Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Verna: Světová premiéra nové generace Accentu v Pekingu

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
Hyundai přivezl na autosalon do Pekingu novou generaci malého sedanu, který známe pod názvem Accent. V Asii se ovšem bude jmenovat Verna.

Pro Hyundai je čínský trh velice důležitý. Loni zaznamenala jihokorejská automobilka nárůst prodejů o 94 % oproti předchozímu roku a za sedm let našlo své majitele na 2 miliony vozů.

Design modelu Verna připomíná aktuální Sonatu, která se prodává doma a v USA, pouze v menším balení. Na délku novinka měří 4340 mm, je 1700 mm široká a 1460 mm vysoká. Rozvorem náprav 2570 mm spadá na horní okraj třídy malých vozů, objem zavazadelníku je 454 l. Podvozková platforma, na které je vůz postaven, je zcela nová. Zavěšení obstarávají vpředu vzpěry McPherson, vzadu vlečená ramena. Nebyla zanedbána ani bezpečnost, Hyundai doufá, že při bariérových testech CNCAP (čínská obdoba Euro NCAP) získá pět hvězdiček.

Pro trh nejlidnatější země světa budou určeny dva řadové čtyřválce řady Gamma s rozvodem DOHC a proměnným časováním ventilů CVVT. Menší z nich dává z objemu 1396 cm3 výkon 79 kW/6300 min-1 a točivý moment 135 Nm/5000 min-1. Větší má objem 1591 cm3, 90 kW/6300 min-1 a 155 Nm/4200 min-1. Čtrnáctistovka bude k dispozici s pětistupňovou přímo řazenou, nebo čtyřstupňovou samočinnou převodovkou. Spotřeba se pohybuje od 5,7 do 6,2 l/100 km dle použitého ústrojí. Šestnáctistovka bude k dostání výhradně s automatem. Poháněna jsou ve všech případech přední kola.

Verna se bude v Číně dokonce vyrábět, a to v pekingské továrně. Produkce začne v červenci, následně se rozběhne také prodej. Na ostatních trzích se současný Accent dočká svého nástupce na začátku příštího roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
29. 4. 2010 07:18
Re: Malé sedany
Príčiny poznáš - vysoký čumák, aby sa pri autonehode chodec zabil jemnejšie, a čo najväčší kufor, lebo litre na papieri predávajú. A samozrejme, každý voz musí byť športiak, čiže viac plechu a menej skla. Recept univerzál...
Avatar - Blue Sun
28. 4. 2010 11:53
Malé sedany
Už je tomu pár dlouhých let, kdy jsem vlastnil Chrysler Neon první generace. Při délce 4360 mm (o 20 mm více, než tento) to bylo velmi elegantní auto, které nevypadalo jako nakopnuté zezadu. Přestávám chápat, kam se vytratila elegance z malých sedanů, když to dříve šlo...
28. 4. 2010 11:14
A jméno pro Evropu?
Jsem zvědavý, jestli se tohle povedené autíčko dostane do Evropy. Jestli ano, už se nemůžu dočkat, až místo jména zase dostane hnusné strohé označení i. Tohle mi na Hyundaii poslední dobou opravdu vadí. Když už začal vyrábět hezká auta, zprzní je aspoň tímhle... :no:
28. 4. 2010 06:42
Re: ach jo
mas pravdu,moznost poskladat si vlastne auto trosku vadi pri nizsich vybavach,ale uricte je to lepsie ako Audi ,alebo BMW kde nemas napr.ani kozeny volant,uchyt isofix a vypinanie airbagu a musis si ich priplatit,alebo aj FABIA a priplatok za vypinanie airbagu.Ak by aj toto ludia ratali do azijskych automobilov tak su podstatne lacnejsie,ale hlavne vo Vychodnej EU plati mat radcej prestiznu znacku s prdo motorom a takmer bez klimatizacie...
28. 4. 2010 06:07
ach jo
Nechapu, jak v tyhle dobre muzou jeste montovat ctyrstupnove automaty.... vsechno uz technicky ujde, akorat ty automaty. V principu uz delaji dobra auta, ale ty omezene vybavy a nemoznost si poskladat auto podle sveho me silene vadi.... tohle jsou dva minusy, ktere je podle meho pohledu hodne srazi.