Hyundai i30: Odpovědi na vaše otázky

Hyundai i30: Odpovědi na vaše otázky

 
 

Diskuse pod včerejším článkem vyvolala další řadu otázek. Odpovídáme na ty nejzásadnější.

Diskuse pod včerejším článkem přesáhla 400 příspěvků. Prošli jsme vaše názory a nyní odpovídáme na nejzajímavější otázky, které se během večera objevily. Další naše postřehy najdete v článku Hyundai i30: Živé jízdní dojmy.

Co testujeme za verzi a jaká je její cena?

Motor je nejsilnější benzinový 1,6 GDI o výkonu 99 kW, výbava Trikolor s paketem Premium, metalízou a navigací. Cena je 345.990,- Kč + 99.900,- za paket Premium + 13.000,- za metalízu + 25.000,- za navigaci. Celkem tedy 483.890,- Kč za prakticky plně vybavený vůz (chybí jen systém start-stop a panoramatické střešní okno). Místo 17palcových kol určených pro Premium jezdí naše auto na zimních pneumatikách R16.

Proč má testované auto chromované oblouky na masce, když na dřívějších fotkách nic takového nebylo?

Jedná se o „specialitu“ verzí Style a Premium. Lakovanou masku s méně výraznými černými lamelami mají provedení Entry a Trikolor.

Proč testujete motor 1,6 GDI? Většina aut se prodá se základním motorem.

Měli jsme na výběr benzinový 1,6 GDI a dieselový 1,6 CRDi. Dali jsme přednost zážehovému motoru, který zatím známe z modelů Hyundai ix35, Veloster a Kia Sportage. Auto velikosti i30 je podle našich očekávání optimálním uplatněním takového motoru. Navíc příplatek proti základní čtrnácstistovce činí velmi přijatelných 30 tisíc korun, proto se může značná část zákazníků dost dobře přeorientovat na silnější motory. Na turbodiesel se samzořejmě dostane taky, k hatchbacku nám ale víc ladí benzinový motor.

Hyundai i30: Živé jízdní dojmy

Je to facelift, nebo nová generace?

Podle Hyundaie je i30 novou generací. Platforma sice vychází z předchůdce, ale je značně upravená. Stejně tak žádný díl skeletu nebo vnější část karoserie není záměnná s minulou i30. Shodné jsou jen některé unifikované díly, hlavně spojovací materiál a značná část elektroinstalace.

Zajímá mě jedna věc, jaký je pocit to auto řídit?

Naladění podvozku, řízení i řazení odpovídá německé konstruktérské škole. Vše je tužší, ale v jádru stále komfortní, proto si můžeme užívat lehký náznak zábavy za volantem. Motor GDI má příjemný zvuk, odhlučnění oken a podvozku je nadprůměrně dobré, na špičku (Focus EcoBoost) ale nedosahuje.

Jaké jsou stěrače?

Jedná se o „nepravé aerodynamické“ stěrače. Jsou konvenční, ale s plastovým krytem po celé délce raménka.

Nešpiní se auto v místech, kde je to nevhodné?

Ne, výrazněji se nám ušpinila jen přední kapota, boky dveří a páté dveře pod oknem. Ani tam to ale nevadí – parkovací kamera je chovaná pod výklopným krytem a tlačítko pro otvírání pátých dveří je šikovně zasazeno do prohlubně v nárazníku.

Neruší v noci podsvícení palubovky? Dá případně nechat svítit jen tachometr a la C4?

Přístrojový štít v noci neruší. U navigace bychom ale uvítali možnost ztlumit jas obrazovky ještě více (jinak ale lze obrazovka úplně vypnout). Režim nočního podsvícení, jaký mají Citroëny nebo mívaly Saaby, v i30 není.

Co kufr? Přístupnost, hrana, šíře, variabilita?

