Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hongqi L5: Produkční verze čínského Rolls-Royce

Michal Fokt
Diskuze (20)
Čínský koncern FAW představuje světu opravdu vážně míněného konkurenta značkám Rolls-Royce a Bentley. Ukáží čínští boháči, že jsou patrioti?

Čínský autoprůmysl, to už sice nejsou jen laciné, nekvalitní a nebezpečné šmejdy, nicméně i tak se třídě luxusních aut tamní producenti vyhýbají jako majitel supersportu benzínce v areálu zemědělského družstva. S jedinou výjimkou, která se naopak na luxusní auta (pro politické papaláše) přímo zaměřuje a to už téměř 60 let, přičemž nyní chce oslovit i domácí podnikatelskou elitu.

Důvodem, proč by mohly mít značky Rolls-Royce a Bentley obavy o zisky, je vůz Hongqi L5. Značka, náležící automobilce FAW Group, představila sériovou verzi auta, které má mít na to, aby zahrálo na vlasteneckou strunu čínských boháčů a sebralo britským výrobcům vítr z plachet. Zepředu původní Hongqi z poloviny 50 let, od A sloupků vzad Rolls-Royce a pod dlouhou kapotou vlastní celohliníkový motor V12 6.0 s výkonem 296 kW a točivým momentem 548 N.m, hydropneumatické pérování inteligentní pohon všech kol - tak lze asi nejlépe charakterizovat auto s délkou 5,5 m, rozvorem 3,44 m a váhou 3,2 tuny.

Chybí bohužel snímky interiéru, aby bylo možné si udělat obrázek o tom, jak moc budou pasažéři na zadních sedadlech hýčkáni, ale je zřejmé, že významnou roli sehraje individualizace. Podle Bloombergu totiž už má Hongqi L5 prvního soukromého vlastníka, tamní obchodník si vůz navymýšlel za 801 tisíc (!) dolarů.

To "soukromého" je dost důležité slovo, FAW totiž věří (a proslýchá se, že cestička už byla umetena), že Hongqi L5 nahradí (údajně až miliony) luxusních aut, které čínská vláda zakoupila v předchozích letech pro potřeby důležitých funkcionářů. Hongqi tedy patrně čeká spokojená a perspektivní budoucnost, nicméně potřebnou prestiž získá pochopitelně nejvíce objednávkami z řad podnikatelské elity. Hodně však asi bude záležet na jejich ideologické orientaci, ta rudá čepel na kapotě totiž odkazuje na jméno značky, které zůstává viset hluboko v krvavé historii čínského režimu - v překladu znamená Rudá vlajka...

Michal Fokt
Diskuze (20)
25. 4. 2014 00:13
Pěkný trabi
:yes:
Avatar - pumpkin
24. 4. 2014 23:02
Re: Trabant!
No daj aspoň tri. Bez GAZu 21.
Avatar - dolfi
24. 4. 2014 21:40
Re: Krivy vyfuk
To je ta individualizace - první zákazník si prostě přál mít pravý výfuk nakřivo... >:D
24. 4. 2014 18:58
Trabantové hlavy
Nič iné podobných tvarov ako Trabanta nepoznáte?
A prosím, žiadne posmešky. Trabant vznikol enormným úsilím množstva múdrych ľudí, ktorí dokázali skoro nemožné. Na svoju dobu to bolo pevné a schopné auto, ktoré významnou mierou pomohlo NDR na kolesá.

Spraviť luxusnú limuzínu v takomto retro-štýle vôbec nemusí byť zlý nápad. Druhá strana mince je čínska kvalita, ktorá, ako spomenul vyššie element, je stále ešte zrejme diskutabilná.
24. 4. 2014 18:54
Re: Trabant!
Ak nepoznáš žiadne iné auto, ktoré mohlo byť tomuto čínskemu vozidlu vzorom, tak to teda nie je žiadna sláva.