Hyundai i30: Odpovědi na vaše otázky

Hyundai i30: Odpovědi na vaše otázky

 
 

Diskuse pod včerejším článkem vyvolala další řadu otázek. Odpovídáme na ty nejzásadnější.

Diskuse pod včerejším článkem přesáhla 400 příspěvků. Prošli jsme vaše názory a nyní odpovídáme na nejzajímavější otázky, které se během večera objevily. Další naše postřehy najdete v článku Hyundai i30: Živé jízdní dojmy.

Co testujeme za verzi a jaká je její cena?

Motor je nejsilnější benzinový 1,6 GDI o výkonu 99 kW, výbava Trikolor s paketem Premium, metalízou a navigací. Cena je 345.990,- Kč + 99.900,- za paket Premium + 13.000,- za metalízu + 25.000,- za navigaci. Celkem tedy 483.890,- Kč za prakticky plně vybavený vůz (chybí jen systém start-stop a panoramatické střešní okno). Místo 17palcových kol určených pro Premium jezdí naše auto na zimních pneumatikách R16.

Proč má testované auto chromované oblouky na masce, když na dřívějších fotkách nic takového nebylo?

Jedná se o „specialitu“ verzí Style a Premium. Lakovanou masku s méně výraznými černými lamelami mají provedení Entry a Trikolor.

Proč testujete motor 1,6 GDI? Většina aut se prodá se základním motorem.

Měli jsme na výběr benzinový 1,6 GDI a dieselový 1,6 CRDi. Dali jsme přednost zážehovému motoru, který zatím známe z modelů Hyundai ix35, Veloster a Kia Sportage. Auto velikosti i30 je podle našich očekávání optimálním uplatněním takového motoru. Navíc příplatek proti základní čtrnácstistovce činí velmi přijatelných 30 tisíc korun, proto se může značná část zákazníků dost dobře přeorientovat na silnější motory. Na turbodiesel se samzořejmě dostane taky, k hatchbacku nám ale víc ladí benzinový motor.

Hyundai i30: Živé jízdní dojmy

Je to facelift, nebo nová generace?

Podle Hyundaie je i30 novou generací. Platforma sice vychází z předchůdce, ale je značně upravená. Stejně tak žádný díl skeletu nebo vnější část karoserie není záměnná s minulou i30. Shodné jsou jen některé unifikované díly, hlavně spojovací materiál a značná část elektroinstalace.

Zajímá mě jedna věc, jaký je pocit to auto řídit?

Naladění podvozku, řízení i řazení odpovídá německé konstruktérské škole. Vše je tužší, ale v jádru stále komfortní, proto si můžeme užívat lehký náznak zábavy za volantem. Motor GDI má příjemný zvuk, odhlučnění oken a podvozku je nadprůměrně dobré, na špičku (Focus EcoBoost) ale nedosahuje.

Jaké jsou stěrače?

Jedná se o „nepravé aerodynamické“ stěrače. Jsou konvenční, ale s plastovým krytem po celé délce raménka.

Nešpiní se auto v místech, kde je to nevhodné?

Ne, výrazněji se nám ušpinila jen přední kapota, boky dveří a páté dveře pod oknem. Ani tam to ale nevadí – parkovací kamera je chovaná pod výklopným krytem a tlačítko pro otvírání pátých dveří je šikovně zasazeno do prohlubně v nárazníku.

Neruší v noci podsvícení palubovky? Dá případně nechat svítit jen tachometr a la C4?

Přístrojový štít v noci neruší. U navigace bychom ale uvítali možnost ztlumit jas obrazovky ještě více (jinak ale lze obrazovka úplně vypnout). Režim nočního podsvícení, jaký mají Citroëny nebo mívaly Saaby, v i30 není.

Co kufr? Přístupnost, hrana, šíře, variabilita?

Na většinu věcí odpoví následující tabulka:

Hyundai i30 - srovnání základních rozmerů zavazadelníku
Zavazadlový prostorHyundai i30Ford FocusVW Golf
Délka u dna základní [mm]775780800
Šířka mezi podběhy [mm]103011201030
Výška pod platem [mm]405450445
Výška nakládací hrany [mm]680690685

Umíte si sehnat minulou generaci i30 a Golfa VI s Xenonama? Zajímalo by mě, jak to svítí v přímém porovnání s aktuálním Golfem.

