Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Hyundai
2 Fotogalerie

Hyundai Intrado s palivovými články míří do Ženevy

Jihokorejská automobilka pokračuje ve své popularizaci vodíkových palivových článků a pro březnový ženevský autosalon připravuj koncept stylového crossoveru Intrado.

Hyundai zveřejnilo první skicu crossoveru Intrado připravovaného pro březnový autosalon v Ženevě. Tento vůz má být podle automobilky její první koncepční studií s liniemi karoserie, navrženými v designovému jazyku Fluidic Sculpture s novým přídomkem 2.0. Tomu ovšem odpovídá již nová generace sedanu Genesis.

Intrado bylo navrženo ve vývojovém centru Hyundai v německém Rüsselsheimu. Jeho interní označení HED-9 znamená, že se jedná o v pořadí devátý koncept vyvinutý v Evropě. Pojmenování Intrado je podle automobilky převzato z označení spodní strany křídla letadel, produkující vztlak.

Při navrhování a vývoji konceptu Intrado se ostatně světem letadel inspirovali designéři i konstruktéři, kteří se snažily zbavit veškeré zbytečné hmotnosti. Základem vozu má být velmi lehká konstrukce vyrobená ze směsi pokročilých materiálů, k jejichž spojení má být využito revolučního řešení. To má podle zástupců Hyundai velký potenciál změnit způsob, jakým budou osobní automobily v budoucnosti konstruovány.

Do budoucnosti hledí Hyundai Intrado i prostřednictvím svého pohonného systému. Tím má být nová generace vodíkových palivových článků, která je menší a lehčí než u současného sériového modelu Hyundai ix35 Fuel Cell.

Hyundai patří mezi průkopníky ve vývoji a především v uvádění vozidel s vodíkovými palivovými články do běžného provozu. Prozatím posledním příspěvkem jihokorejské značky do kategorie vozů s tímto pohonem je třetí generace modelu ix35 Fuel Cell. Ten je vyráběn v korejském Ulsanu, kde má do roku 2015 vzniknout série 1000 těchto automobilů.

Hyundai ix35 Fuel Cell je nasazován v rozmanitých projektech, jejichž účelem je zvýšit povědomí o přednostech vodíku jako paliva pro pohon automobilů. K pohonu tohoto modelu slouží elektromotor o výkonu 100 kW, s nímž kompaktní crossover dosahuje nejvyšší rychlosti 160 km/h. Vozidlo je schopno ujet celkem 594 km na jednu náplň dvou palivových nádrží s celkovou kapacitou 5,64 kg vodíku, které jsou uloženy v prostoru zadní nápravy. Naplnění palivových nádrží vodíkem trvá jen několik minut.