Isuzu řady F: Vstupuje na český trh

Isuzu řady F: Vstupuje na český trh

 
 

Isuzu Trucks je na českém trhu od dubna loňského roku. Letos svou nabídku rozšiřuje o nákladní vozy řady F s celkovou hmotností 10 až 12 tun.

Společnost Isuzu Motors byla založena v roce 1916 a je nejstarším a zároveň i největším japonským výrobcem užitkových vozidel. Dosud vyrobila více než 26 milionů nákladních automobilů.

K nejúspěšnějším patří modelová řada N s celkovou hmotností 3,5 až 9 tun (v ČR 3,5 až 7,5 tun). S roční produkcí 200 tisíc vozidel patří mezi nejprodávanější nákladní automobily na světě. Na začátku roku 2010 vyrobila automobilka už pětimiliontý vůz této řady.

Nákladní vozy Isuzu jsou v současnosti nabízeny ve 164 zemích. Na český trh Isuzu vstoupilo oficiálně teprve v dubnu loňského roku. Prodej zajišťují přímo zaměstnanci českého zastoupení Isuzu Trucks. Od jeho zahájení v polovině loňského roku do začátku letošního května bylo prodáno celkem 15 vozidel, z nichž je 14 řady N a jedno právě uváděné řady F.

Servis pro Isuzu Trucks v České republice zajišťují nezávislé autorizované servisy. V současnosti pokrývá sedm servisů především Čechy. Podle vyjádření zástupců Isuzu Trucks probíhají jednání s dalšími servisy a do konce roku bude pokryta kompletně celá Česká republika včetně Moravy, kde prozatím žádná servisní střediska nejsou.

Pro zvýšení své konkurenceschopnosti na českém trhu společnost Isuzu Trucks rozšiřuje svou nabídku o modelovou řadu F.

Modely řady F

Isuzu řady F se vyrábí od roku 1970 a současnou generaci automobilka produkuje od roku 2007. Modelovou řadu F tvoří tři základní provedení dle celkové hmotnosti – F10 (celková hmotnost 10 t), F11 (celková hmotnost 11 t) a F12 (celková hmotnost 12 t).

Dvojice lehčích variant je nabízena se čtyřmi rozvory náprav 3410, 4060, 4660 a 4990 mm. Celková délka podvozků se pak v závislosti na použitém rozvoru pohybuje od 6620 do 8390 mm. Maximální karosovatelná délka je 5050 až 7420 mm. Užitečná hmotnost se u F10 pohybuje od 6465 kg do 6620 kg a u F11 od 7465 kg do 7620 kg.

Vlajková loď značky Isuzu Trucks, model F12 je nabízena s trojicí rozvorů náprav 3790, 4360 a 4990 mm. Délka podvozků dosahuje 6620 až 8390 mm a maximální délka nástavby se pohybuje v rozmezí 5622 až 7422 mm. Užitečná hmotnost se u této verze pohybuje od 7830 kg do 7960 kg.

Motory

Modelová řada F využívá podobně jako modely N série výhradně motory z produkce Isuzu Motors.

Verze Isuzu F10 a F11 využívají shodnou pohonnou jednotku. Vznětový přeplňovaný čtyřválec s vysokotlakým vstřikováním paliva common rail s čtyřventilovým rozvodem OHC a turbodmychadlem s variabilní geometrií a mezichladičem stlačeného vzduchu. Motor o objemu 5,2 l dosahuje nejvyššího výkonu 150 kW (205 k) a točivého momentu 637 Nm.

Dvanáctitunový model F12 je vybaven vznětovým přeplňovaným řadovým šestiválcem s vysokotlakým vstřikováním paliva common rail s čtyřventilovým rozvodem OHC a turbodmychadlem s variabilní geometrií a mezichladičem stlačeného vzduchu. Tato pohonná jednotka o zdvihovém objemu 7,8 l dosahuje nejvyššího výkonu 177 kW (240 k) a její točivý moment dosahuje svého maxima na hodnotě 706 Nm.

Isuzu řady F – technická data motorů
Modelová řadaF10F11F12
Vznětové motory4HK14HK16HK1
Emisní normaEuro 5, EEVEuro 5, EEVEuro 5, EEV
Převodovka6M (6A)6M (6A)6M
Zdvihový objem [cm3]5.1935.1937.790
Válce/ventily4/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]150/2600150/2600177/2600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]637/1600637/1600706/1450-2200

Jak čtyřválcový, tak i šestiválcový motor splňují již v základní konfiguraci emisní normu Euro 5/EEV, a to díky systému recirkulace výfukových plynů EGR a filtru pevných částic DPD s oxidačním katalyzátorem. K plnění přísných norem Euro 5/EEV tedy motory řady F nevyžadují přídavné aditivum AdBlue.

Převodovky

Všechny verze řady F jsou standardně vybaveny manuální plně synchronizovanou šestistupňovou převodovkou vlastní konstrukce Isuzu s rozsahem převodových stupňů 6,615 až 0,722. Modely Isuzu F10 a F11 disponují celkovým převodem nápravy 4,875, dvanáctituna F12 má stálý převod 4,33. O přenos výkonu se stará jednokotoučová suchá spojka s automatickým seřizováním.