Toto asi zrealizovat nestihneme. Nemáme totiž i30 na klasický dlouhodobý test, takže stihneme asi jen nějaké to obvyklé srovnání. Termínově nám totiž tento test koliduje s ženevským autosalonem, kdy je vždy nejvíc práce.

Jaká je zadní náprava?

Nejrůznější dřívější drby se nakonec nepotvrdily. Zadní náprava je (na rozdíl od Elantry a Velosteru) víceprvková a není stejná s předchozí i30 – je totiž přímo převzatá z i40.

Tohle mi připomíná dobu, když se představoval veřejnosti nový Favorit.

i30 je české auto, naše čtenáře zajímá a Hyundai nám při jeho prezentaci vychází maximálně vstříc. Kvůli vám jsme nemohli odmítnout takto netradiční zahájení testu. Navíc jsme se rozhodli plně využít možností domácího prostředí a v českých podmínkách připravit historicky vůbec první online test nového auta.

Jestli nás Kia, Škoda nebo VW také pozve k převzetí auta do továrny, rádi uděláme to samé, až přijde nový Cee’d, Golf nebo Octavia.

JAKE.AUTO.CZ Hyundai i30 – všechny testy a další články

Spolupracujeme s TipCars.com
Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic Skanska Property koupila developerský projekt na novou část Holešovic

Místo bývalé továrny na betonové dílce vyroste za…

Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy Leo Express chce v Česku zavést létající taxi. Je to svatý grál, říká šéf firmy

"Chtěli bychom do České republiky během pár let přinést…

České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců České firmy se nestarají o fyzickou kondici svých zaměstnanců

Společnosti v České Republice nevěnují větší pozornost…

Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů Co přinese brexit? Firmy čekají až desetinový nárůst nákladů

Až deset procent nárůst nákladů kvůli změnám celních…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i30: Odpovědi na vaše otázky







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M? Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M?

Vývoj hot-hatche i30 N jede na plné obrátky. Dohlédne šéf…

Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok

Hyundai si se svými sportovními modely dává načas, ale už…

 



 
Ford Mustang Cobra R: Prototyp ročníku 1992 unikl destrukci, dnes je unikátem

Ford Mustang Cobra R: Prototyp unikl destrukci, dnes je unikátem

Dnes 19:58

Ford vyrobil na konci produkce 3. generace limitku Cobra R. Měla i své předprodukční prototypy, jeden z nich se dochoval...




Blesk.cz

Zeman zkoušel odradit Valachovou od demise. Na schůzce v Brně nebodoval

Zeman zkoušel odradit Valachovou od demise. Na…

Přes hodinu se prezident Miloš Zeman snažil přemluvit ministryni školství Kateřinu Valachovou (ČSSD), aby…

Legolasova bývalka se podruhé vdala! Jejím vyvoleným je mladý miliardář

Legolasova bývalka se podruhé vdala! Jejím vyvoleným…

Exmanželka Legolase z Pána prstenů alias Orlanda Blooma (40), modelka Miranda Kerr (34) se podruhé vdala! Svatbu…

 

iSport.cz

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick nahrál na dva góly

Legendární Totti se s Římem loučil vítězně. Schick…

Fotbalisté AS Řím porazili v dramatickém zápase posledního kola italské ligy FC Janov 3:2 a zůstali na druhém…

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda, trenérem Šilhavý

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda,…

Vyhrála ligový titul a ovládla také závěrečné vyhlašování cen pro nejlepší jednotlivce ePojisteni.cz ligy.…

 

Reflex.cz

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí ji pochválil a navrhl na cenu děkana. Případ vzbudil rozpaky a údiv

Student odevzdal diplomku doslova o ničem, vedoucí…

Je samozřejmě možné, že jsme Kryštofa Ambrůze z Fakulty výtvarných umění VUT nepochopili. Druhá možnost je ale…

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský prezident Atambajev je hudební hvězdou

Putin hraje na piano jako dítě, zato kyrgyzstánský…

Prezidenta Kyrgyzstánu Almazbeka Atambajeva (60) zná u nás jen málokdo. Ale ve své zemi to není jenom známý…