Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i40 1,7 CRDi (100 kW): Stačí malý turbodiesel?

Diskuze (73)
Hyundai tvrdí, že silná sedmnáctistovka na dvoulitrové turbodiesely stačí. Jak to vypadá při srovnání tabulkových údajů?

Hyundai i40 je novou zbraní korejské automobilky ve vysoce konkurenčním segmentu střední třídy. Pro cílovou skupinu zákazníků, na které neplatí tolik nízká cena jako celková kvalita, proto Hyundai vyvinul model šitý přímo na míru požadavkům evropské klientely.

i40 se bude prodávat s karoserií kombi (od léta 2011) a sedan (podzim 2011). Oba modely mají shodné základní rozměry, které kopírují aktuální trendy v daném segmentu.

Délka 4740 mm je o něco kratší než u konkurence, právě z toho zřejmě plyne menší zavazadlový prostor než u Mondea, Superbu a Passatu. Šířka i výška už ale plně zapadají mezi tyto modely, rozvor dokonce překonává nejen Passat, ale i Superb (nebo např. Opel Insignia). Delší je jen u Mondea, které je v tomto ohledu daleko před konkurencí.

Hyundai i40 - srovnání rozměrů s konkurenty
ModelHyundai i40Ford MondeoŠkoda SuperbVW Passat
Délka [mm]4740478448384769
Šířka [mm]1815188618171820
Výška [mm]1470150014621462
Rozvor [mm]2770285027612712
Zavazadlový prostor [l]503540595565

Paletu motorů při uvedení na trh tvoří dva benzinové agregáty 1,6 GDI (99 kW) a 2,0 GDI (130 kW), kterým sekunduje turbodiesel 1,7 CRDi ve verzích s 85 a 100 kW. Žádná dvoulitrová vznětová alternativa neexistuje, představitelé automobilky prohlašují, že jim sedmnáctistovka na konkurenci stačí.

Vyzkoušet i40 v praxi zatím nemůžeme, proto jsme srovnali alespoň tabulkové údaje. Výkon 100 kW je plně srovnatelný se 103 kW u konkurenčních dvoulitrů, maximum točivého momentu 325 Nm je dokonce překonává (avšak za cenu mírně zúženého spektra otáček).

Rozdíl v objemu se projevuje jedině na jízdních výkonech – i40 jako jediná nejede přes 200 km/h a akcelerace z 0 na 100 km/h za 10,6 sekundy je o 0,5 až 1,1 s horší než u srovnávaných modelů.

Korejský vůz ale získává výhodu zpět ve spotřebě paliva. Se systémem vypínání motoru ISG má kombinovanou spotřebu jen 4,5 l/100 km. Passat vybavený také start-stopem (standardní výbava díky paketu BMT) je o jeden decilitr horší, Mondeo se Superbem již poměrně výrazně překračují pětilitrovou hranici.

Parametry pro verze bez ISG nebo s automatickou převodovkou zatím nejsou pro i40 k dispozici.

Hyundai i40 1,7 CRDi - srovnání s konkurenty
ModelHyundai i40Ford MondeoŠkoda SuperbVW Passat
Motor1,7 CRDi2,0 TDCI2,0 TDI2,0 TDI BMT
Převodovka6M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1685199719681968
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]100/4000103/4000103/4200103/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]325/2000-2500320/1750-2250320/1750-2500320/1750-2500
Max. rychlost [km/h]198210208211
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,69,510,19,8
Komb. spotřeba [l/100 km]-5,35,4-
Komb. spotřeba start-stop [l/100 km]4,5--4,6

Diskuze (73)
Avatar - Ada je zase tady
30. 8. 2011 18:16
Re: samozrejme ze staci
Vcera jsem to videl nazivo. Nic moc :no: Passat je Passat :yes:
23. 6. 2011 09:29
Re: Start & Stop
Asi hodně záleží, jak to zastavuje a startuje systém. Mám pocit, že to asi nejde jinak, než přes baterku. A to dle mého dost výrazně omezí životnost baterie.
19. 5. 2011 22:18
Re: Znova Plattner
Toto jen potvrdím. Před 3 lety jsem hledal náhradu za Felicii combi - rodinný kombík. Škoda, kam jsem šel tak nějak automaticky, neměla v nabídce NIC, co by mi vyhovovalo (Fabia NENÍ rodinné auto ani omylem a Octavia byla o 100k NAD cenou a nic mezi tím).
Mám 2,5 roku cee´d (1.4 - dnes vím, že bych volil 1.6, ale 90 % jízdy je po městě, takže naprosto stačí, hold jednou za rok si v Alpách více užiju zpětných světel ostatních vozů >:D ).
Teď se situace opakuje(?) Hledám druhé (vyloženě městské a malé) auto do rodiny. A ejhle Škoda opět nemá co nabídnout :-! (Sám sebe definuji jako "zákazník, který se nevrátí")
Skutečně je to o hledání díry na trhu anebo vytváření nových "kategorií" (zní to stejně, ale marketingová oddělení to tak nevidí).
Avatar - Andromeda
19. 5. 2011 21:54
Re: všechno je jinak
Jen houšť krasavče ;-) , dobré :yes:
19. 5. 2011 17:11
Re: všechno je jinak
Také díky za tvou reakci. Já jen, aby ses nenechal otrávit ani zbytečně vyhecovat, když tady někdo prudí. Zase se sejdeme :yes: