Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Hyundai ČR během jediného roku utratil za reklamu nejvíce ze všech: 496 milionů korun!

Hyundai ČR během jediného roku utratil za reklamu nejvíce ze všech: 496 milionů korun! Zdroj: acz

Hyundai ČR během jediného roku utratil za reklamu nejvíce ze všech: 496 milionů korun!

redakce AUTO.CZ
Česká pobočka značky Hyundai investovala do reklamy za posledních dvanáct měsíců nejvíce z automobilek na trhu, téměř půl miliardy korun.

Hyundai vydal od loňského 1. června do letošního 31. května na inzerci ve všech českých mediích dohromady v ceníkových cenách 496 milionů korun. Na druhé příčce se podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru umístila Škoda Auto a třetí je její koncernová matka Volkswagen. Vyplývá to z údajů zveřejněných společností Nielsen Admosphere (do 1. června výzkumná agentura Media Research).

Škoda Auto za stejné období vynaložila částku 379 milionů a Volkswagen 249 milionů korun. Na dalších místech skončily značky Renault a Ford s výdaji 215, respektive 210 milionů korun.

Hyundai přitom v prvním pololetí zvýšila prodej o čtyři procenta na 8956 vozů a patřilo mu tak třetí místo na trhu. Škoda byla první s růstem o téměř 28 procent na 36.521 automobilů. Volkswagenu patří na trhu druhá příčka, když zvýšil prodej o 44 procent na 12.674 vozů.

Podle průzkumu mezi internetovými uživateli má 86 procent Čechů v domácnosti jeden automobil. Téměř dvě pětiny jezdí značkou Škoda, na druhém místě skončil Ford s 12 procenty a třetí je Renault s 11 procenty. Hyundai obsadil sedmou příčku s šesti procenty.

Top 10 automobilek v Česku podle ceníkové hodnoty reklamního prostoru
Hyundai496.256.000 Kč
Škoda Auto379.169.000 Kč
Volkswagen249.363.000 Kč
Renault214.567.000 Kč
Ford210.710.000 Kč
Peugeot206.732.000 Kč
Kia192.908.000 Kč
Nissan167.988.000 Kč
Opel146.294.000 Kč
Citroën140.689.000 Kč
Zdroj: Nielsen Admosphere