Iveco Daily Euro 6: Nižší spotřeba i hlučnost a nová aplikace

 

Nejmenší modelová řada v aktuální nabídce italské značky Iveco se pro letošní rok dočkala modernizace výbavy i techniky a výsledkem je Daily Euro 6.

Iveco současnou generaci modelové řady Daily představilo v roce 2014 a po dvou letech od jejího odhalení uvádí její první výraznější omlazení, které se ovšem netýká designu karoserie, ale je zaměřeno na výbavu v interiéru a pohonné jednotky.

Kabina má nyní vynikat lepším odhlučněním a automobilka uvádí, že díky hladině hluku snížené o čtyři decibely má vozidlo o 8 % lepší akustiku. Interiér navíc nabídne nový kožený volant, modré potahy sedadel, nové opěrky hlavy z textilní pěny a až 18 odkládacích přihrádek.

Nové digitální rádio zabudované do přístrojové desky má mít všechny hlavní funkce DAB a FM s řadou funkcí pro přehrávání médií a správu hovorů. Nechybí dvojice USB portů a k dispozici je i na přání dodávaná indukční nabíječka pro smartphony. Praktická kolébka má posloužit jako držák na mobilní zařízení různých velikostí a po složení jako podložka na psaní.

Z novinek ve výbavě pak Iveco nejvíce vyzdvihuje aplikaci pojmenovanou Daily business up. Ta má podle oficiálních materiálů představovat asistenční systém s funkcemi jako je Driving Style Evaluation (DSE), profesionální navigační systém od společnosti Sygic a interaktivní uživatelská příručka.

Aplikace slouží i jako systém Business Assistant řidiče, přičemž má pomáhat optimalizovat výkonnost vozového parku pomocí systému Fleetwork a poskytovat přehled o plánovaných servisních úkonech. Aplikace plní také funkci podpory zákazníků, přičemž poskytuje přímé propojení na nonstop silniční službu Iveco Assistance Non Stop.

Řidiči dokáží díky aplikaci Daily business up komunikovat s vozidlem a získat informace o stavu motoru prostřednictvím smartphonu nebo tabletu. Bluetooth spojení s vozidlem se automaticky naváže prostřednictvím nového digitálního rádia.

Novinky pod kapotou

Iveco Daily Euro 6 nabídne paletu pohonných jednotek, zahrnující dva přeplňované vznětové čtyřválce o objemu 2,3 a 3,0 l s výkony od 88 do 155 kW (120 až 210 k) a točivými momenty od 320 do 470 N.m.

Iveco uvádí, že motor F1A o objemu 2,3 l byl pro splnění emisní normy Euro 6 kompletně přepracován. Na testovací stolici strávila tato pohonná jednotka více než 35.000 hodin a bylo s ní najeto přes 1,3 milionu kilometrů. V případě třílitrového agregátu F1C je uvedeno více než 20.000 hodin na testovacím zařízení a na vzdálenost více než 1,5 milionu kilometrů na cestách.

Menší z této dvojice motorů je vybaven systémem nízkotlaké recirkulace výfukových plynů Low Pressure Exhaust Gas Recirculation a automobilka uvádí, že za pomoci moderních materiálů a virtuální optimalizace se jí podařilo snížit hmotnost motoru o 6 %.

Snížením tření, další optimalizací chlazení a vstřikovacího systému MultiJet II, použitím olejového čerpadla s variabilním výtlakem a prostřednictvím jiných podobných zdokonalení se spotřeba paliva snížila o 8 % v cyklu NEDC.

V případě třílitrových motorů připomíná výrobce využití technologie selektivní katalytické redukce, regulující emise NOx, a nové vstřikovače paliva, které přispívají k optimalizaci spalování a snižování množství pevných částic na výstupu z motoru.

Spolu s uvedením motorů splňujících emisní normu Euro 6 umožní automobilka Iveco využití osmistupňové automatické převodovky Hi-Matic v kombinaci s jednou z pěti úrovní výkonu a točivého momentu.

Dalším krokem v rámci modelové řady Daily Euro 6 se má podle oficiálního prohlášení stát počátkem roku 2017 motor F1A s technologií SCR, s níž má plnit limity emisí vznikající při skutečné jízdě (Real Driving Emissions) pro rok 2020 již tři roky před tím, než vstoupí v platnost.

