
Hyundai ČR během jediného roku utratil za reklamu nejvíce ze všech: 496 milionů korun!
Hyundai vydal od loňského 1. června do letošního 31. května na inzerci ve všech českých mediích dohromady v ceníkových cenách 496 milionů korun. Na druhé příčce se podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru umístila Škoda Auto a třetí je její koncernová matka Volkswagen. Vyplývá to z údajů zveřejněných společností Nielsen Admosphere (do 1. června výzkumná agentura Media Research).
Škoda Auto za stejné období vynaložila částku 379 milionů a Volkswagen 249 milionů korun. Na dalších místech skončily značky Renault a Ford s výdaji 215, respektive 210 milionů korun.
Hyundai přitom v prvním pololetí zvýšila prodej o čtyři procenta na 8956 vozů a patřilo mu tak třetí místo na trhu. Škoda byla první s růstem o téměř 28 procent na 36.521 automobilů. Volkswagenu patří na trhu druhá příčka, když zvýšil prodej o 44 procent na 12.674 vozů.
Podle průzkumu mezi internetovými uživateli má 86 procent Čechů v domácnosti jeden automobil. Téměř dvě pětiny jezdí značkou Škoda, na druhém místě skončil Ford s 12 procenty a třetí je Renault s 11 procenty. Hyundai obsadil sedmou příčku s šesti procenty.
Top 10 automobilek v Česku podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru | |
Hyundai | 496.256.000 Kč |
Škoda Auto | 379.169.000 Kč |
Volkswagen | 249.363.000 Kč |
Renault | 214.567.000 Kč |
Ford | 210.710.000 Kč |
Peugeot | 206.732.000 Kč |
Kia | 192.908.000 Kč |
Nissan | 167.988.000 Kč |
Opel | 146.294.000 Kč |
Citroën | 140.689.000 Kč |
Zdroj: Nielsen Admosphere |