Indian Car of the Year 2011: Ford Figo
Konec kalendářního roku bývá spojen s vyhlašováním výsledků nejrůznějších automobilových anket. Těch národních jsou tu spousty a jen Česká republika má rovnou dvě celorepublikové.
Automobilový svět se ale s napětím dívá do Asie, která je velmi nadějným odbytištěm pro všechny velké hráče na trhu. Jedním z potenciálně největších trhů je už dnes ten indický, takže nepřekvapí, že i zde se už volí auto roku.
Titul Indického auta roku (ICOTY) se letos uděloval pošesté. V osmičlenném finále se vedle Fordu Figo objevil i Chevrolet Beat, Maruti Suzuki Wagon R, Nissan Micra, Tata Aria, dvojice Volkswagenů – Polo a Vento (sedan odvozený z Pola) a také český zástupce – Škoda Yeti.
Vítězství si nakonec odváží Ford za svou novinku Figo. Jde o důkladně modernizovanou Fiestu minulé generace a jeden z modelů, které mají pomoci motorizovat Indii. Od zahájení prodeje v březnu letošního roku se v Indii prodalo více než 60.000 exemplářů tohoto typu. Figo se rovněž vyváží do Nepálu a Jižní Afriky, kde je rovněž finalistou místní soutěže o auto roku.
Podle předsedy ankety Srinivase Krishnana ocenili porotci na Fordu Figo nabídku dvojice ekonomických motorů (zážehový čtyřválec Duratec 1,2 l a turbodiesel Duratorq TDCi objemu 1,4 l), příjemný interiér a především jeho nízkou cenu.
O Indickém autu roku 2011 rozhodla jedenáctičlenná porota, v níž nechyběli redaktoři indických mutací časopisů Top Gear a Auto Bild. Loni se indickým autem roku stala Tata Nano.
Auto roku se již tradičně vyhlašuje napříč kontinenty. Evropským autem roku 2011 (COTY) se stal elektrický Nissan Leaf, v Japonsku v anketě JCOTY naopak zvítězila hybridní Honda CR-Z. Ve střední Evropě ekologické choutky zřejmě nemáme, českým Autem roku Klubu motoristických novinářů se totiž stala Alfa Romeo Giulietta, na Slovensku vyhrála Kia Sportage.