Hyundai i30: Živé jízdní dojmy (průběžně aktualizováno)

Hyundai i30: Živé jízdní dojmy (průběžně aktualizováno)

 
 

Prohlédli jsme si továrnu a přebrali naší i30. Jaké jsou první dojmy z cesty do Prahy?

Před samotným předáním vozů k testovacím účelům (zapůjčený automobil budeme v redakci testovat několik týdnů) si naše redakce prohlédla výrobní závod. Obrázky, na kterých vzniká pod rukama nošovických dělníků nová generace modelu i30, najdete ve fotogalerii.

Náš testovací vůz je šedivý pětidveřový hatchback; kombi bude představeno na autosalonu v Ženevě (výroba se rozběhne v červnu) a třídveřová varianta se představí na podzim v Paříži (první kusy se stihnou narodit ještě do konce roku).

Pod kapotou bije to nejsilnější, co zatím Hyundai pro tento model nabízí: zážehová šestnáctistovka GDI o výkonu 99 kW a 164 Nm. O přenos síly k předním kolům se stará manuální šestistupňová převodovka. Vůz tak dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 9,9 sekundy.

Továrna
 

Hyundai i30: První statické dojmy

14:20 Po ukončení prohlídky továrny (výrobě se bude věnovat samostatný článek později) následuje svačinka, my se však již nemůžeme dočkat testovacích jízd i mimo areál. Klíčky od našeho vozu již máme v kapse.

14:45 A vyrážíme! Opouštíme brány závodu a míříme do Štramberku u Kopřivnice, kde bude následovat další malá zastávka na trase do Prahy. Odtud vám již přineseme první živé dojmy a snad i další sadu fotografií.

15:40 První etapa je za námi. Naše i30 s motorem 1,6 GDI (99 kW) měla na začátku najeto 35 km, teď jsme o dalších 30 km dál: na náměstí ve Štramberku.

První kilometry navzdory teplotě -10°C proběhly bez problémů, ale i30 zatím neměla moc příležitostí se pořádně předvést. Úvodní etapa nás vytáhla z Nošovic přes Frýdek-Místek, kde jsme natankovali plnou nádrž, na silnici I/48. Plnou kamionů a rychlostních omezení.

Motor, ačkoliv stále syrový, táhne hezky už od nejnižších otáček. Má hladký chod, který ladí ke komfortnějšímu podvozku. Příjemným kontrastem je ostřejší řízení v režimu Sport a přesné řazení s krátkými dráhami. Zatím ale řadicí páka trochu zadrhává při řazení pětky a šestky. Snad se to s přibývajícími kilometry a po pořádném zahřátí auta zlepší.

Průměrná spotřeba nejsilnějšího benzinového motoru se v úvodní části držela mezi 6,0 a 6,5 l/100 km, stoupání po zasněžené cestě do Štramberku ji vyhnalo na sedm litrů.

16:05 Ulomený držáček kamery znemožňuje natočení jízdního videa z kabiny. Natočíme alespoň obchůzku kolem vozu nebo interiér.

16:22 Během jízdy si pochvalujeme velmi dobrý výhled do stran a také velmi kvalitně utlumený motor. Agregát točí ve stokilometrové rychlosti na šestku 2700 otáček. Míjíme nehodu autobusu a tří osobních vozů za Starým Jičínem a míříme dál směrem na Olomouc.

16:42 Brzdy mají ostrý nástup, brzdný účinek je dobrý.

17:01 V interiéru je opravdu hodně místa, v tomto ohledu bude i30 patřit k premiantům třídy. Ostatně, na brífinku se nám zástupci automobilky pochlubili, že v nižší střední třídě je zde vůbec nejvíc místa nad hlavou. Změříme a uvidíme. Model i30 systémy v interiéru sdílí s větší i40, ze které jsou například budíky nebo navigace. Ve voze nižší střední třídy to působí hodnotně.

