Isuzu řady F: Vstupuje na český trh

Isuzu řady F: Vstupuje na český trh

 
 

Isuzu Trucks je na českém trhu od dubna loňského roku. Letos svou nabídku rozšiřuje o nákladní vozy řady F s celkovou hmotností 10 až 12 tun.

Společnost Isuzu Motors byla založena v roce 1916 a je nejstarším a zároveň i největším japonským výrobcem užitkových vozidel. Dosud vyrobila více než 26 milionů nákladních automobilů.

K nejúspěšnějším patří modelová řada N s celkovou hmotností 3,5 až 9 tun (v ČR 3,5 až 7,5 tun). S roční produkcí 200 tisíc vozidel patří mezi nejprodávanější nákladní automobily na světě. Na začátku roku 2010 vyrobila automobilka už pětimiliontý vůz této řady.

Nákladní vozy Isuzu jsou v současnosti nabízeny ve 164 zemích. Na český trh Isuzu vstoupilo oficiálně teprve v dubnu loňského roku. Prodej zajišťují přímo zaměstnanci českého zastoupení Isuzu Trucks. Od jeho zahájení v polovině loňského roku do začátku letošního května bylo prodáno celkem 15 vozidel, z nichž je 14 řady N a jedno právě uváděné řady F.

Servis pro Isuzu Trucks v České republice zajišťují nezávislé autorizované servisy. V současnosti pokrývá sedm servisů především Čechy. Podle vyjádření zástupců Isuzu Trucks probíhají jednání s dalšími servisy a do konce roku bude pokryta kompletně celá Česká republika včetně Moravy, kde prozatím žádná servisní střediska nejsou.

Pro zvýšení své konkurenceschopnosti na českém trhu společnost Isuzu Trucks rozšiřuje svou nabídku o modelovou řadu F.

Modely řady F

Isuzu řady F se vyrábí od roku 1970 a současnou generaci automobilka produkuje od roku 2007. Modelovou řadu F tvoří tři základní provedení dle celkové hmotnosti – F10 (celková hmotnost 10 t), F11 (celková hmotnost 11 t) a F12 (celková hmotnost 12 t).

Dvojice lehčích variant je nabízena se čtyřmi rozvory náprav 3410, 4060, 4660 a 4990 mm. Celková délka podvozků se pak v závislosti na použitém rozvoru pohybuje od 6620 do 8390 mm. Maximální karosovatelná délka je 5050 až 7420 mm. Užitečná hmotnost se u F10 pohybuje od 6465 kg do 6620 kg a u F11 od 7465 kg do 7620 kg.

Vlajková loď značky Isuzu Trucks, model F12 je nabízena s trojicí rozvorů náprav 3790, 4360 a 4990 mm. Délka podvozků dosahuje 6620 až 8390 mm a maximální délka nástavby se pohybuje v rozmezí 5622 až 7422 mm. Užitečná hmotnost se u této verze pohybuje od 7830 kg do 7960 kg.

Motory

Modelová řada F využívá podobně jako modely N série výhradně motory z produkce Isuzu Motors.

Verze Isuzu F10 a F11 využívají shodnou pohonnou jednotku. Vznětový přeplňovaný čtyřválec s vysokotlakým vstřikováním paliva common rail s čtyřventilovým rozvodem OHC a turbodmychadlem s variabilní geometrií a mezichladičem stlačeného vzduchu. Motor o objemu 5,2 l dosahuje nejvyššího výkonu 150 kW (205 k) a točivého momentu 637 Nm.

Dvanáctitunový model F12 je vybaven vznětovým přeplňovaným řadovým šestiválcem s vysokotlakým vstřikováním paliva common rail s čtyřventilovým rozvodem OHC a turbodmychadlem s variabilní geometrií a mezichladičem stlačeného vzduchu. Tato pohonná jednotka o zdvihovém objemu 7,8 l dosahuje nejvyššího výkonu 177 kW (240 k) a její točivý moment dosahuje svého maxima na hodnotě 706 Nm.