Na většinu věcí odpoví následující tabulka:

Hyundai i30 - srovnání základních rozmerů zavazadelníku
Zavazadlový prostorHyundai i30Ford FocusVW Golf
Délka u dna základní [mm]775780800
Šířka mezi podběhy [mm]103011201030
Výška pod platem [mm]405450445
Výška nakládací hrany [mm]680690685

Umíte si sehnat minulou generaci i30 a Golfa VI s Xenonama? Zajímalo by mě, jak to svítí v přímém porovnání s aktuálním Golfem.

Toto asi zrealizovat nestihneme. Nemáme totiž i30 na klasický dlouhodobý test, takže stihneme asi jen nějaké to obvyklé srovnání. Termínově nám totiž tento test koliduje s ženevským autosalonem, kdy je vždy nejvíc práce.

Jaká je zadní náprava?

Nejrůznější dřívější drby se nakonec nepotvrdily. Zadní náprava je (na rozdíl od Elantry a Velosteru) víceprvková a není stejná s předchozí i30 – je totiž přímo převzatá z i40.

Tohle mi připomíná dobu, když se představoval veřejnosti nový Favorit.

i30 je české auto, naše čtenáře zajímá a Hyundai nám při jeho prezentaci vychází maximálně vstříc. Kvůli vám jsme nemohli odmítnout takto netradiční zahájení testu. Navíc jsme se rozhodli plně využít možností domácího prostředí a v českých podmínkách připravit historicky vůbec první online test nového auta.

Jestli nás Kia, Škoda nebo VW také pozve k převzetí auta do továrny, rádi uděláme to samé, až přijde nový Cee’d, Golf nebo Octavia.

JAKE.AUTO.CZ Hyundai i30 – všechny testy a další články

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery

Správa sociálního zabezpečení obstavila jeden účet…

Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock

Ano, určitě vám babička říkávala, že na každém šprochu je…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i30: Odpovědi na vaše otázky







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety? Apollo IE při nočním testování v Hongkongu. Je vůbec z této planety?

Automobilka Apollo své nejnovější superauto Intensa…

 



Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M? Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M?

Vývoj hot-hatche i30 N jede na plné obrátky. Dohlédne šéf…

Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok

Hyundai si se svými sportovními modely dává načas, ale už…

 



 
Hunta Overcomer: Seznamte se s běloruským monstrem, které zvládne jakýkoliv terén. Umí i plavat!

Hunta Overcomer: Seznamte se s běloruským monstrem, které zvládne jakýkoliv terén. Umí i plavat!

Dnes 09:21

Chcete investovat do čistokrevného offroadu a ježdění v ledových krách je pro vás denní chleba? Těžko byste hledali lepšího služebníka…




Blesk.cz

Hana Brejchová se pustila do neteře Terezy Brodské: Jde po penězích!

Hana Brejchová se pustila do neteře Terezy Brodské:…

Sestra slavné herečky Jany Brejchové (77) Hana (71) se už před lety přestala stýkat se zbytkem své rodiny. Nemá…

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt za burana! Inspirujte se vzory, poučte z průšvihů

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt…

Počátek roku patří bálům, jež v únoru finišují, do půli března doznívají a jsou považovány za gala vrchol…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Suchý: Krmenčík by se Basileji hodil. Slavia dře jako pod Jarolímem

Suchý: Krmenčík by se Basileji hodil. Slavia dře…

S Basilejí sehrál duel proti nejlepšímu týmu Česka. A pro Plzeň měl Marek Suchý jen slova uznání. „Nedivil bych…

 

Reflex.cz

Příběh nejbohatší Rusky a první miliardářky země, která vlastní hotel i v Česku

Příběh nejbohatší Rusky a první miliardářky země,…

Světové žebříčky úspěšnosti se většinou plní samými mužskými jmény. Na seznam ale nedávno přibylo jedno ženské.…

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho navrhuje tak, aby nikdy nemohlo uspět?

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho…

Jedním z velkých politických hitů posledních týdnů je bezpochyby referendum. Na první pohled vypadá lákavě, že…