Hyundai i30 podrobně: První statické dojmy

Hyundai i30 podrobně: První statické dojmy

 
 

Druhá generace nošovické třicítky dostane rozvor 2,7 m a nadprůměrně široký interiér. Špičkovou motorizací bude čtyřválec 1,6 GDI (99 kW).

Nový Hyundai i30 naplno rozjede druhé kolo působení Korejců v Evropě. V Nošovicích se začne vyrábět začátkem příštího roku.

První generace modelu i30 je pro Hyundai v mnoha ohledech přelomová. Je prvním modelem vyvinutým podle potřeb evropských zákazníků, prvním Hyundaiem vyráběným na evropském kontinentu (konkrétně v severomoravských Nošovicích) a také prvním modelem této značky, který dokázal v Evropě dosáhnout prodejů přes 100 tisíc kusů ročně.

Nyní jsme o čtyři roky a 350 tisíc vyrobených kusů dál. Hyundai neotálí a chystá se k uvedení druhé generace i30.

Jako jediné motoristické médium v České republice se redakce Auto.cz seznámila s nástupcem česko-korejského bestselleru při oficiálním představení ve Frankfurtu. Tato událost o týden předchází světové výstavní premiéře na IAA.

Technika

Od uvedení do prodeje nás dělí ještě dobré čtyři měsíce, a tak je Hyundai zatím na podrobnosti skoupý. Přesto známe několik základních rysů.

Rozvor náprav měří u nové generace 2,7 metru. Druhé vydání i30 si tak polepšilo o 5 centimetrů, vzdálenost náprav u hatchbacku dosáhla míry, která byla zatím vyhrazena jen kombi i30cw a sedanu Elantra. Navzdory prvotním informacím si nová generace uchová víceprvkové zavěšení zadních kol se stabilizátorem. Navíc stejně jako i40 i nová i30 přechází od dosud používané tří- ke čtyřprvkové nápravě.

Šestice pohonných jednotek bude mít objem 1,4 a 1,6 litru. Nejslabším bude nová generace turbodieselu 1,4 CRDi z řady U2 (66 kW), nejsilnějším turbodiesel 1,6 CRDi (94 kW) a benzinový 1,6 GDI (99 kW).

Viceprezident Hyundai Motor Europe Allan Rushforth potvrdil, že ve hře je i downsizing – tedy nasazení menších přeplňovaných benzinových motorů. Dosud opatrný přístup vysvětluje tím, že je pro automobilku důležité nabídnout motory, o které bude zájem napříč evropským kontinentem. Nevylučuje ani možnost pozdějšího uvedení motoru s výkonem přes 100 kW.

Nové budou převodovky – manuální i automatická, obě s šesti převody. Hyundai chce nabídnout obě alternativy ke všem motorizacím.

Exteriér

Hyundai i30 v prvním vydání teprve naznačoval myšlenku fluidního designu. Na i30 s pořadovým číslem dvě už tým šéfdesignéra Thomase Bürkleho tento princip uplatnil v plném rozsahu. Výsledkem je karoserie plnějších tvarů, která se v mnoha ohledech podobá většímu modelu i40.

Především příď s rozměrnou šestiúhelníkovou maskou se zřetelně hlásí k návaznosti na i40. Na tvary předních partií plynule navazuje linie střechy a stoupající boční linky. Výrazné klenutí horní hrany bočního prosklení, skloněný zadní sloupek a krátký převis zdůrazňují kompaktní postoj hatchbacku.

Vzadu nenajdeme jediný odkaz na předchůdce. Změnila se orientace trojúhelníkového okénka v C sloupku, přibyly výrazné prolisy a prim nyní hrají příčné linie. S tím souvisí horizontální orientace koncových světel a výrazná hrana pod oknem v pátých dveřích.

Interiér

V době bytnějících hmot v interiéru Hyundai naopak sází na co největší volný objem v interiéru. Tomu se podřídil subtilní středový tunel, nízká palubní deska a výrazné vybrání ve výplních bočních dveří.

Mnoho prvků, jako volant, navigaci nebo panel klimatizace, známe už ze stávajících modelů. Kreativita designérů se místo toho projevila ve tvarech dekorativních prvků, řešení některých ploch a prošívání sedadel.

Na špičku segmentu se řadí vnitřní šířka 147 cm ve výšce loktů – tuto hodnotu jsme naměřili v přední i zadní řadě sedadel. Místa je ale dostatek ve všech směrech, interiér se vyznačuje velmi zdařilým využitím prostoru. Přitom kabina stále dává pocit kompaktního vozu.

Cestující na zadních sedadlech ocení umístění sedáků 38 cm nad podlahou, které zaručuje dobrou oporu stehen.

Hyundai i30 - srovnání vnitřních rozměrů
Vnitřní rozměryHyundai i30Ford FocusOpel AstraVW Golf
Podélný prostor vpředu min/max (mm)830 / 1060840 / 1050780 / 1100800 / 1080
Podélný prostor vzadu min/max (mm)570 / 860630 / 880560 / 910610 / 920
Výška nad sedadlem - vpředu (mm)101510501030880
Výška nad sedadlem - vzadu (mm)940930960980
Šířka vpředu (mm)1470147514951460
Šířka vzadu (mm)1470147014501430
Délka sedáku vpředu (mm)500510550470
Délka sedáku vzadu (mm)440490510460
Výška opěradla vpředu (mm)660640630630
Výška opěradla vzadu (mm)640600620600

Zavazadlový prostor si polepšil o 10 %. 387 litrů je přístupných přes hranu ležící 68 cm nad zemí. To je v daném segmentu jedna z nejlepších hodnot, relevantní konkurence má hranu zavazadlového prostoru ve shodné výšce nebo ještě výš.

Hyundai i30 - srovnání základních rozmerů zavazadelníku
Zavazadlový prostorHyundai i30Ford FocusVW Golf
Délka u dna základní [mm]775780800
Šířka mezi podběhy [mm]103011201030
Výška pod platem [mm]405450445
Výška nakládací hrany [mm]680690685

Anketa

Ohodnoťte design nového Hyundaie i30 jako ve škole
Spolupracujeme s TipCars.com
K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 podrobně: První statické dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M? Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M?

Vývoj hot-hatche i30 N jede na plné obrátky. Dohlédne šéf…

Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok

Hyundai si se svými sportovními modely dává načas, ale už…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

 

iSport.cz

Vítězka Ledecká si v mlze neviděla pod nohy: Ta druhá viděla stejný houby!

Vítězka Ledecká si v mlze neviděla pod nohy: Ta…

PŘÍMO Z ITÁLIE | V noci se dlouho jen převalovala, páteční závodní odpoledne jí zase znepříjemnila mlha, která…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…