JAKE.AUTO.CZ: Iveco Daily (přehled testů a dalších článků)

Všechny novinky aplikované na Iveco Daily Euro 6 mají přispívat ke snižování celkových nákladů na jeho vlastnictví. Vedle samotného snížení spotřeby paliva u motorů Euro 6 ve srovnání s jejich předchůdci Euro 5, má být možné ušetřit až 15 % paliva za předpokladu, že se řidič bude řídit radami systému Driving Style Evaluation (DSE ) v reálném čase.

Intervaly údržby byly prodlouženy na 50.000 km díky použití komponentů a spotřebních materiálů odolnějších proti opotřebení, což vedlo k 20% prodloužení doby servisních intervalů.

Optimalizovaný brzdový systém s novými, pevnějšími brzdovými destičkami je účinnější a odolnější. To vše vede spolu s harmonizací údržbových zásahů k prodloužení bezporuchovosti a znamená významné snižování nákladů na údržbu i opravy až o 12 % v závislosti na způsobu použití vozidla.

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory Jana Vejmělka: Produktivita v Itálii musí vzrůst Akcie, měny & názory Jana Vejmělka: Produktivita v Itálii musí vzrůst

Poslední týdny je Itálie opět ve středu dění. Roztržky…

Nová kolekce Blažka slaví s pomocí basketbalisty Satoranského úspěch na večírcích NBA Nová kolekce Blažka slaví s pomocí basketbalisty Satoranského úspěch na večírcích NBA

Řekl: „A dost! Už se nechci bavit o minulosti, jak jsem v…

Prodejní ceny bytů v Česku vzrostly ke konci června o 11 procent Prodejní ceny bytů v Česku vzrostly ke konci června o 11 procent

Prodejní ceny bytů v Praze a krajských městech na konci…

 
Zdroj: Iveco

Štítky Iveco Profi

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

 



Iveco Daily slaví 40. narozeniny. Prohlédněte si všechny jeho generace! Iveco Daily slaví 40. narozeniny. Prohlédněte si všechny jeho generace!

Iveco v letošním roce oslavuje 40 let od uvedení první…

Iveco Daily Blue Power: Do města i v budoucnosti Iveco Daily Blue Power: Do města i v budoucnosti

Iveco splňuje s modelem Daily nejen současné, ale i…

 



 
Spoluzakladatel Applu chtěl kdysi postavit první autonomní vůz. Po osobní zkušenosti jim ale nevěří

Spoluzakladatel Applu chtěl kdysi postavit první autonomní vůz. Po osobní zkušenosti jim ale nevěří

Dnes 16:46

Steve Wozniak svého času snil o tom, že firma Apple postaví první vůz s autopilotem.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i výlet zpět do socialismu

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Rozina z Mise nový domov po natáčení: Rodinu zasáhla další rána!

Rozina z Mise nový domov po natáčení: Rodinu zasáhla…

Ve středečním díle moderátorka Tereza Pergnerová (44) výrazně pomohla mladé a šťastné rodině ze Slovácka. Otec…

 

iSport.cz

Potíže pro Chelsea! Hrozí jí zákaz přestupů na dva roky

Potíže pro Chelsea! Hrozí jí zákaz přestupů na dva roky

Fotbalové Chelsea podle BBC hrozí dvouletý zákaz přestupů. Mezinárodní federace FIFA vyšetřuje londýnský klub…

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal životopisy: Byl jsem zoufalý

Liberecký objev rostl pro Spartu, pak posílal…

Dvě chycené penalty, pět čistých kont z šesti ligových zápasů. Brankář Filip Nguyen si aktuálně prožívá svůj…

 

Reflex.cz

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve Švýcarsku studoval

Babiš: Můj syn nikdy neměl české občanství, ve…

Premiér Andrej Babiš (ANO) dnes ve stručném vyjádření novinářům řekl, že jeho syn Andrej nikdy nebyl českým…

Babiš mladší: Můj otec lže, překročil červenou čáru. Nejsem vůbec pod dozorem

Babiš mladší: Můj otec lže, překročil červenou čáru.…

„Teď čtu v novinách, že můj otec řekl, že musím být pod ‚neustálým dozorem‘ vzhledem k mé pseudonemoci, které se…