Hyundai i30: Živé jízdní dojmy (průběžně aktualizováno)

Hyundai i30: Živé jízdní dojmy (průběžně aktualizováno)

 
 

Prohlédli jsme si továrnu a přebrali naší i30. Jaké jsou první dojmy z cesty do Prahy?

Před samotným předáním vozů k testovacím účelům (zapůjčený automobil budeme v redakci testovat několik týdnů) si naše redakce prohlédla výrobní závod. Obrázky, na kterých vzniká pod rukama nošovických dělníků nová generace modelu i30, najdete ve fotogalerii.

Náš testovací vůz je šedivý pětidveřový hatchback; kombi bude představeno na autosalonu v Ženevě (výroba se rozběhne v červnu) a třídveřová varianta se představí na podzim v Paříži (první kusy se stihnou narodit ještě do konce roku).

Pod kapotou bije to nejsilnější, co zatím Hyundai pro tento model nabízí: zážehová šestnáctistovka GDI o výkonu 99 kW a 164 Nm. O přenos síly k předním kolům se stará manuální šestistupňová převodovka. Vůz tak dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 9,9 sekundy.

Továrna
 

Hyundai i30: První statické dojmy

14:20 Po ukončení prohlídky továrny (výrobě se bude věnovat samostatný článek později) následuje svačinka, my se však již nemůžeme dočkat testovacích jízd i mimo areál. Klíčky od našeho vozu již máme v kapse.

14:45 A vyrážíme! Opouštíme brány závodu a míříme do Štramberku u Kopřivnice, kde bude následovat další malá zastávka na trase do Prahy. Odtud vám již přineseme první živé dojmy a snad i další sadu fotografií.

15:40 První etapa je za námi. Naše i30 s motorem 1,6 GDI (99 kW) měla na začátku najeto 35 km, teď jsme o dalších 30 km dál: na náměstí ve Štramberku.

První kilometry navzdory teplotě -10°C proběhly bez problémů, ale i30 zatím neměla moc příležitostí se pořádně předvést. Úvodní etapa nás vytáhla z Nošovic přes Frýdek-Místek, kde jsme natankovali plnou nádrž, na silnici I/48. Plnou kamionů a rychlostních omezení.

Motor, ačkoliv stále syrový, táhne hezky už od nejnižších otáček. Má hladký chod, který ladí ke komfortnějšímu podvozku. Příjemným kontrastem je ostřejší řízení v režimu Sport a přesné řazení s krátkými dráhami. Zatím ale řadicí páka trochu zadrhává při řazení pětky a šestky. Snad se to s přibývajícími kilometry a po pořádném zahřátí auta zlepší.

Průměrná spotřeba nejsilnějšího benzinového motoru se v úvodní části držela mezi 6,0 a 6,5 l/100 km, stoupání po zasněžené cestě do Štramberku ji vyhnalo na sedm litrů.

16:05 Ulomený držáček kamery znemožňuje natočení jízdního videa z kabiny. Natočíme alespoň obchůzku kolem vozu nebo interiér.

16:22 Během jízdy si pochvalujeme velmi dobrý výhled do stran a také velmi kvalitně utlumený motor. Agregát točí ve stokilometrové rychlosti na šestku 2700 otáček. Míjíme nehodu autobusu a tří osobních vozů za Starým Jičínem a míříme dál směrem na Olomouc.

16:42 Brzdy mají ostrý nástup, brzdný účinek je dobrý.

17:01 V interiéru je opravdu hodně místa, v tomto ohledu bude i30 patřit k premiantům třídy. Ostatně, na brífinku se nám zástupci automobilky pochlubili, že v nižší střední třídě je zde vůbec nejvíc místa nad hlavou. Změříme a uvidíme. Model i30 systémy v interiéru sdílí s větší i40, ze které jsou například budíky nebo navigace. Ve voze nižší střední třídy to působí hodnotně.

Na cestě - dálnice
 

17:49 Přestávka v Olomouci. Máme za sebou cestu po silnici I/48 i severním úseku D1. Úsek ze Štramberka do Olomouce byl plný nástrah, náš Hyundai se ale nenechal znejistět bočním větrem ani občasnými nánosy sněhu. Po většinu cesty se proto daří držet obvyklou cestovní rychlost.

Nehoda zablokovala silnici I/48, naštěstí ale došlo jen k malému zdržení. Kolonu kamionů se nám podařilo celou objet levým pruhem a policisté při kyvadlovém řízení dopravy odvedli svoji práci na jedničku. Další nehoda si vynutila úplné uzavření D1 u Lipníku nad Bečvou, na štěstí pro nás ve směru na Ostravu. Pro cestu ze severovýchodu do Prahy zvolíme tzv. severní cestu přes Hradec Králové, která umožní vyzkoušet chování auta nejen na dálnicích, ale i na silnicích první třídy.

Průměrná spotřeba po prvních 100 kilometrech jízdy se ustálila na 7,3 l/100 km. Synchrony si v šestistupňové převodovce už sedly, a tak všechny rychlosti zapadají snadno a zlehka.

18:01 Reagujeme na dotazy čtenářů: vůz má obuty šestnáctipalcové zimní pneumatiky Nokian o rozměru 205/55. Dvouzonová klimatizace topí velice dobře, dá se říci nadprůměrně, vzhledem k panujícím teplotám. Vhod přijde také dvoustupňové vyhřívání sedadel.