U modelů F10 a F11 lze v rámci příplatkové výbavy zvolit automatizovanou převodovku Neestronic2 s elektromagnetickým řazením a vícelamelovou spojkou kombinovanou s hydrodynamickou spojkou. Tato převodovka umožňuje jak plně samočinný režim, tak manuální sekvenční volbu jednotlivých převodových stupňů řidičem, ovšem bez použití spojkového pedálu.

Převodovka Neestronic2 vychází z klasické šestistupňové manuální převodovky s hliníkovou skříní. Vozidla řady F vybavená převodovkou Neestronic2 obsahují ve standardu také protiprokluzový systém ASR a asistenční systém pro rozjezd do kopce HSA.

Podvozek a zavěšení kol

Základem podvozku, dodávaného výhradně se znakem náprav 4x2, je nýtovaný a šroubovaný ocelový rám o šířce 840 mm, který nese přední tuhou nápravu s nápravnicí profilu I a zadní tuhou nápravu typu full-floating (uložení na mostu).

O odpružení se starají listové pružiny s kapalinovými tlumiči pérování a stabilizátorem na přední nápravě. Modely Isuzu F12 jsou standardně vybavené pneumatickým odpružením se čtyřmi měchy a s možností nastavení výšky.

Brzdovou soustavu tvoří hydraulický dvouokruhový systém se vzduchovým posilovačem, ABS, výfukovou brzdou a ruční brzdou působící na zadní kola. Všechny modely Isuzu řady F mají bubnové brzdy vpředu i vzadu. Automobilka zdůvodňuje jejich použití větší životností a nižšími provozními náklady.

Řízení je vybaveno posilovačem a standardně disponuje možností osového a výškového nastavení sloupku volantu.

Konstrukce kabiny

Kabina má konstrukci z uzavřených profilů v oblasti prahů. Toto řešení snižuje celkovou hmotnost a současně zvyšuje tuhost celku. Zesílené čelní výztuhy kabiny sahají od spodního okraje čelního okna až po podlahu a přispívají i k snížení deformací při čelním nárazu.

Spodní rám spojující kabinu s rámem podvozku je vyroben z vysokopevnostní oceli. Přední část rámu má konstrukci z uzavřených profilů ve směru od strany ke straně pro dostatečnou odolnost a tuhost kabiny.

Podélné nosníky rámu jsou také vyrobeny v uzavřených sekcích. V bočních dveřích jsou integrované boční hliníkové výztuhy.

Design exteriéru a interiéru

Design kabiny řady F úzce vychází z řešení použitého u lehčí řady N. nekomplikované tvary poskytují vozidlům elegantní a funkční vzhled. Při vývoji bylo hlavními cíly dosažení pokud možno co největšího a nejlépe využitelného vnitřního prostoru, vysoké uživatelské vstřícnosti a zároveň zachování dobrých aerodynamických vlastností.

Kabina řady F s vnější délkou 1730 mm a šířkou 2195mm se řadí mezi největší ve svém segmentu. Pravidelné tvary a bohaté prosklení zaručují dobrý výhled. Ten lze v případě některých nástaveb zlepšit použitím příplatkového zadního okna.

Dlouhé dveře otevírané v úhlu až 90˚ nabízí velmi dobrý komfort nastupování, který zvyšují i široké stupačky a pevné ocelové vnitřní madlo. Vnější kliky dveří jsou navrženy tak, aby byly snadno uchopitelné i v rukavicích.

V interiéru je dostatek prostoru pro tři dospělé osoby. Opěradlo prostředního sedadla je možné sklopit a vytvořit stoleček s dvojicí držáku nápojů. Pod plochou stolečku je úložný prostor. Všechny důležité ovladače a spínače jsou soustředěny v dosahu řidiče.

Výbava

Všechny verze řady F zahrnují v základu audiosystém s RDS a CD/MP3 přehrávačem, rozhraní pro Bluetooth, elektricky ovládaná okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, imobilizér, tónovaná skla, zářivku v kabině, palubní počítač, couvací kameru s barevným displejem a tempomat.

V interiéru nejtěžšího provedení F12 jsou vzduchově odpružená anatomicky tvarovaná sedadla Isringhausen se stavitelným sklonem sedáku, výškou sedadla a bederní opěrkou.

Prvky aktivní i pasivní bezpečnostní výbavy v základním provedení zastupují přední mlhovky, ABS dvojice čelních airbagů a bezpečnostní pásy na všech sedadlech. Z příplatkových prvků si zaslouží pozornost navigace, klimatizace, nezávislý ochlazovač nebo nezávislé horkovzdušné topení.

