Hyundai i40 1,7 CRDi (100 kW): Stačí malý turbodiesel?
Hyundai i40 je novou zbraní korejské automobilky ve vysoce konkurenčním segmentu střední třídy. Pro cílovou skupinu zákazníků, na které neplatí tolik nízká cena jako celková kvalita, proto Hyundai vyvinul model šitý přímo na míru požadavkům evropské klientely.
i40 se bude prodávat s karoserií kombi (od léta 2011) a sedan (podzim 2011). Oba modely mají shodné základní rozměry, které kopírují aktuální trendy v daném segmentu.
Délka 4740 mm je o něco kratší než u konkurence, právě z toho zřejmě plyne menší zavazadlový prostor než u Mondea, Superbu a Passatu. Šířka i výška už ale plně zapadají mezi tyto modely, rozvor dokonce překonává nejen Passat, ale i Superb (nebo např. Opel Insignia). Delší je jen u Mondea, které je v tomto ohledu daleko před konkurencí.
Hyundai i40 - srovnání rozměrů s konkurenty | ||||
Model | Hyundai i40 | Ford Mondeo | Škoda Superb | VW Passat |
Délka [mm] | 4740 | 4784 | 4838 | 4769 |
Šířka [mm] | 1815 | 1886 | 1817 | 1820 |
Výška [mm] | 1470 | 1500 | 1462 | 1462 |
Rozvor [mm] | 2770 | 2850 | 2761 | 2712 |
Zavazadlový prostor [l] | 503 | 540 | 595 | 565 |
Paletu motorů při uvedení na trh tvoří dva benzinové agregáty 1,6 GDI (99 kW) a 2,0 GDI (130 kW), kterým sekunduje turbodiesel 1,7 CRDi ve verzích s 85 a 100 kW. Žádná dvoulitrová vznětová alternativa neexistuje, představitelé automobilky prohlašují, že jim sedmnáctistovka na konkurenci stačí.
Vyzkoušet i40 v praxi zatím nemůžeme, proto jsme srovnali alespoň tabulkové údaje. Výkon 100 kW je plně srovnatelný se 103 kW u konkurenčních dvoulitrů, maximum točivého momentu 325 Nm je dokonce překonává (avšak za cenu mírně zúženého spektra otáček).
Rozdíl v objemu se projevuje jedině na jízdních výkonech – i40 jako jediná nejede přes 200 km/h a akcelerace z 0 na 100 km/h za 10,6 sekundy je o 0,5 až 1,1 s horší než u srovnávaných modelů.
Korejský vůz ale získává výhodu zpět ve spotřebě paliva. Se systémem vypínání motoru ISG má kombinovanou spotřebu jen 4,5 l/100 km. Passat vybavený také start-stopem (standardní výbava díky paketu BMT) je o jeden decilitr horší, Mondeo se Superbem již poměrně výrazně překračují pětilitrovou hranici.
Parametry pro verze bez ISG nebo s automatickou převodovkou zatím nejsou pro i40 k dispozici.
Hyundai i40 1,7 CRDi - srovnání s konkurenty | ||||
Model | Hyundai i40 | Ford Mondeo | Škoda Superb | VW Passat |
Motor | 1,7 CRDi | 2,0 TDCI | 2,0 TDI | 2,0 TDI BMT |
Převodovka | 6M | 6M | 6M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1685 | 1997 | 1968 | 1968 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 100/4000 | 103/4000 | 103/4200 | 103/4200 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 325/2000-2500 | 320/1750-2250 | 320/1750-2500 | 320/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 198 | 210 | 208 | 211 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,6 | 9,5 | 10,1 | 9,8 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | - | 5,3 | 5,4 | - |
Komb. spotřeba start-stop [l/100 km] | 4,5 | - | - | 4,6 |