Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

IAA 2011: Proč se vydat do Frankfurtu? (video)

Diskuze (1)
V sobotu se otvírá frankfurtský autosalon pro širokou veřejnost. Má cenu vydat se za automobilovými novinkami do srdce Německa?

Pozornost automobilového světa se jednou za dva roky soustředí na Frankfurt. Německá obchodní metropole již tradičně hostí výstavu osobních aut, která je největší v Evropě a zároveň má nejblíž k českým hranicím.

Je lepší Frankfurt, Ženeva nebo Brno?

Hlavním rysem frankfurtského autosalonu je velikost. Proti Brnu si skoro žádná automobilka nedovolí chybět, na rozdíl od Ženevy zase poskytuje areál frankfurtského výstaviště dostatek ploch. Jednoduše řečeno – IAA ve Frankfurtu je největším autosalonem, jaký se v Evropě koná.

Odvrácenou stranou jsou velké vzdálenosti. Areál měří z jednoho konce na druhý 1200 metrů a přejít ho znamená 15 minut svižné chůze. Vidět vše, co člověk vidět chce, je úkol nejméně na celý den. A to je na místě ještě spousta neočekávaných lákadel.

Nesmíme zapomínat ani na to, že některé značky ve Frankfurtu pravidelně chybí. Týká se to hlavně malosériových výrobců jako Koenigsegg a Pagani nebo designérských studií. V jejích případě má každoročně jasnou prioritu Ženeva.

Nejste milovníky pěší turistiky? Na Auto.cz najdete vše hezky na jednom místě, včetně fotek přímo z výstaviště. Na pondělí navíc chystáme již tradiční autosalonu přílohu se přehledem všech prezentovaných novinek.

Jak je to daleko a kolik to stojí?

Výstaviště se nachází u centra Frankfurtu v části Rebstock. Vzdálenost z Prahy je 500 km, cesta z českého hlavního města trvá méně než 6 hodin. V úseku mezi Norimberkem a Frankfurtem vás však může zastihnout pověstná německá Stau, vyplatí se proto sledovat dopravní zpravodajství a počítat s časovou rezervou.

Autosalon je pro veřejnost otevřen od soboty 17. září do neděle 25. září 2011, vždy od 9.00 do 19.00 hodin. Celodenní vstupné na výstavu stojí pro všechny 15 Euro o víkendu a 13 Euro ve všední dny. Studenti mají možnost zakoupit vstupenku se slevou za 7,5 Euro. Odpolední vstupné (od 15:00 hod.) stojí 8 Euro.

Co je na IAA k vidění?

Kroky českého návštěvníka nejspíš budou mířit na stánek Škody. Tam čeká koncept MissionL – předobraz budoucího modelu mezi Fabií a Octavií. Bylo by ale chybou nechat si ujít nedaleké stánky Bugatti, Porsche s novou 911 a gigantickou expozici Volkswagenu.

Mezi koncernovými značkami nenajdeme Audi. To vybudovalo vlastní nový pavilon Agora na volném prostranství – jednoznačně největší atrakce celého autosalonu. Po okružní dráze pavilonem projíždí všechny modely Audi, včetně prototypů jakým je i elektrická R8. Komu se nechce čekat ve frontě na svezení, může hemžení pozorovat z hlediště, před kterým se auta postupně střídají na točně.

Na domácí půdě se samozřejmě předhání německé automobilky v rozsahu a pestrosti svých expozic. Audi proto konkuruje nedaleká třípatrová galerie plná Mercedesů v historické Festhalle a na protějším konci výstaviště hala 11 celá zasvěcená skupině BMW.

Snaží se i asijské značky. K zásadním novinkám patří Hyundai i30, Mazda CX-5, Honda Civic a Subaru XV. Protikladem jsou Nissan a Mitsubishi – tyto značky absenci významnějších novinek vyřešily neúčastí na autosalonu.

Největší zájem novinářů byl o halu 6 a u běžných návštěvníků tomu nebude jinak. Vždyť kdo by se nepodíval na nové modely Ferrari, Maserati, novou Pandu a další produkty z italského koncernu Fiat. Zvlášť, když je tato část výstaviště ozdobena nejhezčími modelkami z celého IAA.

Až budete v hale 6, můžete se zastavit i u již zmíněného Hyundaie a sousedící hala 5 patří Jaguaru, Astonu a tuningovým firmám.

Diskuse

Jaký je váš plán na návštěvu IAA 2011?

Jaké máte zkušenosti s předchozími návštěvami IAA?

Diskuze (1)