13.7. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Hyundai i30 N oficiálně. GTI z Nošovic má až 275 koní

 

Korejský hot hatch chce být sporťákem pro každý den, zároveň ale chce zaujmout i na závodních okruzích. Pomůže tomu možnost změny nastavení auta.

Hyundai dnes vedle i30 Fastback oficiálně představil svůj napjatě očekávaný kompaktní hot hatch i30 N. Automobil je poháněn přeplňovaným benzinovým dvoulitrem a sám výrobce jej nazývá sporťákem pro každý den. Hyundai i30 N se začne prodávat ještě před koncem roku, přičemž se o jeho výrobu stejně jako v případě běžných verzí i30 postará nošovická továrna korejské značky.

Už dopředu jsme věděli, že auto bude dostupné ve dvou výkonových verzích, což Hyundai při premiéře potvrdilo. Jestliže si objednáte standardní i30 N, dostanete 250 koní (184 kW) a 353 N.m. Když však zaškrtnete balíček Performance, výkon dvoulitru poskočí na 275 koní (202 kW), zatímco točivý moment zůstane zachován, dostupný však bude v širším pásmu otáček. Součástí paketu jsou přitom i větší brzdy, pneumatiky Pirelli P Zero, 19palcová kola a hlavně elektronický samosvorný diferenciál. Nechybí ani výfukový systém s variabilní klapkou, což přinese parádní zvuk.

Navzdory použití turba automobilka slibuje okamžitou reakci motoru a jeho lineární nástup síly. Poháněná jsou u obou verzí přední kola, a to prostřednictvím šestistupňového manuálu. Později by ale měla dorazit i dvouspojková převodovka.

Hyundai i30 N – srovnání nabízených variant
ModelHyundai i30 NHyundai i30 N Performance
Motor2.0 T-GDI2.0 T-GDI
Pohon4x24x2
Zdvihový objem [cm3]19981998
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min]184/6000202/6000
Točivý moment [N.m/min]353/1450-4000353/1450-4700
Převodovka6M6M
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,46,1
Pohotovostní hm. [kg]14001429
Přestože je základem už několik měsíců prodávaná třetí generace modelu i30, Hyundai tvrdí, že „eNková“ verze (pojmenovaná podle vývojového centra značky Namyang a okruhu Nürburgring) byla znovu vyvinuta zcela od základu. Vedle odlišného agregátu se to projevuje také na podvozku, který je kompletně jiný než u běžných variant. Podvozek je snížen, vpředu najdeme vzpěry MacPherson, zatímco vzadu je multilink. O přizpůsobení podvozku různým jízdním režimům se pak starají adaptivní tlumiče.

K tématu: Sportovní odvětví Hyundai se bude rozrůstat. Ve hře je i i20 N!

Právě nastavení vozu bude možné upravit v pěti režimech (Eco, Normal, Sport, N, N Individual), přičemž individuálně bude možné nastavit nejen tuhost tlumičů nebo reakce motoru, ale také zvuk motoru, řízení, práci elektronického samosvorného diferenciálu, vyrovnávání otáček motoru při přeřazení nebo práci ESP. Kontrolu stabilizace přitom bude možné zcela vypnout, jak se na správný sportovní model sluší a patří.

Co se týče designu, jde Hyundai i30 N spíše konzervativní cestou Volkswagenu Golf GTI než excentrickou cestou Hondy Civic Type R. Sama automobilka hovoří o formě následující funkci, tvary proto byly navrženy hlavně s ohledem na aerodynamiku a ideální chlazení techniky v útrobách. Hlavními odlišujícími prvky od výchozího vozu jsou tak oba nárazníky, novinkou jsou i červeně lakované brzdové třmeny nebo vcelku decentní střešní spoiler. Kola jsou v závislosti na verzi 18palcová, nebo o palec větší. Použitý modrý odstín Performance pak odkazuje na závodní speciály Hyundai nasazované ve WRC, k dispozici ale samozřejmě budou i další laky (celkem šest).

