Hyundai Grandeur – korejský šlechtic

Hyundai Grandeur – korejský šlechtic

 
 

Nákup korejské limuzíny za milion korun není v našich zeměpisných šířkách právě standardní obchodní transakcí. V minulém roce jich proběhlo 40, z čehož 31 případů bylo věcí dovozce vozů Hyundai. To se však ještě neprodával Grandeur se čtyřválcovým...

Korejské značky Daewoo, Kia, Hyundai nebo Samsung vyrábějí velmi širokou paletu modelů od minivozů, přes SUV všech kategorií až po limuzíny se šesti až osmiválci pod kapotou. Na evropské trhy prozatím velké korejské sedany příliš nepronikly, ale vysoká úroveň nových modelů nižší střední třídy ukazuje, že je jen otázkou času, kdy přímé srovnání s japonskými limuzínami nebude mít předem jednoznačného vítěze. Jednou z prvních vlaštovek je sedan značky Hyundai, prodávaný v Evropě jako Grandeur a v USA jako Azera. Jeho výchozími motorizacemi jsou vidlicové šestiválce (3,3 V6 a 3,8 V6), ale pro evropské trhy nedávno přibyl v nabídce také čtyřválec common-rail.

obrázek [555 x 207]

4,895 m dlouhý Hyundai

Pětimetrová třída luxusních vozů zatím zůstává pro Hyundai zapovězeným územím. Tedy alespoň v Evropě. Na domácím korejském trhu se totiž prodává osmiválcový Equus – licenčně vyráběné Mitsubishi Proudia. Většího rozšíření se tento model dočká až s novou generací, o které již mnohé napověděl koncept Genesis. Prozatím je vlajkovou lodí největší korejské značky pro Evropu i Ameriku Grandeur.

Jeho design je směsicí několika různých vlivů, které však dohromady vytvářejí vyvážený celek, který by vlastně mohl na kapotě nést jakoukoliv asijskou značku. Příď je dle našeho názoru nejméně povedenou částí vozu. Koncepční sterilnost však k vozům této třídy (vyšší střední) tak trochu patří. Standardní xenonové světlomety nesou náznak zamračeného vzezření, ale jde pouze o jemně zvýrazněný detail, který nemůže změnit bezzubý dojmem z přídě vozu. Boční profil velmi připomíná přímého německého konkurenta – Audi A6. Mohutný prolis na zadním blatníku, který neustále vidíte ve zpětném zrcátku, zase připomíná stuttgartskou honoraci, podobně jako tvarování zadního víka. Rozměrný americký pás koncových světel je tvořen z větší části světelnými diodami, ale například směrovky pořád ještě sází na klasickou žárovku.

obrázek [300 x 283] Chromování bočních lišt je ještě celkem únosné i na evropské poměry, příď i záď se naštěstí prakticky obešly bez tohoto laciného pozlátka a díky tomu se vzhled vozu drží – velmi správně – při zemi. Ten kdo si koupí Hyundai těchto rozměrů se asi nebude chlubit značkou, ale bude naopak oceňovat vlastnosti vozu v provozu a hodnotu, kterou dostává za své peníze.

Americký způsob života na palubě

…je utvářen futuristicky tvarovanou přístrojovou deskou, uvnitř které se ale nacházejí jen soudobé komponenty a známé funkce. Zpracování opravdu rozměrných dílů není na špičkové úrovni zavedených značek, které vozy do segmentu vozů pro vyšší management vysílají. Hlavní část přístrojové desky se při lehkém přitlačení ozve skřípotem, který se opakuje při nešetrných přejezdech nerovností. Tmavě šedý interiér oživují prvky z oranžového dřeva. Aplikace na přístrojové desce a dveřních výplních nám přijde bezproblémová, části volantu ze dřeva považujeme za rozmařilost bez opravdového efektu. Odstín dřeva je extravagantní asi tak jako myšlenka pořídit si místo 4,9 m dlouhého Mercedesu automobil korejské provenience.

Velká kůží čalouněná sedadla mají pouze minimální boční vedení těla a díky použitému materiálu je udržení se v sedačce při rychlejší jízdě zatáčkami nepohodlným úkolem. Průměr volantu, množství dálkově ovládaných funkcí a jeho elektrické seřízení (včetně nabízených rozsahů) považujeme za optimální, potěšila nás funkce zasunování volantu pro snazší nastupování a vystupování z místa řidiče. Rozsah seřízení sedadla by mohl být větší, i když řada naměřených rozměrů v interiéru přesahuje intervaly obvyklé v této třídě.

