Iveco Daily Euro 6: Nižší spotřeba i hlučnost a nová aplikace

 

Nejmenší modelová řada v aktuální nabídce italské značky Iveco se pro letošní rok dočkala modernizace výbavy i techniky a výsledkem je Daily Euro 6.

Iveco současnou generaci modelové řady Daily představilo v roce 2014 a po dvou letech od jejího odhalení uvádí její první výraznější omlazení, které se ovšem netýká designu karoserie, ale je zaměřeno na výbavu v interiéru a pohonné jednotky.

Kabina má nyní vynikat lepším odhlučněním a automobilka uvádí, že díky hladině hluku snížené o čtyři decibely má vozidlo o 8 % lepší akustiku. Interiér navíc nabídne nový kožený volant, modré potahy sedadel, nové opěrky hlavy z textilní pěny a až 18 odkládacích přihrádek.

Nové digitální rádio zabudované do přístrojové desky má mít všechny hlavní funkce DAB a FM s řadou funkcí pro přehrávání médií a správu hovorů. Nechybí dvojice USB portů a k dispozici je i na přání dodávaná indukční nabíječka pro smartphony. Praktická kolébka má posloužit jako držák na mobilní zařízení různých velikostí a po složení jako podložka na psaní.

Z novinek ve výbavě pak Iveco nejvíce vyzdvihuje aplikaci pojmenovanou Daily business up. Ta má podle oficiálních materiálů představovat asistenční systém s funkcemi jako je Driving Style Evaluation (DSE), profesionální navigační systém od společnosti Sygic a interaktivní uživatelská příručka.

Aplikace slouží i jako systém Business Assistant řidiče, přičemž má pomáhat optimalizovat výkonnost vozového parku pomocí systému Fleetwork a poskytovat přehled o plánovaných servisních úkonech. Aplikace plní také funkci podpory zákazníků, přičemž poskytuje přímé propojení na nonstop silniční službu Iveco Assistance Non Stop.

Řidiči dokáží díky aplikaci Daily business up komunikovat s vozidlem a získat informace o stavu motoru prostřednictvím smartphonu nebo tabletu. Bluetooth spojení s vozidlem se automaticky naváže prostřednictvím nového digitálního rádia.

Novinky pod kapotou

Iveco Daily Euro 6 nabídne paletu pohonných jednotek, zahrnující dva přeplňované vznětové čtyřválce o objemu 2,3 a 3,0 l s výkony od 88 do 155 kW (120 až 210 k) a točivými momenty od 320 do 470 N.m.

Iveco uvádí, že motor F1A o objemu 2,3 l byl pro splnění emisní normy Euro 6 kompletně přepracován. Na testovací stolici strávila tato pohonná jednotka více než 35.000 hodin a bylo s ní najeto přes 1,3 milionu kilometrů. V případě třílitrového agregátu F1C je uvedeno více než 20.000 hodin na testovacím zařízení a na vzdálenost více než 1,5 milionu kilometrů na cestách.

Menší z této dvojice motorů je vybaven systémem nízkotlaké recirkulace výfukových plynů Low Pressure Exhaust Gas Recirculation a automobilka uvádí, že za pomoci moderních materiálů a virtuální optimalizace se jí podařilo snížit hmotnost motoru o 6 %.

Snížením tření, další optimalizací chlazení a vstřikovacího systému MultiJet II, použitím olejového čerpadla s variabilním výtlakem a prostřednictvím jiných podobných zdokonalení se spotřeba paliva snížila o 8 % v cyklu NEDC.

V případě třílitrových motorů připomíná výrobce využití technologie selektivní katalytické redukce, regulující emise NOx, a nové vstřikovače paliva, které přispívají k optimalizaci spalování a snižování množství pevných částic na výstupu z motoru.

Spolu s uvedením motorů splňujících emisní normu Euro 6 umožní automobilka Iveco využití osmistupňové automatické převodovky Hi-Matic v kombinaci s jednou z pěti úrovní výkonu a točivého momentu.

