Jaguar plánuje dieselovou verzi kupé XK
Sporťák se spotřebou pod 8l na 100 km
Chystaná omezení výrobců automobilů v Evropě v kombinaci s rostoucími cenami pohonných hmot jsou dvěma zaklínadly, která mění tvář automobilového průmyslu. Stranou nezůstává ani majestátní ikona britského automobilismu, společnost Jaguar. Její inženýři v těchto dnech pracují na úpravách šestiválcového turbodieselu o zdvihovém objemu 2,7l. Výsledkem by měl být třílitrový vznětový motor s turbodmychadlem, který obohatí motorickou nabídku u modelu XK.
Jen pro připomenutí, původní 2,7litrový dieselový agregát dosahuje maximálního výkonu 152 kW při 4000 ot./min a vrchol točivého momentu je 435 Nm. Jeho spotřeba v modelu XF dosahuje v kombinovaném provozu 7,5 litru na 100 km. Přepracovaný třílitr má být samozřejmě o něco výkonnější, ovšem jeho kombinovaná spotřeba by se neměla dostat přes 8 l/100 km.