních endur, zvládnou lehčí terén, běžnou okresku, dálnici i městský provoz.

Motor Transalpu se za celou tu dobu nijak radikálně nezměnil, v rámci vývoje vzrostl na 647 cm3 a nepatrně se zvýšil i výkon. Ten má hodnotu 39 kW/53 koní při 7 500 ot./min, točivý moment 55 Nm/5 500 ot./min. S tím dokáže Transalp uhánět 170 – 180 km/h rychlostí a z 0 – 100 km/h dokáže zrychlit za cca pět vteřin. To vše při průměrné spotřebě okolo šesti litrů. Nádrž o kapacitě 19 litrů tak zaručuje dojezd okolo 300 kilometrů. Převodovka má bohužel jen pět stupňů, což je trošku škoda. Suchá hmotnost motocyklu je 191 kilogramů, což není zase tak moc, aby se s ní nedokázaly vypořádat třeba i ženy.

Inovace pro rok 2005

Co se týče novinek pro rok 2005, jezdec má k dispozici nový větrný štítek se zatmaveným sklem, mírně byla upravena i přední maska spolu se světlometem. Na fotkách si taky můžete všimnout upravených směrovek s čirým sklem. Drátěná kola zůstala – vpředu 21palcové, vzadu 17palcové – mají ovšem novou černou výplň. Oko pilota jistě potěší přístrojový panel s novou grafikou, stejně jako sedlo s novými komfortnějšími potahy. Podobné naladění dostala i zadní kyvná vidlice. Optickými změnami prošly také výfukové koncovky nebo grafické logo na nádrži. Transalp neprodělal nijak radikální změny, pro rok 2005 se pouze snaží být líbivější, což by mu mělo pomoci při čekání na opravdového nástupce.

Spolupracujeme s TipCars.com
Škoda Auto vyrobila dvacet milionů automobilů. Jubilejním vozem byl Karoq Škoda Auto vyrobila dvacet milionů automobilů. Jubilejním vozem byl Karoq

Automobilka Škoda Auto dnes vyrobila automobil s…

Uber nemá problémy jen v Londýně, odejde i z kanadské provincie Quebec Uber nemá problémy jen v Londýně, odejde i z kanadské provincie Quebec

Alternativní taxislužba Uber Technologies se příští měsíc…

Akcie, měny & názory Václava Kmínka: Volby trhy neovlivnily Akcie, měny & názory Václava Kmínka: Volby trhy neovlivnily

Angela Merkelová bude pravděpodobně počtvrté kancléřkou,…

 
 

Tapety

Honda XL650V Transalp Honda XL650V Transalp
Honda XL650V Transalp Honda XL650V Transalp
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Test: Honda Transalp: univerzální voják (+VIDEO) Test: Honda Transalp: univerzální voják (+VIDEO)

Před nedávnem skončil dakarský maraton, a tak přišel čas…

 



 
Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469

Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469

Dnes 18:53

Legendární vojenský offroad UAZ 469 se stále vyrábí. Od roku 2003 je však nabízen pod označením Hunter.




Blesk.cz

Pikantní trapas moderátora Chuma v živém vysílání:  Po VYHOLENÉ lehl smíchy!

Pikantní trapas moderátora Chuma v živém vysílání:…

Na rozhlasové stanici Radiožurnál měli v úterý ráno veselo. Moderátor Jiří Chum (37) se totiž velmi zajímavě…

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

Cestovatelské zážitky není nutné sbírat pouze za hranicemi. Mnohé k uspokojení turistů může nabídnout i české…

 

iSport.cz

Kloppa vytočili v Moskvě: Hrajeme Ligu mistrů a vás zajímá, koho miluju!

Kloppa vytočili v Moskvě: Hrajeme Ligu mistrů a vás…

Cesty na východ nepatří u fotbalistů zrovna mezi nejoblíbenější. A i trenérovi Liverpoolu Jürgenu Kloppovi výlet…

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu, chybí Schick

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu,…

Reprezentační trenér Karel Jarolím zveřejnil českou nominaci na závěrečné dva zápasy kvalifikace MS proti…

 

Reflex.cz

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak sníst a současně ho mít

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak…

Jedním z velkých témat nadcházejících (ale i všech předcházejících) voleb jsou důchody. Jak jste asi také již…

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

Kolik takových příběhů už bylo napsáno. Dva bratři, jeden slušný a pracovitý, druhý povahy násilnické a…