Hyundai Accent 1,5 CRDi - Rodinné zlato (06/2003)

Hyundai Accent 1,5 CRDi - Rodinné zlato (06/2003)

 
 

Zmiňovat rostoucí ambice značky Hyundai na evropském trhu je už nošením dříví do lesa. Nejinak je tomu i u modelu Accent. Poslední modernizace postrčila i tento vůz blíže vkusu evropského zákazníka a spolu s přijatelnou cenou je Accent teoreticky celkem dobře připraven na boj s konkurencí. Jak tedy obstojí v testu?

Vnější design doznal oproti předchozí verzi výrazných změn, charakterizovatelných slovy přijatelné zakulacení a zestřízlivění. Přední světlomety jsou ještě dominantnější, i když část pozornosti přebírá i výrazný, v barvě vozu lakovaný přední spoiler. Poměrně nízké linie pětidveřového liftbacku jsou pak zakončeny méně drasticky useknutou zádí, opět s výraznými sdruženými světly. Oblých tvarů je na korejský model přiměřeně, nenajdeme zde ale žádné výrazné výstřelky. S příplatkovými litými koly vypadá Accent dospěle, zlatá metalíza se ale nemusí líbit každému.

Podobné je to v interiéru. Křivky zůstaly, zpracování se o třídu zlepšilo. Ani na špatných silnicích nikde ve voze nic nevrže a slícování jednotlivých dílů interiéru rovněž pokročilo. Šedý plast působí levně, v autě bez klimatizace jsme alespoň ocenili, že není černý. Jednoduchá sedadla s průměrným bočním vedením jsou dostatečně tuhá, pro svižnou jízdu ale dostačují. Všechny ovládací prvky najdeme na obvyklých místech a pochválit je možné i celkem jednoduché a jasně čitelné přístroje. Posádka vpředu nestrádá v žádném směru, naopak na zadních sedadlech s je přece jen omezenější prostor pro kolena. Hlavy zadních cestujících mohou také mluvit o přijatelném pohodlí, jejich nositelé ale nesmí být vyšší než 185 cm.

Zavazadlový prostor o základním objemu 321 litrů je v základní konfiguraci dostačující, nakládací hrana je v přijatelné výšce a využitelnost je příkladná. Po sklopení opěradel vznikne sice nikoli rovná, nicméně stále nízká plocha a do takto vzniklého prostoru (859 l) lze vtěsnat i horské kolo. Rodina nemá důvod ke stížnostem - tedy pokud jí nevadí, že zadní dveře lze otevírat pouze klíčem či pákou u sedadla řidiče.

Tříválcový turbodieselo maximálním výkonu 60 kW jsme popisovali už u modelu Matrix, takže jen stručně: Maximální výkon vyžaduje poměrně vysoké otáčky, kroutící moment má naopak vrchol už u 1900 otáček. Nevýhodou pohonné jednotky je poněkud vyšší hladina vibrací a hluku. Mezi výhody pak můžeme počítat absenci turboprodlevy, nízká (v našem případě ve městě maximálně šestilitrová) spotřeba. Na dálnici se moc zrychlovat nedá, stálou rychlost okolo 140 km/h ale auto udrží bez větších problémů i se zatížením.

Nezáludné jízdní vlastnosti rodinného auta se spíše komfortněji naladěným odpružením skončí ve chvíli, pokusíme-li se o sportovní manévr. Přimějeme-li motor k příslušně svižnému nájezdu do zatáčky, překvapí nás poměrně značné ponoření přídě a boční náklon, ovšem po výraznější neotáčivosti není dlouho ani památky. Řidič je tak varován ještě dříve než se vůz stačí dostat do úzkých. Prudší vyhýbání i přejezdy nerovností snáší podvozek Accentu bez problémů, naopak nutné je počítat s vyšší citlivostí na boční vítr.

