Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i30 přijíždí v nové verzi. Má hlavně více elektroniky

Marek Bednář
Diskuze (52)

Drobný facelift přivál na českém trhu oblíbenému modelu značky Hyundai zejména bohatší elektronickou výbavu a širší nabídku barev, které nejsou jen odstíny šedé.

Třetí generace Hyundai i30 je na světě už od roku 2016 a jednou modernizací už stihla projít. Nyní automobilka odhaluje facelift druhý. Ovšem aby člověk našel, kde konkrétně proběhly tiskovou zprávou ohlašované „odvážné modernizace“, musí se opravdu pečlivě dívat.

Ve světelném podpisu to tentokrát není, nová je mřížka masky chladiče spolu s ozdobným prvkem pod prostorem pro registrační značku a kryty mlhovek. Karosářské varianty hatchback a kombi mají hranatější tvarování chromovaného ozdobného prvku na zadním nárazníku.

Nově jsou standardem LEDkové světlomety i zadní lampy, které byly dosud za příplatek. Také již jsou v základní výbavě 16“ litá kola. V nabídce je 12 různých barev, z nichž sedm je v nabídce nově a nejsou to jen odstíny šedé. Nová je modrá Meta, zelená Cypress, modrá Sailing, červená Ultimate, oranžová Jupiter, černá Abyss a šedá Ecotronic. Z dosavadní palety barev karoserie zůstává v nabídce bílá Atlas White, šedá Shadow (dostupná výhradně pro N Line) a červená Engine, dále perleťová bílá Serenity a metalická stříbrná Shimmering.

Video se připravuje ...

Interiér dostal nový povrch pro některé ochranné prvky, který je dle automobilky příjemnější na dotek, a na středové konzoli najdeme černé klavírové lakování. Čalounění je k mání látkové, kožené či v kombinaci semiše a kůže. Navíc jsou nové tři možnosti designu čalounění.

Verze N Line má, podobně jako dosud, speciální design nárazníku a přední masky. Nové jsou i designy 17“ a 18“ litých kol a čalounění sedaček v kombinace semiše a kůže má vzor s horizontálními linkami.

Modernizace zlepšila i elektronickou výbavu i30, a to zhusta v souladu s novými regulemi Evropské unie. V základní výbavě je nově autonomní nouzové brzdění, aktivní asistent pro vedení vozu ve středu jízdního pruhu či „eurohlásítko“ rychlostního limitu, u Hyundai označené ISLA (Intelligent Speed Limit Assist). Také je ve výbavě upozornění, že došlo k otevření zadních dveří, aby řidič při opouštění vozu nezapomněl dítě či tašku na zadních sedačkách. Ve standardu jsou také parkovací čidla na obou koncích auta.

Za příplatek je možné rozšířit autonomní nouzové brzdění o hlídání odbočování na křižovatkách. Také je k mání asistent pro jízdu po dálnici spolu s adaptivním tempomatem, který kromě odstupu od vozidla před sebou umí automaticky upravovat rychlost podle dopravních značek.

Pod kapotou zůstává v nabídce zážehová atmosférická patnáctistovka s dvojitým nepřímým vstřikováním DPI (Dual Port Injection), která spolupracuje s manuálním šestikvaltem a nabízí 71 kW. Další volbou je přeplňovaný tříválec 1,0 T-GDI o výkonu 74 kW a vrcholem nabídky je čtyřválec 1,5 T-GDI o 103 kW, který má ku pomoci 48V mild hybridní ústrojí. Oba přeplňované motory mají v základu šestistupňovou manuální převodovku, za příplatek je k mání sedmistupňová dvouspojka.

Výroba zůstává závodu v Nošovicích nedaleko Frýdku-Místku a začne během dubna letošního roku. Ceník nové verze zatím není na světě, na webu automobilky je zatím ceník dosavadního provedení, který se vztahuje na skladové vozy. Jeho akční ceny u hatchbacku začínají těsně pod 400 tisíci korunami. Kombík je o 30 tisíc korun dražší, fastback o 70 tisíc, ovšem ten nenabízí základní patnáctistovku.

Marek Bednář
Diskuze (52)

Doporučujeme

28. 3. 2024 12:17
Re: Facelift
jj, 10/14/15kW těm motorům bude prostě chybět :no:
Avatar - twistedTSD
27. 3. 2024 07:15
Re: Facelift
Líné být nemusí, ale předjíždět s 81 kW a 71 kW bude rozdíl.
Avatar - twistedTSD
27. 3. 2024 06:47
Re: Tak tento facelift trval téměř rok
Tak o dokonalosti bych nemluvil, ale whatever. Především i30 zaostává za konkurencí výbavou a ta "modernizace" motorizací stojí dost za pytel. Na druhou stranu, standardem dnes je "modernizovat" paletu motorizací tak, že se proškrtá a zůstane tříválec a případně PHEV, což je ještě horší varianta. S asistenty si zřejmě tady nepomůžeš, ty zrovna Hyu udržuje celkem aktuální (např. u stupidníjo ISLA nemá na výběr).
26. 3. 2024 18:13
Re: "Děkujeme" Hyundai za ty změny k horšímu...
Nebo to jednoduše nekupovat ;-)
Avatar - twistedTSD
26. 3. 2024 13:16
Re: A kedy bude nova i30?
Tak Lancia je specifikum. Ta značka byla 10 let v klinické smrti, ale Italové ne a ne přestat kupovat Ypsilon, tak dostával modelovou péči. Teď Stellantis přišel na to, že může nalepit znáček Lancie na 208, přijde to na "pár korun" a třeba se to bude taky prodávat.