Hyundai i40: Fakta, fotografie, první dojmy

Hyundai i40: Fakta, fotografie, první dojmy

 
 

Hyundai chce ročně prodávat 60 tisíc kusů nového i40 a proniknout tak mezi 5 nejprodávanějších modelů evropské střední třídy.

Hyundai i40 jsme si poprvé prohlédli na novinářském setkání ve Frankfurtu.

Fakta

Za nejdůležitější novinku nejbližších let považuje Hyundai model střední třídy i40, který se chystá za 10 dní předvést na ženevském autosalonu. Premiéru si odbude nejprve jako kombi.

Představení nejprve ve formě kombi je sice nezvyklým krokem, ale zcela logickým. Ve střední třídě tato varianta nezřídka tvoří více než polovinu odbytu a Hyundai čeká, že u i40 tomu nebude jinak. Přítomnost karoserie kombi v nabídce také dává tušit, že ambice Hyundaie jsou vyšší než dříve s modelem Sonata. Ten byl vždy dostupný jen jako sedan.

Automobilka plánuje v roce 2012 v Evropě prodat 60 tisíc kusů i40 a chce bojovat s Toyotou Avensis o umístění mezi pěti nejprodávanějšími modely.

Vnější rozměry karoserie jsou 4770 x 1815 x 1470 mm, rozvor náprav 2770 mm. Objem zavazadlového prostoru u kombi činí 553 litrů, po sklopení sedadel 1719 litrů.

i40 dále rozvíjí designový jazyk Fluidic sculpture. Zvláštní důraz designéři kladli na zakomponování světelných diod pro denní svícení a provedení koncových diodových světel.

Jak velí konvence střední třídy, základem bude motor o objemu 1,6 litru – Hyundai však nasadí trumf v podobě agregátu GDI. S výkonem 99 kW se vyrovná objemnějším motorům, 164 Nm patří v dané objemové kategorii k nadprůměru. Více výkonu nabídne 2,0 litrový čtyřválec, který dává 130 kW a 208 Nm.

Dvě třetiny prodejů ale mají tvořit turbodiesely. Ty bude zpočátku zastupovat 1,7 CRDi konstrukční řady U-II ve dvou provedeních. Slabší poskytne 85 kW a 260 Nm, silnější 100 kW a 325 Nm.

Hyundai i40 - neoficiální technická data
Motor1,6 GDI2,01,7 CRDi1,7 CRDi
Převodovka6M6M (6A)6M6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1591199916851685
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]99/6300130/-85/4000100/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]164/4850208/4700260/1250-2750325/2000-2500
Max. rychlost [km/h]195210190198
Zrychlení 0-100 km/h [s]----
Komb. spotřeba [l/100 km]--4,3-
Poh. hmotnost [kg]13851410-1485

Standardem bude vždy šestistupňová manuální převodovka, pro silnější agregáty volitelně i automatická. Samočinné vypínání motoru ISG a úsporný balíček Hyundai Blue Drive pomůže u některých motorizací srazit kombinovanou spotřebu a emise CO2.

Důležitým argumentem k získání zákazníků bude pokročilá výbava. Dostupnost Bluetooth nebo asistentů pro jízdu v pruzích je ve střední třídě již prakticky normou. Z dalších Hyundaiů již známe parkovací kameru a vyhřívaná zadní sedadla, i40 novinkově přidá vyhřívaný volant, odvětrávaná přední sedadla nebo chytrého parkovacího asistenta.

Zisk pěti hvězdiček EuroNCAP má pojistit standardně dodávaný stabilizační systém a sedmero airbagů včetně kolenního pro řidiče.

První dojmy

Utajení nového modelu tentokrát vyšlo. Sériovou podobu jsme do frankfurtské předpremiéry vůbec neznali, kromě několika kreseb jsme se neměli čeho chytit. První dojem? Něco z Mazdy 6 bychom na korejském kombíku možná našli, jinak ale dobrá práce! Design se určitě povedl.

V interiéru záleží na vkusu. Kdo má rád modernější styl, bude veselý. Komu sedí spíš passat styl, nadšením skákat nebude. Na kvalitě plastů ale mohl místy Hyundai přidat. Rezervy by se našly. Když si ale vezmete, kde byli Korejci ještě před pár lety a jak jejich auta vypadají teď…

Místa je uvnitř tolik, aby se i40 mohla v klidu začlenit do D segmentu – Mondeo a ani Superb to sice není, stísněnou Insignii ale připomíná nanejvýš verze s panoramatickou střechou. To nám pak chybělo místo na hlavu.

