Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i40: Nový sedan v Passat-klasse

Ondřej Láník
Diskuze (283)
V Barceloně se dnes představil nový sedan střední třídy. Hyundai jej začne prodávat na konci roku.

Dva měsíce po kombi i40 CW představilo Hyundai na Barcelona Motor Show 2011 taky nový sedan.

Nástupce Sonaty nemá s původním a mimo Evropu i úspěšným modelem téměř nic společného a Hyundai dělá vše pro to, aby to tak vnímali i zákazníci. Novým názvoslovím to začíná, designem pokračuje a použitou technikou končí. Podle výrobce je sedan i40 výsledkem práce designového a vývojového týmu Hyundai v německém Rüsselsheimu.

Zatímco kombi se začne prodávat už zanedlouho, na sedan si Evropané budou muset počkat do čtvrtého čtvrtletí 2011.

Automobilka plánuje v roce 2012 v Evropě prodat 60 tisíc kusů i40 a chce bojovat o umístění mezi pěti nejprodávanějšími modely. Zájem zákazníků má podpořit standardní pětiletá záruka, pětiletá silniční asistence a pět let bezplatných servisních prohlídek.

Sedan má vnější rozměry 4740 x 1815 x 1470 mm (kombi 4770 x 1815 x 1470 mm), rozvor náprav je identický (2770 mm). Objem zavazadlového prostoru u kombi činí 553 litrů, u sedanu 503 l.

Hyundai tvrdí, že sedan míří na špičku segmentu v interiérových mírách. Vertikální prostor nad sedákem vpředu měří 1025 mm, šířka ve výši ramen 1455 mm a prostor pro nohy cestujících na zadních místech měří 1170 mm.

Nabídka motorů je společná pro sedan i pro kombi. Podrobnější technické údaje pro sedan jsou v následující tabulce.

Hyundai i40 - Technická data
Motor1,6 GDI2,01,7 CRDi1,7 CRDi
Převodovka6M6M (6A)6M6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1591199916851685
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]99/6300130/650085/4000100/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]164/4850208/4700260/1250-2750325/2000-2500
Max. rychlost [km/h]194208189197
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,69,712,910,6

Automobilka očekává, že turbodiesely budou tvořit 65 % odbytu i40 (průměr v Evropě činí 75 %). Standardem je vždy šestistupňová ručně řazená převodovka, šestistupňový automat ke k dispozici pro silnější verzi turbodieselu.

Důležitým argumentem k získání zákazníků bude pokročilá výbava. Dostupnost Bluetooth nebo asistentů pro jízdu v pruzích je ve střední třídě již prakticky normou. Z dalších Hyundaiů již známe parkovací kameru a vyhřívaná zadní sedadla, i40 novinkově přidá vyhřívaný volant, odvětrávaná přední sedadla nebo chytrého parkovacího asistenta.

Zisk pěti hvězdiček EuroNCAP má pojistit standardně dodávaný stabilizační systém a sedmero airbagů včetně kolenního pro řidiče.

Ondřej Láník
Diskuze (283)
17. 5. 2011 07:16
Re: Parodie na Passat...
Jo jo jo, ja uz cekam tak dva roky, protoze vsechny auta jsou na mne fakt dost tvrdy, ta C5 je dobra, ale mne moc nesedi, take se trochu bojim francouzske kvality ;-) Takze stale jezdim v 10 let stare Ave >:D Sice je uz na ni vek znat, ale proti novemu Mondeu zehli nerovnosti o dost lepe ;-)
16. 5. 2011 20:02
Re: Parodie na Passat...
Jo, taky už jsem pro ni v podstatě rozhodnutý. Ještě ale chvíli počkám (teď na nákup tolik nespěchám), protože kvůli problémům v Japonsku mají o cca 60 000 dražší automaty a není takový prostor pro slevy. Ale to se snad brzo srovná...

Odvětrávání je moje podmínka pro kožené sedačky, ale pokud jsou jen polokožené, tak jsem taky spokojený. Spíš potřebuju dobrou anatomii opěradla, protože mám trochu problémy se zádama a v některých autech je to na dlouhých cestách znát (třeba mondeo, tam mě začaly bolet už po 200km).
16. 5. 2011 18:57
Re: Parodie na Passat...
...no jo proste uz je vse evropske ;-) Bohuzel...chtelo by to americkou karu >:D Tak asi vem tu C5, ja zrejme pujdu do Ave, uvidime co vyvede facelift, mne tam vadi jen ze nejsou odvetravane sedacky...
16. 5. 2011 18:19
Re: Parodie na Passat...
Taky jsem si to říkal, ale vzhledem k tomu, že éček jsem řídil celkem asi 7 různých výbav současné a minulé generace, tak si říkám, že základní model se čtyřválcem a polstrovanými sedadly by se moc nehodil, navíc nemám zapotřebí dělat dojem mercedesem. Chci auto kde se budu cítit dobře a pohodlně... Pokud by se bralo s V6, tak jsme cca 1 400 000 a stejně bez výbavy. Osobně si myslím, že o éčku a jeho přímých konkurentech má cenu uvažovat tak minimálně od 1 500 000 a to tam ještě chybí hodně věcí. (to se které jsem zmiňoval v předchozím příspěkvu je ceníkově něco přes 2 000 000). A to už je víc než dvojnásobek ceny C5 s V6 a ztráta hodnoty mercedesu po 3-4 letech a daném nájezdu bude taky obrovská.

Jinak jsem donneska jel posledního z kandidátů - Hondu Accord. A opět tvrdé, strašně tvrdé. 18 kola, sice pěkné kožené sedačky, ale byla cítit každá nerovnost i na pěkném úseku D1 u průhonic a na rozbitých okreskách to byla hrůza.
Avatar - Arnie J
16. 5. 2011 10:24
Re: Pruznost a zrychleni...
Na stejnou dynamiku potřebuje Hyundai o 25% vyšší výkon, to neokecáš.

Dalo by se to vysvětlit delšími převody, ale pak by byla zase vyšší maximálka.