Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco získalo rekordní objednávku na autobusy Crossway Natural Power

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Iveco Bus dodá celkem 37 autobusů Crossway Natural Power na CNG pro francouzský region Provence-Alpes-Côte d´Azur.

Autobusy Iveco Crossway Natural Power jsou určeno pro dopravní společnost Beltrame Group a budou dodány správním orgánům aglomerace Dracénie Regional Council (DPVA) do konce roku 2019.

Dohoda o podpoře energetické transformace mezi DPVA, společností Iveco Bus a dopravní společností Beltrame Group byla podepsána za přítomnosti řady významných místních a regionálních politických představitelů na slavnostní recepci ve francouzském Draguignanu, při níž si hosté mohli vyzkoušet jízdu v autobusech Crossway Natural Power a Daily Blue Power NP.

„Rozhodli jsme se modernizovat náš vozový park autobusy na zemní plyn, abychom tak přispěli k ochraně životního prostředí a splnili legislativu týkající se energetické transformace. Tato vozidla budou využívána ve 23 městech regionu,“ uvedl Frédéric Decompte, ředitel odboru dopravy DPVA.

Jedenáct autobusů provozuje přímo DPVA a zbytek obsluhuje dopravní společnost Beltrame Group. „Náš vozový park nyní tvoří přes 270 autobusů, z nichž 60 je určeno výhradně pro využití v regionu. Díky této nové objednávce bude již více než 80 % našeho vozového parku poháněno zemním plynem,“ nechal se slyšet Anthony Beltrame, generální ředitel skupiny.

DPVA průběžně modernizuje svůj vozový park nákupem autobusů na zemní plyn a schválila tříletý investiční plán, podle něhož budou každý rok pořízeny dva nové autobusy.

Dalších šest autobusů Crossway Low Entry Natural Power bude dodáno již v dubnu 2019. Půjde o první autobusy typu Crossway LE CNG, které budou ve Francii provozovány. Vůz Crossway Natural Power získal nedávno ocenění Sustainable Bus of the Year 2018.

Celkově společnost Beltrame Group rozšíří svůj vozový park o 80 autobusů, včetně čtyř vozů Daily Blue Power NP, které budou určeny pro dopravu ve městě a pro „dopravu na vyžádání“.

Beltrame Group v současnosti vlastní vozový park o více než 270 autobusech a zaměstnává zhruba 270 lidí. Stáří většiny autobusů ve vozovém parku této společnosti je méně než pět let.

Ve spolupráci se společností Pizzorno vybuduje Beltrame Group pro svůj vozový park CNG čerpací stanici, kde budou moci čerpat palivo také nákladní vozy na CNG z celého regionu.

Autobus Iveco Crossway Natural Power má celkovou kapacitu 1260 litrů metanu (čtyři nádrže o objemu 315 litrů), které lze dočerpat rychlým či pomalým plněním a které umožňují dojezd až 600 km.

Jedinečné řešení nádrží umístěných ve střeše vozu, patentované značkou Iveco Bus, v kombinaci s posílenou konstrukcí optimalizuje těžiště vozidla, zlepšuje jeho stabilitu na vozovce a zvyšuje pohodlí pro řidiče a cestující. Díky tomuto řešení má vozidlo nejnižší celkovou výšku na trhu (3455 mm) a není tak omezeno silniční infrastrukturou, jako jsou mosty či podjezdy.

Tyto vozy zároveň nabízejí stejný komfort jako dieselová verze, včetně snadného přístupu, příjemného prostoru pro cestující se sedadly orientovanými po směru jízdy a se stejnými provozními náklady.

Motor CURSOR 9 NP má stejný výkon 265 kW a točivý moment 1620 N.m jako jeho dieselová verze. Crossway Natural Power nabízí nejnižší celkové náklady na vlastnictví ve své třídě. Díky motoru Cursor na zemní plyn jsou servisní intervaly o 50 % delší než u dieselových vozidel.

„Na tuto objednávku 37 autobusů Crossway Natural Power, první takového rozsahu ve Francii, jsme mimořádně hrdí. Je dalším důkazem vedoucího postavení společnosti Iveco Bus v oblasti vozidel s alternativním pohonem, která splňují veškeré nároky na ochranu životního prostředí,“ prohlásil Brice Bonavia, generální ředitel společnosti Iveco France.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
16. 2. 2019 23:01
Re: Zprava dne ze Italska spolecnost ziskala velkou zakazku
Tyhle busy se dělají i v exKarose. Ale v textu o tom nic nevidím.
16. 2. 2019 12:35
Zprava dne ze Italska spolecnost ziskala velkou zakazku ?
U nas je jen montovna co zamestnava par lidi.

Navic design jak z roku 2000. Ty 3 ruzne typy svetel vedle sebe vubec neladi, mohli by to trochu omladit.