Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Hyundai i40
Hyundai i40
Hyundai i40
Hyundai i40
10 Fotogalerie

Hyundai i40: Nový sedan v Passat-klasse

V Barceloně se dnes představil nový sedan střední třídy. Hyundai jej začne prodávat na konci roku.

Dva měsíce po kombi i40 CW představilo Hyundai na Barcelona Motor Show 2011 taky nový sedan.

Nástupce Sonaty nemá s původním a mimo Evropu i úspěšným modelem téměř nic společného a Hyundai dělá vše pro to, aby to tak vnímali i zákazníci. Novým názvoslovím to začíná, designem pokračuje a použitou technikou končí. Podle výrobce je sedan i40 výsledkem práce designového a vývojového týmu Hyundai v německém Rüsselsheimu.

Zatímco kombi se začne prodávat už zanedlouho, na sedan si Evropané budou muset počkat do čtvrtého čtvrtletí 2011.

Automobilka plánuje v roce 2012 v Evropě prodat 60 tisíc kusů i40 a chce bojovat o umístění mezi pěti nejprodávanějšími modely. Zájem zákazníků má podpořit standardní pětiletá záruka, pětiletá silniční asistence a pět let bezplatných servisních prohlídek.

Sedan má vnější rozměry 4740 x 1815 x 1470 mm (kombi 4770 x 1815 x 1470 mm), rozvor náprav je identický (2770 mm). Objem zavazadlového prostoru u kombi činí 553 litrů, u sedanu 503 l.

Hyundai tvrdí, že sedan míří na špičku segmentu v interiérových mírách. Vertikální prostor nad sedákem vpředu měří 1025 mm, šířka ve výši ramen 1455 mm a prostor pro nohy cestujících na zadních místech měří 1170 mm.

Nabídka motorů je společná pro sedan i pro kombi. Podrobnější technické údaje pro sedan jsou v následující tabulce.

Hyundai i40 - Technická data
Motor1,6 GDI2,01,7 CRDi1,7 CRDi
Převodovka6M6M (6A)6M6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1591199916851685
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]99/6300130/650085/4000100/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]164/4850208/4700260/1250-2750325/2000-2500
Max. rychlost [km/h]194208189197
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,69,712,910,6

Automobilka očekává, že turbodiesely budou tvořit 65 % odbytu i40 (průměr v Evropě činí 75 %). Standardem je vždy šestistupňová ručně řazená převodovka, šestistupňový automat ke k dispozici pro silnější verzi turbodieselu.

Důležitým argumentem k získání zákazníků bude pokročilá výbava. Dostupnost Bluetooth nebo asistentů pro jízdu v pruzích je ve střední třídě již prakticky normou. Z dalších Hyundaiů již známe parkovací kameru a vyhřívaná zadní sedadla, i40 novinkově přidá vyhřívaný volant, odvětrávaná přední sedadla nebo chytrého parkovacího asistenta.

Zisk pěti hvězdiček EuroNCAP má pojistit standardně dodávaný stabilizační systém a sedmero airbagů včetně kolenního pro řidiče.