Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Také Mercedes-Benz míří do Formule E. Opustí kvůli tomu DTM

David Bureš
Diskuze (2)
V šampionátu elektrických formulí se sejde kompletní německé prémiové trio. Týmy Audi, BMW a Mercedesu budou soupeřit také třeba s Jaguarem nebo DS.

Šampionát Formule E hlásí další příchod automobilové značky. Po DS, Renaultu, Mahindře, Jaguaru, Audi nebo BMW do této série elektrických monopostů míří také Mercedes-Benz. Začít závodit chce v plánované šesté sezoně šampionátu, která se bude konat na přelomu let 2019 a 2020. Právě kvůli Formuli E se trojcípá hvězda vzdá svých aktivit v okruhovém šampionátu cestovních vozů DTM.

„Formule E nabízí výrobcům v době elektrifikace zajímavou platformu, jak přivést tuto techniku novému publiku, a to pomocí nového druhu závodění, které je jiné než ostatní série,“ vysvětluje vstup do šampionátu Toto Wolff, šéf závodní divize Mercedesu, který tak podal podobné vysvětlení jako dříve jeho kolegové z ostatních značek. V době propagace elektromobilů je zkrátka v zájmu automobilek propagovat elektricky poháněná vozidla také na závodních tratích, což v případě úspěchů bývá marketingově vděčné.

Mercedes-Benz by se ve Formuli E měl prezentovat prostřednictvím nově budované značky EQ, která bude vyhrazena vozům s elektrickým pohonem. Do roku 2025 chce EQ nabídnout 10 elektromobilů, přičemž první má na trh vstoupit v roce 2019. Poprvé Mercedes příchod nové značky naznačil loni představeným konceptem Generation EQ.

Vstup Mercedesu do Formule E bude znamenat, že trojcípá hvězda bude podobně jako Renault působit jak v této sérii, tak v zavedeném šampionátu monopostů se spalovacím motorem, Formuli 1. Naopak se vzdá své účasti v šampionátu cestovních vozů DTM, který už není tak sledovaný. Navíc automobilka bude potřebovat dostatek financí pro účast ve Formuli E a hlavně dostatek schopného personálu závodního oddělení, který by se zabýval tímto projektem.

„Je čas zahájit novou etapu,“ okomentoval konec Mercedesu v DTM Jens Thiemer, viceprezident značky pro marketing s tím, že poslední sezonou pro značku bude ta v roce 2018. Stuttgartská značka se přitom DTM nepřetržitě účastnila od obnovení série v roce 2000, aktuálně se speciálem Mercedes-AMG C 63 DTM, který soupeří s Audi RS 5 DTM a BMW M4 DTM.

„Účast v DTM pro nás bude vždy považována za významnou kapitolu účasti Mercedesu v motorsportu. Ačkoliv je pro nás odchod těžký, budeme během letošní a příští sezony dělat všechno pro to, abychom získali co nejvíce vítězství, než odejdeme,“ doplnil k tomu Wolff.

V následujících letech se tak ve Formuli E můžeme těšit na pikantní souboje mnoha automobilových značek, a to skoro jako v dobách největší slávy Formule 1. Už dnes v šampionátu závodí monoposty značek DS, Renault, Faraday Future, Jaguar či Mahindra, k nimž se od sezony 2017/2018 přidá tým Audi, který dosud pouze podporuje stáj ABT Schaeffler. Právě čtyři kruhy se kvůli Formuli E také vzdaly některých dosavadních závodních aktivit, a to ve vytrvalostním šampionátu FIA WEC. O rok později bude následovat BMW, které již podporuje stáj Andretti Autosport. Dlouhodobě se pak spekuluje o tom, že účast v sérii zvažuje i Porsche nebo Ferrari.

David Bureš
Diskuze (2)
Avatar - lyon667
27. 7. 2017 11:59
Re: Ekofašismus v praxi
Formula-E je v současné podobě fraška ukazující hlavní nevýhodu elektromobility - nízkou kapacitu baterií. Ty jejich výměny vozu uprostřed závodu jsou vyloženě směšné, nemluvě o tom, že namísto pořádných okruhů se krouží ve městě, jak se říká "na pětníku".
Avatar - CHerokee
26. 7. 2017 14:06
Ekofašismus v praxi
Neznám nikoho, kdo by to sledoval a to mám dost známých, co koukají léta na F1. Němci se úplně zbláznili...očekávám, kdy bude v Německu zákaz dělat hnědá hovínka, povolená budou jen ta zelená.

Tyto zelené ekofašistické ideje ničí evropský automobilový průmysl, teď už i motosport. Po F1, kde teď krouží splašené vysavače, ještě i DTM na úkor nějakých bzukátek.