Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i30 podrobně: První statické dojmy

Diskuze (392)
Druhá generace nošovické třicítky dostane rozvor 2,7 m a nadprůměrně široký interiér. Špičkovou motorizací bude čtyřválec 1,6 GDI (99 kW).

Nový Hyundai i30 naplno rozjede druhé kolo působení Korejců v Evropě. V Nošovicích se začne vyrábět začátkem příštího roku.

První generace modelu i30 je pro Hyundai v mnoha ohledech přelomová. Je prvním modelem vyvinutým podle potřeb evropských zákazníků, prvním Hyundaiem vyráběným na evropském kontinentu (konkrétně v severomoravských Nošovicích) a také prvním modelem této značky, který dokázal v Evropě dosáhnout prodejů přes 100 tisíc kusů ročně.

Nyní jsme o čtyři roky a 350 tisíc vyrobených kusů dál. Hyundai neotálí a chystá se k uvedení druhé generace i30.

Jako jediné motoristické médium v České republice se redakce Auto.cz seznámila s nástupcem česko-korejského bestselleru při oficiálním představení ve Frankfurtu. Tato událost o týden předchází světové výstavní premiéře na IAA.

Technika

Od uvedení do prodeje nás dělí ještě dobré čtyři měsíce, a tak je Hyundai zatím na podrobnosti skoupý. Přesto známe několik základních rysů.

Rozvor náprav měří u nové generace 2,7 metru. Druhé vydání i30 si tak polepšilo o 5 centimetrů, vzdálenost náprav u hatchbacku dosáhla míry, která byla zatím vyhrazena jen kombi i30cw a sedanu Elantra. Navzdory prvotním informacím si nová generace uchová víceprvkové zavěšení zadních kol se stabilizátorem. Navíc stejně jako i40 i nová i30 přechází od dosud používané tří- ke čtyřprvkové nápravě.

Šestice pohonných jednotek bude mít objem 1,4 a 1,6 litru. Nejslabším bude nová generace turbodieselu 1,4 CRDi z řady U2 (66 kW), nejsilnějším turbodiesel 1,6 CRDi (94 kW) a benzinový 1,6 GDI (99 kW).

Viceprezident Hyundai Motor Europe Allan Rushforth potvrdil, že ve hře je i downsizing – tedy nasazení menších přeplňovaných benzinových motorů. Dosud opatrný přístup vysvětluje tím, že je pro automobilku důležité nabídnout motory, o které bude zájem napříč evropským kontinentem. Nevylučuje ani možnost pozdějšího uvedení motoru s výkonem přes 100 kW.

Nové budou převodovky – manuální i automatická, obě s šesti převody. Hyundai chce nabídnout obě alternativy ke všem motorizacím.

Exteriér

Hyundai i30 v prvním vydání teprve naznačoval myšlenku fluidního designu. Na i30 s pořadovým číslem dvě už tým šéfdesignéra Thomase Bürkleho tento princip uplatnil v plném rozsahu. Výsledkem je karoserie plnějších tvarů, která se v mnoha ohledech podobá většímu modelu i40.

Především příď s rozměrnou šestiúhelníkovou maskou se zřetelně hlásí k návaznosti na i40. Na tvary předních partií plynule navazuje linie střechy a stoupající boční linky. Výrazné klenutí horní hrany bočního prosklení, skloněný zadní sloupek a krátký převis zdůrazňují kompaktní postoj hatchbacku.

Vzadu nenajdeme jediný odkaz na předchůdce. Změnila se orientace trojúhelníkového okénka v C sloupku, přibyly výrazné prolisy a prim nyní hrají příčné linie. S tím souvisí horizontální orientace koncových světel a výrazná hrana pod oknem v pátých dveřích.

Interiér

V době bytnějících hmot v interiéru Hyundai naopak sází na co největší volný objem v interiéru. Tomu se podřídil subtilní středový tunel, nízká palubní deska a výrazné vybrání ve

výplních bočních dveří.

