Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Intrado s palivovými články míří do Ženevy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Jihokorejská automobilka pokračuje ve své popularizaci vodíkových palivových článků a pro březnový ženevský autosalon připravuj koncept stylového crossoveru Intrado.

Hyundai zveřejnilo první skicu crossoveru Intrado připravovaného pro březnový autosalon v Ženevě. Tento vůz má být podle automobilky její první koncepční studií s liniemi karoserie, navrženými v designovému jazyku Fluidic Sculpture s novým přídomkem 2.0. Tomu ovšem odpovídá již nová generace sedanu Genesis.

Intrado bylo navrženo ve vývojovém centru Hyundai v německém Rüsselsheimu. Jeho interní označení HED-9 znamená, že se jedná o v pořadí devátý koncept vyvinutý v Evropě. Pojmenování Intrado je podle automobilky převzato z označení spodní strany křídla letadel, produkující vztlak.

Při navrhování a vývoji konceptu Intrado se ostatně světem letadel inspirovali designéři i konstruktéři, kteří se snažily zbavit veškeré zbytečné hmotnosti. Základem vozu má být velmi lehká konstrukce vyrobená ze směsi pokročilých materiálů, k jejichž spojení má být využito revolučního řešení. To má podle zástupců Hyundai velký potenciál změnit způsob, jakým budou osobní automobily v budoucnosti konstruovány.

Do budoucnosti hledí Hyundai Intrado i prostřednictvím svého pohonného systému. Tím má být nová generace vodíkových palivových článků, která je menší a lehčí než u současného sériového modelu Hyundai ix35 Fuel Cell.

Hyundai patří mezi průkopníky ve vývoji a především v uvádění vozidel s vodíkovými palivovými články do běžného provozu. Prozatím posledním příspěvkem jihokorejské značky do kategorie vozů s tímto pohonem je třetí generace modelu ix35 Fuel Cell. Ten je vyráběn v korejském Ulsanu, kde má do roku 2015 vzniknout série 1000 těchto automobilů.

Hyundai ix35 Fuel Cell je nasazován v rozmanitých projektech, jejichž účelem je zvýšit povědomí o přednostech vodíku jako paliva pro pohon automobilů. K pohonu tohoto modelu slouží elektromotor o výkonu 100 kW, s nímž kompaktní crossover dosahuje nejvyšší rychlosti 160 km/h. Vozidlo je schopno ujet celkem 594 km na jednu náplň dvou palivových nádrží s celkovou kapacitou 5,64 kg vodíku, které jsou uloženy v prostoru zadní nápravy. Naplnění palivových nádrží vodíkem trvá jen několik minut.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - Choochoo
12. 12. 2013 13:12
Re: vodík
Hlavni rozdil je v ziskavani energie z vodiku a emisich. Nekdo ho spaluje (BMW) a nekdo pouziva palivovy clanek (Hyundai) s nulovymi emisemi ;-)
Na spici jsou samozrejmne japonci - Honda(prvni FCX s palivovym clankem snad nekdy v roce 1999, od roku 2005 s poslednim modelem FCX jezdi jiz par vyvolenych soukromniku)
Avatar - PTS
12. 12. 2013 11:53
Re: vodík
Pak je tedy minimálně pozoruhodné, proč tyto projekty nejsou více mediálně prosazovány :-|
12. 12. 2013 11:43
vodík
Průkopník? Asi těžko, BMW mělo auta (seriová) žádný koncept už někde kolem roku 2006 a běžně jezdila. BMW 7 Hydrogen, dvanáctiválec o výkonu 191 kW (260 k), který s vodíkem ve válcích zvládne zrychlení na stovku za pouhých 9,5 s, přičemž je nejvyšší rychlost elektronicky omezena na 230 km/h. Akční rádius s plnou nádrží vodíku je více než 700 km. A to se psal rok 2006. Navíc nepotřeboval elektromotor, ale běžný motor.
Avatar - Choochoo
12. 12. 2013 09:37
Re: H-yundai
Takhle podobne tady chrapou nasi Skodofilove ;-) Nekdo ujizdi na Vodiku nekdo na 16 let starem podvozku Rapida :yes:
Avatar - 3_diamanty
12. 12. 2013 07:46
Re: H-yundai
ja by som si najviac prial aby rozbehli tie nove benziny pracujuce na principe diesla ktore tu nedavno boli v clanku, to by bola pekna rana veskerej konkurencii :yes:

ale hadam aj s vodikom daco poriesia, je fajn ze "smejdy" z korei su v kurze :yes: som zvedavy ako zareaguje europska "kvalita" ;-)