Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Hyundai Kona 1.6 T-GDI 4x4 – Klasická alternativa se sportovním šmrncem

Ondřej Šámal
Diskuze (30)

Druhý test nové generace korejského crossoveru s motorem 1.6 T-GDI se tentokrát ponese v duchu dynamicky laděné varianty N Line.

Design, interiér


Konu si v posledních letech spojuji hlavně s elektrickým pohonem. Lokálně bezemisní varianta se totiž pro evropský trh vyrábí ve slezských Nošovicích. Stala se tak prvním masovým elektromobilem, který na našem území vzniká. Až s odstupem se přidala mladoboleslavská Škoda Enyaq, která je za první tři letošní měsíce s 218 exempláři nejčastěji registrovaným elektromobilem u nás. Kona Electric si za stejné období připsala 82 vozů, zbylých 229 kusů poháněl některý ze spalovacích motorů.

Ty jsou na výběr hned tři: základní tříválec 1.0 T-GDI S 88 kilowatty, klasický hybrid 1.6 GDI se systémovým výkonem 104 kilowatty a vrcholná šestnáctistovka se 146 kilowatty, která jako jediná nabídne volitelný pohon všech kol. Ten přitom kvůli emisím a dalším důvodům vyklízí pozici i u větších modelů, třeba v podobě Renaultů Austral a Espace.

Zobrazit celý článek
Ondřej Šámal
Diskuze (30)

Doporučujeme

Hyundai Kona 1.6 T-GDI 4x4
Cena základní sestavy 819 990 Kč
Výbava základní sestavy mimo jiné 18” kola, projektorové Full LED přední světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel, zadní tónovaná boční skla + tónované zadní sklo, solární tónované čelní sklo + solární tónovaná přední boční skla, aktivní sledování mrtvého úhlu (BCA), aktivní upozornění na projíždějící vozidla při couvání RCCA, varování před projíždějícími vozy při vystupování SEW, anatomicky tvarovaná sedadla s prémiovým látkovým čalouněním, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče + elektricky nastavitelné sedadlo spolujezdce, digitální klíč - odemykání a startování vozu kompatibilním mobilním zařízením s aplikací Bluelink, plně digitální 12,3" barevný displej přístrojového panelu, přední a zadní parkovací senzory, zadní parkovací kamera, integrovaná navigace s 12,3" dotykovým displejem, 1× datové USB-C, audiosystém s DAB, vzdálená správa vozu Bluelink, funkce bezdrátového propojení Android Auto a Apple CarPlay, Live Services Kč
Cena testované sestavy 922 890 Kč
Výbava testované sestavy červený metalický lak Ultimate Red Metallic (17.900 Kč), černé lakování střechy (15.000 Kč), paket Premium (70.000 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 146 / 0
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 265 / 1600 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6.7
Emise CO2: 151
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 446 / 1300
Objem nádrže (l): 47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1450 / 425
Rozměr pneu: 215/55 R18
Hyundai Kona 1.6 T-GDI 4x4
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4385
b) šířka (mm): 1825
c) výška (mm): 1570
d) rozvor (mm): 2660
e) rozchod vpředu (mm): 1591
f) rozchod vzadu (mm): 1600
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 780 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 910
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
23. 4. 2024 07:29
4x4 DCT
To DCT ma stale suche spojky, smradiace pri kazdom pokuse o zdolanie zasnezeneho alebo zablateneho svahu ?
Avatar - twistedTSD
18. 4. 2024 09:06
Re: ???
První Kona mi rozhodně hezčí nepřijde.
17. 4. 2024 23:50
Re: ???
Přesně tak. Mluvit v případě tohoto designového paskvilu o jakémkoliv "šmrncu" je úsměvné, či spíše trapné ... :*)
P.S. Pokud by existovala nějaká soutěž o nejidiočtější automobilovy design z funkčního hlediska, tento výtvor by určitě taky "zabodoval". Sorry, ale umístit drahé a křehké světlomety, resp svítilny do nejohroženějších míst karoserie, do rohů nárazníků, může jen pitomec! :-O :no: :no: :no:
17. 4. 2024 21:46
Re: ???
Ano, nechápu, kdo tohle spáchal. 1. Kona byla hezčí, toto je slátanina. Mrzí mě, že se vyrábí u nás, je to totálně propásnutá příležitost udělat pěkné, levné EV (čemuž se první generace blížila).
Avatar - Pepa_007
17. 4. 2024 21:34
???
To je tal ošklivý auto. Fuj. Vypadá jako první SangYong. 30 let starý auto.