Infiniti M35h: První jízdní dojmy

Infiniti M35h: První jízdní dojmy

 
 

Sedan řady M už stačil dokázat, že je hoden souboje s nejlepšími prémiovými produkty světa. Nová hybridní verze ale nechce jen soupeřit. Hodlá vítězit.

Modelovou řadu sedanů Infiniti vyšší střední třídy tvoří v Evropě šestiválce M37 a M30d, v zámoří zážehovému M37 sekunduje velkoobjemový osmiválec M56. Všem trhům však už zanedlouho bude kralovat nová hybridní verze M35h.

Podle dříve zveřejněných informací má přesvědčovat nejen nízkou teoretickou spotřebou, ale taky jízdními výkony (0-100 km/h za 5,5 s) a jízdními dojmy toho, kdo je právě za volantem. Ano, Infiniti má ambice patřit do úzkého klubu luxusních aut šetrných k životnímu prostředí, jehož posádka se nemusí vzdát požitků plynoucích ze špičkového jízdního charakteru.

Za prvním krátkým svezením, které mělo avizované vlastnosti potvrdit, jsme vyrazili do Frankfurtu nad Mohanem.

Poctivý šestiválec a klasické uspořádání

Dominantním zdrojem síly je dobře známý vidlicový šestiválec VQ35HR pracující v Atkinsonově cyklu (delší otevření sacích ventilů, prodloužení expanzního cyklu), který na jednu stranu snižuje výkon, ale nižší jsou i čerpací ztráty. I tak dává motor k dispozici velmi důstojných 225 kW při 6800 min-1 a 350 Nm při 5000 min-1.

Spalovací motor je však jen jednou částí hybridního ústrojí Infiniti Direct Response Hybrid. Místo hydrodynamického měniče sedmistupňové automatické převodovky zaujal hybridní modul (suchá spojka a elektromotor).

Elektromotor dává 50 kW mezi 1.770 a 2.000 min-1 a vítaných 270 Nm při 1.770 min-1 a má tak proti konkurenčním hybridním sedanům výraznou převahu. Funguje současně jako pohonná jednotka (samostatně nebo v kombinaci s motorem V6 v režimu maximální akcelerace), jako generátor i startér. Kromě běžného nabíjení baterie také rekuperuje energii, která by jinak byla ztracena při zpomalování a brzdění.

Spojka mezi spalovacím motorem a elektromotorem se rozepíná vždy, když zážehový šestiválec není potřeba k pohonu auta. Motor V6 je v takových okamžicích zcela odpojen od zbytku hnací soustavy (rozjezdy a jízda setrvačností/brzdění) a nedochází ke ztrátám kinetické energie v důsledku jeho roztáčení od kol. Auto v té chvíli může pohánět výhradně elektromotor, který je hnací zadní nápravě blíže než odpojený šestiválec.

Mezi elektromotorem a převodovkou je další spojka (tentokrát mokrá), která fakticky plní roli hydrodynamického měniče. Jednotlivé jízdní režimy systému Infiniti Direct Response Hybrid jsou názorně vysvětleny na schématu.

Infiniti M35h: Technika šestiválcového hybridu

Samotná převodovka je klasickým planetovým automatem se sedmi stupni pro jízdu vpřed.

Hnací síla jednoho, druhého nebo obou motorů je posílána na kola zadní nápravy, inteligentní systém pohonu všech kol není pro hybrid k dispozici.

Elektromotor zvládá s pomocí 1,4 kWh Li-Ion aku-sady jízdu v čistě elektrickém režimu na vzdálenost 2 km rychlostí až 100 km/h.

Prozradí ho detaily

Hybridní Infiniti M je celkem nenápadné. Poznáte jej podle modelového označení na zádi, nebo nápisu HYBRID na předních blatnících.

Znalci modelové řady Infiniti odhalí jen 18palcová kola (větší z výroby nelze objednat), která ale estetiku bezmála pětimetrové limuzíny významně nenarušují.

Přestože na sportovní sadu si musíte nechat u hybridu zajít chuť, dostal i tento šestiválec symetrickou záď s dvěma přiznanými koncovkami výfukové soustavy.

Uvnitř je pozměněný přístrojový štít s ukazatelem rekuperace energie na místě teploměru chladicí kapaliny, obrazovka palubního informačního displeje dostala obvyklá schémata pro zobrazení toků výkonu, historie spotřeby paliva apod.

Rozměry zavazadelníku pochopitelně instalací akumulátorové sady utrpěly, ale automobilka přesto 350 l pro zavazadla obhajuje, neboť hybridní konkurence je na tom ještě hůř. Na důkaz použitelnosti dostali novináři obrázky se čtyřmi golfovými bagy uvnitř. Zákazníci mají na stěně kufru nálepku s návodem, jak golfovou výbavu do auta dostat.

Fun hybrid

Pár let dozadu platilo, že hybrid nemůže mít mnoho společného s radostí z jízdy. Poslední dobou se to začíná měnit, protože tato technika má v budoucnu oslovovat nejen nadšence pro všechno nové a technicky vyspělé, ale i běžné zákazníky, pro které je šetrnost vůči životnímu prostředí pouze jednou z mnoha priorit. Vrcholem tohoto trendu je momentálně Infiniti M35h.

Spojení velkého šestiválce, silného elektromotoru, dvou spojek a sedmistupňového automatu do jednoho celku funguje nečekaně dobře, přirozeně a pro hybridní soustavu netypicky. Fenomén vytočeného motoru u vozů s převodovkou typu eCVT toto auto totiž nezná, otáčky i zvuk motoru tvoří při akceleraci očekávatelnou prémiovou kulisu a když se pravá noha ponoří do pedálové skupiny maximálně, dočkáte se razantní akcelerace na křižovatce i na dálnici.

Spojky i samotné řazení rychlostních stupňů je rychlé a v dynamickém režimu působí vskutku sportovně. Občas lze systém nachytat na švestkách, a to se pak dočkáte mírného škubnutí, jakého byste s klasickým měničovým automatem nedosáhli, ale autu se sportovním naturelem to snad lze v zájmu rychlosti odpustit.

Špičkový dojem jsme si odnesli i z řízení. V tomto případě nejde o nejjednodušší elektrické řešení, ale o specifický elektro-hydraulický hybridní posilovač, který funguje i při vypnutém spalovacím motoru. Účinek posilovače na řízení fakticky generuje hydraulický okruh (s elektrickým čerpadlem), zajišťující i hybridnímu řízení dobrou citlivost a zpětnou vazbu.

Jízdní vlastnosti by měly být poznamenány vyšší hmotností (+120 kg proti M37), ve skutečnosti je ale M35h dokonce lehčí než M30d a navíc má lepší – téměř ideální (51:49) – rozložení hmotnosti mezi nápravy, díky akumulátorové sadě za zadními sedadly.

Velký hybridní sedan tedy nejede hůře než běžná benzinová Infiniti M. O kterém jiném konkurenčním hybridu byste to mohli říct?

Video

V roli elektromobilu

Když se nasytíte nadprůměrné jízdní dynamiky – v běžných rychlostech plně srovnatelné se zámořským osmiválcem – je čas na poznání kvalit elektrické části hybridu.

Při klidné jízdě je auto z principu velmi tiché, šestiválec má hodně síly už v nízkých otáčkách, a tak převody mohou být dost těžké. Na dálnici běžně motor točí méně než 2000 min-1, když se dostanete pod 100 km/h a uvolníte pedál akcelerátoru, šestiválec se samočinně vypíná.

Aktivaci čistě elektrického jízdního režimu není možno vynutit jinak než pozvolným stlačováním plynového pedálu. Zejména se zatíženým vozem to není snadné, protože čistě elektrická akcelerace musí být velmi jemná, a opatrná.

Při plném nabití akumulátorů umí M35h urazit asi 2 km na elektřinu, podstatnější informací ale je, že v praxi jezdí tento hybrid v kombinovaném provozu přibližně 30 až 40 % času bez chodu spalovacího motoru, což svědčí o praktické použitelnosti hybridního řešení od Infiniti.

Startování a vypínání šestiválce je takřka neslyšné, prozrazuje jej zejména ručka otáčkoměru.

