Hyundai i30: Odpovědi na vaše otázky

Hyundai i30: Odpovědi na vaše otázky

 
 

Diskuse pod včerejším článkem vyvolala další řadu otázek. Odpovídáme na ty nejzásadnější.

Diskuse pod včerejším článkem přesáhla 400 příspěvků. Prošli jsme vaše názory a nyní odpovídáme na nejzajímavější otázky, které se během večera objevily. Další naše postřehy najdete v článku Hyundai i30: Živé jízdní dojmy.

Co testujeme za verzi a jaká je její cena?

Motor je nejsilnější benzinový 1,6 GDI o výkonu 99 kW, výbava Trikolor s paketem Premium, metalízou a navigací. Cena je 345.990,- Kč + 99.900,- za paket Premium + 13.000,- za metalízu + 25.000,- za navigaci. Celkem tedy 483.890,- Kč za prakticky plně vybavený vůz (chybí jen systém start-stop a panoramatické střešní okno). Místo 17palcových kol určených pro Premium jezdí naše auto na zimních pneumatikách R16.

Proč má testované auto chromované oblouky na masce, když na dřívějších fotkách nic takového nebylo?

Jedná se o „specialitu“ verzí Style a Premium. Lakovanou masku s méně výraznými černými lamelami mají provedení Entry a Trikolor.

Proč testujete motor 1,6 GDI? Většina aut se prodá se základním motorem.

Měli jsme na výběr benzinový 1,6 GDI a dieselový 1,6 CRDi. Dali jsme přednost zážehovému motoru, který zatím známe z modelů Hyundai ix35, Veloster a Kia Sportage. Auto velikosti i30 je podle našich očekávání optimálním uplatněním takového motoru. Navíc příplatek proti základní čtrnácstistovce činí velmi přijatelných 30 tisíc korun, proto se může značná část zákazníků dost dobře přeorientovat na silnější motory. Na turbodiesel se samzořejmě dostane taky, k hatchbacku nám ale víc ladí benzinový motor.

Hyundai i30: Živé jízdní dojmy

Je to facelift, nebo nová generace?

Podle Hyundaie je i30 novou generací. Platforma sice vychází z předchůdce, ale je značně upravená. Stejně tak žádný díl skeletu nebo vnější část karoserie není záměnná s minulou i30. Shodné jsou jen některé unifikované díly, hlavně spojovací materiál a značná část elektroinstalace.

Zajímá mě jedna věc, jaký je pocit to auto řídit?

Naladění podvozku, řízení i řazení odpovídá německé konstruktérské škole. Vše je tužší, ale v jádru stále komfortní, proto si můžeme užívat lehký náznak zábavy za volantem. Motor GDI má příjemný zvuk, odhlučnění oken a podvozku je nadprůměrně dobré, na špičku (Focus EcoBoost) ale nedosahuje.

Jaké jsou stěrače?

Jedná se o „nepravé aerodynamické“ stěrače. Jsou konvenční, ale s plastovým krytem po celé délce raménka.

Nešpiní se auto v místech, kde je to nevhodné?

Ne, výrazněji se nám ušpinila jen přední kapota, boky dveří a páté dveře pod oknem. Ani tam to ale nevadí – parkovací kamera je chovaná pod výklopným krytem a tlačítko pro otvírání pátých dveří je šikovně zasazeno do prohlubně v nárazníku.

Neruší v noci podsvícení palubovky? Dá případně nechat svítit jen tachometr a la C4?

Přístrojový štít v noci neruší. U navigace bychom ale uvítali možnost ztlumit jas obrazovky ještě více (jinak ale lze obrazovka úplně vypnout). Režim nočního podsvícení, jaký mají Citroëny nebo mívaly Saaby, v i30 není.

Co kufr? Přístupnost, hrana, šíře, variabilita?

