Jaguar X-Type 2.0d – Útok cenou

Jaguar X-Type 2.0d – Útok cenou

 
 

To, že X-Type stojí podobné peníze jako Octavie, je nyní i zásluhou Jaguaru. Nějaké další otázky?

Jaguar X-type byl kdysi průkopníkem – s modelem, který vpadl do hájemství střední třídy, vyrazila automobilka dveře s tradicemi a předvedla naráz přední pohon, turbodiesel pod kapotou, karoserii kombi a v českých podmínkách i „nákladní“ verzi s černou mříží. Navzdory revolucím a odplivujícím si tradicionalistům nebyl X-type vůbec špatný – jen cena hodně přes milion za solidně vybavenou verzi jej v prodejích moc nepodporovala.

Akční model, který s cenou 695 tisíc nabízí kompletní auto bez nutnosti připlácet za nezbytnosti, by se tak rovnal vyhlášení války konkurenci – kdyby přišel před čtyřmi lety. Ale i dnes, kdy kočka ve skoku drží v zubech indickou vlajku, je zmiňovaná cena vážným útokem na mainstream od Mondea po, světe div se, Octavii. Takže – co se nám nabízí?

obrázek [555 x 347]
 

X-type modelového roku 2008 těží z faceliftu, který například čelní masku a nárazníky přiblížil vrcholnému XJ. Jen 140 cm vysoký vůz charakterizují dlouhá nízká příďzáď, na které najdeme svítilny podobné pro změnu modelu S-Type. V interiéru je v rámci možností moderněji, čalounění světlou kůží v kombinaci s látkou snese důstojná měřítka a ani neskladná postava nemá problém nalézt za volantem optimální pozici – v ceně je i elektrické ovládání předních sedadel. Cestující vzadu se budou za vysokým řidičem či spolujezdcem přece jen trochu tísnit, nepohodlí ale není drastické. A ještě jedna nástraha čeká na nekonfekční postavy – všechny dveře odkrývají kvůli stavbě karoserie relativně nízké a v případě zadního páru i krátké vstupní otvory. Objektivní porovnání nemáme, ale ne-kontakt hlavy s hranou stropu je třeba pečlivě cvičit.

Na palubní desce zůstala proslulá baterie obřích jednoúčelových tlačítek, z nichž „zaujme“ třeba přepínač mezi stupni Celsia a Fahrenheita. Vzhled je ale otázkou vkusu a Jaguaru musíme přiznat, že v kombinaci s hodnotnými plasty nelze pracovišti řidiče v podstatě nic vytknout. Odkládacích prostor není nadbytek, ty ve výplních dveří stačí opravdu jen na drobnosti.

obrázek [555 x 356]
 

Zavazadelník lze odjistit jen dálkovým ovladačem a víko otevřít ručně – nastavení vzpěr na automatické otevření nestačí. Úzký vstupní otvor a mělkost by mohly odradit, ale objektivně se pod námi prostírá slušných 452 litrů. Zadní asymetricky dělená opěradla lze složit a díky otvoru mezi zavazadelníkem a kabinou umožní převážet i delší předměty. Pod podlahou najdeme jen dojezdovou rezervu.

Pohon obstarává přece jen poněkud hlučnější dvoulitrový turbodiesel s výkonem 96 kW, který známe například z Fordu Mondeo. Milovník tradic bude sice kroutit hlavou, ale agregát je vyloženě racionální a nijak neurážející volbou. Tunu a půl těžký sedan přemisťuje motor s méně než sedmilitrovou spotřebou a maximální točivý moment 330 Nm dosahovaný při 1800 otáčkách pomáhá i solidní dynamice. Na dálnici umí X-Type i dvoustovku a ani hluk motoru není ve vyšších rychlostech problém. Jízdní vlastnosti těží z velmi tuhé karoserie sedanu, auto se v zatáčkách naklání jen málo a nerozhodí jej ani vyjeté koleje. Pro fandy značky bude překvapením relativně tuhé odpružení, šestnáctipalcová kola jsou za této situace rozumnou volbou.

obrázek [555 x 273]
 

Překvapením je jen pozvolný nástup brzd. Pětistupňová převodovka s hlavicí řadicí páky z Mondea je vyloženě úsporným řešením – šestý stupeň by motoru sice pomohl, ale i současné odstupňování je dobrým kompromisem mezi dynamikou a spotřebou.

