Iveco Daily Euro 6: Nižší spotřeba i hlučnost a nová aplikace

 

Nejmenší modelová řada v aktuální nabídce italské značky Iveco se pro letošní rok dočkala modernizace výbavy i techniky a výsledkem je Daily Euro 6.

Iveco současnou generaci modelové řady Daily představilo v roce 2014 a po dvou letech od jejího odhalení uvádí její první výraznější omlazení, které se ovšem netýká designu karoserie, ale je zaměřeno na výbavu v interiéru a pohonné jednotky.

Kabina má nyní vynikat lepším odhlučněním a automobilka uvádí, že díky hladině hluku snížené o čtyři decibely má vozidlo o 8 % lepší akustiku. Interiér navíc nabídne nový kožený volant, modré potahy sedadel, nové opěrky hlavy z textilní pěny a až 18 odkládacích přihrádek.

Nové digitální rádio zabudované do přístrojové desky má mít všechny hlavní funkce DAB a FM s řadou funkcí pro přehrávání médií a správu hovorů. Nechybí dvojice USB portů a k dispozici je i na přání dodávaná indukční nabíječka pro smartphony. Praktická kolébka má posloužit jako držák na mobilní zařízení různých velikostí a po složení jako podložka na psaní.

Z novinek ve výbavě pak Iveco nejvíce vyzdvihuje aplikaci pojmenovanou Daily business up. Ta má podle oficiálních materiálů představovat asistenční systém s funkcemi jako je Driving Style Evaluation (DSE), profesionální navigační systém od společnosti Sygic a interaktivní uživatelská příručka.

Aplikace slouží i jako systém Business Assistant řidiče, přičemž má pomáhat optimalizovat výkonnost vozového parku pomocí systému Fleetwork a poskytovat přehled o plánovaných servisních úkonech. Aplikace plní také funkci podpory zákazníků, přičemž poskytuje přímé propojení na nonstop silniční službu Iveco Assistance Non Stop.

Řidiči dokáží díky aplikaci Daily business up komunikovat s vozidlem a získat informace o stavu motoru prostřednictvím smartphonu nebo tabletu. Bluetooth spojení s vozidlem se automaticky naváže prostřednictvím nového digitálního rádia.

Novinky pod kapotou

Iveco Daily Euro 6 nabídne paletu pohonných jednotek, zahrnující dva přeplňované vznětové čtyřválce o objemu 2,3 a 3,0 l s výkony od 88 do 155 kW (120 až 210 k) a točivými momenty od 320 do 470 N.m.

Iveco uvádí, že motor F1A o objemu 2,3 l byl pro splnění emisní normy Euro 6 kompletně přepracován. Na testovací stolici strávila tato pohonná jednotka více než 35.000 hodin a bylo s ní najeto přes 1,3 milionu kilometrů. V případě třílitrového agregátu F1C je uvedeno více než 20.000 hodin na testovacím zařízení a na vzdálenost více než 1,5 milionu kilometrů na cestách.

Menší z této dvojice motorů je vybaven systémem nízkotlaké recirkulace výfukových plynů Low Pressure Exhaust Gas Recirculation a automobilka uvádí, že za pomoci moderních materiálů a virtuální optimalizace se jí podařilo snížit hmotnost motoru o 6 %.

Snížením tření, další optimalizací chlazení a vstřikovacího systému MultiJet II, použitím olejového čerpadla s variabilním výtlakem a prostřednictvím jiných podobných zdokonalení se spotřeba paliva snížila o 8 % v cyklu NEDC.

V případě třílitrových motorů připomíná výrobce využití technologie selektivní katalytické redukce, regulující emise NOx, a nové vstřikovače paliva, které přispívají k optimalizaci spalování a snižování množství pevných částic na výstupu z motoru.

Spolu s uvedením motorů splňujících emisní normu Euro 6 umožní automobilka Iveco využití osmistupňové automatické převodovky Hi-Matic v kombinaci s jednou z pěti úrovní výkonu a točivého momentu.

Dalším krokem v rámci modelové řady Daily Euro 6 se má podle oficiálního prohlášení stát počátkem roku 2017 motor F1A s technologií SCR, s níž má plnit limity emisí vznikající při skutečné jízdě (Real Driving Emissions) pro rok 2020 již tři roky před tím, než vstoupí v platnost.

JAKE.AUTO.CZ: Iveco Daily (přehled testů a dalších článků)

Všechny novinky aplikované na Iveco Daily Euro 6 mají přispívat ke snižování celkových nákladů na jeho vlastnictví. Vedle samotného snížení spotřeby paliva u motorů Euro 6 ve srovnání s jejich předchůdci Euro 5, má být možné ušetřit až 15 % paliva za předpokladu, že se řidič bude řídit radami systému Driving Style Evaluation (DSE ) v reálném čase.

Intervaly údržby byly prodlouženy na 50.000 km díky použití komponentů a spotřebních materiálů odolnějších proti opotřebení, což vedlo k 20% prodloužení doby servisních intervalů.

Optimalizovaný brzdový systém s novými, pevnějšími brzdovými destičkami je účinnější a odolnější. To vše vede spolu s harmonizací údržbových zásahů k prodloužení bezporuchovosti a znamená významné snižování nákladů na údržbu i opravy až o 12 % v závislosti na způsobu použití vozidla.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou Krok blíž ke koalici. Němečtí sociální demokraté budou jednat s Merkelovou

Německo v neděli udělalo důležitý krok ke vzniku další…

Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

Hodnota nejdražší firmy světa může brzy přesáhnout bilion dolarů Hodnota nejdražší firmy světa může brzy přesáhnout bilion dolarů

Apple se v roce 2018 pravděpodobně stane první…

 
Zdroj: Iveco

Štítky Iveco Profi

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Iveco Daily Hi-matic: Nahoru, dolů Iveco Daily Hi-matic: Nahoru, dolů

Iveco uspořádalo poblíž Zvolena náročné jízdy pro model…

Iveco Daily Tourys: Pro 22 cestujících Iveco Daily Tourys: Pro 22 cestujících

Iveco nabízí minibus Daily ve čtyřech verzích. Turistický…

 



 
Rychlé kolo s Porsche Cayenne S: I SUV může být zábavné!

Rychlé kolo s Porsche Cayenne S: I SUV může být zábavné!

Dnes 15:21

Počátkem ledna jsme v redakční garáži měli vzácnou společnost – Porsche Cayenne S. Příležitost jsme využili k dalšímu ostrému pokusu v Bělé pod Bezdězem.




Blesk.cz

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly porno. Řada z nich byla určená dětem

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly…

Na Google Play bylo 63 aplikací (většinou hry), které obsahovaly mallware zobrazující pornografickou reklamu.…

„Báli jsme se výbuchu, elektřina stále fungovala,“ popsal svědek z hořícího hotelu v Praze

„Báli jsme se výbuchu, elektřina stále fungovala,“…

Situace během požáru v hotelu Eurostars David v centru Prahy byla v sobotu 20. ledna nepřehledná. Milan Markovič…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Tři zápasy ve třech dnech! Aspoň jsem byl rozchytaný, smál se Kořenář

Tři zápasy ve třech dnech! Aspoň jsem byl…

Po slušně zvládnutém mistrovství světa do 20 let si jihlavský brankář Josef Kořenář připisuje i první minuty v…

 

Reflex.cz

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi zraněnými je i několik cizinců

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi…

Sobotní požár hotelu v centru Prahy má už čtyři oběti. Dva mladí cizinci - jednadvacetiletý Němec a o rok mladší…