Indický Ford EcoSport se terénu nebojí, má světlou výšku 200 mm
Ford začne v Indii na konci roku prodávat levné SUV EcoSport, které už si mohou pořizovat zákazníci v Jižní Americe. Do Evropy tento automobil dorazí až na začátku roku 2014.
EcoSport je jedním z globálních modelů Fordu. O jeho výrobu se postarají celkem čtyři továrny – v brazilském Camaçari, v thajském Rayongu, indickém Chennai a v čínském Čchung-čchingu, přičemž v Indii a Brazílii automobil už vzniká.
Jednotlivé verze se budou dle daného trhu v lecčems lišit. Na indickém trhu bude EcoSport nabízen s litrovým tříválcem EcoBoost a 1,5litrovým benzinovým a dieselovým agregátem. Jednotky budou kombinovány s pětistupňovým manuálem, nebo šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
To jihoameričtí zákazníci mohou vybírat mezi 1,6i Sigma Flex a 2,0 Duratec Flex, které jsou schopny spalovat benzin i etanol.
Evropská varianta bude mít blíže té indické, bude jistě dostupná s přeplňovaným tříválcem 1,0 EcoBoost a některým z turbodieselů z nabídky Fordu.
Indický EcoSport se pochlubí světlou výškou 200 milimetrů, aby si poradil s různými nástrahami na zdejších cestách. Přední nájezdový úhel činí 25°, ten zadní pak 35°, hodnota přejezdového úhlu je 25°. Automobil se pak může brodit ve vodě hluboké až 550 milimetrů.
To EcoSport pro Evropu tak schopný v terénu zřejmě nebude, protože patrně dostane snížený podvozek. Vždyť evropští majitelé s tímto autem budou stejně většinu času jezdit po silnici a mimo ni vyrazí jen málokdy, nižší světlá výška by tedy neměla být nějakým problémem.
Druhá generace Fordu EcoSport byla vyvinuta v Brazílii, má však být globálním modelem, prodávat se bude ve zhruba 100 zemích. To je rozdíl proti první generaci tohoto vozu, která se od roku 2003 prodávala jen v Jižní Americe.