Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Intrado: Vodíkový crossover s vizáží atleta

Aleš Dragoun
Diskuze (32)
Hyundai nám konečně servíruje fotky skutečného konceptu crossoveru Intrado. Představí se na začátku března v Ženevě.

První skica nové studie byla uvolněna již v prosinci 2013. Co se týče designu, rozvíjí dále jazyk Fluidic Sculpture ve verzi 2.0, který byl předveden již na nejnovějším sedanu Genesis. Navrhlo jej stylistické centrum v Rüsselsheimu. Jedná se o v pořadí devátý koncept pocházející z Německa, čemuž odpovídá i interní kód HED-9 (Hyundai European Design číslo 9). Určitě měl však hlavní slovo při schvalování konečných tvarů ředitel designu obou koncernových značek Peter Schreyer. Jméno Intrado pochází z označení spodní strany leteckého křídla, která produkuje vztlak.

Vůz svým exteriérem určitě zaujme. Komplikované „plovoucí“ linky a prolisy známé ze sériových modelů jsou pryč. Svůj asijský původ hlavně předními, jakoby zamračenými úzkými diodovými světly rozhodně nezapře, ale HED-9 působí až svalnatě a velmi dynamicky. Šestiúhelníková maska je mohutná stejně jako u zmíněného Genesisu, ale oproti němu postrádá chrom. Třeba krátká záď s vypouklým oknem vypadá hlavně z bočního pohledu velmi efektně. Hodně zajímavé jsou zadní dveře se skrytými klikami, automobilka bohužel zatím neodhalila další fotografie, takže nevíme, zda se čirou náhodou neotevírají proti směru jízdy. Koncová světla tvaru písmene C také využívají nejmodernější techniku. Rozměry zůstávají tajemstvím, auto má být zhruba 4,4 m dlouhé. Interiér rovněž hraje na sportovní notu nejen barevnou kombinací, ale i například tvarem volantu.

Základem auta je lehká konstrukce z pokročilých materiálů, zejména uhlíkových kompozitů. Intrado pokračuje v propagaci vodíkových palivových článků. Ty se neustále zmenšují. Připomeňme, že Hyundai malosériově v jihokorejském Ulsanu vyrábí model ix35 Fuel Cell, do příštího roku jich má vzniknout zhruba tisícovka. K jeho pohonu slouží elektromotor se 100 kW. Vozidlo je schopné ujet na jedno tankování až 594 km, do dvou nádrží u zadní nápravy se přitom vejde 5,64 kg vodíku. Jejich naplnění probíhá v řádu několika minut. Automobil přitom dosahuje maximální rychlosti až 160 km/h. Patnáct vozů jezdí od června 2013 i v Evropě, konkrétně v Kodani, hlavním městě Dánska.

Vraťme se ale zpět k Intradu. Premiéru si odbude na autosalonu v Ženevě a je vybaveno novou generací palivových článků. Spekuluje se už i o tom, že by případná produkční verze mohla právě ix35 nahradit. Pochopitelně včetně modelů s konvenčními spalovacími motory, ať už na benzin či naftu.. Není to vyloučené, vždyť současná řada má za sebou čtyři roky života včetně decentního faceliftu.

Aleš Dragoun
Diskuze (32)
24. 2. 2014 08:05
Re: design
Já třeba nikdy přesně nevím, jak se to píše, ale z televize vím, jak se to vyslovuje. Tam tomu v reklamě říkají tuším Hojondéééééé.
23. 2. 2014 20:11
Re: design
Docela dobrej fór >:D .S Infinity to má shodně 4 kola.A Mazda 6 a ix35 Fuel Cell?
Fuel Cell je stejná jako běžný ix35/Tuscon,jen je z masky odebrána příčka,na které je znak.Celkem letitý,ale pravda nevypadá na to.
Takže s tvým přístupem můžeš vidět co chceš.
Spíše je Intrado zajímavé technicky.Karoserie by měla mít o 70% nižší váhu při 2x větší tuhosti.Uhlíková vlákna,plasty...Vše při přijatelné ceně.O pohonu (palivové články) se nemá cenu ani bavit,to dnes umí maloseriově produkovat pouze Honda a Hyundai.
Při té nízké váze by byl zajímavý konvenční spalovací motor.
Avatar - 3_diamanty
23. 2. 2014 10:24
Drzim palce nech to pojde do vyroby
v co mozno najmensich dizajnovych zmenach, paci sa mi to..... je to take zvlastne az vulgarne posobiace a dychberuce auticko az je krasne ... s tymto by sa clovek medzi fabiami a octaviami isto na cestach nestratil ;-)

bocny profil ako aj C stlpik su zvladnute stylovo, aj tvar blatnikov.... jo paci sa mi to :yes:
23. 2. 2014 10:06
Re: Audi?
Co se týče toho nápisu, máš spíš na mysli koncept allroad shooting brake, ne? [odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
22. 2. 2014 23:46
O melouny boj
Myslím, že naživo to nebude zdaleka tak špatný. Ano, snaží se to hrát na podobnou notu co Infiniti. Co mně hlavně nesedí to vybarevení "uší" vepředu na oranžovo. Raději bych tam viděl nějaký, třeba i falešný vstup vzduchu. Zadek by nemusel být tak vystrčený, ale je to přesně ta partie, co může v reálu zanechávat jiný dojem, lepší než z fotek.