Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Korejský hot hatch je hitem. Hyundai nestačí vyrábět i30 N

David Bureš
Diskuze (78)
Sázka Hyundaie na sportovní divizi N se zatím ukázala jako dobrý tah. Hyundai i30 N se totiž nestačí vyrábět.

Hyundai v loňském roce vstoupilo do segmentu kompaktních hot hatchů modelem i30 N, který okamžitě působil poprask. Mnohé recenze na něj pěly chválu (včetně našeho testu), někteří jej dokonce považovali za nejlepší hot hatch dneška. Přesto se říkalo, že s prodeji bude i30 N na štíru, kvůli image – vždyť Hyundai s takovými auty nemělo zkušenosti. Jenže nic takového se nepotvrdilo.

Ba naopak, Hyundai i30 N se stalo hitem a prodává se jak větráky v těchto letních dnech. „Počáteční prodeje i30 N převyšují očekávaní. V Evropě bylo v prvním pololetí roku 2018 prodáno skoro 3.000 exemplářů i30 N,“ prohlašuje Thomas Schemera, vedoucí sportovní řady Hyundaie, který v minulosti pracoval pro BMW.

„Nemůžeme jich vyrobit dostatek. Skoro všude se na auto čeká šest až sedm měsíců,“ doplňuje vedoucí vývoje sportovních vozů Hyundaie Albert Biermann, další muž, který ke korejské automobilce zamířil z Mnichova.

Největším zájem o i30 N je na německém trhu, kam má ostatně mířit i nejvíce aut. Přesto jich je tam nedostatek.

Není tak divu, že se sportovní řada N dále rozšíří. Hyundai již představil Veloster N, který však bude určen primárně pro americký trh. U nás se naopak dočkáme další karosářské varianty i30 N, hatchback doplní fastback. Hyundai i30 N Fastback bude debutovat na pařížském autosalonu, přičemž využije stejnou technikou jako již vyráběný model. Vyloučen pak není ani příchod sportovního SUV Kona N.

Vedle toho Biermann mluví o jednom tajemném modelu, kterým by mohla být sériová verze konceptu Hyundai RM16 N, tedy hatch s uprostřed uloženým motorem. Něco tak bláznivého nabídl naposledy Renault, prostřednictvím Clia V6.

„Je tu auto, které bychom v následujících dvou až třech měsících měli mít šanci ukázat našemu nejvyššímu vedení. V závislosti na současné situaci a náladě bychom mohli dostat spontánní schválení,“ prozrazuje Biermann.

Uvažuje se také nad sportovním elektromobilem, ten ale nepřijde dříve než v příštím desetiletí. „Myslím, že se elektrifikaci nevyhneme. Dříve či později budeme mít sportovní elektrovůz. Je to jen otázka načasování,“ říká bývalý vedoucí divize BMW M s tím, že pokud se najde dostatečně silný elektromotor a baterie s vysokou kapacitou, klidně by mohl vzniknout Ioniq EV N. Naopak palivové články se podle Biermanna pro sportovně laděné vozy nehodí.

David Bureš
Diskuze (78)
Avatar - Beefcake
25. 8. 2018 20:54
Re: Price/value
Vyborne.
Toto k teme "maleho suseda" a prislusnym hejterom.
25. 8. 2018 13:30
Re: Price/value
Tak doufam, ze mas rovnou pater a neutracis sve uspory u firmy, ktera sla primo proti zakaznikum. A proto dostala pokutu.
[odkaz]
Jinak budes pusobit naprosto smesne, i kdyz je fakt ze nekterym lidem moralka nic nerika. :-! ;-)
22. 8. 2018 09:51
Re: Price/value
Taky jsem se divil, že Samohýl ve Zlíně skončil jako dealer Hyundaie.
22. 8. 2018 07:48
Re: Po zásluhe
Fostek je diagnoza jako byl svého času GTI, jako je Ada atp.

Jeden superadorant VW, druhý superhater Renaultu a třetí... no, ten si oblíbil slovo "bych" do takové míry, že ho používá v téměř každém příspěvku. Pevně věřím, že to nebude jen slabou slovní zásobou ;-)
22. 8. 2018 07:26
Re: Price/value
Domnívám se, že hlavní problém byl ve velmi nejasném odměňování za prodané vozy.