Hyundai Tucson 2.7 V6 – s nadhledem do civilizace

Hyundai Tucson 2.7 V6 – s nadhledem do civilizace

 
 

Tucson se představil jako další cross-over, tedy vůz na pomezí tříd. Z SUV zdědil svalnatější vzhled, systém pohonu všech kol a větší světlost. Z MPV si pak vybral vysokou karoserii, variabilní interiér a prostor. Jde to dohromady? To se dozvíte v tomto testu…

Nevyřčenou obavu z kanibalizace úspěchu modelu Santa Fe rozptyluje Tucson už po pár kilometrech. Tohle auto je navzdory podobnosti s SUV silničnější, než většina konkurence a vzhledem k převažujícímu charakteru využití je to výhoda.

Tucson se představil jako další cross-over, tedy vůz na pomezí tříd. Z SUV zdědil svalnatější vzhled, systém pohonu všech kol a větší světlost. Z MPV si pak vybral vysokou karoserii, variabilní interiér a prostor. Co je ale nejpodstatnější – určitá vnější bachratost není známkou neohrabanosti. Na silnici se vůz chová téměř jako klasické kombi a zařadit jeho jízdní vlastnosti k hvězdnému Subaru Forester je překvapivě snadné. Ale začněme od počátku.

Ze všech stran působí vůz tak, jako by stačilo zkrátit zdvih pérování a stálo by před námi běžné kombi. Tvary navazují na SantaFe, auto je ovšem zřetelně kompaktnějšíopticky vyšší. Z většího sourozence převzali designéři excentrický tvar blatníků či „trojlodní“ příď. V této souvislosti překvapí výška přední kapoty. I šestiválec je v motorovém prostoru doslova utopen a vyššímu sklonu víka by tak nic nebránilo.

Výrazným prvkem jsou plastové kryty prahů, dveří a lemů blatníků – doplněk, který lze ocenit jak na trním lemované cestě, tak při městském provozu. Zádi pak dominují široké a chvályhodně nízko končící výklopné dveře se samostatně otevíratelným oknem. Oba nájezdové úhly chrání plastové kryty, z nichž na zádi šestiválce jen decentně vystupují dva výfuky. Pohled pod vůz pak odhalí téměř hladký spodek vozu, což v kombinaci s minimální světlou výškou 190 mm činí z Tucsona regulérní SUV.

Přednízadní dveře s výplní v kombinaci šedého plastu a šedé látky se otevírají v dostatečném úhlu a umožňují bezproblémový přístup ke všem sedadlům. Řidič a spolujezdec mohou měnit jejich nastavení ve všech směrech, ovšem pouze manuálně. Krátký sedák nám při jízdě nijak nevadil, zato opěradlo by určitě mohlo být vyšší. Při razantnější jízdě jsme ocenili větší tuhost a v porovnání se Santa Fe i lepší boční vedení těla, k naprosté spokojenosti ale malý krůček ještě chybí.

Naopak přebytek je nejrůznějších odkládacích prostorů – netušíme sice, co se dá efektivně převážet v polici těsně nad pedály, ale všechny ostatní kapsy a otvory lze využít výborně. Středová loketní opěrka zná díky jednoduchému zavěšení jen dvě polohy – zato se na její pevnost lze spolehnout, což u leckteré konkurence chybí.

Pracoviště řidiče působí na kategorii a cenu vozu překvapivě jednoduše – v dobrém slova smyslu. Přístrojovému panelu dominuje kruhový rychloměr, který v kombinaci s elipticky seřazenými kontrolkami působí jako monoblok, vedle kterého vypadá i otáčkoměr nedůležitě. Je ovšem pravda, že i takové uspořádání poskytuje řidiči všechny informace velmi účelně. Šedou palubní desku s nepravidelnými odkládacími prohlubněmi doplňuje středový panel kombinací imitace hliníku a černých ovladačů – konzole s voličem automatické převodovky je vysunuta jen málo a i přes svou šířku nijak nebrání v pohybu nohám řidiče či spolujezdce. Šedému volantu by možná seděl o trochu silnější věnec, musíme jej ovšem pochválit za nezvykle na dotyk příjemný materiál a snadno ovladatelný tempomat.

Na zadních sedadlech je až nadstandardně mnoho místa – především v oblasti kolen je posádka „nedotčena“, i když vepředu sedí dlouháni. Nad hlavou je místa spíš průměrně, šířka v oblasti loktů naopak dovoluje cestování i trojici dospělých.

Silnou stránkou Tucsonu je prostor pro zavazadla, respektive jeho variabilita. Základní objem 325 litrů sice není příliš k chlubení, musíme ale vzít v úvahu nízkou nakládací hranu, přítomnost plnohodnotného náhradního kola pod ním a hlavně možnost sklopení děleného zadního sedadla a opěradla jedním pohybem. Podobně jako v Nissanu X-Trail pak vznikne zcela rovná a tvrdým plastem obložená podlaha, na kterou se toho vejde už podstatně více. Kromě 12V zásuvky lze v zavazadelníku využít také bočních kapes a háčků na připevnění tašek. Přístup k pevnému zadnímu platu pak umožňuje již zmíněné samostatně otevíratelné zadní okno.

Zážehový šestiválec o maximálním výkonu 129 kW je vrcholnou motorizací tohoto modelu a je povinně spřažen se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Ta také, zvláště v plně automatickém režimu určuje dynamické limity vozu o trochu níže, než by řidič chtěl a podvozek snesl. I při snaze o velmi ostrou jízdu se vůz prezentuje spíš akusticky než dynamicky a teprve kick-down umožňuje efektivní předjíždění. Vzhledem k průměrné spotřebě 11,2 l/100 km lze pak spíše než o úsporném režimu mluvit o velmi velmi pohodovém svezení. Na dálnici lze s pomocí tempomatu udržovat jakoukoli rychlost až do výrobcem udávaného maxima 180 km/h a to za přijatelné zvukové kulisy. Při běžné jízdě mimo město je pak nejvíce ocenitelné velmi dobré odhlučnění a dobrý odhad doby přeřazení. Opět přitom zdůrazňujeme, že ona pohoda platí až do prvního pokusu o razanci. Pak se vyplatí ruční podřazení a za zvuku vytočených šesti válců dovoluje vůz v zatáčkách věci, kterými bychom většinu jiných SUV dostali mimo silnici. Náklon karosérie je na její výšku nezvykle malý a vůz skvěle drží stopu i na nepříliš kvalitních cestách. Brzdy po opakovaném intenzivním používání ztrácejí účinnost jen v mezích normy a i nezáměrný panický manévr s objížděním náhle se vynořivšího cyklisty nezpůsobil kromě zakvičení pneumatik ztrátu kontroly nad vozem.

Zvolený systém pohonu 4x4 je určen jen pro lehčí terén a na terénní překážky jsme vjížděli jen pro účely fotografování. O skutečném charakteru vozu vypovídá i minimální křížitelnost náprav a absence mezinápravového diferenciálu. Použití vozu jako skutečné čtyřkolky je tedy logicky velmi omezené a terénní schopnosti vozu se tak blíží spíše Audi Allroad než Santa-Fe.

Základní konkurenční výhodou nové řady (jejíž klon Kia Sportage se na českém trhu objeví záhy) je tedy důraz na vnitřní prostor a velmi dobré jízdní vlastnosti na silnici. Zvolenou motorizaci musíme považovat za výjimečnou, větší zájem bude pravděpodobně o turbodiesel nebo vzhledem k ceně základní zážehový dvoulitr. Je také třeba si uvědomit že Santa-Fe do jisté míry nahrazuje i dosud u Hyundaie chybějící kombi. Těšíme se hlavně na srovnání s Toyotou RAV4, která dosud vládne českým prodejům v tomto segmentu.

Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai Tucson 2.7 V6

Cena v základní výbavě: 779 900 Kč Cena v testované výbavě: 832 300 Kč

Základní výbava:ABS+EBD+TCS, 6x airbag, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, obložení přístrojové desky imitací kovu, palubní počítač, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládání oken vpředu i vzadu, dálkově ovládané centrální zamykání včetně alarmu, tempomat, automatická klimatizace, vyhřívání předního skla pod stěrači, kryt zav. prostoru, zatmavená zadní skla, autorádio SONY s CD přehrávačem, 6x repro, plnohodnotné náhradní kolo, přední mlhové světlomety, vnější zrcátka v barvě vozu, boční obložení dveří a nárazníků, střešní ližiny

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+13.500,-), disky kol z lehkých slitin 235/55 R17 Pirelli (+38.900,-)

Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard

Nejvyšší nabídku 231,9 milionu eur (6,2 miliardy Kč) na…

Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

 
Technické údaje
Motor Hyundai Tucson 2.7 V6
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2656
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 129 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 241 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.2 / 8.2 / 10
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 325 / 805
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1668 / 522
Rozměr pneu:235/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4325
b) šířka (mm): 1795
c) výška (mm): 1680
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Hyundai Tucson 2.7 V6
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,29
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

 




Lesy ČR budou nakupovat u Hyundaie. Celkem za 153,2 milionu... Lesy ČR budou nakupovat u Hyundaie. Celkem za 153,2 milionu...

Státní podnik Lesy České republiky (LČR) koupí letos pro…

Euro NCAP 2015: Hyundai Tucson– Pět hvězd pro nástupce ix35 Euro NCAP 2015: Hyundai Tucson– Pět hvězd pro nástupce ix35

Kompaktní SUV ze slezských Nošovic si z letošních testů…

 



 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Včera

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí dát rodiče svým dětem

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí…

Na matrikách za poslední roky přibývají zcela nová a velmi ojedinělá jména. Na Slovensku kvůli tomu při…

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Když se začnou beze stopy ztrácet mladé ženy, nemůže to věstit nic dobrého. Naštěstí je tu bývalý detektiv Frank…

 

iSport.cz

"Straky" zpátky v Premier League. Po Brightonu…

Fotbalisté Newcastlu se po roce vracejí do Premier League. V utkání 44. kola druhé anglické ligy doma zvítězili…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…