Jaguar Future-Type odhaluje budoucnost své značky po roce 2040

 

Jaguar prostřednictvím konceptu Future-Type ukazuje, jak může vypadat sdílený automobil schopný autonomního řízení, který má svému řidiči umožnit i manuální řízení.

Jaguar Future-Type přímo navazuje a vlastně doplňuje koncept inteligentního volantu Sayer, s nímž se představil návštěvníkům akce Tech Fest, pořádané v Londýně od 8. do 10. září letošního roku.

Srdcem a zároveň i mozkem konceptu Future-Type je již dříve představený hlasem ovládaný volant Sayer s umělou inteligencí má být schopen plnit stovky různých úkolů.

Podle materiálů automobilky má tento volant vedle přivolání a ovládání vozu umět přehrát hudbu, rezervovat stůl nebo dokonce vědět, co přesně máte v ledničce.

Sayer zároveň představuje členství v klubu. V klubu nabízejícím buď přímé vlastnictví automobilu, nebo jeho sdílení s ostatními členy komunity. Díky tomu lze vlastnit pouze volant, nikoliv vůz samotný.

Jaguar odhaluje volant budoucnosti. Je to ještě volant?

Volant má být základem pokročilého systému HMI, poskytujícího konektivitu během jízdy i mimo ni nebo také ne, pokud bude řidič chtít být sám a soustředit se na vlastní řízení. Uživatelé mohou volit různé informace z různých okruhů lidí svého okolí a zobrazovat je skrz tento systém.

Jaguar Future-Type pak zaujme svými liniemi, jimiž prakticky nijak nepřipomíná historické ani současné modely své značky a ještě více přitahuje řešením svého třímístného interiéru. Místo řidiče je zde ještě řešeno víceméně podobně jako u dnešních vozů, ale dvojice spolujezdců má sedadla umístěná proti sobě.

Řešení interiéru souvisí s jeho autonomními systémem řízení, kdy mají cestující sedět proti sobě a mít možnost si nerušeně povídat, zatímco vůz sám jede do vybraného cílového místa, přičemž využívá nejrychlejší a energeticky nejvýhodnější trasu.

Vizionářství, nebo svatokradež? Nejhezčí elektromobil světa je přestavěný Jaguar E-Type

Jaguar Future-Type má komunikovat s ostatními automobily a zároveň s nimi i spolupracovat. Díky tomu mají být rozestupy mezi nimi menší a přejíždění z pruhu do pruhu nebo opouštění křižovatek bezpečnější a efektivnější.

Řidič má mít podle materiálů automobilky možnost předat automobilu řízení během stresujících a únavných částí trasy, jako jsou například místa s hustou dopravou nebo opravované úseky silnic, případně pokud bude jednoduše chtít využít čas jízdy pro práci nebo třeba sledování filmu.

Koncept ale stále nabídne možnost manuálního řízení, i když v trochu jiné formě než na jakou jsme zvyklí dnes. Jaguar uvádí, že řidič má mít možnost výběru mezi plně autonomním a asistovaným řízením.

V druhém případě bude tedy vůz sám ovládat, ale všechny systémy autonomního řízení mají pracovat na pozadí a být připraveny v případě potřeby zasáhnout, protože vůz má díky komunikaci s ostatními automobily doslova vidět dál než jeho řidič.

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Jaguar

Štítky Jaguar Design Nové modely Video

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 





 
Retro test Mercedes-Benz 300 E-24: Sen dobových československých novinářů

Retro test Mercedes-Benz 300 E-24: Sen dobových československých novinářů

Dnes 17:35

Připomeňte si, co psali redaktoři Světa motorů o Mercedes-Benzu 300 E-24, když byl nový.




Blesk.cz

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na koncepty většího X Plus a menšího iPhonu SE

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na…

Snad jste si nemysleli, že to iPhonem X končí. Naopak, pro Apple je to nový začátek. Jedinou otázkou je, jak to…

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

 

iSport.cz

Hradečtí třikrát filmovali, myslí si v Boleslavi. Žádají přezkoumání

Hradečtí třikrát filmovali, myslí si v Boleslavi.…

Na svazové půdě se bude šetřit údajné simulování hradeckých hráčů. Rovnou tři podněty zaslal jejich páteční…

Čisté konto pro Čecha! Arsenal uspěl v derby, City suverénně vede

Čisté konto pro Čecha! Arsenal uspěl v derby, City…

Ve šlágru 12. kola anglické ligy porazil Arsenal fotbalisty Tottenhamu 2:0 a dotáhl se na ně v tabulce na rozdíl…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…