Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Elantra míří do Evropy: Od léta ve Španělsku

Hyundai Elantra
Hyundai Elantra
Hyundai Elantra
Hyundai Elantra
17 Fotogalerie
Kompaktní sedan Hyundai Elantra se vrací do Evropy, prodej jeho páté generace začne letos v létě.

Jihokorejská automobilka Hyundai na autosalonu v Barceloně oznámila, že od letošního léta bude v Evropě prodávat kompaktní sedan Elantra. Jako první se vozu dočkají ve Španělsku, další evropské trhy budou následovat.

Hyundai Elantra bude v Evropě zatím nabízen s jediným motorem – benzinovou 1,6 Gamma o výkonu 97 kW v 6300 min-1 a točivém momentu 158 Nm v 4850 min-1. Šestnáctistovka bude kombinována s šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou.

V budoucnu se nabídka motorizací pro evropskou Elantru rozšíří o nový atmosféricky plněný zážehový čtyřválec 1,6 GDi (103 kW, 167 Nm) s plynule variabilním časováním ventilů, který je již nabízen pro severoamerický a jihokorejský trh.

Hyundai pozdržení této motorizace vysvětluje tím, že distributor Bosch nestíhá vyrábět palivová čerpadla kvůli vysokým prodejům. Vedle 1,6 GDi se v nabídce později objeví také turbodiesel.

V USA se Elantra prodává rovněž s motorem 1,8 l o výkonu 109 kW, standardně spojeným se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Pátá generace Elantry oproti té čtvrté narostla, délka je 4530 mm (+ 25 mm), rozvor náprav se prodloužil o 500 mm na 2.700 mm. Šířka 1.775 mm zůstala zachována, na výšku nová Elantra měří 1.445 mm, ta předchozí byla o 35 mm vyšší.

Sedan dostal atraktivní moderně vyhlížející karoserii s krátkou, rychle rostoucí přídí, dlouhým rozvorem náprav a minimalistickou zádí.

Velkorysý oblouk, který se klene nad prostorem pro posádku, připomíná populární kategorii sportovně střižených čtyřdveřových sedanů. Designéři dále vsadili na odvážně tvarované prolisy na přední kapotě a na bocích.

Třetí generace Elantry se na evropských trzích přestala prodávat v roce 2007, kdy na její místo nastoupil hatchback i30 vyvinutý přímo pro potřeby evropských zákazníků. Čtvrtá generace se prodávala mimo evropské trhy.

Pátá generace kompaktního sedanu se poprvé představila na loňské korejské Busan Motor Show pod domácím označením Avante, verze pro exportní trhy následovala na podzim v Los Angeles.

Hyundai se na barcelonském autosalonu dále pochlubil sedanem střední třídy i40, nástupcem Sonaty. Automobil se začne v Evropě prodávat až na konci roku, Hyundai o i40 říká, že míří na špičku segmentu v interiérových mírách. Vertikální prostor nad sedákem vpředu měří 1025 mm, šířka ve výši ramen 1455 mm a prostor pro nohy cestujících na zadních místech měří 1170 mm.