Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Isuzu D-Max Arctic Trucks AT35 je zpět s novým motorem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Pick-up Isuzu D-Max se opět stal objektem zájmu specialistů ze společnosti Arctic Trucks a ti jej proměňují ve stroj, který budí respekt již jen svým vzhledem.

Isuzu D-Max se ve své druhé generaci představilo na podzim roku 2011 a v létě roku následujícího měl tento sesterský model Chevroletu Colorado premiéru v provedení pro evropské trhy.

V model s označením AT35 se již tradičně tento pick-up proměňuje díky spoluprací mezi britských zastoupením značky Isuzu a islandskou společnosti Arctic Trucks, specialistou na úpravy terénních automobilů pro použití v extrémních podmínkách.

Nyní se Isuzu D-Max Arctic Trucks AT35 představuje své nejnovější podobě, v níž přímo navazuje na verzi uvedenou na jaře roku 2016. Karoserie vozu se opět pyšní masivním rozšířením lemů blatníků, ochrannými rámy prahů a robustní příčkou pod zadní nárazníkem.

Hlavní změny provedené společností Arctic Trucks se ovšem týkají podvozku. Pro zajištění co nejlepší průchodnosti terénem je i za pomoci nových tlumičů Fox Performance a kol rozměrů 10 x 17 palců s 35palcovými pneumatikami zvýšena světlá výška z 235 mm na 290 mm. Nájezdový úhel je 36 stupňů a sjezdový 32 stupňů.

Pod kapotou letošního provedení D-Max Arctic Trucks AT35 je nový přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 1,9 litru s nejvyšším výkonem 121 kW (164 k) a točivým momentem 360 N.m, který je nástupcem 2,5litrového turbodiesel.

Pohonná jednotka, splňující emisní normu Euro 6, spolupracující s šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou, má umožnit táhnutí přívěsného vozíku do hmotnosti 3,5 tuny a na korbu pick-upu může být naložena jedna tuna nákladu.

Isuzu D-Max Arctic Trucks AD35 se sice tváří jako drsný dobrodruh, ale vychází z druhého nejvyššího stupně výbavy nabízeného na britském trhu, což znamená, že posádka může mimo jiné počítat se sedmipalcovým multifunkčním barevným dotykovým displejem, Apple CarPlay a Android Audio i satelitní navigací.

Pick-up pro dobrodruhy je nabízen v jednom ze sedmi odstínů laků karoserie a jeho ceny ve Velké Británii startují na částce 37.995 britských liber (zhruba 1.085.000 Kč).

Islandská firma Arctic Trucks se zabývá úpravou terénních vozidel do extrémních podmínek už od roku 1990. Společnost se primárně zaměřuje na Toyoty, a to na modely Hilux, Land Cruiser a Tacoma. V jejím portfoliu lze ovšem vedle nich narazit na výše představený pick-up Isuzu D-Max a rovněž i vozy značek Jeep, Mercedes-Benz a Nissan.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
26. 8. 2017 16:55
Re: úžasné
Nepreháňaj :-)
Avatar - WinDiesel
26. 8. 2017 11:35
Re: ***
ale to se mýlíš
ono to pojede parametry to má stejné jako byly předchozích 2,5 litru
je to dítě pozdního downsizingu
už to museli dokončit, když měli motor z 80% hotový
bude to mít všechny nectnosti malého přeturbeného motoru
a budou to muset okamžitě předělat aby to plnilo €6D v roce 2019
takhle si tento motor zajezdí jen 2 roky
Avatar - happy_driver
25. 8. 2017 23:13
***
Tragédia v priamom prenose...
Tona nákladu na korbu, štyria ľudia do kabíny, k tomu triapoltonový príves a bude to mať dynamiku ako Avia 31. Smutné. Pritom tento pickup mi je sympatickejší ako L-200 alebo Hilux.
Avatar - kari.laz
25. 8. 2017 15:50
Re: úžasné
čest výjimkám
Amarok 2.0 (R4) > 3.0 (V6)

Ale 1.9 v takovém autě je opravdu divné. Přitom tak krásný pickup
Avatar - WinDiesel
25. 8. 2017 14:47
Re: úžasné
jsem v šoku ........... Isuzu šlo s downsizingem nejdál :-( ale to fakt přehnali
Nissan: 2,5 > 2,3
Mitsubishi 2,5 > 2,4
Toyota 3,0 > 2,8
Toyota 2,5 > 2,4
Isuzu 2,5 > 1,9 :-(
Ford Puma 2,2 > Panther 2,0 :-( taky nic moc