Středová konzola s prostorem pro rádio 2DIN a klimatizační jednotkou jsou řidiči i spolujezdci snadno dostupné. Neharmonicky působí spojení displeje palubních hodin s barevnou dotykovou obrazovkou špičkového aftermarketového navigačního a audiosystému Kenwood a ovládacím panelem pro dvouzónovou klimatizaci. Každý ze tří jmenovaných prvků přitom samostatně funguje bez závažnějších potíží. Rozměrnou obrazovku navigace bychom vyměnili za menší, pokud by přibyly klasické otočné ovladače pro nastavení hlasitosti a ladění. Velkou devizou zůstává možnost ovládat audiosystém také dálkovým ovládáním na levé straně volantu (vpravo tempomat).

obrázek [555 x 308]

Vzadu se sedí komfortně, i zde by však mohla být sedadla ergonomičtěji tvarovaná. Místa je vzadu mnoho. Zvenku si ale přitom Grandeur zachovává tvarovou vyváženost, která třeba Superbu schází. Zavazadlový prostor má důkladné čalounění a obvyklý objem. Pod jeho dnem je plnohodnotná rezerva.

Velký čtyřválec ve velkém autě

…nemůže pochopitelně konkurovat objemným a silným šestiválcům TDI, CDI, CDTI, dCi apod. Hyundai jednoduše využilo svou motorovou nabídku, tak aby to mnoho nestálo a současně, aby nechyběla vznětová alternativa, tak důležitá na evropském trhu. V oblasti komfortu není třeba dělat mnoho kompromisů. Běh motoru o objemu 2188 cm3 je klidný a posádku neruší. K vysokému maximu točivého momentu (343 Nm mezi 1800 a 2500) vede pozvolná cesta a proto je cestování pohodlné i při razantnější akceleraci, která je prostá nepříjemných dynamických překvapení. Jen pětistupňová automatická převodovka dnes tvoří minimum ve třídě luxusních limuzín a nutno dodat, že patří k dobrým stránkám tohoto vozu. Řazení je plynulé, rozjezd hladký, reakce převodovky v manuálním režimu odpovídají stáří konstrukce, ale pro běžné použití s preferencí komfortu je rychlost dostatečná.

Dynamika jízdy je jen pod průměrem vozů vyšší střední třídy. Zde už je třeba udělat kompromis, protože s vidlicovými šestiválci nemůže ani silný čtyřválcový turbodiesel soupeřit. Vznětový motor pod kapotou se odrazil dokonce i na zvýšení pohotovostní hmotnosti o 50 kg ve srovnání s motorem 3,3 V6, a tak nepřekvapí, že akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 11,4 s. V běžném provozu to pochopitelně stačí na nejslabší stejně velké konkurenty, ale opravdu silná turbodieselová verze s parametry srovnatelnými s benzinovými motory zatím schází. Při jízdě po dálnici se ukáže jako velká výhoda vysoký točivý moment v nízkých otáčkách, protože ani v táhlých kopcích není potřeba při vysokých cestovních rychlostech přeřazovat na nižší převodové stupně a jízda zůstává plynulá.

Protiváhou horších dynamických vlastností je nízká spotřeba paliva. S poměrně těžkým autem s klasickou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem lze jezdit i za 6,8 l/100 km, ve městě počítejte s 8,5 l/100 km a celkový průměr se bude pohybovat mezi 7,3 a 7,6 l nafty na 100 kilometrů jízdy.

Jízdní vlastnosti jsou milým překvapením. Zadní víceprvková náprava spolu s vyšším profilovým číslem pneumatik (235/55 R17) umožňují cestujícím zapomenout na většinu nerovností českých silnic a oceňujeme zejména dobré tlumení krátkých příčných nedokonalostí na dálnicích, kterým se prakticky není možné vyhnout. Rychlá jízda je pochopitelně ovlivněna těžkou přídí a koncepcí vše vpředu, ale i pokud neočekáváte od luxusního vozu sportovní řízení (to Grandeur opravdu nemá), nebudete mít s ovládáním příliš mnoho práce.

Milionová volba

obrázek [300 x 176] Za necelý milion korun u Hyundaie dostanete velký a pohodlný automobil na dlouhé vzdálenosti, který bude snadné provozovat s nízkými náklady. K sedmilitrové spotřebě přidejte dlouhou záruku (3 až 4 roky) bez omezení počtu najetých kilometrů. Většině zájemců, kteří budou takto drahý automobil kupovat, bude vadit neurozená image, protože pod stejnou značkou dnes koupíte ty nejlevnější vozy na trhu a největší objem obchodu s vozy Hyundai je realizován v třísettisícovém segmentu. Ti, co se přenesou přes otázky prestiže by mohli, být nepříjemně překvapeni absencí některých moderních výbavových prvků. Grandeur je spotřební zboží, takže ani za příplatek nejsou k dispozici novinky jako adaptivní tempomat, bezklíčový přístup do vozu, vzduchové odpružení nebo natáčecí světlomety. Z luxusních prvků toho naopak mnoho neschází. Stylovým prohřeškem je kombinace tří nesourodých displejů na středové konzole, proti mravům ve třídě je vrzající plast přístrojové desky. Jste-li ochotni přenést tyto nedostatky přes srdce, nabídne vám Hyundai cenu, která je i proti méně prestižním konkurentům položena níže a ze které bude jistě možné nějaké to procento dále usmlouvat…

První cena vozu989.900,-Kč (2,2 CRDi, 2,2 l 114 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací989.900,-Kč (2,2 CRDi, 2,2 l 114 kW)
Základní cena testovaného vozu989.900,-Kč (2,2 CRDi, 2,2 l 114 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.003.400,-Kč (2,2 CRDi, 2,2 l 114 kW)