Na cestě - dálnice
 

17:49 Přestávka v Olomouci. Máme za sebou cestu po silnici I/48 i severním úseku D1. Úsek ze Štramberka do Olomouce byl plný nástrah, náš Hyundai se ale nenechal znejistět bočním větrem ani občasnými nánosy sněhu. Po většinu cesty se proto daří držet obvyklou cestovní rychlost.

Nehoda zablokovala silnici I/48, naštěstí ale došlo jen k malému zdržení. Kolonu kamionů se nám podařilo celou objet levým pruhem a policisté při kyvadlovém řízení dopravy odvedli svoji práci na jedničku. Další nehoda si vynutila úplné uzavření D1 u Lipníku nad Bečvou, na štěstí pro nás ve směru na Ostravu. Pro cestu ze severovýchodu do Prahy zvolíme tzv. severní cestu přes Hradec Králové, která umožní vyzkoušet chování auta nejen na dálnicích, ale i na silnicích první třídy.

Průměrná spotřeba po prvních 100 kilometrech jízdy se ustálila na 7,3 l/100 km. Synchrony si v šestistupňové převodovce už sedly, a tak všechny rychlosti zapadají snadno a zlehka.

18:01 Reagujeme na dotazy čtenářů: vůz má obuty šestnáctipalcové zimní pneumatiky Nokian o rozměru 205/55. Dvouzonová klimatizace topí velice dobře, dá se říci nadprůměrně, vzhledem k panujícím teplotám. Vhod přijde také dvoustupňové vyhřívání sedadel.

Světla hodnotíme spíše průměrně, máme na voze osazeny adaptivní xenonové světlomety, které se natáčejí do zatáček. To je samozřejmě velmi příjemné, délka osvětlené části silnice však není v „potkávacím“ režimu příliš velká.

Místa je v interiéru opravdu hodně, srovnání s Golfem v oblasti kolen vyhrává i30.

18:20 Zadní víceprvková náprava zvládá veškeré činnosti nezáludně a s přehledem, ať už jde o tlumení nerovností či rychlou jízdu po dálnici. Občas se řidiči připomene malým zavlněním do strany, pravděpodobně zapříčiněném jejím měkčím uložením.

Motor nás na dálnici velmi potěšil, nabízí zde totiž velice dobrou pružnost. Při 130 km/h odečítáme na otáčkoměru hodnotu 3.400, při vyšších otáčkách již agregát začíná být hlučnější.

19:37 Hradec Králové načíná poslední etapu naší cesty, kdy se vrátíme opět na dálnici. Cesta po okreskách ukázala dvě skutečnosti. Výkonnost světel je zklamáním. I když známe mnoho aut, která svítí o dost hůř, od nové i30 jsme čekali víc.

Naopak velmi pozitivně se předvedl motor, který ohromuje svojí pružností. Na rovinkách není potřeba při předjíždění podřazovat, do kopce stačí odřadit na čtyřku. Síla čtyřválce mezi dvěma a třemi tisíci je překvapivá. Jestli má být 1,6 GDI odpovědí na downsizované motory konkurence, pak se to Hyundai povedlo.

20:58 Cesta z Nošovic do Holešovic skončila. Nová i30 1,6 GDI, která nám bude dělat společnost následujících několik týdnů už stojí v redakční garáži. Necelých 400 km jsme urazili za 4 hodiny a na úplně novém autě dosáhli průměrné spotřeby 7,4 l/100 km.

Během tohoto týdne pro vás připravíme standardní redakční test. Už teď ale tušíme, že je nová i30 opravdu dobrým autem, které snese přísné srovnání s elitní německou trojicí Astra-Focus-Golf.

JAKE.AUTO.CZ Hyundai i30 – všechny testy a další články


Na cestě
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M? Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M?

Vývoj hot-hatche i30 N jede na plné obrátky. Dohlédne šéf…

Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok

Hyundai si se svými sportovními modely dává načas, ale už…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…