Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco Stralis NP oceněno za nízké emise výfukových plynů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Vozidla Iveco Stralis NP a NP 460, jejichž pohonné jednotky mohou spalovat stlačený či kapalný zemní plyn, nebo směs obou, získala těsně před koncem loňského roku ocenění Low Carbon Truck of the Year 2017.

Během slavnostního ceremoniálu Commercial Fleet Awards za rok 2017 byla vozidla Iveco Stralis NP a NP 460 oceněna jako Low Carbon Truck of the Year. Porota ocenila a vyzdvihla využití CNG a LNG v pohonném systém těžkých nákladních vozidel pro dálkovou dopravu jako pokrokové řešení.

Vedle nákladních automobilů italské značky Iveco byla ve finále o titul Low Carbon Truck of the Year vozidla modelových řad CF a XF značky DAF a Mercedes-Benz Actros.

Iveco představilo model Stralis NP v létě roku 2016. Tento modej je vybaven 8,7litrovým motorem Iveco Cursor 9 Natural Power Euro VI, spalujícím zemní plyn a disponujícím výkonem 294 kW (400 k) a točivým momentem 1700 N.m. Při provozu výhradně na zkapalněný zemní plyn má Stralis NP dojezd až 1500 km na jedno natankování.

Podle materiálů společnosti Iveco je Cursor 9 první motor svého druhu, který dodává stejný nebo větší výkon a točivý moment než srovnatelně velký naftový motor. Výrobce této pohonné motoru dále uvádí, že nabízí o 18 % větší výkon než přímá konkurence a nejlepší poměr váha/výkon ve své třídě.

Iveco Stalis NP 460 bylo představeno na podzim roku 2017 a k jeho pohonu slouží nový motor Iveco Cursor 13 NP, který byl speciálně vyvinut pro dálkovou dopravu. Pohonná jednotka o objemu 12,8 litru disponuje nejvyšším výkonem 339 kW (460 k).

Podle materiálů společnosti Iveco má Stralis NP 460 o 15 % nižší spotřebu paliva a o 9 % nižší provozní náklady než srovnatelně výkonné vozidlo s dieselovým motorem. Navíc produkuje motor o 99 % méně pevných částic a o 60 % méně NOx. Při provozu výhradně na zkapalněný zemní plyn má být dojezd modelu NP 460 až 1600 km na jedno natankování.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - Ada je zase tady
13. 1. 2018 13:55
Jen to jen mezikrok
Až budou mít pravý diesel na plyn, bude to z hlediska energetické účinnosti ještě lepší!