Mnoho prvků, jako volant, navigaci nebo panel klimatizace, známe už ze stávajících modelů. Kreativita designérů se místo toho projevila ve tvarech dekorativních prvků, řešení některých ploch a prošívání sedadel.

Na špičku segmentu se řadí vnitřní šířka 147 cm ve výšce loktů – tuto hodnotu jsme naměřili v přední i zadní řadě sedadel. Místa je ale dostatek ve všech směrech, interiér se vyznačuje velmi zdařilým využitím prostoru. Přitom kabina stále dává pocit kompaktního vozu.

Cestující na zadních sedadlech ocení umístění sedáků 38 cm nad podlahou, které zaručuje dobrou oporu stehen.

Hyundai i30 - srovnání vnitřních rozměrů
Vnitřní rozměryHyundai i30Ford FocusOpel AstraVW Golf
Podélný prostor vpředu min/max (mm)830 / 1060840 / 1050780 / 1100800 / 1080
Podélný prostor vzadu min/max (mm)570 / 860630 / 880560 / 910610 / 920
Výška nad sedadlem - vpředu (mm)101510501030880
Výška nad sedadlem - vzadu (mm)940930960980
Šířka vpředu (mm)1470147514951460
Šířka vzadu (mm)1470147014501430
Délka sedáku vpředu (mm)500510550470
Délka sedáku vzadu (mm)440490510460
Výška opěradla vpředu (mm)660640630630
Výška opěradla vzadu (mm)640600620600

Zavazadlový prostor si polepšil o 10 %. 387 litrů je přístupných přes hranu ležící 68 cm nad zemí. To je v daném segmentu jedna z nejlepších hodnot, relevantní konkurence má hranu zavazadlového prostoru ve shodné výšce nebo ještě výš.

Hyundai i30 - srovnání základních rozmerů zavazadelníku
Zavazadlový prostorHyundai i30Ford FocusVW Golf
Délka u dna základní [mm]775780800
Šířka mezi podběhy [mm]103011201030
Výška pod platem [mm]405450445
Výška nakládací hrany [mm]680690685

Diskuze (392)
Avatar - Machýrek
9. 9. 2011 19:16
Re: peknej zadek :-)
:-) :yes:
Avatar - PeterLuk
9. 9. 2011 15:42
Interier
Hyundaie maju podla mojho nazoru jedny z najkrajsich interierov.. ;-)

Exterier tiez nie je zly, velmi pekne auto, hyundai sa za posledne roky riadne vysvihol co sa tyka interierov aj exterierov. ;-) :-)
Avatar - saldy
9. 9. 2011 14:45
Re: hundáj
Kdyby nás dnes chtěli němci zas obsadit, tak vezmu vlajku a jdu jim naproti, protože z tohohle nadějnýho státu se postupně stal jeden velkej bordel
8. 9. 2011 22:35
Re: hundáj
Mám k nim kladný vztah, protože s nimi žijeme nějakých 1000 let a o nezávislosti si můžeme nechat jen zdát. Nacisté tu nadělali škody zanedbatelné oproti komunistům (teď nemluvím o lidských životech). Vůbec, z války jsme vyšli ve špičkovém stavu (v porovnání s ostatními). Za Rakouska-Uherska patřily Čechy k nejbohatším regionům na světě, protože tu byla generována ohromná část jeho HDP.

Já nikomu nefandím, nejsem fanatik. Společná historie tu je a vzhledem na vzájemnou polohu, technologie a počty obyvatel bychom se měli s Němci naučit vycházet. Je to i do budoucna náš nejlogičtější spojenec, byť jejich agresivní povaha byla zdrojem mnoha problémů Evropy. Klidně bych měl rád Francouze a Brity, kdyby si s námi nevytřeli pozadí. A měli svůj významný podíl na tom, že se vůbec Hitler dostal k moci. Jedna z funkcí EU je držet Němce na vodítku, protože i dnes z nich mají bláto v kalhotách.
Avatar - Falco
8. 9. 2011 22:22
Re: Anketa
Beru zpět, nepochopí :-)