Hyundai i20: Nová světla, nárazníky a dvouspojková převodovka
Populární řada i20 se pro evropské trhy nevyrábí v Nošovicích, nýbrž v tureckém Izmitu. Pro druhou část svého životního cyklu dostala vyhlazené vrásky a pár dalších technických i vizuálních změn. V nabídce zůstávají pětidveřový hatchback včetně zvýšené a oplastované verze Active a třídveřové Coupe. První dva se chlubí novou „korporátní“ přídí s mřížkou, kterou Hyundai nazývá „kaskádovitou“. změnily se nárazníky (Active má jiný) včetně mlhovek. Upravena byla hlavní i koncová světla, ta druhá se zmenšila a tvarově trochu umravnila. Místo pro registrační značku nyní najdeme v lichých dveřích. Fotky Coupe dosud Hyundai neuvolnil.
Základní pohonnou jednotkou je zážehový tříválec Kappa 1.0 T-GDI, buď se 74 kW (100 k), nebo 88 kW (120 k). Nově dostal filtr pevných částic. Vyšší objem, ale menší výkony má atmosférická čtyřválcová dvanáctistovka (55 kW/75 k, respektive 62 kW/84 k). Ta se nedodává pro Active, který je ale k dispozici s benzinovou Kappou 1,4 l/74 kW (100 k). Pětistupňovou přímo řazenou převodovku koupíte jen s nejslabšími atmosférickými dvanáctistovkami a stokoňovým 1.0 l. Šestistupňová se pojí s 88kW verzí tohoto motoru a s 1.4 l. Hyundai zařazuje pro přeplňovaný „litr“ i sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Vylepšený start-stop ISG (Idle Stop and Go) je standardem všech verzí.
Pětidveřová i20 dostala nová patnácti- a šestnáctipalcová litá kola. Zavazadelník má základní objem 326 l. Balíček elektronických pomocníků SmartSense zahrnuje zabránění kolize s překážkou vpředu s automatickým brzděním, asistenty pro jízdu v pruzích, rozpoznávání únavy řidiče i samočinná světla, která přepínají mezi dálkovými a tlumenými.
K dispozici je čtveřice audio, respektive informačních systémů. Novinku představuje ten s největší sedmipalcovou obrazovkou. Display Audio, jak jej automobilka nazvala, podporuje chytré telefony pomocí Apple CarPlay a Android Auto, takže není potřeba vestavěná navigace. Kromě něj a obyčejnějších verzí s 3,5- a 5palcovými displeji se dá přikoupit i vrcholná varianta, taktéž sedmipalcová, ovšem se všemi vestavěnými multimediálními funkcemi. Smartphony lze také dobíjet přes USB kabel, konektor je k nalezení ve středové konzole.
Novinku v nabídce pro obě pětidveřové verze představuje rovněž módní dvoubarevné lakování, střecha je ovšem vždy černá , aby ladila s tmavými sloupky. Stávající odstíny barev karoserie (červená Passion, modrá Aqua Sparkling, hnědá Cashmere, stříbrná Sleek, šedá Stardust, bílá Polar a černá Phantom) doplnily na celkem desítku červená Tomato, modrá Champion a břidlicová Clean. K nim se přidává celkem pětice možností barev interiéru. Běžný hatchback může mít i velké panoramatické střešní okno.
Hyundai se stále chlubí pětiletou zárukou, která je sice o dva roky kratší než u koncernové Kie, ale zato ji neomezují ujeté kilometry. Pomůže čerstvá tvář k ještě lepším prodejním výsledkům? A dočkáme se konečně ostré i20 N s šestnáctistovkou, turbem a 200 koníky?