Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai a Kia chtějí letos růst o 21 %, prodají takřka 4,8 milionu aut

Václav Pavlečka
Diskuze (5)
Ambiciózní korejská automobilová skupina si stanovila cíle do příštího roku. Prodat o 21 procent více aut než letos a dodat nové vozy 4,8 milionům zákazníků. Pomoci mají nové modely, nové továrny a expanze na rychle se rozvíjející trhy.

V žebříčku o jedno místo vzhůru

Optimistické výhledy šéfů koncernu Hyundai-Kia znamenají v překladu z řeči čísel, že jihokorejská dvojka se chystá poskočit ze šestého na páté místě mezi světovými výrobci aut.

Již vloni prodal jihokorejský koncern 3,96 milionu aut. V příštím roce pomohou růstu nové výrobní kapacity. Například továrna v Nošovicích bude spuštěna na jaře 2009, automobilka staví také v USA a do svých expanzních plánů samozřejmě řadí i rychle rostoucí trhy v Číně, Rusku a Indii. V Rusku bude Hyundai stavět novou výrobnu od poloviny roku a v obou zbývajících zemích už podle slov vedení koncernu své expanzní projekty obě značky dokončily.

Pětice nových modelů

Aby značky Hyundai a Kia splnily předsevzetí svých šéfů musí uvést nové vozy, které jim pomohou v růstu. Těch by mělo být celkem nejméně pět, včetně luxusního sedanu Genesis. Objeví se ale i kombi i30 CrossWagon a kabriolet odvozený od Hyundai i30. Verze i30 CW přijde na český trh už březnu.

Výroba hlavně za hranicemi země

S celními bariérami je v současnosti pro automobilky většinou jasně výhodnější vyrábět své vozy na cílových trzích. Dokládají to i čísla korejského koncernu – zatímco v současnosti je jeho výrobní kapacita za hranicemi Jižní Koreje 1,73 milionu aut, za tři roky to má být už 3 miliony vozů.

Vloni se ambice docela nenaplnily

Ačkoliv oba korejští producenti letos chystají výrazný růst, například v loňském roce se jim své prodejní cíle zcela naplnit nepodařilo. Hyundai plánoval prodat 2,73 milionu nových vozů a za svou vizí zůstal pozadu o 173 tisíc aut. Jihokorejští producenti si však hodně slibují od svých chystaných vozů, jejichž zvyšující se kvalitu zpracování potvrzují i naše recenze (viz model Kia Cee´d, resp. Hyundai i30).

Václav Pavlečka
Diskuze (5)
4. 1. 2008 20:35
Uvidíme..
Nechcem byť nejaký futurista, ale myslím si, že pokiaľ Hyundai-Kia pôjdu takto aj dalej, nebudú mať problémy podchytiť si skromnejšiu strednú triedu zákazníkov. Moja Kia ceed má teraz 30 tis. km a nemenil som ešte ani žiarovku, to ostatné ukáže čas, ale mám dojem, že Kia ceed a Hyundai i-30 ukážu Európe, kde je sever, cena a spolahlivosť auta sú teraz to najhlavnejšie, veď 200 tis. rozdiel v cene na Octaviu Combi so starým dieselom je už naozaj len o hanbe na tradíciu., tu už nepomôže ani Gobbelsovská reklama od GTI.