Dalším krokem v rámci modelové řady Daily Euro 6 se má podle oficiálního prohlášení stát počátkem roku 2017 motor F1A s technologií SCR, s níž má plnit limity emisí vznikající při skutečné jízdě (Real Driving Emissions) pro rok 2020 již tři roky před tím, než vstoupí v platnost.

JAKE.AUTO.CZ: Iveco Daily (přehled testů a dalších článků)

Všechny novinky aplikované na Iveco Daily Euro 6 mají přispívat ke snižování celkových nákladů na jeho vlastnictví. Vedle samotného snížení spotřeby paliva u motorů Euro 6 ve srovnání s jejich předchůdci Euro 5, má být možné ušetřit až 15 % paliva za předpokladu, že se řidič bude řídit radami systému Driving Style Evaluation (DSE ) v reálném čase.

Intervaly údržby byly prodlouženy na 50.000 km díky použití komponentů a spotřebních materiálů odolnějších proti opotřebení, což vedlo k 20% prodloužení doby servisních intervalů.

Optimalizovaný brzdový systém s novými, pevnějšími brzdovými destičkami je účinnější a odolnější. To vše vede spolu s harmonizací údržbových zásahů k prodloužení bezporuchovosti a znamená významné snižování nákladů na údržbu i opravy až o 12 % v závislosti na způsobu použití vozidla.

Spolupracujeme s TipCars.com
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech je nejslabší za téměř rok Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech je nejslabší za téměř rok

Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech v srpnu…

Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra? Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra?

Nemusíme se dívat daleko do minulosti, abychom našli…

Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce

Loď italské pobřežní stráže Diciotti se 177 migranty na…

 
Zdroj: Iveco

Štítky Iveco Profi

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

 



Iveco Daily slaví 40. narozeniny. Prohlédněte si všechny jeho generace! Iveco Daily slaví 40. narozeniny. Prohlédněte si všechny jeho generace!

Iveco v letošním roce oslavuje 40 let od uvedení první…

Iveco Daily Blue Power: Do města i v budoucnosti Iveco Daily Blue Power: Do města i v budoucnosti

Iveco splňuje s modelem Daily nejen současné, ale i…

 



 
To nejdůležitější v automobilové historii Československa. Hezky od roku 1918!

To nejdůležitější v automobilové historii Československa. Hezky od roku 1918!

Dnes 08:00

Jasně, slavíme stoleté výročí samostatného státu. Pojďme se na kulatiny podívat z automobilového pohledu.




Blesk.cz

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu! Nechtěl tam s ní být

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu!…

V jejich vztahu to začalo skřípat už před dvěma roky! Deníku Aha! se podařilo zjistit, že Tomáš Plekanec (35)…

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala člena ODS. Zahrál i Michal David

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala…

Hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová (ANO) nekoukala na vládu a opozici a vzala si za muže politika z…

 

iSport.cz

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun, říká kouč Petržela

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun,…

Historicky první Afričan v Plzni zatím nedostal čuchnout. Má to těžké, jako každý průkopník. Ubong Ekpai,…

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce, má na něj sedm miliard

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce,…

Po prvním soutěžním duelu s Atléticem Madrid se v Realu museli otřást hrůzou. Po odchodu Cristiana Ronalda do…

 

Reflex.cz

Náboženská pouť do Meronu: Vesnici na severu Izraele každoročně navštíví statisíce Židů

Náboženská pouť do Meronu: Vesnici na severu Izraele…

Chasidští Židé obvykle velmi těžce nesou jakýkoli zájem lidí zvnějšku o svůj svérázný svět. V jeruzalémské…

Babiš, Zeman, Okamura… Jak se zbavit politiků, které nemáte rádi

Babiš, Zeman, Okamura… Jak se zbavit politiků, které…

Zlobí vás Babiš? Zeman? Okamura? Filip? Klaus? Někdo další? Otevřete každý článek, který informuje o tom, co…