Jakkoli má X-Type několik málo nedostatků, z nichž nejvážnější je omezený vnitřní prostor, představuje cenová nabídka dovozce protiargument, který vše negativní relativizuje. Pokud se podaří optimalizovat náklady na servis, nemůžeme „baby-Jag“ než doporučit.

Plusy

  • cena za výbavu
  • motor a spotřeba
  • design
  • kvalitní zpracování

Minusy

  • plochý zavazadelník
  • nástup účinku brzd
  • málo místa v podélném směru
Základní cena testovaného vozu695.000,-Kč (2.0d)
Cena testovaného vozu vč. příplatků725.000,-Kč (2.0d)
Spolupracujeme s TipCars.com

Jaguar X-Type 2.0d

Cena v základní výbavě: 695 000 Kč Cena v testované výbavě: 725 000 Kč

Základní výbava:manuální pětistupňová převodovka, automatická klimatizace s pylovým filtrem, šest airbagů, kožený volant s ovladači pro audio a tempomat, senzor obsazení sedadel, rádio single CD, přední mlhová světla, el. přihřívač vody v topení, posilovač řízení Servotronic, Traction control – pohon předních kol, DSC, hliníková kola Antares 6,5“ x 16“, obvodový alarm, dvoufázové centrální zamykání s dálkovým ovladačem, palubní počítač, halogenová světla, dešťový senzor, vyhřívaná zrcátka, el. ovládání předních i zadních oken, nastavení předních sedadel ve 4/4 směrech, dojezdové náhradní kolo, koberečky Jaguar

Výbava testovaného vozu:xenonové světlomety s ostřikovači a automatickým nastavením (30.000,-Kč)

Annonce mění majitele, kupuje ji Vltava Labe Media Annonce mění majitele, kupuje ji Vltava Labe Media

Vydavatelství Vltava Labe Media koupilo 100 procent…

Audi si prodej Ducati nakonec rozmyslela Audi si prodej Ducati nakonec rozmyslela

Německý výrobce luxusních automobilů Audi upustil od…

Kvóty na uprchlíky nefungují, tvrdí Tusk Kvóty na uprchlíky nefungují, tvrdí Tusk

Přerozdělování žadatelů o azyl mezi členské země Evropské…

Tesla dostala velkou zakázku od Pepsi Tesla dostala velkou zakázku od Pepsi

Společnost PepsiCo si od amerického výrobce elektromobilů…

 
Technické údaje
Motor Jaguar X-Type 2.0d
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 4.5 / 5.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 452 / -
Objem nádrže (l):61
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1505 / 530
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4672
b) šířka (mm): 1789
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2710
e) rozchod vpředu (mm): 1522
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 980 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 790
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Jaguar X-Type 2.0d
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 6
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 6
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,81
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Jaguar: S kompaktním sedanem proti novému BMW 3 Jaguar: S kompaktním sedanem proti novému BMW 3

Nové BMW řady 3 dostane zbrusu nové konkurenty. Kromě…

Neúspěšné modely: Jaguar X-type (2001-2009) Neúspěšné modely: Jaguar X-type (2001-2009)

Jaguar X-type by v tomto seriáli nikdy nefiguroval, nebyť…

 



 
To nejlepší ze škodováckého muzea. Škoda 720. Nejhezčí škodovka z dob socialismu

To nejlepší ze škodováckého muzea. Škoda 720. Nejhezčí škodovka z dob socialismu

Dnes 12:50

Měla konkurovat vozům Alfy Romeo nebo BMW, nakonec ale zůstalo jen u několika postavených prototypů. O kom je řeč? O Škodě 720.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Rozvod Angeliny a Pitta: Zoufalý Brad udělal Angelině troufalý návrh!

Rozvod Angeliny a Pitta: Zoufalý Brad udělal…

Že by se to mezi Bradem Pittem (53) a Angelinou Jolie (42) urovnalo a žádný rozvod se nekonal? Hollywoodská…

 

iSport.cz

Extraliga NARUBY: Naštvaný Rolinek, TOP kalhoty a kdy je lepší zhasnout

Extraliga NARUBY: Naštvaný Rolinek, TOP kalhoty a…

 Baví vás Liga naruby? Pravidelný přehled kuriózních situací ve fotbalové HET lize můžete najít na stránkách…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…

Tomio, usměj se na Zemana!

Tomio, usměj se na Zemana!

Projev pana předsedy Tomia Okamury na sjezdu SPD umístil někdo - buď sám pan Okamura, nebo některý z jeho lidí -…