Na většinu věcí odpoví následující tabulka:

Hyundai i30 - srovnání základních rozmerů zavazadelníku
Zavazadlový prostorHyundai i30Ford FocusVW Golf
Délka u dna základní [mm]775780800
Šířka mezi podběhy [mm]103011201030
Výška pod platem [mm]405450445
Výška nakládací hrany [mm]680690685

Umíte si sehnat minulou generaci i30 a Golfa VI s Xenonama? Zajímalo by mě, jak to svítí v přímém porovnání s aktuálním Golfem.

Toto asi zrealizovat nestihneme. Nemáme totiž i30 na klasický dlouhodobý test, takže stihneme asi jen nějaké to obvyklé srovnání. Termínově nám totiž tento test koliduje s ženevským autosalonem, kdy je vždy nejvíc práce.

Jaká je zadní náprava?

Nejrůznější dřívější drby se nakonec nepotvrdily. Zadní náprava je (na rozdíl od Elantry a Velosteru) víceprvková a není stejná s předchozí i30 – je totiž přímo převzatá z i40.

Tohle mi připomíná dobu, když se představoval veřejnosti nový Favorit.

i30 je české auto, naše čtenáře zajímá a Hyundai nám při jeho prezentaci vychází maximálně vstříc. Kvůli vám jsme nemohli odmítnout takto netradiční zahájení testu. Navíc jsme se rozhodli plně využít možností domácího prostředí a v českých podmínkách připravit historicky vůbec první online test nového auta.

Jestli nás Kia, Škoda nebo VW také pozve k převzetí auta do továrny, rádi uděláme to samé, až přijde nový Cee’d, Golf nebo Octavia.

JAKE.AUTO.CZ Hyundai i30 – všechny testy a další články

Spolupracujeme s TipCars.com
Napětí v Asii: korejská Hyundai zavřela svoji továrnu v Číně Napětí v Asii: korejská Hyundai zavřela svoji továrnu v Číně

Jihokorejská automobilka Hyundai na týden uzavřela jednu…

Internet používají tři čtvrtiny Čechů, tvrdí statistici Internet používají tři čtvrtiny Čechů, tvrdí statistici

nternet v Česku loni používalo 76,5 procenta lidí ve věku…

Výzkum trhu loni vynášel. Agentury si polepšily Výzkum trhu loni vynášel. Agentury si polepšily

Tržby agentur, které se zabývají výzkumem trhu a…

Zápisník Jany Havligerové: Vítězí realita, mýty padají Zápisník Jany Havligerové: Vítězí realita, mýty padají

Zkušený diplomat, bývalý český velvyslanec Petr Kolář…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i30: Odpovědi na vaše otázky







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M? Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M?

Vývoj hot-hatche i30 N jede na plné obrátky. Dohlédne šéf…

Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok

Hyundai si se svými sportovními modely dává načas, ale už…

 



 
Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

TEST: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

Dnes 11:52

V pořadí již desátá generace Hondy Civic po letech sjednocuje techniku pro trhy na obou stranách Atlantiku. Spolu s ní přicházejí také přeplňované zážehové motory pro běžné verze. Vyzkoušeli jsme menší z nich, přeplňovaný litrový tříválec.




Blesk.cz

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci, uvízla pět dní v poušti

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci,…

Studentka Amber VanHecke (24) na svůj výlet ze South Rimu v Arizoně už nikdy nezapomene. Poté, co se snažila…

Drastické záběry: Ochranáři zvířat politikům ukázali, jak se zabíjí kožešinová zvířata

Drastické záběry: Ochranáři zvířat politikům…

Kožich byl vždy známkou bohatství a luxusu. Dnes se stává synonymem utrpení. Lišky, mývalové nebo například…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: To byla pecka! Za ránu pěstí jde před disciplinárku

TOP zajímavosti z NHL: To byla pecka! Za ránu pěstí…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San Marino zaslouží obdiv

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San…

Když Německo porazilo San Marino v kvalifikaci na mistrovství světa 2018 vysoko 8:0, prohlásil útočník Thomas…

 

Reflex.cz

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru:

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru:…

Pozornost na sebe v Česku momentálně poutá jen málokdo. 28letý Karel Ondrka se v pořadu Prostřeno! na TV Prima…

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…