A jak vůbec Hyundaie napadlo nejdřív ukázat kombík a sedan si schovat na zářijový Frankfurt? Hlavně kvůli fleetům se předpokládá větší zájem o kombi a pak je tu ještě jeden, koncernový důvod. Kia Optima se totiž bude vyrábět jenom jako sedan. Takže – jedna značka bude spíš na kombík a druhá na sedan.

Motory najdete v tabulce, u vznětové sedmnáctistovky CRDi se počítá ještě s jednou výkonnější verzí, která se má kilowatty a newtonmetry dotáhnout na dvoulitru.

První setkání i40 vyšlo. V Česku se s hyundaiem uvidíme až v červnu. A tehdy se dozvíme i ceny.

První dojmy pro Auto.cz z Frankfurtu sepsal Martin Machala, Svět motorů.

Anketa

Ohodnoťte design Hyundaie i40 jako ve škole
Spolupracujeme s TipCars.com
OPEC se dohodl na prodloužení omezení těžby OPEC se dohodl na prodloužení omezení těžby

Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC) se rozhodla…

Policie v Manchesteru zasahuje v jedné z ulic Policie v Manchesteru zasahuje v jedné z ulic

Manchesterská policie na twitteru oznámila, že na jedné z…

ČSSD chce Babišův návrh rozpočtu upravit, chybí v něm miliardy ČSSD chce Babišův návrh rozpočtu upravit, chybí v něm miliardy

Návrh rozpočtu, jak ho připravil bývalý ministr financí…

Egypt zablokoval 21 webů, včetně Al-Džazíry a Huffington Post Egypt zablokoval 21 webů, včetně Al-Džazíry a Huffington Post

Egypt zablokoval 21 webových stránek, včetně té, která…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i40: Fakta, fotografie, první dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Video: Losí test – Mazda 6 si vedla skvěle, Hyundai i40 propadl Video: Losí test – Mazda 6 si vedla skvěle, Hyundai i40 propadl

Losí test je pro Švédsko stejně typický jako automobily…

Faceliftovaný Hyundai i40 začíná na 639.990 Kč Faceliftovaný Hyundai i40 začíná na 639.990 Kč

Modernizovaný korejský zástupce střední třídy Hyundai i40…

 



 
Škoda Karoq Coupe: Pro zákazníky yetiho?

Škoda Karoq Coupe: Pro zákazníky yetiho?

Dnes 10:51

SUV Karoq prý cílí na trochu jinou klientelu, než dosavadní yeti. A co by jeho majitelé říkali na stylovější variantu s klesající zádí?




Blesk.cz

Kuchař Ridi potí krev kvůli Hunčárové: Tvrdě dře v ringu

Kuchař Ridi potí krev kvůli Hunčárové: Tvrdě dře v ringu

Udělal by pro ni snad úplně všechno. Poblázněný Emanuele Ridi (43) nerozmazluje Lucii Hunčárovou (31) jen…

Hrůzná nehoda na D1: Dodávku sešrotovaly kamiony, řidič je v kritickém stavu

Hrůzná nehoda na D1: Dodávku sešrotovaly kamiony,…

Nehoda pěti nákladních automobilů na prvním kilometru dálnice D1 směrem do centra zastavila veškerou dopravu. Na…

 

iSport.cz

Triumf United! Zlatana zaujal vtipný vzkaz, Mourinho se smál kritice

Triumf United! Zlatana zaujal vtipný vzkaz, Mourinho…

Tohle si pořádně užili! Fotbalisté Manchesteru United porazili Ajax 2:0 a vyhráli Evropskou ligu. Nadšení byli…

Plzeň na lovu! Z Brna získá Řezníčka, prioritou je sparťan Čermák

Plzeň na lovu! Z Brna získá Řezníčka, prioritou je…

Plzeň je stále v boji o titul, mužstvo se chystá na sobotní ligové finále proti Jihlavě. Klubové kanceláře ve…

 

Reflex.cz

Pamela Andersonová: Bývalá sexy plavčice přijela do Cannes zabít nudu. A nikdo ji nepoznal

Pamela Andersonová: Bývalá sexy plavčice přijela do…

Nebýt médií, která u červených koberců dostávají nápovědu v podobě fotek se jmény hvězd, prošla by Pamela…

Podivný osud největšího hotelu na světě: Hitlerův čtyřkilometrový kolos nepřivítal jediného hosta

Podivný osud největšího hotelu na světě: Hitlerův…

Sklony k megalomanii jsou typické pro takřka všechny diktátory a nacistický vůdce nebyl žádnou výjimkou. Už jen…