I ty, Porsche? Po Audi opouští Le Mans další značka
Když se loni rozhodlo Audi opustit svět vytrvalostních závodů včetně slavné čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans, hovořilo se o tom, že je to kvůli tomu, že si vedení VW Group nepřeje, aby ve finančně nákladně kategorii LMP1 proti sobě bojovali dva členové koncernu, čtyři kruhy a Porsche. Jenže po pár měsících se ukazuje, že důvod byl skutečně jen ve snižování nákladů. Ze světa LMP1 odchází také Porsche.
Zpráva zatím není oficiální, o kroku však informoval německý server Frankfurter Allgemeine Zeitung s tím, že konec Porsche ve vytrvalostním šampionátu WEC schválilo vedení Volkswagenu. Ukončení aktivit je vlastně okamžité, protože podle zpráv německého média se Porsche již nezúčastní příští sezony WEC. Jedinou značkou v královské disciplíně LMP1 tak zůstane Toyota.
Rozhodnutí Porsche je překvapivé, patrně však souvisí se snahou koncernu VW Group šetřit a propagovat jen ekologické automobily. To nahrává faktu, že by Porsche mohlo vstoupit do série elektrických monopostů Formule E, jak se v posledních týdnech čile spekuluje. Tam už po konci v Le Mans zamířilo Audi a postupně v tomto šampionátu „bzučáků“ začnou závodit i další německé automobilky, BMW a Mercedes-Benz.
Pro fanoušky klasických motoristických sportů je to přitom už druhá špatná zpráva tento týden. Mercedes se totiž rozhodl opustit po sezoně 2018 šampionát cestovních vozů DTM. Pokračuje tak exodus německých značek z motoristických disciplín. O konci Audi ve WEC byla již řeč, též loni pak své aktivity ve WRC ukončil Volkswagen. Už v roce 2009 pak BMW odešlo z Formule 1.
Porsche přitom nevydrželo v Le Mans dlouho. Do vrcholné kategorie LMP1 se vrátilo v roce 2014 po několikaleté pauze. Návrat to byl přitom úspěšný, první ročník po návratu to sice nevyšlo, od roku 2015 ale speciály Porsche získaly tři vítězství v řadě. Porsche tak přidalo další úspěchy a s 19 výhrami je z historického hlediska s přehledem vůbec nejúspěšnější značkou ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.