Isuzu řady F – technická data motorů
Modelová řadaF10F11F12
Vznětové motory4HK14HK16HK1
Emisní normaEuro 5, EEVEuro 5, EEVEuro 5, EEV
Převodovka6M (6A)6M (6A)6M
Zdvihový objem [cm3]5.1935.1937.790
Válce/ventily4/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]150/2600150/2600177/2600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]637/1600637/1600706/1450-2200

Jak čtyřválcový, tak i šestiválcový motor splňují již v základní konfiguraci emisní normu Euro 5/EEV, a to díky systému recirkulace výfukových plynů EGR a filtru pevných částic DPD s oxidačním katalyzátorem. K plnění přísných norem Euro 5/EEV tedy motory řady F nevyžadují přídavné aditivum AdBlue.

Převodovky

Všechny verze řady F jsou standardně vybaveny manuální plně synchronizovanou šestistupňovou převodovkou vlastní konstrukce Isuzu s rozsahem převodových stupňů 6,615 až 0,722. Modely Isuzu F10 a F11 disponují celkovým převodem nápravy 4,875, dvanáctituna F12 má stálý převod 4,33. O přenos výkonu se stará jednokotoučová suchá spojka s automatickým seřizováním.

U modelů F10 a F11 lze v rámci příplatkové výbavy zvolit automatizovanou převodovku Neestronic2 s elektromagnetickým řazením a vícelamelovou spojkou kombinovanou s hydrodynamickou spojkou. Tato převodovka umožňuje jak plně samočinný režim, tak manuální sekvenční volbu jednotlivých převodových stupňů řidičem, ovšem bez použití spojkového pedálu.

Převodovka Neestronic2 vychází z klasické šestistupňové manuální převodovky s hliníkovou skříní. Vozidla řady F vybavená převodovkou Neestronic2 obsahují ve standardu také protiprokluzový systém ASR a asistenční systém pro rozjezd do kopce HSA.

Podvozek a zavěšení kol

Základem podvozku, dodávaného výhradně se znakem náprav 4x2, je nýtovaný a šroubovaný ocelový rám o šířce 840 mm, který nese přední tuhou nápravu s nápravnicí profilu I a zadní tuhou nápravu typu full-floating (uložení na mostu).

O odpružení se starají listové pružiny s kapalinovými tlumiči pérování a stabilizátorem na přední nápravě. Modely Isuzu F12 jsou standardně vybavené pneumatickým odpružením se čtyřmi měchy a s možností nastavení výšky.

Brzdovou soustavu tvoří hydraulický dvouokruhový systém se vzduchovým posilovačem, ABS, výfukovou brzdou a ruční brzdou působící na zadní kola. Všechny modely Isuzu řady F mají bubnové brzdy vpředu i vzadu. Automobilka zdůvodňuje jejich použití větší životností a nižšími provozními náklady.

Řízení je vybaveno posilovačem a standardně disponuje možností osového a výškového nastavení sloupku volantu.

Konstrukce kabiny

Kabina má konstrukci z uzavřených profilů v oblasti prahů. Toto řešení snižuje celkovou hmotnost a současně zvyšuje tuhost celku. Zesílené čelní výztuhy kabiny sahají od spodního okraje čelního okna až po podlahu a přispívají i k snížení deformací při čelním nárazu.

Spodní rám spojující kabinu s rámem podvozku je vyroben z vysokopevnostní oceli. Přední část rámu má konstrukci z uzavřených profilů ve směru od strany ke straně pro dostatečnou odolnost a tuhost kabiny.

Podélné nosníky rámu jsou také vyrobeny v uzavřených sekcích. V bočních dveřích jsou integrované boční hliníkové výztuhy.

Design exteriéru a interiéru

Design kabiny řady F úzce vychází z řešení použitého u lehčí řady N. nekomplikované tvary poskytují vozidlům elegantní a funkční vzhled. Při vývoji bylo hlavními cíly dosažení pokud možno co největšího a nejlépe využitelného vnitřního prostoru, vysoké uživatelské vstřícnosti a zároveň zachování dobrých aerodynamických vlastností.

Kabina řady F s vnější délkou 1730 mm a šířkou 2195mm se řadí mezi největší ve svém segmentu. Pravidelné tvary a bohaté prosklení zaručují dobrý výhled. Ten lze v případě některých nástaveb zlepšit použitím příplatkového zadního okna.

