reklama


Hyundai Accent 1,5 CRDi - Rodinné zlato (06/2003)

Hyundai Accent 1,5 CRDi - Rodinné zlato (06/2003)

 
 

Zmiňovat rostoucí ambice značky Hyundai na evropském trhu je už nošením dříví do lesa. Nejinak je tomu i u modelu Accent. Poslední modernizace postrčila i tento vůz blíže vkusu evropského zákazníka a spolu s přijatelnou cenou je Accent teoreticky celkem dobře připraven na boj s konkurencí. Jak tedy obstojí v testu?

Vnější design doznal oproti předchozí verzi výrazných změn, charakterizovatelných slovy přijatelné zakulacení a zestřízlivění. Přední světlomety jsou ještě dominantnější, i když část pozornosti přebírá i výrazný, v barvě vozu lakovaný přední spoiler. Poměrně nízké linie pětidveřového liftbacku jsou pak zakončeny méně drasticky useknutou zádí, opět s výraznými sdruženými světly. Oblých tvarů je na korejský model přiměřeně, nenajdeme zde ale žádné výrazné výstřelky. S příplatkovými litými koly vypadá Accent dospěle, zlatá metalíza se ale nemusí líbit každému.

Podobné je to v interiéru. Křivky zůstaly, zpracování se o třídu zlepšilo. Ani na špatných silnicích nikde ve voze nic nevrže a slícování jednotlivých dílů interiéru rovněž pokročilo. Šedý plast působí levně, v autě bez klimatizace jsme alespoň ocenili, že není černý. Jednoduchá sedadla s průměrným bočním vedením jsou dostatečně tuhá, pro svižnou jízdu ale dostačují. Všechny ovládací prvky najdeme na obvyklých místech a pochválit je možné i celkem jednoduché a jasně čitelné přístroje. Posádka vpředu nestrádá v žádném směru, naopak na zadních sedadlech s je přece jen omezenější prostor pro kolena. Hlavy zadních cestujících mohou také mluvit o přijatelném pohodlí, jejich nositelé ale nesmí být vyšší než 185 cm.

Zavazadlový prostor o základním objemu 321 litrů je v základní konfiguraci dostačující, nakládací hrana je v přijatelné výšce a využitelnost je příkladná. Po sklopení opěradel vznikne sice nikoli rovná, nicméně stále nízká plocha a do takto vzniklého prostoru (859 l) lze vtěsnat i horské kolo. Rodina nemá důvod ke stížnostem - tedy pokud jí nevadí, že zadní dveře lze otevírat pouze klíčem či pákou u sedadla řidiče.

Tříválcový turbodieselo maximálním výkonu 60 kW jsme popisovali už u modelu Matrix, takže jen stručně: Maximální výkon vyžaduje poměrně vysoké otáčky, kroutící moment má naopak vrchol už u 1900 otáček. Nevýhodou pohonné jednotky je poněkud vyšší hladina vibrací a hluku. Mezi výhody pak můžeme počítat absenci turboprodlevy, nízká (v našem případě ve městě maximálně šestilitrová) spotřeba. Na dálnici se moc zrychlovat nedá, stálou rychlost okolo 140 km/h ale auto udrží bez větších problémů i se zatížením.

Nezáludné jízdní vlastnosti rodinného auta se spíše komfortněji naladěným odpružením skončí ve chvíli, pokusíme-li se o sportovní manévr. Přimějeme-li motor k příslušně svižnému nájezdu do zatáčky, překvapí nás poměrně značné ponoření přídě a boční náklon, ovšem po výraznější neotáčivosti není dlouho ani památky. Řidič je tak varován ještě dříve než se vůz stačí dostat do úzkých. Prudší vyhýbání i přejezdy nerovností snáší podvozek Accentu bez problémů, naopak nutné je počítat s vyšší citlivostí na boční vítr.

