Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco loni ve Vysokém Mýtě vyrobilo 3020 autobusů, nejvíce v novodobé historii firmy

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
Firma Iveco Czech Republic loni vyrobila nejvíc autobusů v novodobé historii firmy, konkrétně 3020 vozidel. Vyšší výroba se projevila v tržbách, ale zisky byly naopak nižší než v roce 2007. ČTK to řekl generální ředitel firmy po zasedání valné hromady.

"Zvýšily se tržby, ale rok byl hodně poznamenám velmi silnou korunou a vysokým nárůstem cen surovin zejména v první polovině roku," vysvětlil Patka.

Největší výrobce autobusů v zemi si v celkových výnosech připsal 13,9 miliardy korun (tržby činily 12,4 miliardy korun). Předloňský obrat byl o 2,6 miliardy nižší. Zdaněný zisk v roce 2007 byl rekordně vyšší o 100 procent. Z předloňské více než 1,5 miliardy korun se čistý zisk loni snížil na necelé 1,4 miliardy korun. Zisk firma opakovaně přerozdělovat nebude.

"Nyní je důležité, abychom dokázali pružně reagovat na požadavky našich zákazníků, kteří jsou z různých zemí a mají různé požadavky," řekl Patka.

Nad letošní výrobou stále visí otazník. Konkrétní produkci si firma nestanovila, ale Patka nepředpokládá, že by byla vzhledem k hospodářské krizi tak vynikající jako loni. Letos v únoru měla firma nucenou týdenní přestávku a zaměstnanci dostali dovolenou.

"Myslím, že zlepšení hospodářské situace ještě přicházet nebude. Sami jsme se ani nestanovili vlastní výhled, protože se situace nedá předvídat," řekl Patka.

Na loňském prodeji se nejvíc podílel linkový autobus Crossway, dále pak nízkopodlažní autobus Crossway LE, školní autobus Recreo pro zákazníky ve Francii (tradičně nejvíc exportu míří právě tam) a meziměstský autobus Arway. Z 3020 autobusů odebrala kolem 2000 vozů západní Evropa. Rejstřík zákazníků se podle Patky nijak významně nezmění ani v letošním roce. Vysokomýtské Iveco neuspělo v minulých měsících ve výběrovém řízení na autobusy pro Prahu. 620 autobusů pro městskou dopravu dodá jiný český výrobce autobusů - SOR Libchavy.

Iveco sídlí ve Vysokém Mýtě a se svými 2400 stálými zaměstnanci patří k největším zaměstnavatelům nejen v regionu. Pokud se kvůli recesi firma rozhodne omezovat pracovní místa, odejdou agenturní zaměstnanci, kterých má v současnosti asi 300.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
Avatar - paja.78
22. 3. 2009 19:25
Re: Otázky a odpovědi
Nesouhlasím například Karosa B 832 jezdí v mnoha městech jako MHD a Karosu C 834 používali mnozí dopravci jako linkový spoj, jsou skoro stejný jako Karosy řady 700 ale už to jsou prostě "osmistovky"
21. 3. 2009 19:54
Re: Otázky a odpovědi
Citelisy se nikdy ve VM nevyráběly, vždy se jen dostrojovaly, tak jako teď. Motory Škoda nikdy nedodávala. Asi si to pleteš s elektrovýbavou pro trolejbusy Škoda/Irisbus.
S těmi M-B je to pravda, jejich kvalita je podprůměrná, možná způsobená tím, že se vyrábějí v Turecku. Náklady na údržbu a servis u M-B podstatně vyšší.
Avatar - paja.78
20. 3. 2009 22:31
Otázky a odpovědi
Zajímalo by mne proč si myslíš že jsou to strašný autobusy?? myslíš, že je mercedes lepší?? zkus si v něm jet třeba 100Km a budeš toužit po sedadle autobusu Karosa řady 800 :-) Jo a Citelisi se v Mýtě skutečně dělali je to asi tak dva roky co se dělali celý motory dodávala Škoda, ale teď se už jen dodělávají po "Frantících".
20. 3. 2009 16:07
Držím palce
:yes:
snad nebudou moc velké poklesy výroby v letošním roce. Nová výrobní řada se povedla !
20. 3. 2009 13:59
Re: Strašný busy
Strašný příspěvek :no: :no: