13.7. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Hyundai i30 N oficiálně. GTI z Nošovic má až 275 koní

 

Korejský hot hatch chce být sporťákem pro každý den, zároveň ale chce zaujmout i na závodních okruzích. Pomůže tomu možnost změny nastavení auta.

Hyundai dnes vedle i30 Fastback oficiálně představil svůj napjatě očekávaný kompaktní hot hatch i30 N. Automobil je poháněn přeplňovaným benzinovým dvoulitrem a sám výrobce jej nazývá sporťákem pro každý den. Hyundai i30 N se začne prodávat ještě před koncem roku, přičemž se o jeho výrobu stejně jako v případě běžných verzí i30 postará nošovická továrna korejské značky.

Už dopředu jsme věděli, že auto bude dostupné ve dvou výkonových verzích, což Hyundai při premiéře potvrdilo. Jestliže si objednáte standardní i30 N, dostanete 250 koní (184 kW) a 353 N.m. Když však zaškrtnete balíček Performance, výkon dvoulitru poskočí na 275 koní (202 kW), zatímco točivý moment zůstane zachován, dostupný však bude v širším pásmu otáček. Součástí paketu jsou přitom i větší brzdy, pneumatiky Pirelli P Zero, 19palcová kola a hlavně elektronický samosvorný diferenciál. Nechybí ani výfukový systém s variabilní klapkou, což přinese parádní zvuk.

Navzdory použití turba automobilka slibuje okamžitou reakci motoru a jeho lineární nástup síly. Poháněná jsou u obou verzí přední kola, a to prostřednictvím šestistupňového manuálu. Později by ale měla dorazit i dvouspojková převodovka.

Hyundai i30 N – srovnání nabízených variant
ModelHyundai i30 NHyundai i30 N Performance
Motor2.0 T-GDI2.0 T-GDI
Pohon4x24x2
Zdvihový objem [cm3]19981998
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]184/6000202/6000
Točivý moment [N.m/min]353/1450-4000353/1450-4700
Převodovka6M6M
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,46,1
Pohotovostní hm. [kg]14001429
Přestože je základem už několik měsíců prodávaná třetí generace modelu i30, Hyundai tvrdí, že „eNková“ verze (pojmenovaná podle vývojového centra značky Namyang a okruhu Nürburgring) byla znovu vyvinuta zcela od základu. Vedle odlišného agregátu se to projevuje také na podvozku, který je kompletně jiný než u běžných variant. Podvozek je snížen, vpředu najdeme vzpěry MacPherson, zatímco vzadu je multilink. O přizpůsobení podvozku různým jízdním režimům se pak starají adaptivní tlumiče.

K tématu: Sportovní odvětví Hyundai se bude rozrůstat. Ve hře je i i20 N!

Právě nastavení vozu bude možné upravit v pěti režimech (Eco, Normal, Sport, N, N Individual), přičemž individuálně bude možné nastavit nejen tuhost tlumičů nebo reakce motoru, ale také zvuk motoru, řízení, práci elektronického samosvorného diferenciálu, vyrovnávání otáček motoru při přeřazení nebo práci ESP. Kontrolu stabilizace přitom bude možné zcela vypnout, jak se na správný sportovní model sluší a patří.

Co se týče designu, jde Hyundai i30 N spíše konzervativní cestou Volkswagenu Golf GTI než excentrickou cestou Hondy Civic Type R. Sama automobilka hovoří o formě následující funkci, tvary proto byly navrženy hlavně s ohledem na aerodynamiku a ideální chlazení techniky v útrobách. Hlavními odlišujícími prvky od výchozího vozu jsou tak oba nárazníky, novinkou jsou i červeně lakované brzdové třmeny nebo vcelku decentní střešní spoiler. Kola jsou v závislosti na verzi 18palcová, nebo o palec větší. Použitý modrý odstín Performance pak odkazuje na závodní speciály Hyundai nasazované ve WRC, k dispozici ale samozřejmě budou i další laky (celkem šest).

Vnitřek je ve znamení nového volantu s logem N a hlavně s velkými tlačítky pro přepnutí jízdních režimů, hodně se nám pak líbí kulatá hlavice řadicí páky. Nová jsou též sportovní sedadla.