Cena za toto rodinné auto vybavené úsporným motorem se nám zdá přijatelná s tím, že zejména základní výbavě lze vytknout absenci ABS. Objednáte-li si kombinaci ABS, EBD, bočních airbagů a klimatizace přímo z výroby, zaplatíte jen o přibližně 35.000,- Kč navíc, což lze jedině doporučit.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 334 900 Kč Cena v testované výbavě: 358 900 Kč

Základní výbava:Základní výbava: 2x airbag, předpínače bezp. pásů, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, příprava na rádio, 4x repro, el. ovládaná vnější zrcátka, el. ovládání předních a zadních oken, centrální zamykání, palubní počítač, kryt zav. prostoru

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+9.000,-), alu kola 14" (+15.000,-)

Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu Renzi by měl skončit. Italové dle odhadů jasně odmítli jeho reformu

Podle prvních odhadů Italové v referendu jasně odmítli…

Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy Íránec jde opět vazby, na krku má podvody za miliardy

Městský soud v Brně poslal dnes obžalovaného podnikatele…

Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky Boj mezi železničními projektanty komplikuje zakázky

V zákulisí české železnice se v posledních týdnech a…

Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů Radim Hladík byl jedním z mála českých výjimečných kytaristů

V České republice se nenarodilo příliš mnoho…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 3 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1493
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 60 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 184 / 1900 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.2 / 4.5 / 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 321 / 859
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1135 / 455
Rozměr pneu:185/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4215
b) šířka (mm): 1680
c) výška (mm): 1405
d) rozvor (mm): 2440
e) rozchod vpředu (mm): 1435
f) rozchod vzadu (mm): 1425
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 680 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1330
l) šířka vzadu (mm): 1320
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,69
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety Škoda Trekka bylo SUV, které uvezlo osm lidí. Vzniklo před 50 lety

Už před padesáti lety měla Škoda svoje SUV. Jezdilo ovšem…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 




Ojetý Hyundai Accent 1.4 16V: Jenom pro nenáročné Ojetý Hyundai Accent 1.4 16V: Jenom pro nenáročné

Poslední generace Accentu uvedená v Česku je stejně jako…

Hyundai Accent 2014: Americký bratranec i20 po modernizaci Hyundai Accent 2014: Americký bratranec i20 po modernizaci

Nejmenší model americké nabídky jihokorejské značky…

 



 
Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Tříválec 1.2 HTP: Opravdu jde o takový průšvih, jak se traduje?

Včera

Motor HTP o objemu 1,2 litru léta platil za jeden z nejkontroverznější pohonů aut. Zpočátku mnohdy zbytečně tendenční kritika koncepce a výkonů dostala později mnohem reálnější základ. To když se začaly objevovat mnohdy fatální závady...




Blesk.cz

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily Krkonoše i Orlické hory

Češi brali sjezdovky útokem: Tisíce lidí zaplavily…

Mrazivé a slunečné počasí přilákalo do lyžařských areálů v Krkonoších o víkendu kolem 7000 lidí. Lanovky a vleky…

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý přijde o tlačítko Home

Že by si Apple opět dodal odvahu? Nový iPad prý…

U nového iPhonu 7 se Apple odhodlal k odebrání tradičního audiokonektoru a podobně odvážný krok by měl přijít i…

 

iSport.cz

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi zahrál na housle

Fantazie, Schick se zase trefil. Hvězdnému Hartovi…

Dvacetiletý útočník podruhé od letního příchodu ze Sparty dostal šanci v základní sestavě a stejně jako v…

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně odložen, Příbram vydřela bod

SESTŘIHY: Pražská S dotahují lídra, duel Plzně…

Fotbalisté Sparty přezimují v ePojisteni.cz lize na třetím místě. Rozhodlo o tom jejich vítězství nad Teplicemi…

 

Reflex.cz

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Česko: Ale anonymně udávat je přece normální!

Napsal jsem dva články proti podpoře udávání spojené s Babišovou EET, a z temnoty Internetu se vynořily ty…

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura tam chce postavit vesnici

Budou žít Češi na Měsíci? Evropská kosmická agentura…

Když loni v červenci nastoupil Němec Johann-Dietrich Wörner na místo generálního ředitele Evropské kosmické…

 
 
reklama