RM16: Hyundai skutečně vyvíjí sporťák s motorem uprostřed!
Když Hyundai představil v červnu letošního roku na Busan Motor Show studii RM16 Concept, moc velký poprask to nevyvolalo - jednalo se o už druhou evoluci studie na bázi velosteru, poprvé se však motor (v tomto případě 2.0 Turbo s výkonem 300 koní), přestěhoval za přední sedadla a dostal tím pádem na starosti (i) pohon zadních kol. Však to znáte - koncept snese všechno, proč se tím nějak extra zabývat.
Jaké však bylo překvapení špionážních fotografů, když auto, odvozené od této studie a zabalené v maskovací fólii, vyrazilo testovat na Severní smyčku Nürburgringu! Zdá se to být neuvěřitelné, ale Hyundai snad opravdu vyvíjí sporťák s motorem uprostřed a karoserií hatchbacku, tedy jakýsi novodobý Renault 5 Turbo, respektive Clio V6 Renault Sport.
V tom případě se sluší podívat se na zmíněný koncept trošku detailněji - kromě agresivního aerodynamického designu měl být vybaven elektronicky ovládaným mechanickým samosvorem na zadní nápravě, přeplňovaný motor dostal kvůli co nejrychlejším reakcím elektrický kompresor, podvozek odlehčené díly a zmizely některé zbytné prvky výbavy. Jak velí dnešní zvyklosti, RM16 by měl mít pohon všech kol.
Můžete namítnout, že Hyundai může tímto způsobem zkoušel ledacos, ale zajímavé to začne být ve chvíli, kdy si vzpomeneme na nedávnou informaci, že kromě i30 N připravuje sportovní divize Hyundaie ještě jakýsi model s pohonem všech kol a výkonem přes 300 koní. Předpokládal jsem, že půjde o ostřejší verzi i30, ale nakonec se může stát, že to bude produkční verze RM16, ať už se bude jmenovat jakkoli. To by si každopádně divize N dost šplhla...