reklama


Hyundai i40: Fakta, fotografie, první dojmy

Hyundai i40: Fakta, fotografie, první dojmy

 
 

Hyundai chce ročně prodávat 60 tisíc kusů nového i40 a proniknout tak mezi 5 nejprodávanějších modelů evropské střední třídy.

Hyundai i40 jsme si poprvé prohlédli na novinářském setkání ve Frankfurtu.

Fakta

Za nejdůležitější novinku nejbližších let považuje Hyundai model střední třídy i40, který se chystá za 10 dní předvést na ženevském autosalonu. Premiéru si odbude nejprve jako kombi.

Představení nejprve ve formě kombi je sice nezvyklým krokem, ale zcela logickým. Ve střední třídě tato varianta nezřídka tvoří více než polovinu odbytu a Hyundai čeká, že u i40 tomu nebude jinak. Přítomnost karoserie kombi v nabídce také dává tušit, že ambice Hyundaie jsou vyšší než dříve s modelem Sonata. Ten byl vždy dostupný jen jako sedan.

Automobilka plánuje v roce 2012 v Evropě prodat 60 tisíc kusů i40 a chce bojovat s Toyotou Avensis o umístění mezi pěti nejprodávanějšími modely.

Vnější rozměry karoserie jsou 4770 x 1815 x 1470 mm, rozvor náprav 2770 mm. Objem zavazadlového prostoru u kombi činí 553 litrů, po sklopení sedadel 1719 litrů.

i40 dále rozvíjí designový jazyk Fluidic sculpture. Zvláštní důraz designéři kladli na zakomponování světelných diod pro denní svícení a provedení koncových diodových světel.

Jak velí konvence střední třídy, základem bude motor o objemu 1,6 litru – Hyundai však nasadí trumf v podobě agregátu GDI. S výkonem 99 kW se vyrovná objemnějším motorům, 164 Nm patří v dané objemové kategorii k nadprůměru. Více výkonu nabídne 2,0 litrový čtyřválec, který dává 130 kW a 208 Nm.

Dvě třetiny prodejů ale mají tvořit turbodiesely. Ty bude zpočátku zastupovat 1,7 CRDi konstrukční řady U-II ve dvou provedeních. Slabší poskytne 85 kW a 260 Nm, silnější 100 kW a 325 Nm.

Hyundai i40 - neoficiální technická data
Motor1,6 GDI2,01,7 CRDi1,7 CRDi
Převodovka6M6M (6A)6M6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1591199916851685
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]99/6300130/-85/4000100/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]164/4850208/4700260/1250-2750325/2000-2500
Max. rychlost [km/h]195210190198
Zrychlení 0-100 km/h [s]----
Komb. spotřeba [l/100 km]--4,3-
Poh. hmotnost [kg]13851410-1485

Standardem bude vždy šestistupňová manuální převodovka, pro silnější agregáty volitelně i automatická. Samočinné vypínání motoru ISG a úsporný balíček Hyundai Blue Drive pomůže u některých motorizací srazit kombinovanou spotřebu a emise CO2.

Důležitým argumentem k získání zákazníků bude pokročilá výbava. Dostupnost Bluetooth nebo asistentů pro jízdu v pruzích je ve střední třídě již prakticky normou. Z dalších Hyundaiů již známe parkovací kameru a vyhřívaná zadní sedadla, i40 novinkově přidá vyhřívaný volant, odvětrávaná přední sedadla nebo chytrého parkovacího asistenta.

Zisk pěti hvězdiček EuroNCAP má pojistit standardně dodávaný stabilizační systém a sedmero airbagů včetně kolenního pro řidiče.

První dojmy

Utajení nového modelu tentokrát vyšlo. Sériovou podobu jsme do frankfurtské předpremiéry vůbec neznali, kromě několika kreseb jsme se neměli čeho chytit. První dojem? Něco z Mazdy 6 bychom na korejském kombíku možná našli, jinak ale dobrá práce! Design se určitě povedl.

V interiéru záleží na vkusu. Kdo má rád modernější styl, bude veselý. Komu sedí spíš passat styl, nadšením skákat nebude. Na kvalitě plastů ale mohl místy Hyundai přidat. Rezervy by se našly. Když si ale vezmete, kde byli Korejci ještě před pár lety a jak jejich auta vypadají teď…

Místa je uvnitř tolik, aby se i40 mohla v klidu začlenit do D segmentu – Mondeo a ani Superb to sice není, stísněnou Insignii ale připomíná nanejvýš verze s panoramatickou střechou. To nám pak chybělo místo na hlavu.

A jak vůbec Hyundaie napadlo nejdřív ukázat kombík a sedan si schovat na zářijový Frankfurt? Hlavně kvůli fleetům se předpokládá větší zájem o kombi a pak je tu ještě jeden, koncernový důvod. Kia Optima se totiž bude vyrábět jenom jako sedan. Takže – jedna značka bude spíš na kombík a druhá na sedan.

Motory najdete v tabulce, u vznětové sedmnáctistovky CRDi se počítá ještě s jednou výkonnější verzí, která se má kilowatty a newtonmetry dotáhnout na dvoulitru.

První setkání i40 vyšlo. V Česku se s hyundaiem uvidíme až v červnu. A tehdy se dozvíme i ceny.

První dojmy pro Auto.cz z Frankfurtu sepsal Martin Machala, Svět motorů.

Anketa

Ohodnoťte design Hyundaie i40 jako ve škole
Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i40: Fakta, fotografie, první dojmy



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Video: Losí test – Mazda 6 si vedla skvěle, Hyundai i40 propadl Video: Losí test – Mazda 6 si vedla skvěle, Hyundai i40 propadl

Losí test je pro Švédsko stejně typický jako automobily…

Faceliftovaný Hyundai i40 začíná na 639.990 Kč Faceliftovaný Hyundai i40 začíná na 639.990 Kč

Modernizovaný korejský zástupce střední třídy Hyundai i40…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama