Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Creta: Malý crossover pro Indii oficiálně

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
Indická pobočka automobilky Hyundai odhalila crossover Creta, který s největší pravděpodobností zamíří také do Evropy.

Globální kříženec se představil už loni na jaře v Číně coby studie ix25, Hyundai Motor India nám nejdříve naservíroval oficiální skici a naposledy jsme si zprostředkovaně mohli prohlédnout předprodukční prototyp bez jakéhokoli maskování v areálu továrny Čennaj. Veskrze elegantní a sportovní design bez zbytečností tedy už známe. Creta je s čínskou verzí prakticky identická včetně mohutné masky chladiče s chromovanými lamelami, přední projekční světlomety mají také integrované denní diody.

Důležité je i to, co se skrývá pod kapotou. Zde najdeme zážehovou šestnáctistovku Dual-VTVT série Gamma s 90 kW. Turbodiesel CRDi VGT o stejném zaokrouhleném objemu nabízí 94 kW a lze jej kombinovat se dvěma šestirychlostními převodnými ústrojími: manuálním i automatickým. Benzinový agregát je spojen pouze s přímo řazeným, zde Indové nemají na výběr. V nabídce se objeví i menší čtrnáctistovka CRDi, také z řady U2, zatím s nezveřejněnými parametry.

Také přesné rozměry zůstávají tajemstvím, takže vycházejme z čínské varianty, v Říši středu už pekingský Beijing Hyundai auto vyrábí od října 2014. Ta je 4270 mm dlouhá, 1780 mm široká a 1622, respektive 1627 mm vysoká. Stojí na prodloužené platformě sesterské Kie Soul druhé generace s rozvorem 2590 mm (o 20 mm větším). Nebo nám také dobře známého Hyundaie i20, chcete-li. Číňané si mohou koupit zážehové motory Gamma 1,6 l/92 kW a Nu 2,0 l/118 kW, alternativně i s pohonem všech kol.

Na robustní podvozek a karoserii bylo využito štědré množství vysokopevnostní oceli, takže je lehká a tuhá, což rozhodně prospěje bezpečnosti. Patřičně zesílená je střecha i boky a přední část, aby auto odolalo nárazovým zkouškám. V tiskové zprávě Hyundai popisuje například takové samozřejmosti, jako jsou dveřní výztuhy ze svařovaných nosníků. V Evropě normální, v Indii nikoliv... Celou strukturu označuje Hyundai zkratkou „HIVE“

Kromě toho Creta poskytne zájemcům kupříkladu šest airbagů, bezklíčkový vstup a startování motoru tlačítkem, šestireproduktorové audio, navigaci, pětipalcovou dotykovou obrazovku, klimatizaci i sedmnáctipalcová kola. Nechybí ani ABS, ESC, asistent rozjezdu do kopce, kontrola trakce a zadní parkovací kamera. Pochopitelně se jedná o nejvyšší specifikaci včetně koženého čalounění. Interiér je jistě patřičně odhlučněn už v základu.

Creta se v Indii začne prodávat 21. července. Na debut evropské specifikace si však budeme ještě muset nějaký čas počkat. Hodlá ji Hyundai vyrábět v Turecku, nebo u nás v Nošovicích?

Aleš Dragoun
Diskuze (8)
30. 6. 2015 14:40
Re: no mozno bude vo frankfurte
Soula to nepřipomíná vůbec, Soul se mi nelíbil, tohle + třeba Vitara, velmi. :-)
30. 6. 2015 14:39
Pěkné
Vypadá opravdu povedeně, jednoduchý, čistý design, snad bude i 4x4, jinak je to otázka ceny, bude to silný soupeř třeba pro novou Vitaru, která se mi také hodně líbí. :yes:
Avatar - 3_diamanty
29. 6. 2015 10:20
Re: no mozno bude vo frankfurte
ano aj vitara .... aj soul je krabicoidny ale nie je krabica ako krabica.... mne vitara so soulom sa pacia viac ako tato "kreveta" ... ale ved mozno v inej farbe a v europskej verzii to nebude az take zle...je tu citit z rukopisu tohto auta ze nebolo prioritne vyvijane zrovna pre europana..... tucson je ina liga
29. 6. 2015 10:09
Re: Traktůrek...
Tak na mě to působí přesně opačně, Tucson je hezký, ale jinak mě ten fluidní design ostatních modelů moc neoslovuje. Proto se mi celkem líbí i nová i20, ale tohle je příjemné oživení, ostřejší rysy tomu autu sluší a ve vhodné barvě to bude městský švihák.
Jen aby to nezabili cenou jako i20 a dali tomu nějaké solidní benzínové motory.
29. 6. 2015 09:59
Traktůrek...
...přesně tak na mě působí, jako traktůrek na sekání trávy. Příliš moc hranatý, užitkově působící a nevzhledný. Nebo-li, když jsme se zbavili zrůdnosti ix35 a nahradili jí pohledným Tucsonem, musíme vrhnout na trh ideovýho nástupce ošklivky z Nošovic.

Hodně špatný ;-) :no: