Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

I ty, Porsche? Po Audi opouští Le Mans další značka

David Bureš
Diskuze (13)
V posledních týdnech se čile spekuluje o tom, že by nejúspěšnější značka v Le Mans mohla vstoupit do šampionátu elektrických monopostů Formule E.

Když se loni rozhodlo Audi opustit svět vytrvalostních závodů včetně slavné čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans, hovořilo se o tom, že je to kvůli tomu, že si vedení VW Group nepřeje, aby ve finančně nákladně kategorii LMP1 proti sobě bojovali dva členové koncernu, čtyři kruhy a Porsche. Jenže po pár měsících se ukazuje, že důvod byl skutečně jen ve snižování nákladů. Ze světa LMP1 odchází také Porsche.

Zpráva zatím není oficiální, o kroku však informoval německý server Frankfurter Allgemeine Zeitung s tím, že konec Porsche ve vytrvalostním šampionátu WEC schválilo vedení Volkswagenu. Ukončení aktivit je vlastně okamžité, protože podle zpráv německého média se Porsche již nezúčastní příští sezony WEC. Jedinou značkou v královské disciplíně LMP1 tak zůstane Toyota.

Rozhodnutí Porsche je překvapivé, patrně však souvisí se snahou koncernu VW Group šetřit a propagovat jen ekologické automobily. To nahrává faktu, že by Porsche mohlo vstoupit do série elektrických monopostů Formule E, jak se v posledních týdnech čile spekuluje. Tam už po konci v Le Mans zamířilo Audi a postupně v tomto šampionátu „bzučáků“ začnou závodit i další německé automobilky, BMW a Mercedes-Benz.

Pro fanoušky klasických motoristických sportů je to přitom už druhá špatná zpráva tento týden. Mercedes se totiž rozhodl opustit po sezoně 2018 šampionát cestovních vozů DTM. Pokračuje tak exodus německých značek z motoristických disciplín. O konci Audi ve WEC byla již řeč, též loni pak své aktivity ve WRC ukončil Volkswagen. Už v roce 2009 pak BMW odešlo z Formule 1.

Porsche přitom nevydrželo v Le Mans dlouho. Do vrcholné kategorie LMP1 se vrátilo v roce 2014 po několikaleté pauze. Návrat to byl přitom úspěšný, první ročník po návratu to sice nevyšlo, od roku 2015 ale speciály Porsche získaly tři vítězství v řadě. Porsche tak přidalo další úspěchy a s 19 výhrami je z historického hlediska s přehledem vůbec nejúspěšnější značkou ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.

David Bureš
Diskuze (13)
Avatar - Barrichello
28. 7. 2017 10:41
Re: To bylo keců
ano máš pravdu :yes:
28. 7. 2017 10:14
Od té doby
co si ACO začal hrát na ekologickou organizaci a protlačil do pravidel debilní hybridy a měření spotřeby energie, jde celé LMP1 do kopru. Pro továrny je to drahé a pro běžnou výrobu nezajímavé. Pro soukromníky je to ku..vsky drahé, takže raději jedou druhou ligu, jen o 1. místo za továrnami. Podle mě to zabalí i Toyota, protože kdyby vyhráli, každý řekne, že to měli ložené. A kdyby se jim to vysypalo jako letos, bude to nebetyčná ostuda, že je uštvali soukromníci s druhořadou technikou.
Avatar - Dinar
28. 7. 2017 09:01
Re: To bylo keců
Tak spíš GTEPro, příp. GTEAm, LMP2 jsou prototypy. ;-)
Avatar - Barrichello
28. 7. 2017 08:24
Re: To bylo keců
Co by z toho ty značky měly >:D

Moje oblíbené značky Corvette a Aston se účastní LMP2 a to mi bohatě stačí ke štěstí ;-)
Avatar - Dinar
28. 7. 2017 07:41
Re: Doby,
Nemyslím, že se do P1 Peugeot vrátí, tím spíš BMW, o kterém se taky spekulovalo, odchod Porsche by ale mohl znamenat revizi pravidel pro 2020, aby se kategorie opravdu více otevřela. Uvidíme, pár privátních, Ginetta, Manor se na 2018 chystá, ale podstatné pro to, jestli P1 vůbec přežije budou nakonec pravidla P1 pro 2020.