Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Indian Car of the Year 2011: Ford Figo

David Bureš
Diskuze (2)
Čekali byste, že se indickým autem roku 2011 stal nějaký model automobilky Tata Motors? Ale kdepak, je jím Ford Figo.

Konec kalendářního roku bývá spojen s vyhlašováním výsledků nejrůznějších automobilových anket. Těch národních jsou tu spousty a jen Česká republika má rovnou dvě celorepublikové.

Automobilový svět se ale s napětím dívá do Asie, která je velmi nadějným odbytištěm pro všechny velké hráče na trhu. Jedním z potenciálně největších trhů je už dnes ten indický, takže nepřekvapí, že i zde se už volí auto roku.

Titul Indického auta roku (ICOTY) se letos uděloval pošesté. V osmičlenném finále se vedle Fordu Figo objevil i Chevrolet Beat, Maruti Suzuki Wagon R, Nissan Micra, Tata Aria, dvojice Volkswagenů – Polo a Vento (sedan odvozený z Pola) a také český zástupce – Škoda Yeti.

Vítězství si nakonec odváží Ford za svou novinku Figo. Jde o důkladně modernizovanou Fiestu minulé generace a jeden z modelů, které mají pomoci motorizovat Indii. Od zahájení prodeje v březnu letošního roku se v Indii prodalo více než 60.000 exemplářů tohoto typu. Figo se rovněž vyváží do Nepálu a Jižní Afriky, kde je rovněž finalistou místní soutěže o auto roku.

Podle předsedy ankety Srinivase Krishnana ocenili porotci na Fordu Figo nabídku dvojice ekonomických motorů (zážehový čtyřválec Duratec 1,2 l a turbodiesel Duratorq TDCi objemu 1,4 l), příjemný interiér a především jeho nízkou cenu.

O Indickém autu roku 2011 rozhodla jedenáctičlenná porota, v níž nechyběli redaktoři indických mutací časopisů Top Gear a Auto Bild. Loni se indickým autem roku stala Tata Nano.

Auto roku se již tradičně vyhlašuje napříč kontinenty. Evropským autem roku 2011 (COTY) se stal elektrický Nissan Leaf, v Japonsku v anketě JCOTY naopak zvítězila hybridní Honda CR-Z. Ve střední Evropě ekologické choutky zřejmě nemáme, českým Autem roku Klubu motoristických novinářů se totiž stala Alfa Romeo Giulietta, na Slovensku vyhrála Kia Sportage.

David Bureš
Diskuze (2)
21. 12. 2010 21:39
Pomsta za Range Rover a Jaguár
Mně se to podle těch fotek moc nelíbí (tedy vůbec), nemám rád tyhle slepeniny z různých aut - podle mně je lepší dělat starý typ (a la Octavia Tour, Opel Astra Classic), než takovéhle "novinky". Na druhous stranu trh je trh a když se to líbí a uplatnění si to najde, tak proč ne.

21. 12. 2010 10:01
Celkem pěkné
Tahle úprava vzhledu vypadá mnohem lépe,než evropský facelift původního(dle mne nejhezčího)vzhledu předposlední Fiesty :-!