Hyundai i40: Nový sedan v Passat-klasse
Dva měsíce po kombi i40 CW představilo Hyundai na Barcelona Motor Show 2011 taky nový sedan.
Nástupce Sonaty nemá s původním a mimo Evropu i úspěšným modelem téměř nic společného a Hyundai dělá vše pro to, aby to tak vnímali i zákazníci. Novým názvoslovím to začíná, designem pokračuje a použitou technikou končí. Podle výrobce je sedan i40 výsledkem práce designového a vývojového týmu Hyundai v německém Rüsselsheimu.
Zatímco kombi se začne prodávat už zanedlouho, na sedan si Evropané budou muset počkat do čtvrtého čtvrtletí 2011.
Automobilka plánuje v roce 2012 v Evropě prodat 60 tisíc kusů i40 a chce bojovat o umístění mezi pěti nejprodávanějšími modely. Zájem zákazníků má podpořit standardní pětiletá záruka, pětiletá silniční asistence a pět let bezplatných servisních prohlídek.
Sedan má vnější rozměry 4740 x 1815 x 1470 mm (kombi 4770 x 1815 x 1470 mm), rozvor náprav je identický (2770 mm). Objem zavazadlového prostoru u kombi činí 553 litrů, u sedanu 503 l.
Hyundai tvrdí, že sedan míří na špičku segmentu v interiérových mírách. Vertikální prostor nad sedákem vpředu měří 1025 mm, šířka ve výši ramen 1455 mm a prostor pro nohy cestujících na zadních místech měří 1170 mm.
Nabídka motorů je společná pro sedan i pro kombi. Podrobnější technické údaje pro sedan jsou v následující tabulce.
Hyundai i40 - Technická data | ||||
Motor | 1,6 GDI | 2,0 | 1,7 CRDi | 1,7 CRDi |
Převodovka | 6M | 6M (6A) | 6M | 6M (6A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1591 | 1999 | 1685 | 1685 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 99/6300 | 130/6500 | 85/4000 | 100/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 164/4850 | 208/4700 | 260/1250-2750 | 325/2000-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 194 | 208 | 189 | 197 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,6 | 9,7 | 12,9 | 10,6 |
Automobilka očekává, že turbodiesely budou tvořit 65 % odbytu i40 (průměr v Evropě činí 75 %). Standardem je vždy šestistupňová ručně řazená převodovka, šestistupňový automat ke k dispozici pro silnější verzi turbodieselu.
Důležitým argumentem k získání zákazníků bude pokročilá výbava. Dostupnost Bluetooth nebo asistentů pro jízdu v pruzích je ve střední třídě již prakticky normou. Z dalších Hyundaiů již známe parkovací kameru a vyhřívaná zadní sedadla, i40 novinkově přidá vyhřívaný volant, odvětrávaná přední sedadla nebo chytrého parkovacího asistenta.
Zisk pěti hvězdiček EuroNCAP má pojistit standardně dodávaný stabilizační systém a sedmero airbagů včetně kolenního pro řidiče.