Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco Daily Hi-Matic nabízí osmistupňovou převodovku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Titulem International Van of the Year 2015 ověnčené Iveco Daily nabízí vedle šestistupňových i novou osmistupňovou převodovku Hi-Matic.

Na letošním autosalonu v Bruselu, pořádaném od 16. do 25. ledna, automobilka Iveco vystavuje novou generaci svého lehkého užitkového modelu Daily s novou osmistupňovou převodovkou Hi-Matic.

Tato převodovka má nabízet vysokou úroveň flexibility, efektivity, nízkou spotřebu a maximální cestovní komfort. Podle materiálů společnosti Iveco řadí Hi-Matic rychlostní stupně rychleji a přesněji než zkušený řidič, a zařazení vyššího rychlostního stupně jí trvá necelých 200 milisekund.

Náklady na údržbu a servis vozidel s touto novou převodovkou mají být až o 10 % nižší než u vozidel s manuálními převodovkami. Hi-Matic lze kombinovat se vznětovými motory o objemu 2,3 a 3,0 l s výkonem od 78 kW (106 k) do 151 kW (205 k) a točivým momentem 270 až 470 N.m. Dále Iveco uvádí, že je možné ji použít pro vozidla s celkovou povolenou hmotnosti do 7,2 tuny.

Iveco New Daily Hi-Matic bude navíc podle nejčastějšího způsobu použití nabízeno ve třech úrovních nastavení, pojmenovaných Urban, Regional a International. Jak již tyto názvy napovídají bude se jednat o přizpůsobení řazení městskému i regionálnímu provozu a také dálkové dopravě na dlouhých trasách s cílem zajistit vždy co nejnižší spotřebu paliva a zároveň maximální možný komfort pro řidiče.

Iveco Daily sází na klasickou konstrukci podvozku s rámem, zajišťující kromě odolnosti, všestrannosti a dlouhé životnosti vozidla i jednodušší montáž různých nástaveb na podvozky této řady.

Všechny modely do 3,5 tun jsou vybavené novým předním odpružením, které má zajistit optimální ovládání vozidla, zlepšit komfort pro posádku a zvyšovat maximální přípustné zatížení na nápravu. Pro modely s jednomontáží na zadní nápravě byla vyprojektovaná i nová geometrie zadního odpružení, která snižuje výšku ložné plochy přibližně o 55 milimetrů a tím výrazně usnadňuje operace nakládání a vykládání z vozidla.

Nová generace vozu Daily je také silně orientována na současné požadavky trhu, dosahuje více než 5% snížení spotřeby oproti předešlému modelu a snižuje celkové náklady na provoz vozidla.

Nová kabina je odhlučněná lepší zvukovou izolací a oproti předchůdci má být pohodlnější, což zajišťuje její pozice spolu s účinnější klimatizací. Pocity z jízdy mají být srovnatelné s jízdou v současném komfortním osobním automobilu.

Iveco Daily ve své první generaci vstoupilo na trh v roce 1978 a je nabízeno prakticky ve všech částech světa. Důkazem jeho popularity je přes 2,6 milionu prodaných vozů ve více než 110 zemích.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)