15.1. 2018 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nový Hyundai Veloster je tady. Sportovní verze N nabízí 202 kW

 

Nabídka motorů nového sportovně střiženého hatchbacku čítá přeplňovanou šestnáctistovku a dvoulitr. Vrcholem je jednotka z i30 N.

Letošní ročník detroitského autosalonu je v plném proudu a jednotlivé automobilky představují své novinky. Hyundai už dopředu lákalo na druhou generaci sportovně střiženého hatchbacku Veloster, který se dnes oficiálně odhalil světu. Vypadá hodně zajímavě!

Jestliže předchůdce vypadal poněkud neforemně, novinka vypadá k světu, přídi dominuje dravě působící šestiúhelníková maska chladiče, zvláštní záď s maličkým zadním okénkem využívá do boků protažená koncová světla. Atypická koncepce s dvěma dveřmi jen na jedné straně karoserie zůstala zachována, přesně tak, jak naznačovaly poslední teasery před premiérou.

Nabídka motorů v tuto chvíli čítá tři jednotky. Základem je zážehový dvoulitr využívající Atkinsonův cyklus se 108 kW a 178 N.m. Nad ním stojí verze Veloster Turbo s přeplňovanou šestnáctistovkou o výkonu 148 kW a točivém momentu 264 N.m, kterou je možné kombinovat s šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou vlastního vývoje.

Vrcholná varianta se jmenuje Veloster N. Druhý zástupce nové sportovní divize Hyundaie používá stejný agregát jako již odhalený hatchback i30 N, což znamená přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 202 kW a točivém momentu 353 N.m, který je kombinovaný s manuálním šestikvaltem. Taková síla auto dokáže na 96 km/h katapultovat za 6,1 sekundy.

Video

Podobně jako i30 N i Veloster N byl patřičně upraven, vždyť se jedná o vcelku ostré zboží. Má optimalizovanou geometrii nebo příplatkový elektronický samosvorný diferenciál, aby si podvozek poradil s takovou sílou pod kapotou, přece jen se jedná „jen“ o předokolku. Zadní víceprvková náprava byla zesílena, nechybí tu ani možnost přikoupit si větší kotoučové brzdy. Z pneumatik jsou na výběr Michelin Pilot SuperSport nebo Pirelli P-Zero. Podvozek je standardně adaptivní s různými módy nastavení.

Hyundai Veloster N se samozřejmě liší také svým vzhledem, který je dále přiostřen. Autu tudíž nechybí nové nárazníky, přítlačný spoiler na zádi nebo třeba difusor s výraznými koncovkami výfuku. Ty přitom nejsou uprostřed jako u verze Turbo, ale hezky na obou stranách zádě. Karoserii je pak možné lakovat jen jedním ze čtyř nabízených odstínů, černé Ultra, bílé Chalk, červené Racing a světlounce modré Performance, vyhrazené vozům divize N. Uvnitř jsou zase sportovní sedadla, speciální volant nebo hlavice řadicí páky.

TEST 2013: Hyundai Veloster 1.6 T-GDI – Matný výkon

Ani na premiéře v Detroitu však automobilka neoznámila, zda se Velosteru dočkáme i na evropských trzích. Předchůdce na starém kontinentu vydržel jen krátce, oficiálně kvůli zájmu amerických klientů a nedostatku kusů pro Evropu, svoji roli ale nepochybně hrál i malý zájem místních zákazníků. Konkrétně v USA se novinka začne prodávat v druhém čtvrtletí roku, Veloster N bude následovat až na konci roku. Do Ameriky se bude vůz dovážet z Koreje, kde se bude od března vyrábět v tamější továrně Ulsan.

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti

Miliardář Leoš Novotný starší musí pouštět veřejnost do…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 






 
Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Nahlédněte s námi do muzea Lady. Vystavuje legendární i méně známé vozy

Dnes 18:50

Speciál z Rallye Paříž-Dakar, miliontý žigulík nebo malý elektromobil, to všechno najdete v muzeu ruské automobilky AvtoVAZ.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá posvícení i závod psích spřežení

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…