Hyundai i30: Živé jízdní dojmy (průběžně aktualizováno)

Hyundai i30: Živé jízdní dojmy (průběžně aktualizováno)

 
 

Prohlédli jsme si továrnu a přebrali naší i30. Jaké jsou první dojmy z cesty do Prahy?

Před samotným předáním vozů k testovacím účelům (zapůjčený automobil budeme v redakci testovat několik týdnů) si naše redakce prohlédla výrobní závod. Obrázky, na kterých vzniká pod rukama nošovických dělníků nová generace modelu i30, najdete ve fotogalerii.

Náš testovací vůz je šedivý pětidveřový hatchback; kombi bude představeno na autosalonu v Ženevě (výroba se rozběhne v červnu) a třídveřová varianta se představí na podzim v Paříži (první kusy se stihnou narodit ještě do konce roku).

Pod kapotou bije to nejsilnější, co zatím Hyundai pro tento model nabízí: zážehová šestnáctistovka GDI o výkonu 99 kW a 164 Nm. O přenos síly k předním kolům se stará manuální šestistupňová převodovka. Vůz tak dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 9,9 sekundy.

Továrna
 

Hyundai i30: První statické dojmy

14:20 Po ukončení prohlídky továrny (výrobě se bude věnovat samostatný článek později) následuje svačinka, my se však již nemůžeme dočkat testovacích jízd i mimo areál. Klíčky od našeho vozu již máme v kapse.

14:45 A vyrážíme! Opouštíme brány závodu a míříme do Štramberku u Kopřivnice, kde bude následovat další malá zastávka na trase do Prahy. Odtud vám již přineseme první živé dojmy a snad i další sadu fotografií.

15:40 První etapa je za námi. Naše i30 s motorem 1,6 GDI (99 kW) měla na začátku najeto 35 km, teď jsme o dalších 30 km dál: na náměstí ve Štramberku.

První kilometry navzdory teplotě -10°C proběhly bez problémů, ale i30 zatím neměla moc příležitostí se pořádně předvést. Úvodní etapa nás vytáhla z Nošovic přes Frýdek-Místek, kde jsme natankovali plnou nádrž, na silnici I/48. Plnou kamionů a rychlostních omezení.

Motor, ačkoliv stále syrový, táhne hezky už od nejnižších otáček. Má hladký chod, který ladí ke komfortnějšímu podvozku. Příjemným kontrastem je ostřejší řízení v režimu Sport a přesné řazení s krátkými dráhami. Zatím ale řadicí páka trochu zadrhává při řazení pětky a šestky. Snad se to s přibývajícími kilometry a po pořádném zahřátí auta zlepší.

Průměrná spotřeba nejsilnějšího benzinového motoru se v úvodní části držela mezi 6,0 a 6,5 l/100 km, stoupání po zasněžené cestě do Štramberku ji vyhnalo na sedm litrů.

16:05 Ulomený držáček kamery znemožňuje natočení jízdního videa z kabiny. Natočíme alespoň obchůzku kolem vozu nebo interiér.

16:22 Během jízdy si pochvalujeme velmi dobrý výhled do stran a také velmi kvalitně utlumený motor. Agregát točí ve stokilometrové rychlosti na šestku 2700 otáček. Míjíme nehodu autobusu a tří osobních vozů za Starým Jičínem a míříme dál směrem na Olomouc.

16:42 Brzdy mají ostrý nástup, brzdný účinek je dobrý.

17:01 V interiéru je opravdu hodně místa, v tomto ohledu bude i30 patřit k premiantům třídy. Ostatně, na brífinku se nám zástupci automobilky pochlubili, že v nižší střední třídě je zde vůbec nejvíc místa nad hlavou. Změříme a uvidíme. Model i30 systémy v interiéru sdílí s větší i40, ze které jsou například budíky nebo navigace. Ve voze nižší střední třídy to působí hodnotně.

Na cestě - dálnice
 

17:49 Přestávka v Olomouci. Máme za sebou cestu po silnici I/48 i severním úseku D1. Úsek ze Štramberka do Olomouce byl plný nástrah, náš Hyundai se ale nenechal znejistět bočním větrem ani občasnými nánosy sněhu. Po většinu cesty se proto daří držet obvyklou cestovní rychlost.

Nehoda zablokovala silnici I/48, naštěstí ale došlo jen k malému zdržení. Kolonu kamionů se nám podařilo celou objet levým pruhem a policisté při kyvadlovém řízení dopravy odvedli svoji práci na jedničku. Další nehoda si vynutila úplné uzavření D1 u Lipníku nad Bečvou, na štěstí pro nás ve směru na Ostravu. Pro cestu ze severovýchodu do Prahy zvolíme tzv. severní cestu přes Hradec Králové, která umožní vyzkoušet chování auta nejen na dálnicích, ale i na silnicích první třídy.

