3.9. 2014 ČTK

Hospodářský výbor podpořil odklad pro zavedení značek na přání

Hospodářský výbor podpořil odklad pro zavedení značek na přání

Vydávání registračních značek na přání se pozdrží. Podobně je na tom také povinné fotografování při kontrolách STK.

Sněmovní hospodářský výbor podpořil roční odklad zavedení registračních značek na přání majitelů vozidel a také zavedení systému povinného fotografování vozidel při kontrolách ve Stanicích technické kontroly (STK). Zavedení obou bodů od začátku příštího roku by způsobilo potíže a nepřiměřené náklady, uvedl na dnešním jednání výboru náměstek ministra dopravy Milan Feranec.

Místo od 1. ledna 2015 by tak obě novinky měly začít platit o rok později. Od ledna 2016 by se měl podle ministerstva kompletně změnit systém vydávání značek pro automobily podle německého modelu. Majitelem takzvaných značek by nově nebyl stát, ale majitel vozidla. Jejich výrobu by proto nezajišťovalo ministerstvo dopravy jako dosud, ale pořizoval by si je majitel vozidla.

Úřad by v tomto modelu jen přiděloval licence soukromým výrobcům, kteří by splnili technologické požadavky na dostatečnou kvalitu bezpečnostních prvků na samotných značkách. Pro zavedení obou systémů od počátku příštího roku není dostatek času, nebo by bylo spojeno s vysokými náklady, argumentuje ministerstvo dopravy.

Registrační značky na přání: Odloženo na leden 2016, zaplatíte 10.000 Kč

Podle zákona schváleného loni nebudou smět registrační značky na přání obsahovat vulgární a hanlivé výrazy nebo například zkratku některého úřadu. Jedna taková tabulka by měla stát 5000 korun, takže dvě značky na auto vyjdou na 10.000 korun.

Pořizování obrazového záznamu z STK má podle ministerstva zabránit podvodům s technickými kontrolami, kdy oprávnění k provozu dostanou i vozidla, která na kontrolách fyzicky nebyla. Původně ministerstvo požadovalo, aby se přítomnost vozidel na technických kontrolách dokazovala pořízením videozáznamu, nyní se chce spokojit s fotografiemi.

Předseda poslanců ODS Zbyněk Stanjura, který byl do loňského léta ministrem dopravy, řekl, že ministerstvo přípravu na nový systém nezvládlo, i když podle něj na to mělo 16 měsíců. "V tomto případě kvalitní výkon odveden nebyl," řekl. Senát schválil příslušnou novelu loni v červenci, prezident ji dva týdny poté podepsal. Také úleva pro STK je podle něj nepřijatelná. "Vůbec to nesouvisí s novým způsobem vydávání registračních značek," řekl.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí a jejíž většina vnitřních prostor dnes patří…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…