Jaguar Future-Type odhaluje budoucnost své značky po roce 2040

 

Jaguar prostřednictvím konceptu Future-Type ukazuje, jak může vypadat sdílený automobil schopný autonomního řízení, který má svému řidiči umožnit i manuální řízení.

Jaguar Future-Type přímo navazuje a vlastně doplňuje koncept inteligentního volantu Sayer, s nímž se představil návštěvníkům akce Tech Fest, pořádané v Londýně od 8. do 10. září letošního roku.

Srdcem a zároveň i mozkem konceptu Future-Type je již dříve představený hlasem ovládaný volant Sayer s umělou inteligencí má být schopen plnit stovky různých úkolů.

Podle materiálů automobilky má tento volant vedle přivolání a ovládání vozu umět přehrát hudbu, rezervovat stůl nebo dokonce vědět, co přesně máte v ledničce.

Sayer zároveň představuje členství v klubu. V klubu nabízejícím buď přímé vlastnictví automobilu, nebo jeho sdílení s ostatními členy komunity. Díky tomu lze vlastnit pouze volant, nikoliv vůz samotný.

Jaguar odhaluje volant budoucnosti. Je to ještě volant?

Volant má být základem pokročilého systému HMI, poskytujícího konektivitu během jízdy i mimo ni nebo také ne, pokud bude řidič chtít být sám a soustředit se na vlastní řízení. Uživatelé mohou volit různé informace z různých okruhů lidí svého okolí a zobrazovat je skrz tento systém.

Jaguar Future-Type pak zaujme svými liniemi, jimiž prakticky nijak nepřipomíná historické ani současné modely své značky a ještě více přitahuje řešením svého třímístného interiéru. Místo řidiče je zde ještě řešeno víceméně podobně jako u dnešních vozů, ale dvojice spolujezdců má sedadla umístěná proti sobě.

Řešení interiéru souvisí s jeho autonomními systémem řízení, kdy mají cestující sedět proti sobě a mít možnost si nerušeně povídat, zatímco vůz sám jede do vybraného cílového místa, přičemž využívá nejrychlejší a energeticky nejvýhodnější trasu.

Vizionářství, nebo svatokradež? Nejhezčí elektromobil světa je přestavěný Jaguar E-Type

Jaguar Future-Type má komunikovat s ostatními automobily a zároveň s nimi i spolupracovat. Díky tomu mají být rozestupy mezi nimi menší a přejíždění z pruhu do pruhu nebo opouštění křižovatek bezpečnější a efektivnější.

Řidič má mít podle materiálů automobilky možnost předat automobilu řízení během stresujících a únavných částí trasy, jako jsou například místa s hustou dopravou nebo opravované úseky silnic, případně pokud bude jednoduše chtít využít čas jízdy pro práci nebo třeba sledování filmu.

Koncept ale stále nabídne možnost manuálního řízení, i když v trochu jiné formě než na jakou jsme zvyklí dnes. Jaguar uvádí, že řidič má mít možnost výběru mezi plně autonomním a asistovaným řízením.

V druhém případě bude tedy vůz sám ovládat, ale všechny systémy autonomního řízení mají pracovat na pozadí a být připraveny v případě potřeby zasáhnout, protože vůz má díky komunikaci s ostatními automobily doslova vidět dál než jeho řidič.

Video

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu Zetor se drží v zisku, i když prodeje traktorů klesly až o polovinu

Brněnský výrobce traktorů Zetor Tractors loni hospodařil…

Glosa Jaroslava Bukovského: Korunová spravedlnost Glosa Jaroslava Bukovského: Korunová spravedlnost

Českým dovolenkářům svitla po roce opět naděje…

U tepláren vyrostou velké elektrické baterie U tepláren vyrostou velké elektrické baterie

Spojením baterií s konvenčními generátory elektřiny si…

Praha se snaží stát chytrým městem, připravuje celopražské úložiště dat Praha se snaží stát chytrým městem, připravuje celopražské úložiště dat

Městská firma Operátor ICT chystá celopražské úložiště…

 
Zdroj: Jaguar

Štítky Jaguar Design Nové modely Video

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 





 
Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

TEST: Porsche Cayenne S – Ferdinand měl pravdu!

Dnes 12:51

Porsche Cayenne přijíždí ve třetí generaci a právě esko má být ze současné nabídky žádaným středobodem. Vyzkoušeli jsme jej i s celou řadou příplatkových položek.




Blesk.cz

Klause uvěznil v Alpách sníh. Kalamita mu znemožnila návrat do Prahy

Klause uvěznil v Alpách sníh. Kalamita mu znemožnila…

Exprezident Václav Klaus platí za vášnivého lyžaře. Za zimními radovánkami se proto nyní vydal do rakouských…

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Zlý vlk zneužil 274 dětí, zatkli ho ve Venezuele

Muž, po kterém pátrala Kolumbie kvůli podezření ze zneužití 274 dětí, byl zatčen ve Venezuele. Zadržený Juan…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Česko-slovenská MEGAbitva je blízko! Terminátor Vémola vyzval Végha

Česko-slovenská MEGAbitva je blízko! Terminátor…

Čeští i slovenští fanoušci MMA si tento střet přejí vidět už dlouho. A možná se brzy dočkají. Karlos Vémola…

 

Reflex.cz

Prezident lhář i

Prezident lhář i "nerušit, kradu". Podívejte se na…

„Miloši, končíme.“ „Miloše, do koše...“ To byla nezapomenutelná davová skandování v listopadu 1989. A k tomu…

Lidovec Bartošek: Kopání do Drahoše Zemanovi škodí, Babiš druhé jmenování premiérem jisté nemá

Lidovec Bartošek: Kopání do Drahoše Zemanovi škodí,…

Druhá vláda s ANO už bez premiéra Andreje Babiše? Podle místopředsedy KDU-ČSL Jana Bartoška je to aktuálně už…