Průměrná spotřeba po prvních 100 kilometrech jízdy se ustálila na 7,3 l/100 km. Synchrony si v šestistupňové převodovce už sedly, a tak všechny rychlosti zapadají snadno a zlehka.

18:01 Reagujeme na dotazy čtenářů: vůz má obuty šestnáctipalcové zimní pneumatiky Nokian o rozměru 205/55. Dvouzonová klimatizace topí velice dobře, dá se říci nadprůměrně, vzhledem k panujícím teplotám. Vhod přijde také dvoustupňové vyhřívání sedadel.

Světla hodnotíme spíše průměrně, máme na voze osazeny adaptivní xenonové světlomety, které se natáčejí do zatáček. To je samozřejmě velmi příjemné, délka osvětlené části silnice však není v „potkávacím“ režimu příliš velká.

Místa je v interiéru opravdu hodně, srovnání s Golfem v oblasti kolen vyhrává i30.

18:20 Zadní víceprvková náprava zvládá veškeré činnosti nezáludně a s přehledem, ať už jde o tlumení nerovností či rychlou jízdu po dálnici. Občas se řidiči připomene malým zavlněním do strany, pravděpodobně zapříčiněném jejím měkčím uložením.

Motor nás na dálnici velmi potěšil, nabízí zde totiž velice dobrou pružnost. Při 130 km/h odečítáme na otáčkoměru hodnotu 3.400, při vyšších otáčkách již agregát začíná být hlučnější.

19:37 Hradec Králové načíná poslední etapu naší cesty, kdy se vrátíme opět na dálnici. Cesta po okreskách ukázala dvě skutečnosti. Výkonnost světel je zklamáním. I když známe mnoho aut, která svítí o dost hůř, od nové i30 jsme čekali víc.

Naopak velmi pozitivně se předvedl motor, který ohromuje svojí pružností. Na rovinkách není potřeba při předjíždění podřazovat, do kopce stačí odřadit na čtyřku. Síla čtyřválce mezi dvěma a třemi tisíci je překvapivá. Jestli má být 1,6 GDI odpovědí na downsizované motory konkurence, pak se to Hyundai povedlo.

20:58 Cesta z Nošovic do Holešovic skončila. Nová i30 1,6 GDI, která nám bude dělat společnost následujících několik týdnů už stojí v redakční garáži. Necelých 400 km jsme urazili za 4 hodiny a na úplně novém autě dosáhli průměrné spotřeby 7,4 l/100 km.

Během tohoto týdne pro vás připravíme standardní redakční test. Už teď ale tušíme, že je nová i30 opravdu dobrým autem, které snese přísné srovnání s elitní německou trojicí Astra-Focus-Golf.

JAKE.AUTO.CZ Hyundai i30 – všechny testy a další články


Na cestě
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

Glosa Jaroslava Bukovského: Koruna rzí vývozu Glosa Jaroslava Bukovského: Koruna rzí vývozu

Politika slabé koruny pomalu ztrácí jeden ze svých…

Ceny ropy rostou, Kuvajt prodloužil dohodu o těžbě Ceny ropy rostou, Kuvajt prodloužil dohodu o těžbě

Ceny ropy na světových trzích dnes rostly třetí den po…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M? Video: Hyundai i30 N. Bude mít zvuk jako BMW M?

Vývoj hot-hatche i30 N jede na plné obrátky. Dohlédne šéf…

Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok Hyundai i30 N: Na silnicích až příští rok

Hyundai si se svými sportovními modely dává načas, ale už…

 



 
Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Dnes 18:45

Praga S5T byla původně nouzovým řešením nedostatku silničních nákladních vozidel s užitečnou hmotností pět tun, ale nakonec se udržela ve výrobě téměř patnáct let.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Nenalíčená manželka Hejlíka šokovala! Nejdřív strachem o syna, pak obličejem

Nenalíčená manželka Hejlíka šokovala! Nejdřív…

Otevření největšího obchodu s luxusní módou si nenechali ujít Lukáš (37) a Veronika (34) Hejlíkovi. Pár, který…

 

iSport.cz

Jak si žije kouč tenisových hvězd? Hotel zdarma a odměna je jen začátek

Jak si žije kouč tenisových hvězd? Hotel zdarma a…

Je to začarovaný kruh. Pokud chcete být špičkovým tenistou, prakticky nemáte na výběr. Musíte mít špičkového…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…