Iveco Daily Euro 6: Nižší spotřeba i hlučnost a nová aplikace

 

Nejmenší modelová řada v aktuální nabídce italské značky Iveco se pro letošní rok dočkala modernizace výbavy i techniky a výsledkem je Daily Euro 6.

Iveco současnou generaci modelové řady Daily představilo v roce 2014 a po dvou letech od jejího odhalení uvádí její první výraznější omlazení, které se ovšem netýká designu karoserie, ale je zaměřeno na výbavu v interiéru a pohonné jednotky.

Kabina má nyní vynikat lepším odhlučněním a automobilka uvádí, že díky hladině hluku snížené o čtyři decibely má vozidlo o 8 % lepší akustiku. Interiér navíc nabídne nový kožený volant, modré potahy sedadel, nové opěrky hlavy z textilní pěny a až 18 odkládacích přihrádek.

Nové digitální rádio zabudované do přístrojové desky má mít všechny hlavní funkce DAB a FM s řadou funkcí pro přehrávání médií a správu hovorů. Nechybí dvojice USB portů a k dispozici je i na přání dodávaná indukční nabíječka pro smartphony. Praktická kolébka má posloužit jako držák na mobilní zařízení různých velikostí a po složení jako podložka na psaní.

Z novinek ve výbavě pak Iveco nejvíce vyzdvihuje aplikaci pojmenovanou Daily business up. Ta má podle oficiálních materiálů představovat asistenční systém s funkcemi jako je Driving Style Evaluation (DSE), profesionální navigační systém od společnosti Sygic a interaktivní uživatelská příručka.

Aplikace slouží i jako systém Business Assistant řidiče, přičemž má pomáhat optimalizovat výkonnost vozového parku pomocí systému Fleetwork a poskytovat přehled o plánovaných servisních úkonech. Aplikace plní také funkci podpory zákazníků, přičemž poskytuje přímé propojení na nonstop silniční službu Iveco Assistance Non Stop.

Řidiči dokáží díky aplikaci Daily business up komunikovat s vozidlem a získat informace o stavu motoru prostřednictvím smartphonu nebo tabletu. Bluetooth spojení s vozidlem se automaticky naváže prostřednictvím nového digitálního rádia.

Novinky pod kapotou

Iveco Daily Euro 6 nabídne paletu pohonných jednotek, zahrnující dva přeplňované vznětové čtyřválce o objemu 2,3 a 3,0 l s výkony od 88 do 155 kW (120 až 210 k) a točivými momenty od 320 do 470 N.m.

Iveco uvádí, že motor F1A o objemu 2,3 l byl pro splnění emisní normy Euro 6 kompletně přepracován. Na testovací stolici strávila tato pohonná jednotka více než 35.000 hodin a bylo s ní najeto přes 1,3 milionu kilometrů. V případě třílitrového agregátu F1C je uvedeno více než 20.000 hodin na testovacím zařízení a na vzdálenost více než 1,5 milionu kilometrů na cestách.

Menší z této dvojice motorů je vybaven systémem nízkotlaké recirkulace výfukových plynů Low Pressure Exhaust Gas Recirculation a automobilka uvádí, že za pomoci moderních materiálů a virtuální optimalizace se jí podařilo snížit hmotnost motoru o 6 %.

Snížením tření, další optimalizací chlazení a vstřikovacího systému MultiJet II, použitím olejového čerpadla s variabilním výtlakem a prostřednictvím jiných podobných zdokonalení se spotřeba paliva snížila o 8 % v cyklu NEDC.

V případě třílitrových motorů připomíná výrobce využití technologie selektivní katalytické redukce, regulující emise NOx, a nové vstřikovače paliva, které přispívají k optimalizaci spalování a snižování množství pevných částic na výstupu z motoru.

Spolu s uvedením motorů splňujících emisní normu Euro 6 umožní automobilka Iveco využití osmistupňové automatické převodovky Hi-Matic v kombinaci s jednou z pěti úrovní výkonu a točivého momentu.

Dalším krokem v rámci modelové řady Daily Euro 6 se má podle oficiálního prohlášení stát počátkem roku 2017 motor F1A s technologií SCR, s níž má plnit limity emisí vznikající při skutečné jízdě (Real Driving Emissions) pro rok 2020 již tři roky před tím, než vstoupí v platnost.

JAKE.AUTO.CZ: Iveco Daily (přehled testů a dalších článků)

Všechny novinky aplikované na Iveco Daily Euro 6 mají přispívat ke snižování celkových nákladů na jeho vlastnictví. Vedle samotného snížení spotřeby paliva u motorů Euro 6 ve srovnání s jejich předchůdci Euro 5, má být možné ušetřit až 15 % paliva za předpokladu, že se řidič bude řídit radami systému Driving Style Evaluation (DSE ) v reálném čase.

Intervaly údržby byly prodlouženy na 50.000 km díky použití komponentů a spotřebních materiálů odolnějších proti opotřebení, což vedlo k 20% prodloužení doby servisních intervalů.

Optimalizovaný brzdový systém s novými, pevnějšími brzdovými destičkami je účinnější a odolnější. To vše vede spolu s harmonizací údržbových zásahů k prodloužení bezporuchovosti a znamená významné snižování nákladů na údržbu i opravy až o 12 % v závislosti na způsobu použití vozidla.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
Zdroj: Iveco
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Iveco Daily Euro 6 Hi-Matic: Rychlost Iveco Daily Euro 6 Hi-Matic: Rychlost

V blízkosti Mníšku pod Brdy jsme v kopcovitém terénu…

Iveco Daily Euro 6 + Eurocargo 4x4: Dvojí plus Iveco Daily Euro 6 + Eurocargo 4x4: Dvojí plus

Zatímco Iveco odhalilo model Daily Euro 6 v nadmořské…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí a jejíž většina vnitřních prostor dnes patří…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…