Plusy

  • Prostorný interiér
  • Komfortní odpružení
  • Tichý a úsporný motor
  • Bohatá standardní výbava
  • Tříletá záruka bez omezení počtu najetých kilometrů

Minusy

  • Ve srovnání s konkurencí slabý motor (absence šestiválce)
  • Omezená nabídka motorizací a technicky složité výbavy
  • Problém malé prestiže (velká ztráta hodnoty)
  • Estetické a funkční nedostatky v interiéru
  • Sedadla s minimálním bočním vedením
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai Grandeur

Základní výbava:Kola z lehkých slitin, xenonové světlomety s ostřikovači, přední mlhové světlomety, nárazníky v barvě vozu, anténa integrovaná v zadním skle, Abs, EBD, ESP, TCS, čelní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu a vzadu, hlavové airbagy, alarm systém s imobilizérem, aktivní přední opěrky hlavy, ůchyty pro dětskou sedačku, progresivní posilovač řízení, el. nastavitelný volant ve dvou osách, el. nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, paměť nastavení sedadla řidiče, volantu a vnějších zrcátek, kožené čalounění sedadel, střední části dveří a centrální schránky, vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce, palubní počítač, elektrická clona zadního okna, parkovací senzory, tempomat, ukazatel venkovní teploty, el. ovládaná, vyhřívaná, sklopná, vnější zrcátka, samostmívací vnitřní zrcátko, el. ovládání oken vpředu i vzadu, dešťový senzor, dálkově ovládané centrální zamykání, automatická duální klimatizace, automatické zamezení přívodu znečištěného vzduchu, dělená zadní sedadla, vyhřívání předního skla pod stěrači, tónovaná skla, obložení přístrojové desky imitací dřeva, kůží potažená hlavice řadící páky, dřevěný volant, integrované rádio, navigace, CD/DVD přehrávač, MP3.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+13.500,-Kč)

Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery

Správa sociálního zabezpečení obstavila jeden účet…

Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock

Ano, určitě vám babička říkávala, že na každém šprochu je…

 
Technické údaje
Motor Hyundai Grandeur
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2188
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 114 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 343 / 1800 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 202
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.4 / 6.4 / 7.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 523 / -
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1800 / 480
Rozměr pneu:225/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4895
b) šířka (mm): 1865
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2780
e) rozchod vpředu (mm): 1580
f) rozchod vzadu (mm): 1565
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1530
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Hyundai Grandeur
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,60
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf! Toto jsou nejprodávanější auta světa v roce 2017: Civic dohání VW Golf!

Sečteno je kompletních 12 měsíců světových prodejů.

 



Hyundai AG a Grandeur: Velké novinky z Koreje Hyundai AG a Grandeur: Velké novinky z Koreje

Hyundai představuje na domácí půdě dva velké sedany: nový…

Hyundai Grandeur Hybrid: 150 kW pro luxusní sedan Hyundai Grandeur Hybrid: 150 kW pro luxusní sedan

Nabídku velkého sedanu Grandeur doplňuje nově…

 



 
Honker: Znáte polský Land Rover? Jako nástupce UAZu 469 slouží dodnes

Honker: Znáte polský Land Rover? Jako nástupce UAZu 469 slouží dodnes

Včera

I Poláci mají svůj drsný offroad ve stylu Land Roveru Defender či Mercedesu G. Vyrábět se začal na konci osmdesátých let.




Blesk.cz

EU se rozroste o dva nové členy? Eurokomisař ukázal na Srbsko a Černou Horu

EU se rozroste o dva nové členy? Eurokomisař ukázal…

Srbsko a Černá Hora budou pravděpodobně příštími státy, které se stanou členy Evropské unie. Řekl to komisař pro…

Zahřejte se jídlem! 4 recepty na teplé mňamky, po kterých se budete olizovat

Zahřejte se jídlem! 4 recepty na teplé mňamky, po…

Nejlepší je prohřát se zevnitř a nemusí to být jen horký čaj či grot, co vás dokáže zahřát. Máme pro vás čtyři…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIH: Dortmund jen remizoval na Herthě, Darida nastoupil v závěru

SESTŘIH: Dortmund jen remizoval na Herthě, Darida…

Záložník Vladimír Darida nastoupil poprvé od říjnového zranění kolena a následné operaci na pár minut za Herthu,…

 

Reflex.cz

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8 kryptoměn. O měnách zpívají samé dívky

Svět má první popovou skupinu, která reprezentuje 8…

Osm japonských dívek pod jménem Kasocuka Šojo je skutečným unikátem. Každá členka reprezentuje jednu z kryptoměn…

Babiš a Faltýnek byli vydáni k trestnímu stíhání. Premiér ale zaskočil sněmovnu skandálním výrokem

Babiš a Faltýnek byli vydáni k trestnímu stíhání.…

Policie bude pokračovat ve stíhání premiéra Andreje Babiše a prvního místopředsedy strany ANO Jaroslava Faltýnka…