Světla hodnotíme spíše průměrně, máme na voze osazeny adaptivní xenonové světlomety, které se natáčejí do zatáček. To je samozřejmě velmi příjemné, délka osvětlené části silnice však není v „potkávacím“ režimu příliš velká.

Místa je v interiéru opravdu hodně, srovnání s Golfem v oblasti kolen vyhrává i30.

18:20 Zadní víceprvková náprava zvládá veškeré činnosti nezáludně a s přehledem, ať už jde o tlumení nerovností či rychlou jízdu po dálnici. Občas se řidiči připomene malým zavlněním do strany, pravděpodobně zapříčiněném jejím měkčím uložením.

Motor nás na dálnici velmi potěšil, nabízí zde totiž velice dobrou pružnost. Při 130 km/h odečítáme na otáčkoměru hodnotu 3.400, při vyšších otáčkách již agregát začíná být hlučnější.

19:37 Hradec Králové načíná poslední etapu naší cesty, kdy se vrátíme opět na dálnici. Cesta po okreskách ukázala dvě skutečnosti. Výkonnost světel je zklamáním. I když známe mnoho aut, která svítí o dost hůř, od nové i30 jsme čekali víc.

Naopak velmi pozitivně se předvedl motor, který ohromuje svojí pružností. Na rovinkách není potřeba při předjíždění podřazovat, do kopce stačí odřadit na čtyřku. Síla čtyřválce mezi dvěma a třemi tisíci je překvapivá. Jestli má být 1,6 GDI odpovědí na downsizované motory konkurence, pak se to Hyundai povedlo.

20:58 Cesta z Nošovic do Holešovic skončila. Nová i30 1,6 GDI, která nám bude dělat společnost následujících několik týdnů už stojí v redakční garáži. Necelých 400 km jsme urazili za 4 hodiny a na úplně novém autě dosáhli průměrné spotřeby 7,4 l/100 km.

Během tohoto týdne pro vás připravíme standardní redakční test. Už teď ale tušíme, že je nová i30 opravdu dobrým autem, které snese přísné srovnání s elitní německou trojicí Astra-Focus-Golf.

JAKE.AUTO.CZ Hyundai i30 – všechny testy a další články


Na cestě
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jaroslava Bukovského: Konec levné Evropy Glosa Jaroslava Bukovského: Konec levné Evropy

Evropská centrální banka zazvonila zvoncem a pohádky plné…

Centrální banka odebrala licenci kampeličce WPB Capital nezákonně Centrální banka odebrala licenci kampeličce WPB Capital nezákonně

Česká národní banka pochybila, když v roce 2014 odebrala…

Rostoucí mzdy se již projevují zdražováním, na vyšší ceny má vliv i slabá koruna Rostoucí mzdy se již projevují zdražováním, na vyšší ceny má vliv i slabá koruna

Firmy již začaly přenášet rostoucí výdaje na mzdy do cen…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 



Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M? Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M?

Vývoj hot-hatche i30 N jede na plné obrátky. Dohlédne šéf…

Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok

Hyundai si se svými sportovními modely dává načas, ale už…

 



 
Maserati Ghibli S Q4 – Geniální motor a přešlapy

TEST: Maserati Ghibli S Q4 – Geniální motor a přešlapy

Dnes 12:51

Tohle auto je tak strašně jiné, že byste mu leccos odpustili. Něco se možná překousává hůř, vzpomínky na úžasný motor však neblednou.




Blesk.cz

4 tipy, jak přežít s pejskem parné léto: Neházejte ho do vody, může se utopit!

4 tipy, jak přežít s pejskem parné léto: Neházejte…

Vedro není příjemné lidem ale ani psům. Přinášíme vám proto čtyři tipy, jak se v parném létě o vašeho zvířecího…

Meghan s Harrym na svatbě Dianiny neteře: Skrývají volné šaty těhotenské bříško?

Meghan s Harrym na svatbě Dianiny neteře: Skrývají…

Svatba Dianiny neteře Celie McCorquodale se díky královskému páru Harry a Meghan stala velmi sledovanou…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Hvězda vyhozená z MS? Kalinič odmítl nastoupit a kouč ho poslal domů

Hvězda vyhozená z MS? Kalinič odmítl nastoupit a…

Chorvatský fotbalista Nikola Kalinič údajně odmítl nastoupit do sobotního utkání mistrovství světa s Nigérií a…

 

Reflex.cz

Naše kandidáty bude kádrovat KSČM? Babiš porušil dohodu, zní z ČSSD. Její senátoři chtějí konec jednání o vládě

Naše kandidáty bude kádrovat KSČM? Babiš porušil…

Pokud se dohoda poruší, ještě než vstoupí v platnost, mělo by se od ní odstoupit. Novinářům to dnes řekl…

Saša Uhlová: Ždímání státu končí a nejchudší nebudou mít kam jít, bez práce načerno živoří

Saša Uhlová: Ždímání státu končí a nejchudší nebudou…

Za exekuce si lidi můžou sami, na některé ale prostě dopadají víc. Novinářka Saša Uhlová varuje, že exekuce…