Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco Stralis NP 460 rozšiřuje nabídku vozidel na stlačený i kapalný zemní plyn

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Iveco uvedlo v loňském roce model Stralis NP jako první nákladní automobil pro dálkovou dopravu, jehož motor může spalovat stlačený či kapalný zemní plyn, nebo směs obou. Nyní představuje jeho výkonnější provedení.

Iveco Stralis NP se představilo s 8,7litrovým motorem Iveco Cursor 9 Natural Power Euro VI, spalujícím zemní plyn a disponujícím výkonem 294 kW (400 k). Letošní novinka Iveco Stralis NP 460 již číslovkou ve svém označení dává jasně najevo, že nabídne vyšší výkon.

Srdcem nového provedení je nový motor Iveco Cursor 13 NP, který byl speciálně vyvinut pro dálkovou dopravu. Pohonná jednotka o objemu 12,8 litru disponuje nejvyšším výkonem 339 kW (460 k).

Standardem pro Iveco New Stralis NP je dvanáctistupňová automatizovaná převodovka Hi-Tronix, která se významnou měrou podílí na snížení spotřeby paliva a zvýšení komfortu jízdy.

Podle materiálů společnosti Iveco má Stralis NP 460 o 15 % nižší spotřebu paliva a o 9 % nižší provozní náklady než srovnatelně výkonné vozidlo s dieselovým motorem. Navíc produkuje motor o 99 % méně pevných částic a o 60 % méně NOx.

Iveco Stralis NP 460 pak může být používáno díky tzv. tichému módu 71 dB(A) i v centrech měst, v nichž je s ohledem na emise výfukových plynu a hluk omezen provoz nákladních vozidel.

Iveco uvádí, že novinka má při provozu výhradně na zkapalněný zemní plyn dojezd až 1600 km na jedno natankování. Tato vzdálenost spolu s výkony pohonné jednotky a náklady na provoz činí z modelu Stralis NP 460 velmi zajímavou alternativu k vozidlům spalujícím naftu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)