I nové 2.0 TDI mají prý v USA nelegání software. Ale jiný než z Dieselgate
Mám pocit, že Leo di Caprio trefil se zakoupením práv na natočení filmu o Dieselgate "bullseye". Tohle by nevymysleli ani ti nejsjetější tvůrci venezuelských telenovel. Na VW se provalí podvod, nejdříve se to chce "prověřit nezávislou firmou", pak se přiznává, vedení odstupuje a přichází nové vedení, které tvrdí, že o tom původní nemohlo vědět. Mezitím se připravují žaloby, vypisují pokuty a vymýšlí řešení problému, když tu se ukáže, že podvodná auta jsou i v Evropě, ale není jisté, že podváděla a i kdyby, tak to stejně není protiprávní.
Zklidnění jako by přinesl český El Ministro Tráfico - čo bolo, to bolo, terazky nové TDI plní normu Euro 6. To nás TÜV SÜD opravdu uklidnilo, kdyby ...teď Volkswagen neinformoval EPA, že i všechny koncernové vozy modelového roku 2016, vybavené motory 2.0 TDI, mají motormanagement v nepořádku. Nejde ovšem o prográmek, který rozjel Dieselgate. Nové udělátko v rámci Dieselgate Evo II je označováno jako "pomocné zařízení kontroly emisí" a podle prvotních informací má za úkol rychleji zahřát katalyzátor, aby byl co nejdříve spuštěn rozklad oxidů dusíku.
Zatím není známo, v čem přesně spočívá problém, protože to je přece cílem motorářů a i proto se umisťují katalyzátory co nejblíže motoru. Zřejmě k tomu opět dochází jen za určitých "specifických" situací, protože Volkswagen slíbil, že i tento problém vyřeší. A to i za cenu, že to způsobí zpoždění uvedení některých modelů 2016 s motorem 2.0 TDI do prodeje. Nechtěli by se na to v TÜV ještě raději jednou podívat? Co kdyby Juanita byla přece jen těhotná...