Dlouhé dveře otevírané v úhlu až 90˚ nabízí velmi dobrý komfort nastupování, který zvyšují i široké stupačky a pevné ocelové vnitřní madlo. Vnější kliky dveří jsou navrženy tak, aby byly snadno uchopitelné i v rukavicích.

V interiéru je dostatek prostoru pro tři dospělé osoby. Opěradlo prostředního sedadla je možné sklopit a vytvořit stoleček s dvojicí držáku nápojů. Pod plochou stolečku je úložný prostor. Všechny důležité ovladače a spínače jsou soustředěny v dosahu řidiče.

Výbava

Všechny verze řady F zahrnují v základu audiosystém s RDS a CD/MP3 přehrávačem, rozhraní pro Bluetooth, elektricky ovládaná okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, imobilizér, tónovaná skla, zářivku v kabině, palubní počítač, couvací kameru s barevným displejem a tempomat.

V interiéru nejtěžšího provedení F12 jsou vzduchově odpružená anatomicky tvarovaná sedadla Isringhausen se stavitelným sklonem sedáku, výškou sedadla a bederní opěrkou.

Prvky aktivní i pasivní bezpečnostní výbavy v základním provedení zastupují přední mlhovky, ABS dvojice čelních airbagů a bezpečnostní pásy na všech sedadlech. Z příplatkových prvků si zaslouží pozornost navigace, klimatizace, nezávislý ochlazovač nebo nezávislé horkovzdušné topení.

Řada F je vybavena palubním informačním systémem zobrazujícím široký rozsah informací o provozu či údržbě: denní a celkovou spotřebu paliva; stav filtru pevných částic a postup jeho regenerace; voltmetr, hodiny s datem, počítač motohodin, varování při dosažení přednastavené rychlosti a také ovladač intenzity podsvětlení přístrojů. Data údržby obsahují informace o intervalech výměny motorového oleje a filtru, oleje v převodovce a diferenciálu, oleje ve spojce automatizované převodovky, palivového filtru, hydraulické kapaliny posilovače řízení, či záměny pneumatik.

Možnosti příplatkové výbavy

Z řady doplňků Isuzu Trucks vyzdvihuje přídavnou nádrž na palivo o objemu 140 litrů nebo možnost nahrazení původní nádrže novou o objemu 400 litrů. V nabídce je dále držák přídavného pohonu od motoru (např. kompresoru chladící nástavby), tažné zařízení (ISO koule nebo čep) i střešní spoiler nebo spací modul Pony Fantasy.

Objednat lze také pomocný pohon od převodovky PTO s převodovým poměrem 1:1 nebo 1:0,85 nebo spací nástavbu o šířce 2300 mm a výšce 900 mm. Zvolit lze také 90 barevných nemetalických a 50 metalických odstínů karoserie.

Isuzu modelové řady F lze využívat ve stavebnictví, pro rozvážkovou, regionální i dálkovou dopravu a také jako základ pro speciální nástavby. České zastoupení zveřejnilo pouze základní cenu modelu F10, která je 39.900 Euro bez DPH (zhruba 990.000,- Kč).

Spolupracujeme s TipCars.com
Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 
Zdroj: Isuzu Trucks

Štítky Isuzu Profi Český trh Isuzu Trucks Nákladní

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 





 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK ohrožuje počítače, mobily i chytré televize

Bezdrátová síť wi-fi není bezpečná! Chyba KRACK…

Bezdrátovou síť wi-fi používá denně téměř každý uživatel internetu. Připojení přes ni však i k překvapení těch…

 

iSport.cz

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už vedou jen o bod

Jelínek prožil s Motorem vítěznou premiérou, Vary už…

Trenér Marian Jelínek zažil vítěznou premiéru na lavičce hokejistů Českých Budějovic. Ve 14. kole první ligy…

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje o druhé místo

Hyský po šlágru: Nevěřím, že se Sparta vrátí do boje…

OČIMA EXPERTA | Nedělní šlágr mezi Spartou a Plzní (0:1) se mu po fotbalové stránce líbil, potěšily ho oba…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…