Hyundai Accent 1,5 CRDi - Rodinné zlato (06/2003)

Hyundai Accent 1,5 CRDi - Rodinné zlato (06/2003)

 
 

Zmiňovat rostoucí ambice značky Hyundai na evropském trhu je už nošením dříví do lesa. Nejinak je tomu i u modelu Accent. Poslední modernizace postrčila i tento vůz blíže vkusu evropského zákazníka a spolu s přijatelnou cenou je Accent teoreticky celkem dobře připraven na boj s konkurencí. Jak tedy obstojí v testu?

Vnější design doznal oproti předchozí verzi výrazných změn, charakterizovatelných slovy přijatelné zakulacení a zestřízlivění. Přední světlomety jsou ještě dominantnější, i když část pozornosti přebírá i výrazný, v barvě vozu lakovaný přední spoiler. Poměrně nízké linie pětidveřového liftbacku jsou pak zakončeny méně drasticky useknutou zádí, opět s výraznými sdruženými světly. Oblých tvarů je na korejský model přiměřeně, nenajdeme zde ale žádné výrazné výstřelky. S příplatkovými litými koly vypadá Accent dospěle, zlatá metalíza se ale nemusí líbit každému.

Podobné je to v interiéru. Křivky zůstaly, zpracování se o třídu zlepšilo. Ani na špatných silnicích nikde ve voze nic nevrže a slícování jednotlivých dílů interiéru rovněž pokročilo. Šedý plast působí levně, v autě bez klimatizace jsme alespoň ocenili, že není černý. Jednoduchá sedadla s průměrným bočním vedením jsou dostatečně tuhá, pro svižnou jízdu ale dostačují. Všechny ovládací prvky najdeme na obvyklých místech a pochválit je možné i celkem jednoduché a jasně čitelné přístroje. Posádka vpředu nestrádá v žádném směru, naopak na zadních sedadlech s je přece jen omezenější prostor pro kolena. Hlavy zadních cestujících mohou také mluvit o přijatelném pohodlí, jejich nositelé ale nesmí být vyšší než 185 cm.

Zavazadlový prostor o základním objemu 321 litrů je v základní konfiguraci dostačující, nakládací hrana je v přijatelné výšce a využitelnost je příkladná. Po sklopení opěradel vznikne sice nikoli rovná, nicméně stále nízká plocha a do takto vzniklého prostoru (859 l) lze vtěsnat i horské kolo. Rodina nemá důvod ke stížnostem - tedy pokud jí nevadí, že zadní dveře lze otevírat pouze klíčem či pákou u sedadla řidiče.

Tříválcový turbodieselo maximálním výkonu 60 kW jsme popisovali už u modelu Matrix, takže jen stručně: Maximální výkon vyžaduje poměrně vysoké otáčky, kroutící moment má naopak vrchol už u 1900 otáček. Nevýhodou pohonné jednotky je poněkud vyšší hladina vibrací a hluku. Mezi výhody pak můžeme počítat absenci turboprodlevy, nízká (v našem případě ve městě maximálně šestilitrová) spotřeba. Na dálnici se moc zrychlovat nedá, stálou rychlost okolo 140 km/h ale auto udrží bez větších problémů i se zatížením.

Nezáludné jízdní vlastnosti rodinného auta se spíše komfortněji naladěným odpružením skončí ve chvíli, pokusíme-li se o sportovní manévr. Přimějeme-li motor k příslušně svižnému nájezdu do zatáčky, překvapí nás poměrně značné ponoření přídě a boční náklon, ovšem po výraznější neotáčivosti není dlouho ani památky. Řidič je tak varován ještě dříve než se vůz stačí dostat do úzkých. Prudší vyhýbání i přejezdy nerovností snáší podvozek Accentu bez problémů, naopak nutné je počítat s vyšší citlivostí na boční vítr.

Cena za toto rodinné auto vybavené úsporným motorem se nám zdá přijatelná s tím, že zejména základní výbavě lze vytknout absenci ABS. Objednáte-li si kombinaci ABS, EBD, bočních airbagů a klimatizace přímo z výroby, zaplatíte jen o přibližně 35.000,- Kč navíc, což lze jedině doporučit.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 334 900 Kč Cena v testované výbavě: 358 900 Kč

Základní výbava:Základní výbava: 2x airbag, předpínače bezp. pásů, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, příprava na rádio, 4x repro, el. ovládaná vnější zrcátka, el. ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání, palubní počítač, kryt zav. prostoru

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+9.000,-), alu kola 14" (+15.000,-)

Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země

Turecká armáda v sobotu v severosyrském Afrínu, který…

Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek

Předsedou Zelených se v sobotu stal Petr Štěpánek,…

Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge

Americký zemědělský gigant Archer Daniels Midland (ADM)…

Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici na…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 3 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1493
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 60 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 184 / 1900 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 4.5 / 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 321 / 859
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1135 / 455
Rozměr pneu:185/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4215
b) šířka (mm): 1680
c) výška (mm): 1405
d) rozvor (mm): 2440
e) rozchod vpředu (mm): 1435
f) rozchod vzadu (mm): 1425
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 680 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1330
l) šířka vzadu (mm): 1320
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,69
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

 



Ojetý Hyundai Accent 1.4 16V: Jenom pro nenáročné Ojetý Hyundai Accent 1.4 16V: Jenom pro nenáročné

Poslední generace Accentu uvedená v Česku je stejně jako…

Hyundai Accent 2014: Americký bratranec i20 po modernizaci Hyundai Accent 2014: Americký bratranec i20 po modernizaci

Nejmenší model americké nabídky jihokorejské značky…

 



 
Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Včera

Audi 100 třetí generace, v hantýrce bazaristů přezdívaná doutník, se v Evropě nevyrábí již 27 let. V zemi „za velkou čínskou zdí“ však stále platí za vcelku oblíbený automobil.




Blesk.cz

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat draze, bič trestá nevinné

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat…

Lidé s přiznanou invaliditou nebo maminky pečující o postižené děti se kvůli legislativnímu paskvilu dostávají…

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či černé barvě

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či…

Chystáte se rekonstruovat kuchyň nebo třeba jen vyměnit kuchyňskou linku? Pak byste určitě měli vědět, jaké…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli, desítky dalších mají zranění. Hasiči budou zasahovat do noci

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli,…

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici nedaleko Masarykova nábřeží na Novém Městě zemřeli…

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie, vzniká nová fronta války

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie,…

Turecká armáda dnes v severosyrském Afrínu, který ovládají kurdské milice YPG, de facto zahájila pozemní…