Vnitřek je ve znamení nového volantu s logem N a hlavně s velkými tlačítky pro přepnutí jízdních režimů, hodně se nám pak líbí kulatá hlavice řadicí páky. Nová jsou též sportovní sedadla.

Hyundai i30 N – srovnání s konkurencí
ModelHyundai i30 N PerformanceHonda Civic Type RSeat Leon Cupra 5DPeugeot 308 GTiVW Golf GTI Performance
Motor2.0 T-GDI2.0 VTEC Turbo2.0 TSI1.6 THP2.0 TSI
Pohon4x24x24x24x24x2
Zdvihový objem [cm3]19981996198415981984
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]202/6000235/6500221/5500-6200200/6000180/5000-6700
Točivý moment [N.m/min]353/1450-4700400/
2500-4500
380/1800-5500330/1900370/1600-4300
Převodovka6M6M6M (6DS)6M6M (7DS)
Max. rychlost [km/h]250272250 (250)250250 (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,15,75,8 (5,7)6,06,2 (6,2)
Pohotovostní hm. [kg]14291376139512051387 (1415)
Spolupracujeme s TipCars.com
Slavná Lada 2101 slaví 48 narozeniny. Populární vůz se vyráběl osmnáct let Slavná Lada 2101 slaví 48 narozeniny. Populární vůz se vyráběl osmnáct let

Legendární model Lada 2101 byl v roce 1970 prvním…

Sjezd KSČM: Do druhého kola volby předsedy postoupili Filip a Skála Sjezd KSČM: Do druhého kola volby předsedy postoupili Filip a Skála

O křeslo předsedy KSČM se utkají nynější stranický šéf…

Dbalému může přitížit podmínka za řízení v opilosti Dbalému může přitížit podmínka za řízení v opilosti

Lékař Vladimír Dbalý, který čelí obžalobě z korupce v…

Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční

Denní objem aktivit na kryptoměnových burzách je oproti…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 N oficiálně. GTI z Nošovic má…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 






 
Jak řídí Veronika Vítková: Nejraději jezdím v horách

Jak řídí Veronika Vítková: Nejraději jezdím v horách

Dnes 15:22

Nejlepší česká biatlonistka roku 2018 Veronika Vítková začala s auty přesně v době, kdy se stala juniorskou mistryní světa. Za dvanáct let se prosadila mezi dospělými na lyžích i za volantem.




Blesk.cz

Kocour ušel 20 km za svou rodinou, která ho odkopla. Když ho uviděli, vzali ho do útulku utratit!

Kocour ušel 20 km za svou rodinou, která ho odkopla.…

Americkému kocourovi Tobymu moc chyběla jeho rodina, která mu našla nový domov. Aby se vrátil ke svým původním…

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho našli v Ománu

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho…

Obrovská rána pro fanoušky elektronické hudby. Hvězdný DJ Tim Bergling známý pod svým uměleckým jménem Avicii…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Německo - Česko 0:2. Plíšková i Kvitová zářily, tenistky krok od finále

Německo - Česko 0:2. Plíšková i Kvitová zářily,…

České tenistky vedou v semifinále Fed Cupu po úvodních dvouhrách 2:0 a k postupu do finále jim chybí poslední…

 

Reflex.cz

Chlapeček, nebo holčička? Na objevitelku chromozomu XY Nettie Stevensovou se zapomnělo. Byla totiž žena

Chlapeček, nebo holčička? Na objevitelku chromozomu…

Identifikovat faktor ovlivňující pohlaví dítěte si přáli již starověcí Řekové. Aristoteles se domníval, že…

Bližší komáři než Beran. Zeman opět ukázal, jak se staví k hrdinům

Bližší komáři než Beran. Zeman opět ukázal, jak se…

Včera večer byly do Prahy vládním speciálem z Říma dovezeny ostatky kardinála Josefa Berana. Na mši, kterou za…