Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco: Na veletrhu Samoter 2011

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Značky Iveco a Iveco Astra se představily na 28. ročníku mezinárodního veletrhu stavebních strojů Samoter 2011.

Iveco, pod jehož křídla patří i Iveco Astra, spolu se sesterskými značkami New Holland a FPT Industrial zaštítěnými společností Fiat Industrial představilo na letošní mezinárodní výstavě strojů pro stavby a zemní práce Samoter v italské Veroně vybrané modely ze své nabídky.

Iveco do Verony přivezlo modely, které se mohou uplatnit v náročných podmínkách stavebnictví nebo v lomech. Na stánku italské značky byl vystaven tahač Trakker ADN720T50T s konfigurací podvozku 6x4, který byl vybaven automatizovanou 16-rychlostní převodovkou Eurotronic a řadovým šestiválcovým vznětovým motorem Cursor 13, poskytujícím z objemu 12.880 cm3 výkon 368 kW (500 k) od 1520 do 1900 min-1 a točivý moment 2300 Nm od 1000 do 1525 min-1.

Dalším zástupcem řady Trakker byl podvozek s kabinou ADN380T45W 6x6 s motorem Cursor 10 o objemu 10 308 cm3. Tento motor poskytuje maximální výkon 332 kW (450 k) a točivý moment 2100 Nm od 1050 do 1550 min-1. Do modelové řady Trakker patří i provedení ADN410T45 8x4 se stejnou pohonnou jednotkou. Oba tyto vozy jsou vybaveny manuální 16-rychlostí převodovkou.

Loňskou expedici Overland 12, která během 5 měsíců projela africkým kontinentem a urazila 47.000 kilometrů ve Veroně připomínalo Iveco Trakker AD380T45W v oranžové barvě. Jeho nástavba od společnosti Sperotto sloužila jako pojízdná dílna. K pohonu tohoto expedičního vozidla slouží motor Cursor 10 s výkonem 332 kW (450 k).

Střední řadu nákladních vozidel značky Iveco ve Veroně zastupoval model Eurocargo ML150E25WS s konfigurací podvozku 4x4 a šestiválcový vznětovým motorem Tector 6 o objemu 5880 cm3. Tato pohonná jednotka je v tomto modelu naladěna na výkon 185 kW (251 k) při 2700 min-1 a točivý moment 850 Nm dostupný od 1250 do 2100 min-1. Převodovka je použita šestistupňová ZF 6S800.

Nejmenšími zástupci značky se na veletrhu staly vozy řady EcoDaily 4x4. Model 55S17W s korbou Onnicar je vybaven čtyřválcovým turbodieselem o objemu 2998 cm3 s výkonem 125 kW (170 k) od 2990 do 3500 min-1 a točivým momentem 400 Nm od 1250 do 3000 min-1.

Stejným motorem je vybaveno i EcoDaily 4x4 35S17DW a obě verze mají trvalý pohon všech kol s rozdělením točivého momentu 32 % na přední a 68 % na zadní nápravu. Šestistupňová převodovka (šestý stupeň je rychloběh) je spojena s centrální rozdělovací převodovkou se dvěma specifickými převody za účelem dosažení 24 převodových stupňů pro jízdu vpřed z nichž je 12 pro smíšené cesty a 12 má plíživý rozsah.

V zóně Iveco Demo Area vyhrazené pro dynamické testy se představil jeden ze soutěžních kamionů Iveco Trakker 4x4, který postavil De Rooy Dakar Rally Team na start letošního Dakaru.

Tento soutěžní Trakker postavený na podvozku 190T50W s kabinou Active Day prošel úpravami, aby vydržel extrémní namáhání i hektické tempo během dakarského dobrodružství. Je vybaven šestiválcovým motorem Cursor 13 s výkonem více než 596 kW (800 k) a dosáhne maximální rychlosti přes 150 km/h.

Vozidlo vystavené na veletrhu Samoter cílem Dakaru sice neprojelo, protože při tvrdém dopadu po skoku se jeho pilotovi Gerardovi De Rooyovi obnovilo poranění páteře z roku 2009 a byl nucený odstoupit. Jeho týmový kolega Pep Vila na identickém Trakkeru však soutěž dokončil na skvělém 6. místě.

Vedle vozů Iveco se na veletrhu prezentovaly i stroje sesterské značky Iveco Astra, kterou zde zastupovalo celkem pět vozidel. K nejzajímavějším exponátům patřil kloubový sklápěč ADT30 6x6 s nosností až 30 tun a dampr 40 RD 4x2.

Kloubový sklápěč ADT30 6x6 je vybaven motorem Cursor 10 poskytujícím výkon 260 kW (353 k) při 1900 min-1 a točivý moment 1650 Nm od 1140 min-1. Tato pohonná jednotka spolupracuje s převodovkou Ergopower ZF6WG260 Automatic.

Dampr 40 RD 4x2 již svým označením dává najevo, že má nosnost 40 tun. Za tímto účelem je vybaven motorem Cursor 13 s výkonem 368 kW (500 k) a točivým momentem 2200 Nm dostupným od 900 do 1540 min-1. Převodovka Allison H 5610 AR Automatic tuto sílu přenáší na kola zadní nápravy.

Modelovou řadu HD8 zastupoval typ 84.48 8x4 vybavený míchačkou na beton a jako šasi s kabinou byl vystaven 88.48 8x8. Oba tyto vozy pohání šestiválec Cursor 13 o výkonu 353 kW (480 k) od 1900 min-1 a točivém momentu 2300 Nm od 1000 do 1440 min-1.

Posledním vozidlem značky Iveco Astra na letošním veletrhu Samoter byl tahač těžkých nákladů HHD8 66.54 6x6. I tento model je vybaven motorem Cursor 13 ale naladěným na výkon 397 kW (540 k) od 1900 min-1 a točivý moment 2350 Nm dostupný od 1000 do 1690 min-1. Tento tahač je schopen poradit si s návěsem o celkové hmotnosti 120 tun.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)