Hyundai Sonata: První modernizace nové generace a motor 2,0 Turbo (202 kW, 365 Nm)
V Jižní Koreji se začíná prodávat lehce modernizovaný Hyundai Sonata. Vedle jemných retuší vzhledu je vůz k dispozici s novým přeplňovaným motorem. Automobilka se nezmiňuje, kdy se začne faceliftovaný sedan prodávat mimo Koreu.
Sonata bude v Koreji nově nabízena s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 202 kW (271 k) při 6000 ot./min, točivý moment 365 Nm je k dispozici mezi 1700 a 4500 ot./min. Spotřeba v kombinovaném cyklu má být podle Hyundaie 6,9 l/100 km. Stejný přeplňovaný dvoulitr Theta II už mohou objednávat američtí zákazníci.
Tento agregát je vybaven turbodmychadlem typu twin-scroll, které je rozděleno na dvě komory. Dvojice válců plní každou z nich zvlášť. Svody na straně turbíny jsou tedy odděleny a spojují se až těsně před ní. Tento způsob přeplňování má několik výhod. Lopatky turbodmychadla se roztáčejí rychleji, motor je tedy účinnější v nízkých otáčkách, palivo se lépe spaluje a válce i výfukové plyny mají nižší teplotu. Systém přeplňovaní pak může spaliny využívat ve větší míře, jejich kinetická energie tak nepřijde vniveč.
Dvoulitrový motor v Koreji nahradí dosud nabízenou přímovstřikovou jednotku 2,4 GDI s výkonem 148 kW při 6300 min-1. Nejvyšší točivý moment má hodnotu 250 Nm a je dosahován při 4250 min-1.
Vedle nově nabízeného dvoulitru mohou korejští zákazníci pro Sonatu nadále objednávat i slabší dvoulitrový čtyřválec s výkonem 123 kW. Ten je v základní verzi kombinován s šestistupňovým manuálem, automat se stejným počtem stupňů se objevuje ve vyšších stupních výbavy.
Pro USA je ještě určena hybridní varianta Sonata Hybrid s motorem 2,4 CVVT a elektromotorem na místě hydrodynamického měniče točivého momentu. Celkový výkon hybridního systému Hybrid Blue Drive je 154 kW.
Modernizovaná Sonata pro Jižní Koreu dostala vedle nově nabízeného motoru také decentní úpravy vzhledu, které však odhalí jen opravdový znalec tohoto automobilu. Tvary přední masky chladiče byly jemně pozměněny, má tu být použito více chromování. Zadní světlomety jsou nově tvořeny diodami, vnější zpětná zrcátka byla lehce upravena. Nový design dostala i 18palcová kola.
Změny zasáhly i výbavu. Novinkou je systém Blue Link, který sleduje aktuální informace o dopravě a počasí, v případě nehody informuje záchranné složky. Navíc je ho možné synchronizovat se smartphonem. Řidič tak může sledovat, kde se automobil nachází, například když ho nemůže najít na parkovišti, nebo když ho někomu půjčí.
První cena faceliftované Sonaty na jihokorejském trhu je 20.200.000 wonů (v přepočtu cca 330 tisíc korun) za základní dvoulitr (123 kW) se šestistupňovou převodovkou. Výbava zahrnuje vyhřívaná přední sedadla, šest airbagů, manuální klimatizaci, zadní parkovací senzory, Bluetooth handsfree palubní počítač a klimatizovanou přihrádku před spolujezdcem.
Sonata se silnějším dvoulitrem (202 kW) začíná na částce 28.500.000 wonů (zhruba 465.700,- Kč). Vůz v tomto případě nabízí větší brzdy a zadní parkovací kameru.
Aktuální – šestá – generace Sonaty se prodává od roku 2009. Ve většině Evropy je však Hyundai ve střední třídě zastoupen modelem i40.