Hyundai i30 N – srovnání s konkurencí
ModelHyundai i30 N PerformanceHonda Civic Type RSeat Leon Cupra 5DPeugeot 308 GTiVW Golf GTI Performance
Motor2.0 T-GDI2.0 VTEC Turbo2.0 TSI1.6 THP2.0 TSI
Pohon4x24x24x24x24x2
Zdvihový objem [cm3]19981996198415981984
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]202/6000235/6500221/5500-6200200/6000180/5000-6700
Točivý moment [N.m/min]353/1450-4700400/
2500-4500
380/1800-5500330/1900370/1600-4300
Převodovka6M6M6M (6DS)6M6M (7DS)
Max. rychlost [km/h]250272250 (250)250250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,15,75,8 (5,7)6,06,2 (6,2)
Pohotovostní hm. [kg]14291376139512051387 (1415)
Spolupracujeme s TipCars.com
Minimální mzda vzroste od ledna o 1150 korun na 13 350 korun, rozhodla vláda Minimální mzda vzroste od ledna o 1150 korun na 13 350 korun, rozhodla vláda

Minimální mzda vzroste od ledna o 1150 korun na 13 350…

Podle Maláčové by se měl Babiš stáhnout, jiným ministrům jeho vysvětlení kauzy stačí Podle Maláčové by se měl Babiš stáhnout, jiným ministrům jeho vysvětlení kauzy stačí

Části ministrů stačí před pátečním hlasováním poslanců o…

První aerodynamické auto Tatra T77 se inspirovalo výrobou válečných letadel První aerodynamické auto Tatra T77 se inspirovalo výrobou válečných letadel

I když se jich prodalo jen 255 kusů, zaslouží si vůz…

Zápisník Michala Noska: Triumfy a pády Zápisník Michala Noska: Triumfy a pády

Do kin přilétla kouzelnická novinka studia Warner Bros a…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 N oficiálně. GTI z Nošovic má…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení? Jeremy Clarkson otevřeně: Co si myslí o elektroautech? A co řekl o natáčení?

Premiéra třetí řady motoristického pořadu The Grand Tour…

Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Nejnovější šéf koncernu FCA uvedl, že některé dřívější…

 






 
Jak dopadla dekarbonizace motoru, který nejdřív neprošel na emisích?

Jak dopadla dekarbonizace motoru, který nejdřív neprošel na emisích?

Dnes 08:00

Pokud neprojede vaše vozidlo na STK z důvodu vysokých emisí, jednou z možností jak to řešit, je nechat udělat dekarbonizaci motoru. Jakým způsobem probíhá a co vše může změnit?




Blesk.cz

O spořivou královnu se pokoušejí mdloby: Za Meghan platí miliony ročně!

O spořivou královnu se pokoušejí mdloby: Za Meghan…

Tak tohle se královně Alžbětě II. (92) líbit nebude! Svému vnukovi Harrymu (34) sice svatbu s Meghan (37)…

Deadpool se vrací: Podívejte se na trailer vánoční verze dvojky pro děti

Deadpool se vrací: Podívejte se na trailer vánoční…

Komiksový vtipálek Deadpool se vrátí na filmová plátna dřív, než si fanoušci mysleli. V prosinci bude po…

 

iSport.cz

Slavia posiluje! Přijde Ševčík. Stoch prodlouží smlouvu, Souček zůstává

Slavia posiluje! Přijde Ševčík. Stoch prodlouží…

Fotbalový středopolař Petr Ševčík v zimě zamíří z Liberce do Slavie. Podle předsedy představenstva Pražanů…

Česko – Slovensko 1:0. Cenné vítězství zařídil krásným gólem Schick

Česko – Slovensko 1:0. Cenné vítězství zařídil…

Léčba Jaroslavem Šilhavým úspěšně pokračuje dál! Čeští fotbalisté v rámci Ligy národů porazili v Edenu Slovensko…

 

Reflex.cz

Toulky po Maroku, perle Maghrebu: Jak se bydlí v hlíně

Toulky po Maroku, perle Maghrebu: Jak se bydlí v hlíně

Kasby. Ty zvláštní zubaté marocké stavby mně byly stále něčím povědomé. Jako bych se někam vracela. K tomu muži…

Vladimír Mertlík: Babiš a Okamura na Národní aneb Plíživé oslavy kontrarevoluce

Vladimír Mertlík: Babiš a Okamura na Národní aneb…

Skončily oslavy sametové revoluce, největšího svátku země. I když jak pro koho! Loňských oslav se neúčastnil…