Cena za toto rodinné auto vybavené úsporným motorem se nám zdá přijatelná s tím, že zejména základní výbavě lze vytknout absenci ABS. Objednáte-li si kombinaci ABS, EBD, bočních airbagů a klimatizace přímo z výroby, zaplatíte jen o přibližně 35.000,- Kč navíc, což lze jedině doporučit.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 334 900 Kč Cena v testované výbavě: 358 900 Kč

Základní výbava:Základní výbava: 2x airbag, předpínače bezp. pásů, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, příprava na rádio, 4x repro, el. ovládaná vnější zrcátka, el. ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání, palubní počítač, kryt zav. prostoru

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+9.000,-), alu kola 14" (+15.000,-)

ANO zmírnilo morální kodex. Stíhání už nevadí ANO zmírnilo morální kodex. Stíhání už nevadí

Kdyby šéfa ANO Andreje Babiše nebo někoho z poslanců či…

Babišovy dluhopisy už vyšetřuje Finanční správa Babišovy dluhopisy už vyšetřuje Finanční správa

Specializovaný finanční úřad si vyžádal od společnosti…

Létání s drony přechází do nové dimenze - virtuální brýle ovládané hlavou Létání s drony přechází do nové dimenze - virtuální brýle ovládané hlavou

Frontální útok na emoce zákazníků podnikl světový lídr…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 3 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1493
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 60 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 184 / 1900 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 4.5 / 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 321 / 859
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1135 / 455
Rozměr pneu:185/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4215
b) šířka (mm): 1680
c) výška (mm): 1405
d) rozvor (mm): 2440
e) rozchod vpředu (mm): 1435
f) rozchod vzadu (mm): 1425
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 680 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1330
l) šířka vzadu (mm): 1320
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,69
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data Yeti končí a místo něj Škoda od října nabídne Karoq. Už máme i jeho data

Design své letošní hlavní novinky zatím Škoda drží pod…

Opravdu SUV chrání při nárazu lépe než kombi? A platí to i pro děti? Opravdu SUV chrání při nárazu lépe než kombi? A platí to i pro děti?

Počtvrté srovnáváme příbuzná SUV a kombi na českém trhu.…

 




Ojetý Hyundai Accent 1.4 16V: Jenom pro nenáročné Ojetý Hyundai Accent 1.4 16V: Jenom pro nenáročné

Poslední generace Accentu uvedená v Česku je stejně jako…

Hyundai Accent 2014: Americký bratranec i20 po modernizaci Hyundai Accent 2014: Americký bratranec i20 po modernizaci

Nejmenší model americké nabídky jihokorejské značky…

 



 
Toto je pět nejlevnějších aut českého trhu!

Toto je pět nejlevnějších aut českého trhu!

Včera

K lemu s hranicí dvou set tisíc korun se před třemi roky vměstnalo dvacet modelů, dál do minulosti ještě víc. Na jaře 2017 už tu tahá králíky jen pět mágů.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Chytá nám Čech, překvapila Chelsea. Ten zářil v derby, Arsenal však padl

Chytá nám Čech, překvapila Chelsea. Ten zářil v…

Držel Arsenal nad vodou, jeho zákroky ale na body nestačily. Brankář Petr Čech nezabránil prohře Arsenalu 0:2 v…

 

iSport.cz

Slávistická obrana v krizi: Deli střídal a vztekal se, Lüftner si dal opět vlastňák

Slávistická obrana v krizi: Deli střídal a vztekal…

V týdnu vyrobil hrubku, která rozhodla semifinále poháru se Zlínem. Obránce Slavie Simon Deli se z ledabylého…

SESTŘIHY: Slavia doma s Jabloncem jen remizovala, blíže titulu je Plzeň

SESTŘIHY: Slavia doma s Jabloncem jen remizovala,…

Fotbalisté Slavie v 26. kole ePojisteni.cz ligy odvrátili pohromu. Remízu 1:1 s Jabloncem zachránili až v 90.…

 

Reflex.cz

Večeře korespondentů v Bílém domě se stala oslavou svobody tisku, Trump se z akce omluvil

Večeře korespondentů v Bílém domě se stala oslavou…

Každoroční slavnostní večeře pořádaná asociací korespondentů v Bílém domě se letos musela obejít bez tradiční…

Řecký soud bude jednat o dvou Češích obviněných ze špionáže

Řecký soud bude jednat o dvou Češích obviněných ze špionáže

Řecký soud začne ve středu jednat o případu dvou Čechů obviněných ze špionáže, Martin Pezlar a Ivan Buchta do…