reklama


Iveco Daily Euro 6: Nižší spotřeba i hlučnost a nová aplikace

 

Nejmenší modelová řada v aktuální nabídce italské značky Iveco se pro letošní rok dočkala modernizace výbavy i techniky a výsledkem je Daily Euro 6.

Iveco současnou generaci modelové řady Daily představilo v roce 2014 a po dvou letech od jejího odhalení uvádí její první výraznější omlazení, které se ovšem netýká designu karoserie, ale je zaměřeno na výbavu v interiéru a pohonné jednotky.

Kabina má nyní vynikat lepším odhlučněním a automobilka uvádí, že díky hladině hluku snížené o čtyři decibely má vozidlo o 8 % lepší akustiku. Interiér navíc nabídne nový kožený volant, modré potahy sedadel, nové opěrky hlavy z textilní pěny a až 18 odkládacích přihrádek.

Nové digitální rádio zabudované do přístrojové desky má mít všechny hlavní funkce DAB a FM s řadou funkcí pro přehrávání médií a správu hovorů. Nechybí dvojice USB portů a k dispozici je i na přání dodávaná indukční nabíječka pro smartphony. Praktická kolébka má posloužit jako držák na mobilní zařízení různých velikostí a po složení jako podložka na psaní.

Z novinek ve výbavě pak Iveco nejvíce vyzdvihuje aplikaci pojmenovanou Daily business up. Ta má podle oficiálních materiálů představovat asistenční systém s funkcemi jako je Driving Style Evaluation (DSE), profesionální navigační systém od společnosti Sygic a interaktivní uživatelská příručka.

Aplikace slouží i jako systém Business Assistant řidiče, přičemž má pomáhat optimalizovat výkonnost vozového parku pomocí systému Fleetwork a poskytovat přehled o plánovaných servisních úkonech. Aplikace plní také funkci podpory zákazníků, přičemž poskytuje přímé propojení na nonstop silniční službu Iveco Assistance Non Stop.

Řidiči dokáží díky aplikaci Daily business up komunikovat s vozidlem a získat informace o stavu motoru prostřednictvím smartphonu nebo tabletu. Bluetooth spojení s vozidlem se automaticky naváže prostřednictvím nového digitálního rádia.

Novinky pod kapotou

Iveco Daily Euro 6 nabídne paletu pohonných jednotek, zahrnující dva přeplňované vznětové čtyřválce o objemu 2,3 a 3,0 l s výkony od 88 do 155 kW (120 až 210 k) a točivými momenty od 320 do 470 N.m.

Iveco uvádí, že motor F1A o objemu 2,3 l byl pro splnění emisní normy Euro 6 kompletně přepracován. Na testovací stolici strávila tato pohonná jednotka více než 35.000 hodin a bylo s ní najeto přes 1,3 milionu kilometrů. V případě třílitrového agregátu F1C je uvedeno více než 20.000 hodin na testovacím zařízení a na vzdálenost více než 1,5 milionu kilometrů na cestách.

Menší z této dvojice motorů je vybaven systémem nízkotlaké recirkulace výfukových plynů Low Pressure Exhaust Gas Recirculation a automobilka uvádí, že za pomoci moderních materiálů a virtuální optimalizace se jí podařilo snížit hmotnost motoru o 6 %.

Snížením tření, další optimalizací chlazení a vstřikovacího systému MultiJet II, použitím olejového čerpadla s variabilním výtlakem a prostřednictvím jiných podobných zdokonalení se spotřeba paliva snížila o 8 % v cyklu NEDC.

V případě třílitrových motorů připomíná výrobce využití technologie selektivní katalytické redukce, regulující emise NOx, a nové vstřikovače paliva, které přispívají k optimalizaci spalování a snižování množství pevných částic na výstupu z motoru.

Spolu s uvedením motorů splňujících emisní normu Euro 6 umožní automobilka Iveco využití osmistupňové automatické převodovky Hi-Matic v kombinaci s jednou z pěti úrovní výkonu a točivého momentu.

Dalším krokem v rámci modelové řady Daily Euro 6 se má podle oficiálního prohlášení stát počátkem roku 2017 motor F1A s technologií SCR, s níž má plnit limity emisí vznikající při skutečné jízdě (Real Driving Emissions) pro rok 2020 již tři roky před tím, než vstoupí v platnost.

