Car of the Year 2011: Nissan Leaf
Vítězem novinářské ankety Car of the Year 2011 se stal Nissan Leaf. Od předních motoristických novinářů z celé Evropy dostal 257 bodů.
Druhá Alfa Romeo Giulietta získala 248 bodů a třetí Opel Meriva 244 bodů. Konečné klání tedy bylo mimořádně vyrovnané.
Nissan získal titul Car of the Year v Evropě naposledy (a taky poprvé) v roce 1993 za model Micra a zařadil se tak letos mezi značky, které již mají dva oceněné modely.
K nejúspěšnějším značkám v evropské anketě patří Fiat (zvítězil 9x), Renault (6x), Ford (5x), ale i Opel, Peugeot a Citroën (každý 3x).
Volba evropského auta roku probíhá několikakolově. V prvním kole byla nominována auta, která se v Evropě začala nebo začnou prodávat v období 12 měsíců před vyhlášením výsledků ankety. Automobily musely být v prodeji na 5 nebo více evropských trzích v době zveřejnění nebo během několika následujících týdnů a každého z nich by se mělo prodat alespoň 5000 kusů.
Každý z členů poroty měl k dispozici 25 bodů, které musel rozdělit mezi nejméně pět vozů ze sedmi finalistů, přičemž maximální počet bodů, který mohl porotce přidělit jednomu automobilu, byl omezen počtem 10. Každý porotce musel navíc zdůvodnit, co jej vedlo k přidělení bodů konkrétním vozům.
Car of the Year 2011: Výsledky | ||
Poř. | Model | Počet bodů |
1. | 257 | |
2. | 248 | |
3. | 244 | |
4. | 224 | |
5. | 175 | |
6. | 145 | |
7. | Dacia Duster | 132 |
Finálové složení kandidátů analogické ankety v ČR Auto roku 2011 Klubu motoristických novinářů je pouze z poloviny identické se složením finále Car of the Year 2011.