Dosáhnout sedmilitrového průměru výrobce vyžaduje hodně trpělivosti, předvídavost a cvik, ale dostat se ke spotřebě mezi 8 a 9 l/100 km zase tak složité není. Zázračně nízkou spotřebu nečekejte, pohybujeme se přeci jen v segmentu blízkém sportovním sedanům, kde jsou běžné hodnoty daleko přes 10 l/100 km. Čím víc městského provozu potkáte, tím víc zapojíte elektromotor a ušetříte palivo. V tom je Infiniti M35h stejné jako Lexus GS 450h nebo BMW ActiveHybrid7.

Tichý chod v nízkých rychlostech může představovat riziko pro chodce, a tak Infiniti do M35h dodává zařízení, které vydává zvuk s proměnlivou frekvencí od 600 Hz do 2,5 kHz v závislost na rychlosti jízdy. Zvukové varování je v činnosti od 0 do 30 km/h, z interiéru automobilu jej téměř neslyšíte.

Příjemné ceny

Pozitivní nálada pokračuje dokonce i nad ceníkem. Ne, ceny nejsou lidové, ale relativní srovnání s konkurencí i dalšími modely řady M vyznívá s ohledem na vlastnosti hybridu velmi zajímavě. Základní M35h bude stát 1,456 milionu korun a to je jen o 53 tisíc více než standardní zážehový M37 a 28 tisíc víc než dieselové M30d. Nabídka výbav je zúžena na verze GT a GT Premium.

Výbava GT znamená, že je M35h standardně vybaven vyhřívanými a klimatizovanými předními sedadly s potahem ze semianilínové kůže, bi-xenonovými adaptivní světlomety, elektricky nastavitelnými sedadly a sloupkem řízení, vyhřívaným volantem, zadní kamerou a parkovacími čidly, dřevěným obložením White Ash s povrchovou úpravou Silver Powder a jednotkou Music Box s pevným diskem. K tomu patří také střešní okno, tempomat, dvouzónová klimatizace, klíč s inteligentním přístupem a podpora připojení Bluetooth pro iPod a mobilní přístroje.

JAKE.AUTO.CZ: INFINITI řada M (všechny články)

Vyšší verze GT Premium přidává navigační systém s pevným diskem 30 GB a dotykovým displejem s vysokým rozlišením, 3D grafikou a informacemi z průvodců Michelin Guide, klimatizaci Forest Air, Bose Premium Surround Sound System s 16 reproduktory a balíček prvků dynamické bezpečnosti Dynamic Safety Shield se systémem sledování slepého úhlu (Blind Spot Intervention), inteligentním tempomatem (Intelligent Cruise Control) a systémy prevence vyjetí z pruhu (Lane Departure Warning a Lane Departure Prevention). Verze GT Premium je také vybavena pedálem pro ekonomickou jízdu (Eco Pedal), který pomáhá šetřit palivo.

Kompromis představuje rozšíření výbavy GT o multimediální systém a klimatizaci Forest Air, který se dodává za příplatek 90.000,- Kč. V takovém případě ve srovnání s GT Premium chybí pokročilá bezpečnostní výbava a funkce úsporné jízdy.

Infiniti řada M - ceny na českém trhu
ModelM30dM37M35h
Převodovka7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]299336963498+el.motor
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]175/3750235/7000225/6800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]550/1750360/5250350/5000
Největší výkon E [kW/min-1]--68/1770-2000
Největší toč. mom. E [Nm/min-1]--270/1770
Max. rychlost [km/h]250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,96,25,5
Komb. spotř. [l/100 km]7,510,27,0
Pohotovostní hmotnost [kg]184517151830
Cena GT [Kč]1.428.000,-1.403.000,-1.456.270,-
Cena GT Premium [Kč]1.584.000,-1.559.000,-1.612.700,-
Cena S [Kč]1.491.800,-1.466.800,--
Cena S Premium [Kč]1.647.800,-1.622.800,--

TEST Infiniti M30d S – Essence luxusu (03/2011)

TEST Infiniti M37S – Kouzlo osobnosti (04/2011)

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Infiniti ukázalo model Q70 Premium Select Edition pro Pebble Beach Infiniti ukázalo model Q70 Premium Select Edition pro Pebble Beach

Výstava automobilů v Pebble Beach poutá pozornost…

Infiniti Q70L Bespoke Edition: Kárové eso Infiniti Q70L Bespoke Edition: Kárové eso

Seznamte se s Infiniti Q70, které chce konkurovat těm…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…