JAKE.AUTO.CZ: Iveco Daily (přehled testů a dalších článků)

Všechny novinky aplikované na Iveco Daily Euro 6 mají přispívat ke snižování celkových nákladů na jeho vlastnictví. Vedle samotného snížení spotřeby paliva u motorů Euro 6 ve srovnání s jejich předchůdci Euro 5, má být možné ušetřit až 15 % paliva za předpokladu, že se řidič bude řídit radami systému Driving Style Evaluation (DSE ) v reálném čase.

Intervaly údržby byly prodlouženy na 50.000 km díky použití komponentů a spotřebních materiálů odolnějších proti opotřebení, což vedlo k 20% prodloužení doby servisních intervalů.

Optimalizovaný brzdový systém s novými, pevnějšími brzdovými destičkami je účinnější a odolnější. To vše vede spolu s harmonizací údržbových zásahů k prodloužení bezporuchovosti a znamená významné snižování nákladů na údržbu i opravy až o 12 % v závislosti na způsobu použití vozidla.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Tykačovým firmám Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Tykačovým firmám

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má…

V Česku se loni vyrobilo rekordních 1,344 milionu aut V Česku se loni vyrobilo rekordních 1,344 milionu aut

Tuzemská výroba osobních aut v loňském roce vzrostla…

Prezidentské volby: strany s nominacemi nespěchají. Čeká se na Zemana Prezidentské volby: strany s nominacemi nespěchají. Čeká se na Zemana

Za rok bude Česko volit novou hlavu státu. Úvahy o tom,…

Historické závodní vozy. Podívejte se do prehistorie motosportu Historické závodní vozy. Podívejte se do prehistorie motosportu

Zítra začíná rallye Monte-Carlo. Od svých prvních ročníků…

 
Zdroj: Iveco
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Iveco Daily Euro 6 + Eurocargo 4x4: Dvojí plus Iveco Daily Euro 6 + Eurocargo 4x4: Dvojí plus

Zatímco Iveco odhalilo model Daily Euro 6 v nadmořské…

Dodávky Iveco na alternativní paliva: CNG i elektřina Dodávky Iveco na alternativní paliva: CNG i elektřina

Iveco kromě třílitrového pohonu na zemní plyn u modelu…

 



 
Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Dnes 08:00

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?




Blesk.cz

Potomci Jana Amose Komenského (†78): Předávají si jeho prsten!

Potomci Jana Amose Komenského (†78): Předávají si…

Od smrti Jana Amose Komenského (†78) uplynulo 347 let, ale jeho potomci stále žijí. Posledním z nich je Petr…

Narodila se v roce jako Piaf či Sinatra. Paní Vlasta oslavila 102 let

Narodila se v roce jako Piaf či Sinatra. Paní Vlasta…

Jedna z nejstarších obyvatelek metropole žije v Praze 10. V pátek 13. ledna oslavila své 102. narozeniny. Paní…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní dres v zimě?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní dres v zimě?

Nejlepší evropské ligy se vrhly do posilování po otevření přestupového okna, také české kluby se chystají…

Plíšková v Austrálii ničila, Šafářová otáčela. Postup má i Štěpánek

Plíšková v Austrálii ničila, Šafářová otáčela.…

AUSTRALIAN OPEN, 2. DEN |  Radek Štěpánek po úspěšně zvládnuté kvalifikaci porazil v 1. kole Australian Open…

 

Reflex.cz

Kauza Jana Nečasová: Když soudce nevěří vlastnímu rozsudku

Kauza Jana Nečasová: Když soudce nevěří vlastnímu rozsudku

Zatím nepravomocný rozsudek, v němž za údajné vyzrazení utajované zprávy BIS uložil pražský městský soud Janě…

Antibiotika přestávají pomáhat. Američanka zemřela na neobvykle rezistentní infekci

Antibiotika přestávají pomáhat. Američanka zemřela…

70letá žena z Nevady přišla v srpnu loňského roku do nemocnice se zdánlivě banálním otokem u pravé kyčle.…

 
 
reklama