Řada F je vybavena palubním informačním systémem zobrazujícím široký rozsah informací o provozu či údržbě: denní a celkovou spotřebu paliva; stav filtru pevných částic a postup jeho regenerace; voltmetr, hodiny s datem, počítač motohodin, varování při dosažení přednastavené rychlosti a také ovladač intenzity podsvětlení přístrojů. Data údržby obsahují informace o intervalech výměny motorového oleje a filtru, oleje v převodovce a diferenciálu, oleje ve spojce automatizované převodovky, palivového filtru, hydraulické kapaliny posilovače řízení, či záměny pneumatik.

Možnosti příplatkové výbavy

Z řady doplňků Isuzu Trucks vyzdvihuje přídavnou nádrž na palivo o objemu 140 litrů nebo možnost nahrazení původní nádrže novou o objemu 400 litrů. V nabídce je dále držák přídavného pohonu od motoru (např. kompresoru chladící nástavby), tažné zařízení (ISO koule nebo čep) i střešní spoiler nebo spací modul Pony Fantasy.

Objednat lze také pomocný pohon od převodovky PTO s převodovým poměrem 1:1 nebo 1:0,85 nebo spací nástavbu o šířce 2300 mm a výšce 900 mm. Zvolit lze také 90 barevných nemetalických a 50 metalických odstínů karoserie.

Isuzu modelové řady F lze využívat ve stavebnictví, pro rozvážkovou, regionální i dálkovou dopravu a také jako základ pro speciální nástavby. České zastoupení zveřejnilo pouze základní cenu modelu F10, která je 39.900 Euro bez DPH (zhruba 990.000,- Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Elektroaut postupně přibývá: Majitelům se přizpůsobuje nabídka nabíječek Elektroaut postupně přibývá: Majitelům se přizpůsobuje nabídka nabíječek

Nástěnné nabíjecí stanice pro elektromobily - Wallboxy…

Akcie v USA prudce klesly, Dow Jones ztratil přes dvě procenta Akcie v USA prudce klesly, Dow Jones ztratil přes dvě procenta

Americké akcie prudce oslabily v čele s technologickými a…

Zemřel Stan Lee, legendární tvůrce amerických komiksových hrdinů Zemřel Stan Lee, legendární tvůrce amerických komiksových hrdinů

V Los Angeles dnes ve věku 95 let zemřel spolutvůrce…

 
Zdroj: Isuzu Trucks

Štítky Isuzu Profi Český trh Isuzu Trucks Nákladní

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce Škoda 130 LR drtila monstra Skupiny B. Stačilo k tomu 130 koní a šikovné ruce

Soutěžní stotřicítka s přídomkem LR není tak slavná jako…

Ferrari v laku od Lamborghini? I to oficiální cestou lze, a stojí to za to! Ferrari v laku od Lamborghini? I to oficiální cestou lze, a stojí to za to!

Síla individualizací dokáže přenášet i odstíny laků přes…

 





 
Reliant Robin: Světoznámé plastové tříkolce je pětačtyřicet. Proč byla v Británii tak oblíbená?

Reliant Robin: Světoznámé plastové tříkolce je pětačtyřicet. Proč byla v Británii tak oblíbená?

Včera

Tříkolový Reliant Robin se bjevil se známém pořadu BBC Top Gear nebo scénkách s Mr. Beanem.




Blesk.cz

Kultovní Diablo bude již brzy na mobilech jako MMOARPG! Dočká se Android i iOS

Kultovní Diablo bude již brzy na mobilech jako…

Kultovní mlátička se již brzy dostane na displeje smartphonů. Blizzard na své herní akci Blizzcon 2018 oznámil…

Vytahal jsi mi vaginu, žaluje žena svého exmilence s dlouhým penisem. Chce po něm čtvrt milionu

Vytahal jsi mi vaginu, žaluje žena svého exmilence s…

Čeho je moc, toho je příliš. Pravdivost tohoto přísloví může potvrdit Afričanka Silindile Mangena (29) ze…

 

iSport.cz

RENTGEN: Kdo je pro Plzeň ideální náhradou za Krmenčíka?

RENTGEN: Kdo je pro Plzeň ideální náhradou za Krmenčíka?

Plzeň řeší velký problém - do konce sezony se jí zranila největší opora Michael Krmenčík a Viktoria musí…

Ščasný podpořil kolegu: Nekropilo se hřiště! Kouče Karviné naštval

Ščasný podpořil kolegu: Nekropilo se hřiště! Kouče…

Kropit, či nekropit? Ožehavé téma kolem připravenosti hracích ploch ve FORTUNA:LIZE, které před dvěma týdny…

 

Reflex.cz

Vladimír Mertlík: Zemanova diagnóza aneb Co to hulí na Hradě za svinstvo?

Vladimír Mertlík: Zemanova diagnóza aneb Co to hulí…

Nejsem ten, kdo sdílí údiv nad tím, že může Miloš Zeman říci a učinit to či ono, neboť koná v souladu se svým…

Hokejisté se poprvé předvedli bez státního znaku na hrudi. Jak se vám líbily nové dresy v akci?

Hokejisté se poprvé předvedli bez státního znaku na…

Seniorská hokejová reprezentace má za sebou hned několik premiér. Tento víkend na finském turnaji Karjala Cup…